Trať od Prahy ke Kladnu má územní rozhodnutí. Odchýlí se od původní koňky
Vizualizace stanice Hostivice po modernizaci. Foto: Správa železnic
Projekt zahrnuje především zdvoukolejnění a elektrizace trati, modernizací projdou stanice i zastávky.
Pojďme vytrhat ty koleje v Hostivici a konečně vyhnat tu nákladní dopravu z kolejí jednou pro vždy, fakt tleskám…
Ale teď vážně, je mi z toho na blití že na to naše dobrá správa opět nemyslí…
Opravdu na SŽ budou stavět izolovaný nepoužitelný elektrifikovaný úsek s vidinou napojení za 50 let? Co s tím dopravci a 814?
Soutěží se nové motoráky, jakmile se konečně kopne, tak už určitě bude politický cíl to celé dodělat, vláda xy se tím bude muset chlubit do voleb.
Ne.
V čem bude izolovaný ? To Kladno je pokud vím největší město SČ a jezdí tam přitom vlak na úrovni té koňky (průměrná rychlost kolem 40km/h tj. na úrovni rychlého cyklisty). Například na druhé straně Prahy na trase do Milovic, kde je konečná, jezdí daleko lepší vlaky a přitom velikostně je to neporovnatelné. Z Kladna navíc dál pokračuje rychlík na Rakovník.
On myslel, že usek v Praze bude do postavení tunelů bez drátů..
Mimochodem, vidím v té vizualizaci (konečně) dobře 3 koleje na Jeneček, a to dokonce v podobě, která by umožnila napojit vlaky od Zličína na letiště bez vlivu na jízdy Ruzyně – Kladno a zpět?
Je to prostě projekt vyloženě devadesátkový („rozmáchnout se na dvě přeložky“ = :-DDD ), který holt po všech těch zdržovačkách pomalu klopýtá do realizace až teď, no. Škoda, kdyby se to povedlo kolem roku 2000, mohli jsme se pomalu bavit o nějaké další nadstavbě typu dálkovka na/přes letiště, zaústění do NS-2 od západu, lepší obsluha Kladna a podobně. V kontextu dané koncepce mi vyloženě chybí dráty na Semeringu a logické by bylo propojit je také do Kralup. Taky trochu škoda, že se nikdo (?) vážně nezamýšlí, co jako dál s Rakovníkem, takže trochu hrozí zrušení „rychlíků“ přesně ve chvíli, kdy… Číst vice »
Dráty na semmeringu i na hrbaté budou, jenom je to zase salámová metoda aby to bylo co nejdražší.
Projekt nechat Ssnovi a Metroprojektu v archivu a nakreslit neco pro 21. a 22. stoleti. Vlaky pomalejsi busu snad nechceme…
Vracet pořád všecko na začátek, pokaždé když si někdo vzpomene povede jen k jedinému: Nikdy se nezačne stavět.
Stavět skanzen taky není úplně ono, mezi plánem, projektem a kopnutím by neměla uplynout dlouhá doba.
Snažit se teď něco nakreslit pro 22. století je nesmyslné samo o sobě.
No devatesátkový – ja jak by se pak jmenoval projekt s jednokolejným prostředkem, mezi přeložkami na „až 200“? 😀
Nehotový?
V nedávném materiálu o rozvoji linek PID 2022-32 mě docela zaujalo, že se vlastně už ani nepočítá s tím, že by modernizace z Kladna a trať na letiště byly koordinované.
V praxi tak patrně dojdeme k bodu, kdy od Kladna do Hostivice bude elektrika, avšak z Hostivice do Buben nezávislá trakce.
Reálně tedy několik let na modernizované elektrifikované trati budou jezdit diesely (DMU120 od Pesy), protože pražský úsek min. do 2029 nic jiného nepobere.
S bateriovými vlaky se počítá až výhledově na zaokruhovanou S55 přes semmering, Jeneček, letiště a Veleslavín zpátky do centra.
Bude záležet, kdy bude otevřen úsek hranice Prahy/Praha – Ruzyně – Praha Veleslavín. Pak by elektrické soupravy byly ukončené na Veleslavíně u metra a jako dočasné řešení by to stačilo. Z plánku vyplývá rok 27.
Pochopitelně, proč se trmácet do centra, když metrem to jde rychleji. Smysl to má pro turisty a lidi co chtějí přestupovat na dálkový vlak na HN, ale těch je menšina. Většina lidí dojíždí do práce/školy a proto samozřejmě využijí rychlý přestup na Veleslavíně.
Myslím, že hlavní bude to zdvoukolejnit. Jinak ty vlaky v každé druhé zastávce čekají na protiběžný spoj. Samozřejmě kromě vedení kolejí, které neumožňují vyšší rychlost než cca 80km/h na vybraných krátkých úsecích. Ve výsledku je doba jízdy otřesná a to i když není zrovna nějaké zpoždění (to díky nutnosti čekání na protiběžné spoje vzniká velmi lehce). Z mé zkušenosti neexistuje, že by vlak někdy dojel včas, i když na druhou stranu zpoždění bývají obvykle jen pár minut.
Není to sice úplně k tématu, ale nešlo by NS2 napojit na Negrelliho viadukt do Kladna mimoúrovňově?
Sklon by se musel vyrovnat na cca 200 metrech, viz
https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalenosti&x=14.4424289&y=50.0887268&z=17&rm=9h2FnxXxgQRGgeIL1Pj4gfT6&base=ophoto
A kam by se přesunuly ty autobusy, co se tam odstavují?
Nehledě na to, že řešíte napojení na Karlínský spojovací viadukt, ale ten se na Negrelliho viadukt napojuje úrovňově, takže kolize s tratí TGM – Kladno jste nevyřešil.
To sice nevyřešil, ale myslím že by značná část vlaků následně skončila spíš na pozemním nádraží, než na Masarykově. Východní větev by pak mohla jít na Hrabovku a udělat tam přesmyk.
Vedení na podzemní skupinu z Negrelliho viaduktu by mohlo být spíš takto:
en. mapy. cz/s/pavubopota
Pochybuji, že zrovna tudy se vejdete mezi pilíře NS 1.
Pozemní nádraží je HN resp. Wilsonovo ? Jako propojit to přes tu oblast, kde je nějaká ta správní budova a autobusy ? Možná to mohlo být udělané už dávno, vylepšilo by se zasíťování železnice celkově…
Ano, podzemní skupina na Wilsonově nádraží. Ostatně něco tam už plánované je, byť tomu říkají Opera. Mohlo to být dávno, přijde mi ale že tu jsou veřejné projekty mnohdy zaseknuté a i dnešní projektanti dokola oprašují nápady někoho dávno v důchodu (nebo pod drnem) štětečky, jako svatou relikvii. Možná takovéto řešení ani nikoho nenapadlo, nedostalo se do plánů, protože Masarykovo nádraží, a možná celá trať po viaduktu, byly svého času myslím bylo uvažované ke zrušení.
Dávno to být nemohlo, protože to by dopadlo jak říkáte – realizace nápadu někoho dávno v důchodu. Zatímco v právě probíhající studii se váží mnoho možností.
Napojení zastávek Florenc na Negrelliho viadukt přes „vytížený“ Karlínský spojovací viadukt je obdobný situaci v Bubnech, ne?
Odstavného místa by ubylo, odstavování busů by bylo i složitější, ale moderní technologie ho usnadní. Třeba i hloubené podzemní stání je řešení tamního nedostatku parkovišť.
Zrovna s tím odstavem na povrchu už se stejně nepočítá. Nová územní studie má parkování přesunuto pod zem.
Vidíte, to jsem nevěděl, tak beru zpět.
Někam jinam, nejlépe za město. Ideální by bylo, kdyby do centra nezajížděli vůbec.
Ale houby.
Ještě nerostou … 🙂
Problém jsou auta, vzhledem k tomu buďte za busy spíš rád.
Ty se dají taky omezit jen na domorodce.
https://www.spravazeleznic.cz/zup
Trochu skoda, ze se trat vice nenatahla a treba misto M.Pritocna se nepriblizila vice Unhosti,…
Ale jinak dobre… jen, at se stavi do nejdrive…
Co je to přiblížila se Unhošti, aby to mělo pro cestující význam? Že by v Unhošti vedla trať přes náměstí? Mám z Unhoště kolegyni. Bydlí směrem na Kyšice. Ráno jí jedou z náměstí v Unhošti každou půlhodinu autobusy do Pavlova na vlak a každou čtvrthodinu autobusy na Zličín, takže vlastně co 10 minut, výborné spojení. A ona stejně čeká na bus 365 do Motola, co jezdí jednou za půl hodiny, protože nemusí jít 500 m na náměstí a ten bus jí staví kousek od domu. Na vlak by i po přiblížení šla přes kilometr. Kolik lidí z Unhoště by to… Číst vice »
Na Kladno jezdi take autobusy… Prave proto, ze Unhost je do Prahy celkem vytizena… ale je to jedno, zase ma zastavku Pritocno, kde je to kousek…
Ale narovnani trati bych bral i dal za Kladnem… …-Kladno-V.Dobra-Doksy-K.Zehrovice-Tuchlovice-Stochov-….
Jenže ty autobusy jezdí dost blbě, proti vlaku je to nepohodlné, komplikované, na dálnici je věčně nějaká zácpa. Na jakékoli dojíždění problém, neexistuje dojet včas. Cestou večer zpět je to už jiné, ale ve špičce ráno je to naprd. Auto lepší.
Yes, „až“ 140 km/h, to opravdu udělá z železnice konkurenceschopnou dopravní cestu, zvláště z Rakovnicka, kam se pražskej satelit rozšiřuje…
Ale s tím kádrem, co na MD a na SŽ (včetně dozorčí a správní rady) se tomu opravdu nelze divit. Proč udělat Něco pořádně, když to jde za stejné prachy, napolovic, že. 😀
Jasně, zastávkovej osobní vlak tam sice ani na těch 140 nedosáhne, ale budem kvůli tomu stavět trať na 200 nebo podobný šotočíslíčka, jenom aby byly zastávky co nejdál od obcí a jezdilo tím co nejmíň lidí. Už tak dochází k oddálení Jenče od perónu o 250m, a to samé v Malém Přítočně, i když by bývalo, kdyby to nebyl nejsledovanější megaprojekt posledních třiceti let, bohatě stačilo to udělat na stovku a mnohem přístupnější pro lidi, kteří tím budou jezdit.
27 minut do centra Prahy.. Já jsem spokojen
To všichni, jen opět nikdo nechápe, že za celou cestu do Kladna si i nejhyperaktivnější možná souprava jakou šlo namodelovat a jaká na české železnici jezdí, čtyři spojené dvouvozové pantery, lízla 140 přesně jednou, jinak na ně ani nedokázala zrychlit, a dělat trať na větší rychlost by tak byla samozřejmě úplná blbost.
A jaké zrychlení taková souprava má, je to těch normovaných max. 1,1 m/s2 ?
Jinak, počítá se tam i s rychlíkama.
je to tak.
27 minut ze stanice u lesa, kde tedy teziste osidleni Kladna fakt neni. 60 miliard za vlak ktery bude nekdy 203x-204x 2x pomaleljsi nez trat do Kolina pred 20 lety a pomalejsi nez primy bus? Ne!
Skoro celé Nové Kročehlavy mají dochazkovou vzdálenost 10-15 min,
Kladno Město obslouží také nemalou část obyvatel 🙂 kolik bude cestovní doba z Města? 31 min? Pořád vám to přijde špatně?
Já jen pro korektnost autobus od Města (nemocnice) na Veleslavín jede 38 min+ dalších 15 min cesta do centra, nehledě na to, že do centra ten přímý bus nejede 🙂
Ať počítám, jak počítám vychází mi 53 minut, co je tedy rychlejší?
15minut dochazkova vzdalenost na paterni verejmou dopravu Vam prijde normalni? Pro 30tisicove Krocehlavy? Na venkove mozna….
15 minut vzdálenost na páteřní dopravu do vedlejšího města…
Víte…jak daleko to je často v praze na peron metra?
Ano, normální docházková vzdálenost v Praze je 800m.
Mě jo, když se dá popojet busem.
Maximální, většinou je to tak 5minut, jinak se dá ject místními busy,které jsou v PID, takže žádné zdržení s opakovaným nákupem jízdenek…
a nezaponente pricist i cekani na spoj (15/2)… tedy nez v Klad e nastoupite do vlaku, tak jste autem uz buhvi kde….
Ve spice kde vlak jezdí v intervalu 10/20 minut 🤣 opravdu potřebujete počítat čekání? Ale dobře 5 minut 🙂 Před chvílí jste loboval za přímý autobus, co do centra jezdit nebude a teď srovnávate auto. Jezdím do Michle každý den, autem je to cca 50 min -1h 10 min. věřím, že cestovní doba bude po rekonstrukci velmi podobná. Avšak existuje v Kladně i MHD (a to vám tedy v Kladně staví téměř u baráku) , taxi, vlastní auto. Můžete přeci využít onen jeden z dostupných prostředků a přiblížit se k nádraží, když pro vás je 15 Nedej bože vzít si… Číst vice »
U placení mýta.
https://zdopravy.cz/sbb-rozsiri-zeleznici-podel-ryna-druha-kolej-ma-umoznit-pulhodinovy-takt-117912/
Traťová rychlost 80 až 125 km, škoda že vás tam nemají, aby věděli, jak to dělat.
„Traťová rychlost 80 až 125“ – tedy bez cimbuří se dá jet 80.
Oproti tomu Sprželí styl „rychlost až 140“ bez uvedení minima, to znamená 140 pro klopidla a úseky na 10.
Na té trati je 140 pro v130 prakticky bez propadů.
A proč v markeringu není rozsah rychlostí nebo dosažitelná jízdní doba, ale jenom „až 140?“
To nevím, to se ptejte na sž. Systémová jd by měla být půlhodina do centra.
pulhodina systemove jizdni doby pri vzdalenosti 31 km, to Vam prijde v tomto stoleti odpovidajici efekt novostavby zeleznice?
Kolik tam máte zastávek?
Ano, to mi přijde úplně normální, naopak si nejsem jistý, že by podobnou vzdálenost jezdil zastávkový osobák někde na světě rychleji. Ani nemůže. Na 140 tam nikde ani nezrychlí.
Vy jste taky blázen..
ale jen meti Kladnem a Hostivicemi, tedy tak na 1/2 trasy a propad na 110 u Jence?
A mohl by jste naznačit kudy?
Tady moc prostoru na směrové změny není a zakopat to pod zem by bylo zase o jiných penězích.
To budou pěkné koleje. Škoda, že tam pak Borecký zruší provoz.
Nechceš se zklidnit? A do doby, než začne účinkovat pilulka, sem nelez.
Lokálka kde jezdí prázdná 810 co dvě hodiny není to samé, jako příměstská trať, která se modernizuje kvůli akutnímu nedostatku kapacity a kde se počítá s provozem Os a Sp v podobě EMU 400 co zhruba 6 minut. Laskavě se alespoň trošičku zamyslete, než napíšete takovýhle blábol.
Jenže Borecký už teď nehodlá rušit lokálky, kde jezdí prázdná 810, teď už je na stole rušení dost vytížených vlaků.
Jasně, BOrecký chce zrušit všecko včetně desetivozových rychlíků. Protože zrušil prázdnou 810 jezdící 1 zastávku.
Ale furt je to úplně jiná sorta vlaku, s úplně jiným účelem a objemy přepravy. Takže se to vůbec nedá srovnávat. I když na 110 a 124 nejezdí 810, ale RS1 a RegioSprinter a nejezdí úplně prázdné, ale občas tím i někdo jede.
Ale notak, Kladno se 70.000 obyvateli je přece totéž jako Lužec se 1450 obyvateli – obojí má nádraží! Kdyby se v Lužci snažili, tak vygenerují 20.000 denních dojíždějících. Stačí, aby každý jel 20x denně do práce.
Jsem rád, že konečně bude z Kladna železnice použitelná na dopravu do Prahy, ale stejně mě mrzí, že je to takové low-cost řešení. O něco více prostředků (a hlavně vůle) navíc a mohla ta železnice sloužit jako MHD pro téměř celé Kladno (70 000 obyvatel). A když už se rozhodlo, že teda ne, tak mohla ta železnice napojit alespoň Unhošť (5000 obyvatel). Namisto toho Kladno tak nějak obkrouží a Unhošť zcela mine.
Pokud máte na mysli variantu „kladenského metra“, je otázkou, zda by přínosy vyvážily náročnost takového řešení a související ztráty (například současný styk tratí v jednom uzlu); jako doplněk může být i tak v budoucnu dostavěna.
S Unhoští bezvýhradný souhlas. Už léta je poukazováno na to, že vlaky jsou někde trasovány mimo hlavní zdroje a cíle cest, přesto stále přestavujeme tratě tak, abychom je nepřiblížili, a vesele podél nich zřizujeme dostupnější autobusové linky…
Kdyby jen to, někdy železnici i oddělujeme od cestujících viz trať 180…
Pardon, mělo být oddalujeme od cestujících
Neodděluje se nic, původní trať zůstane v provozu.
Proto v úseku do Zbůchu zůstane i původní trať, která bude optimalizována a elektrizována.
Kazdopadne je to dobra zprava, jen by v ni clovek doufal tak aspon o deset let driv.
Takhle se toho vetsina z nas aspon jeste dozije, stejne jako SOKP 511.
Zase úbytek kolejí pro odstavení nákladního vlaku a manipulačních kolejí…
Klasika…
Jakého nákladního vlaku, ať koukám jak koukám, tak provoz je tu minimální
Není náhodou minimální právě proto, že ta trať už další vlaky prostě nepojme a na náklady tam není místo? Vždy by měla být nějaká kapacitní rezerva, jak na trati, tak ve stanicích.
je to trat pro s-bahn na kladno, neni potreba u toho vyvolavat zadne sotousske onanie jak tam za kazdou cenu vykouzlit nejaky naklad.
Nelobuje snad ŽESNAD za elektrizaci Kladno–Kralupy?
A není to náhodou způsobeno právě nedostatečnými parametry pro náklady? Odřezané vlečky, místo toho akorát další silnice, v okolí hned dvě dálkové…
Pro vás jsou dálnice každodenní trauma, že?
Ja myslim, ze zakaznik spis oceni koleje, po kterejch muze jeho zbozi jet, nez koleje, kde muze jeho zbozi stat.
Potřeba je oboji
Podobný zákazník spíš ocení drát, který vede proud naplno, než napolo. 😀
moudre se pta frantisek, odbornik na logistiku… 19. stoleti
Ale jistě, po pěšině taky kamiony nejezdí, protože se tam nevejdou, že?
Zaměňovat příčinu a následek je přesně to, co vám jde…
no a jake prepravni proudy se teda na tu trat nevejdou?
Tak to pozor, až se trať postaví, určitě na ni přejde nákladní doprava z tratě 093 a určitě i cisterny pro letiště, které jezdí po trati 110.
Obě tratě začínají v Kralupech a obě jsou sakra do kopce, tu nákladní dopravu bych tady zas tak nepodceňoval.
Že by jeli úvratí přes Bubny, 3x delší trasou do Středokluk na vlečku?
Ano, takhle přesně přemýšlí Správa železnic 🙂 TEĎ je provoz minimální, takže ještě více kolejiště a propustnost zredukujeme, aby byl už ideálně žádný. Není to náhodou naopak, tedy že nejdříve je potřeba kvalitní a kapacitní infrastruktura, a pak tam může něco efektivně jezdit?
Provoz rozhodně není větší, než infrastruktura umožní.
A kde tady bude potřeba odstavovat nákladní vlak, když to bude dvoukolejka a navíc vápenec zjevně už nebude muset do Hostivice na úvrať?
Nu, když chcete nadále směřovat co nejvíce nákladů na silnice, redukujte koleje a rozšiřujte silnice, že ano. 🙂 Okolí rozhodně není chudé na různé haly a překladiště, jenže zatím děláme vše pro to, aby chtěly být obsluhovány výhradně kamiony. Viz třeba nové překladiště jednoho obchodního řetězce na bývalém vlečkovém kolejišti, namísto nějž bude nově pouze plocha asfaltu.
A on o tu vlečku má ten řetězec zájem ? Vyhovuje to jeho přepravním požadavkům ? Lze to zboží na druhých koncích bez problémů naložit a vyložit ? Většina zboží pocestuje stejně ze zahraničí a tam budou rampy a vlečky minimálně. A překlad cestou to jen zdraží a zpomalí.
Vlečku do každé školní kuchyně.
Stačí to dat do legislativních podmínek, anebo proste dat 10x vyšší mýto na všechny silnice. A není to soto, toho se reálné můžeme do roka dočkat ( inflace, požadavky na zdroje…j
A nejvyšší pan železničář osobně postaví vlečku a rampu u každé samoobsluhy . A školu budou místo tělocviku skládat brambory do jídelny z místní zastávky.
Tak vozit např.napoje přes půl republiky či celou kamionem, dtto mouku z mlýnů do velkopekarny aj, to fakt nezbytne není.
Kamiony mají obrovskou spoustu externalit, čím víc toho pojede po kolejích, tím lépe.
Při zdvojkolejnění plánují zrušit výhybnu, takže se tam nákladní vlaky nevykřižují. Ta výhybna byla dvojkoljená, ale dalo se tam křižovat!!
Kritizovat, že místo jednokolejné trati s dvojkolejnou výhybnou se má postavit komplet dvojkolejná trať, to už je dobrý úlet.
No já tady naopak vidím až překvapivě velkorysé řešení se samostatnou kolejí Litovice – Jeneč, tedy odstranění jedné úvratě pro ND do Nučic. Ano, triangl ještě i mimo Rudnou by se taky hodil (a nebylo by myslím od věci uvažovat i o osobce Kladno – Beroun), ale je fakt, že to nemusí úplně nutně být součástí tohoto souboru staveb.
Ten triangl tam i byl…
Náhodou….dvoukolejná koňka…to by také nebylo špatné. Koníčci by si při míjení pokecali a mne by to v roli pasažéra lákalo víc, než třeba dva míjející se panteři, schovaní v protihlukové skrýši.
No když si představím plnokrevníky zapřahnuté do spěšného kočáru co předjíždí na vedlejší koleji valachy tažený náklad, tak je to poněkud úsměvné
Do háje! Takový geniální nápad, ale bohužel přichází pozdě! Kdyby se z Vršovic do Strašnic zachovaly koleje, určitě by se na tuto atrakci nějaký podnikavec provozovatel našel a Praha mohla zásadně podpořit turistický ruch, protože to nemají nikde na světě.
Ale mají…
https://www.douglashorsetramway.im/
A hlavně je to udržitelná forma dopravy, kde odpad ještě můžete využít jako výborné hnojivo…totálně ekologické.
To dodnes splňuje značná část vozidel ČD..
Stejně tak šroty z Německa u GW Tramwejn. Ale neurážejme koňský trus tímto přirovnáním.
u GW jsou ho*nomety akorát ty 810/010 a klony ne ? Zbytek má pokud vím uzavřenej systém WC.
Já to myslel trochu jinak. V takovém Regiosprinteru se pokakáte, pokud v něm chcete někam jet déle, než 10 minut.
Ale velmi často jsem u těchto hrůz nalezl i úplně uzavřený systém WC. Záchod prostě nefunkční.
Omlouvám se ale, dost jsme odbočili od tématu článku.
Jsem to ale kůň.
Regiosprinter je prostě vozidlo vyžadující kvalitní trať. V takovém případě je jízda v pohodě.
RegioSprinter je u 99% cestujících i personálu oblíbený, narozdíl od krámů typu 814 a pdoobně.
:-)))
Jako vtip dost dobré.
Nemá to stolečky, nemá to opěrky na kolet, na velké části míst není kam dát zavazadlo nebo pověsit bundu, je to propojené skrz na skrz bez uzavřených chodbiček, často je tam tedy hnusná zima, má to nepohodlně vysoké sedačky. Opravdu bych věřil, že u 0,99% cestujících je to oblíbené.
Značná část – už se nedá jen tak z voleje na jistotu střelit většina, že?
Už jsem se lekl, že se na tu trať zapomnělo. Naposledy jsem četl o velkolepé stavbě už před týdnem. Jsem pro to, aby o této velkolepé stavbě, která rozsahem a důležitostí daleko přesahuje ubohou čínskou lokálku do Lhasy psalo povinně dvakrát týdně a celá složitá operace byla povinnou maturitní otázkou.
nemusis to tady cist, pinku. klidne si cti http://www.ohnicek.cz treba.
A co si asi tak člověk na téhle adrese má jako přečíst? Že si někdo tu doménu pořídil?
Nevím, plácnout jen tak něco a dát k tomu .cz a doufat, že to bude funkční doména… Příště to aspoň nejdřív zkuste, než to napíšete.
Skoda, ze se třetí více nepřihlíží Unhosti. Má téměř 5000 obyvatel.
* trat. To jsou ty příspěvky z mobilu po ránu 🙂
Neblázněte, ještě by lidé chtěli více jezdit anebo dokonce vozit věci vlakem…
A na Kladno se 70.000 obyvateli se pak může zapomenout, hlavní jsou vesnice po cestě.
Unhošť nejlépe obslouží obnovena KND. A ta obslouží i další sídla. Sice občas něco zbourame, ale to nevadi
Takže tak cca 2050?
Stavební povolení je otázka roku, pak soutěž na zhotovitele, takže začátek stavby zřejmě 2024, když by se velmi zadařilo tak konec roku 2023
Stejně to bude nanic, protože to během stavby bude rozkopané.
Není nad to zavolat na pohotovost a seřvat je, že slušný člověk v neděli nepracuje. A že neteče voda, ať to koukají do hodiny opravit.
Rok kdy se Děti Vody z Tetčic naposledy odvolají, že na trati viděli vzácně chráněného křečka polního?
Křeček už není v kurzu. Ale nějaký živočich nebo rostlina se vždycky najde 🙂
Stejně jako nějaký úřad nebo jiný státní orgán, který při přípravě stavby nebo její realizaci poruší nějaký zákon… A lidi jako mgr.pavel nebo Radim pak zas budou házet vinu na údajné ekoteroristy.
Kdybyste si prošel moje starší příspěvky zde na serveru na téma odvolávačky bláznů vs. impotentní úřady, tak zjistíte, že většinou kritizuju impotenci úřadů a jeho zákonů se s takovými obstrukcemi včas vypořádat.
Není řeč o impotenci úřadů, ale o záměrném obcházení nebo přímém porušování zákonů z jejich strany. Spory státu, resp. úřadů, které jeho jménem jednají, s environmentálními aktivisty ve věci různých (nejen dopravních) staveb, když už dojdou k soudu, z tohoto důvodu stát skoro pokaždé prohrává. Samozřejmě snahu aktivistů o donucení státu dodržovat vlastní zákony může někdo nazývat obstrukcemi. Těm, komu hlásné trouby současného režimu nasadily do hlavy, že aktivisté jsou ekoteroristé a že je správné nenávidět je, nedochází, že se to nedodržování zákonů státem může kdykoli obrátit proti komukoli.
A pak jsou tací, kteří jsou přesvědčení, že stát vlastní zákony dodržovat nemusí. Teda až do chvíle, když se to netýká jich, ale jich se to nikdy týkat nebude, když to sami prosazují.
Koneckonců Charta 77 neměla mocenské ambice. Chtěla jen jedno: aby stát dodržoval své vlastní zákony. O totální prohnilosti tehdejšího režimu svědčilo, že tento jednoduchý požadavek vedl až k jeho pádu. Jestli si dnes někdo představuje, že stojí nad zákony, odpor proti nositelům takových představ může nakonec podrýt současný režim úplně stejně, jak se to podařilo Chartě. Teď už jenom zbývá otázka, zda už i současný režim je natolik prohnilý jako byl ten minulý. Až k tomuto závěru dojde určité nadkritické množství lidí, padne i současný režim, a to na základě požadavku občanů na dodržování jeho zákonů.
Snovacka cervenonoha. Seženete a mate tam hned i NPR.
Snad se tam tam nepůjde podívat nynější ombudsman, to by bylo v háji…..
Možná by to bylo dobře. Třeba by se to pak o 10 let později naplánovalo a udělalo pořádně (ale spíš holt neudělalo, no 🙁 ).
Za 10 let naplánovalo, pak se zas odvolávalo, pak zas 10 let plánovalo, pak zas odvolávalo a pořád dokola. Tak to je geniální návrh.
Děti vody často zachraňují od deB..nich napadu. Tak dlouho jste nadávalo ekologum za normální tunelovou D8, až tam máme estakádu za 3 mld, které hrozí sesunuti, odmítla nám na to cele přispět EU a bylo to o 5 let později
No, oni na to upozorňovali nejen aktivisté, ale i geologové, jenže ani je nikdo neposlouchal. Ale přesně tak to je. Stát nedodržuje vlastní zákony a nás jako občany to stojí těžké peníze, které pak chybí jjinde.
Můžu se zeptat, co je to za řídicí vůz na fotce?
ABfbrdtn795