Trať podél Berounky opraví Strabag Rail, výluka potrvá deset týdnů

Opravené nádraží v Hýskově. Foto: Správa železnicOpravené nádraží v Hýskově. Foto: Správa železnic

Několikadenní výluka začíná i mezi Prahou a Berounem, místo rychlíků pojedou autobusy.

29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Miroslav Zikmund

S ohledem na „variabilní“ časy NAD z Berouna do Prahy je jednodušší jet z Berouna osobníkem místo NAD …
Osobník dojede na Smíchov dříve než BUS NAD ….
Zítra bude vyzkoušeno ….

Petr

Nebo jet R26.

Petr

Opět v článku chybí kolika km trati se rekonstrukce týká.

Miroslav Zikmund

Kilometrické vzdálenosti máte uvedeny v jízdním řádu … nebuďte pohodlný a stáhněte si ho ….

Leinad

A opravdu se opravuje celý vyloučený úsek? Jakože tedy některé couráky jedou a nad je za rychlíky, není to spíše oprava která by jen snižovala propustnost části trati?
Mimochodem „tarifní kilometry ČD“ nemusí přesně odpovídat skutečné délce koleje.

Vladimir

Neni to tak 3 roky, kdy se měnily kompletně koleje na trati Beroun- Praha?

SaulGoodman

Není, většina úseků se teprve realizuje nebo připravuje k rekonstrukci. Navíc ten článek mluví o tom, že výměna bude v úseku Beroun – Hýskov, což je úplně jiná trať a opačným směrem.

Kuba

Jestli je výluka skutečně jenom v úseku Beroun – Hýskov, tak nechápu NAD až do Roztok. Zatímco podél vyloučeného úseku (resp. až do Nižburu) vede silnice v souběhu s tratí, tak dál musí jet za jeden vlak tři autobusy po různých trasách.

Koro

Článek to neobsahuje, ale mají se navyšovat rychlosti dál za Nižborem až ke Zbečnu a upravovat i něco za Zbečnem. Tak možná proto.

medical examiner

Taky z 50 na 60?

Koro

Z 60 na 80 a ze 70 na 80

Gazza

Že se bude pracovat jen na úseku Hýskov – Beroun-Závodí je hloupost. Na týhle trati je poslední neopravený úsek mezi Roztokami a Zbečnem, takže si myslím, že se bude dělat hlavně tam. Je možný, že se bude něco dělat i mezi tím Hýskovem a Berounem, ale jen kvůli tomu by se nezavírala trať až do Roztok. Pokud bys se dělalo jen mezi Hýskovem a Berounem, tak by se jezdilo až do Nižbora, kde je místo pro NAD.

Gazza

Nemohu, ale mohu Vám poslat ROV od SŽ, do kterého právě koukám. Namátkou je tam údržba propustků v km 16,649; 16,829; 16,917; 17,063; 17,268, což je rozhodně až za Hýskovem, km se počítá od Berouna-Závodí. Mezi Berounem-Závodím a Hýskovem jsou práce na přejezdech. Dále jsou jmenované sanace svahu, svahování zemního tělesa, souvislá výměna kolejového roštu, úprava GPK, opravy výhybek, výřez vegetace atd., kde ale nejsou uvedeny kilometrické polohy. Jelikož jsou ale dopravně vyloučené všechny koleje a dopravny ze Závodí až do Roztok, kde ani není umožněné křižování, tak usuzuji, že se bude pracovat po celé délce. To, že že tam… Číst vice »

Daniel Jablonecký

A jezdí tam těmi vlaky někdo? Aby se za rok, dva, neopakoval stejný scénář, jako na trati do Dobříše (například).

Jelen

Mohu vás ubezpečit, že tohle je jedna z nejvytíženějších lokálek v Berounském okrese, samozřejmě hned po 173. Tady by si snad nikdo nic jako zrušení provozu nedovolil navrhovat.

ušatá

U nás jeden neví. Nápady jsou různé a zdůvodnění také.

Jelen

To sice jsou, ale tady by to snad nemohlo projít ani v tom nejčernějším možném scénáři.

medical examiner

Hmm…kolik míst k sezení budou potřebovat Os Praha – Rudná – Beroun aby pobraly cestující z nynější 380?

Twix

Proč by měli cestující z 380 přejít na S6? To můžou už teď, každá z těchto linek obsluhuje trochu jiná místa a v Praze jede jinam.

Twix

Docela jo, trať slouží denní dojížďce i výletní dopravě (dvojitá regína plus rychlík KŽC nebo parní vlak), plánuje spojení s linkou S6 jako přímý vlak do Prahy s použitím objednaných PES. Pokud se udělá tunel do Berouna, význam tratě vzroste skokově. Navíc slouží celkem významné nákladní dopravě a tyto opravy jsou potřeba i pro ni.

kakov

nevíte prosím, co je „celkem významné nákladní dopravě“, cca kolik vlaků denně/týdně a zda jezdí až z Rakovníka? docela by mě zajímalo, jaký je tam provoz

Twix

Tohle asi doplní někdo znalejší. Moje představa je denně manipulák a týdně pořádný náklad do Procter and Gamble, plus nějaké odklony při výluce jinde, třeba vápenec z Mořiny.

Koro

1 až 2 nákl.vlaky denně

kakov

děkuji a oběma za info, na „lokálku“ je to docela dobrý, teď už také chápu, proč by se měla elektrifikovat……

Daniel Jablonecký

Tak to je dobře. V dnešní době jeden neví.

Miroslav Zikmund

Tak si tam udělejte výlet a sám uvidíte …..

Daniel Jablonecký

Nejsem ještě v důchodu, jako vy, a čas má pro mě tedy určitou hodnotu. Tou tratí jsem jel v minulosti víckrát a vlak moc obsazený nebyl. Z víkendové zkušenosti ale nechci dělat závěry, proto ten můj dotaz.

JiVe

pondělí je správně, ale je to 6. září