Celková proměna železnice v Kladně má stavební povolení, začne koncem roku

Železniční stanice Kladno. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářŽelezniční stanice Kladno. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

K zahájení stavby zbývá dokončit tendr na zhotovitele, který byl vypsán loni v říjnu s maximální přípustnou cenou 4,02 miliardy korun.

Správa železnic překonala zásadní milník na cestě ke zcivilizování Kladna jako železniční destinace, když aktuálně získala pravomocné stavební povolení pro modernizaci traťového úseku Kladno – Kladno-Ostrovec. K zahájení stavby tak zbývá už jen dokončit tendr na zhotovitele, který byl vypsán loni v říjnu s maximální přípustnou cenou 4,02 miliardy korun. Stavba by měla začít na konci letošního roku, hotovo má být koncem roku 2024.

Úsek je součástí plánu na modernizaci tratě z centra Prahy do Kladna s odbočkou na letiště, ze kterého se zatím naplnila jen rekonstrukce Negrelliho viaduktu. V rámci stavby na území Kladna dojde ke zdvoukolejnění úseku, elektrifikaci střídavou soustavou a modernizaci stanic a zastávek. Rekonstrukcí projde i výpravní budova ve stanici Kladno. „Stavba zcela změní podobu železnice na území Kladna,“ uvedl už dříve šéf SŽ Jiří Svoboda.

Železniční stanice Kladno. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářStanice Kladno po modernizaci. Pramen: SŽStanice Kladno po modernizaci. Pramen: SŽStanice Kladno po modernizaci. Pramen: SŽStanice Kladno po modernizaci. Pramen: SŽStanice Kladno Ostrovec po modernizaci. Pramen: SŽStanice Kladno Ostrovec po modernizaci. Pramen: SŽStanice Kladno Ostrovec po modernizaci. Pramen: SŽStanice Kladno Ostrovec po modernizaci. Pramen: SŽStanice Kladno po modernizaci. Pramen: SŽZastávka Kladno město po modernizaci. Pramen: SŽZastávka Kladno město po modernizaci. Pramen: SŽZastávka Kladno město po modernizaci. Pramen: SŽStanice Kladno po modernizaci. Pramen: SŽStanice Kladno po modernizaci. Pramen: SŽ

Ve stanici Kladno vzniknou tři nová nástupiště, z toho dvě ostrovní. Vedle bude postaveno parkoviště P+R s kapacitou 270 míst. Zastávka Kladno město se posune blíže k centru a stane se z ní přestupní uzel na MHD. Fakticky půjde o novou zastávku, přístup bude z chodníků silničního nadjezdu po schodech, eskalátory a výtahy. Ve stanici Ostrovec vznikne nový podchod a dvě vnější nástupiště.

V rámci stavby také zanikne několik úrovňových přejezdů. Přejezd v ulici Petra Bezruče bude nahrazen silničním podjezdem, podobné to má být ve Wolkerově ulici. Zrušen a nahrazen podchodem bude rovněž přejezd v Havířské ulici. Další přejezdy projdou modernizací zabezpečovacího zařízení.

Na modernizaci trati Kladno – Kladno-Ostrovec naváže přestavba úseku Praha-Ruzyně – Kladno. V rámci další etapy se uskuteční modernizaci úseku Praha-Veleslavín – Praha-Ruzyně. Na Veleslavíně bude vybudována nová stanice, která umožní přestup z vlaků na metro. Stavba by měla probíhat v letech 2024 až 2027.

Tagy Správa železnic trať Kladno - Kladno-Ostrovec
64 komentářů