Trať od Prahy ke Kladnu má územní rozhodnutí. Odchýlí se od původní koňky
Projekt zahrnuje především zdvoukolejnění a elektrizace trati, modernizací projdou stanice i zastávky.
Přestavba železničního spojení Prahy a Kladna se o krok přiblížila. Správa železnic získala pravomocné územní rozhodnutí pro patnáctikilometrový úsek trati Praha-Ruzyně (mimo) – Kladno (mimo). Jde o nejdelší úsek ze série staveb, které mají propojit centrum Prahy, Kladno a Letiště Václava Havla.
Projekt modernizace trati mezi stanicemi Praha-Ruzyně a Kladno zahrnuje především zdvoukolejnění a elektrizaci trati. Rychlost by se měla zvýšit v některých místech až na 140 km/h, modernizací projdou i stanice a zastávky. Celkové investiční náklady přesahují pět miliard korun.
Jde o jediný úsek ze souboru staveb, který je umístěný mimo městskou zástavbu. Většinou je veden mezi poli v souběhu s dálnicí D6. „Díky tomu může železnice částečně opustit původní směrové dosti nepříznivé poměry zděděné ještě po koňce a rozmáchnout se do dvou přeložek,“ píše se v materiálech Správy železnic.
Trať bude osazena zabezpečovacím zařízením ETCS s dálkovým řízením provozu. Díky zřízení nových odboček, které umožní vlakům přejíždět z jedné koleje na druhou, se se má zajistit vyšší kapacita. Část úrovňových přejezdů zmizí.
Kompletní přestavbou projde stanice Hostivice, která získá dvě ostrovní nástupiště a dva podchody. Stanice Jeneč v nové poloze bude mít nově rovněž bezbariérová nástupiště přístupná z vybudovaného podchodu. Dnešní stanice Unhošť se zruší a nahradí ji zastávka Malé Přítočno na přeložce trati. Vzniknou také zastávky Hostivice-Jeneček a Pletený Újezd, které mají zlepšit dostupnost železniční dopravy obyvatelům přilehlých lokalit. Kompletní rekonstrukcí projde zastávka Pavlov.
Součástí vybraných železničních stanic bude výstavba parkovišť typu P+R. Vybudují se v Hostivici (461 míst), v Jenči (256 míst) a Malém Přítočnu (384 míst). Dohromady půjde o zhruba 1 100 parkovacích míst. Ve stanici Hostivice nově vznikne parkovací dům P+R, který projektuje a financuje Středočeský kraj.
Podle informací na stránkách Správy železnic by se mělo stavět v letech 2022 až 2025, což se ale nejeví jako reálné. Stavba zatím nemá stavební povolení ani vysoutěženého zhotovitele. Úsek naváže na velkou modernizaci železnice na území města Kladna, která nedávno stavební povolení získala. Tato stavba by měla začít ještě letos.