Tramvajovou trať do Slivence postaví Strabag Rail, cena spadla o 37 %
Tramvajová trať končí zatím úvratí. Autor: Zdopravy.cz/Jan Sůra
V září příštího roku by mohly tramvaje svézt cestující až do Slivence.
V září příštího roku by mohly tramvaje svézt cestující až do Slivence.
Autobusová zastávka se přejmenuje na „Škola Slivenec“, takže už konečně nebude „stará xxx“ zastávka 🙂
Když se tak na to racionálně podívám, tak si myslím, že teď klidně může dva roky vládnout SPOLU, ANO a SPD. Těch akcí je rozjeto tolik že je to jedno. Do té doby se rozhádají a budou předčasné volby. No a pak už snad i volič pochopí.
Předčasné komunální volby jen tak udělat nejde (ve městě jako Praha), to by musel počet členů zastupitelstva klesnout a k tomu ty hádky snad nepovedou :)) navíc jsou náhradníci.
Ale když byl Svoboda naposledy primátorem, v období 2010-2014, tak se mu koalice rozpadla dvakrát. Nejdřív začal s ČSSD, pak pokračoval s TOP09, pak vládla TOP09 raději bez něj. Podobnou zábavu očekávám i teď. Navíc z toho období nebylo naprosto nic připraveno (protože radní se měnili jak na orloji), lehce se to rozjelo až pak za Krnáčové, která přinesla aspoň stabilitu. Tedy to dopadne stejně.
Priznavam ze sem se o to zas tak moc nezajimal, tudiz jsem zil v tom tramvaj do Slivence povede fakt do Slivence 🙂 No nic, clovek se kazdy den dozvida neco noveho…
Však o to šlo. Namlsat názvem místní aby stavbu podpořili a nakonec stavět na polích, které skoupila skupinka správných lidí a nyní se jen počká na změnu územního plánu…
Sídliště Barrandov jsou katastrálně Hlubočepy a kde je historické jádro Hlubočep a kde je stejnojmenná zastávka tramvaje? Je v katastru Slivence je, současná konečná Holyně je taky na okraji obce. Tady je to hodně vidět ale tam kde se zástavba stala souvislou tak ty jádra obcí nevnímáte a tratě někdy vedou také okolo.
To ano, ale to by se u metra mohlo začít od znova…
Hradčanská je (minimálně částečně) v Dejvicích, Zličín v Třebonicích, Luka – Nové Butovice ve Stodůlkách, Českomoravská v Libni, Rajská zahrada na Černém mostě, Ládví v Kobylisích/Libni, Vltavská v Holešovicích (ačkoliv Vltavská ulice je Smíchov), Vyšehrad v Nuslích, Opatov v Chodově…a to jsem určitě něco přehlédl…
No ale v noci pořád nic nepojede kvuli stupidní normám…
No jen aby se to neobrátilo proti nim a nezakázali i tramvaje v centru.
Tramvaj je moc hlučná, lepší když autobus tůruje.
Hmm…schválně co by s tím udělala zavírací hodina ve 22:00…😕
Nebude tam někde i bájná lanovka do Nových Butovic? S tou konečnou tramvají by to dávalo smysl. Všechna doprava nemusí snad jezdit přes centrum.
Je dobře že se nová trat bude stavět současně s bytovou výstavbou. Škoda že se trat na Dědinu nepostavila taky současně s výstavbou sídliště. Všichni by byli na tramvaj zvyklí a nikdo by nenadával a neprotestoval.
Trať na Dědinu se bude z docela podstatné části stavět také s novou zástavbou (u jejího konce). No a na stávajícím sídlišti si už budou muset zvyknout, stavba běží.
Spíš bych ocenil zrušení semaforů a přechodů a zvýšení rychlosti v celém úseku na 80 km/h a víc na ulici K Barrandovu aby od Pražského okruhu po Barrandovský most nebylo ani jedno zbytečné zdržení které tam vytváří kolony. Stačí tam udělat jeden až dva mimoúrovňové sjezdy a pár jednoduchých nadchodů a je to..
Ne, stačí když pojede pár lidí MHD místo auta.
No nevím, jak to pomůže ke zrušení … přechodů, které předřečník požaduje také zrušit.
Nevnucuj nám MHD
Nevnucujte nám nadchody. A nebezpečnější ulice. A více hluku. A smogu.
A při té příležitosti se jízda aut (až na známé výjimky) v tom místě vůbec zakáže.
Auto nechat, dál jedině tramvají…
Když vám ty přechody a městská infrastuktura tak vadí, tak do toho města nejezděte…
Kolony a zastavení většinou vytváří řidiči.
Nedodržení rozestupů. Rychlá jízda proti semaforu s červenou, předjetí aby spěchálista mohl zastavit. Na Barranďáku oblíbené sjíždění z levého pruhu.
Z Holyně do Holyně…
Faktem je, že zastávka smyčka bude v katastrálním území Slivenec. Druhou skutečností je, že zastávka Holyně je v k. ú. Hlubočepy, ale tímto směrem myslím váš „argument“ nemířil.
Slivenec a Holyní odděluje radiála K Barrandovu…bez ohledu na katastr. Smyčka bude v Holyni, Slivenec je až za touto komunikací ještě celkem daleko na dojití a z centra Slivence zcela jistě!!
Tak primarni obsluhou Slivence bude furt autobus, ale kdyby někdo měl radši přímé spojení, tak si na tu tramvaj dojde. Vlastně jako je teď u Holyně, akorát ten rozdíl bude větší.
To byl fajn název konečné U Slivence
Vy jste na tohle fakt nemocný…
Nejsem nemocný na tohle, jednoduše se kouknu na mapu a vidím radiálu K Barrandovu a to že je plánovaná smyčka mnohem blíže Holyni než ke Slivenci…séře mě že politici neříkají pravdu a my občané to máme rádi…většinou!!!
Faktem je, že právně je zastávka na území Slivence a jediný, kdo tu neříká prvdu jste vy. Jak vy se cítíte ohledně radiály je všechno, jenom na „ravda“
Nakonec až tam pojedete tak uvidíte…
Bude se při prodloužení zvedat místo, kde jsou dnes odstavné koleje, které se musely zakopat, aby byly v rovině, nebo tam ten dolík už zůstane?
Čekal bych, že vše od křížení se rozebere, sklon bude plynule pokračovat a dál bude trať spíš kopírovat terén než aby byla zahloubená v zářezu.
a že vedení tratě v zářezu je tzv. přirozeným protihlukovým opatřením + lehce umožňuje její mimoúrovňové křížení/nadjetí silnicemi a chodníky v¨Vás vůbec nenapadlo?
Ano, toto přirozené protihlukové opatření chrání přilehlou silnici před neblahým vlivem tramvajové dopravy. 😀 Směrem k Holyni to nefunguje, tam to vychází do rovna. Na nějaké podcházení by to muselo jít ještě hlouběji, to by se muselo zakopat už od náměstí paní Čapkové.
Přijde mi smutné, že i taková piditrať jako Barrandov – Slivenec nejde postavit na jeden zátah a musí se to dělit na substavby.
Co navrhujete? Omezit vlastnická práva?
U takovýchto infrastrukturních staveb ano. Jako to dělají v Polsku – proti rozhodnutí o vyvlastnění neexistuje odvolání, soudit se lze pouze o výši náhrady.
Jeden pozemek nebylo možné vyvlastnit, kvůli běžícímu soudnímu sporu o vlastnictví.
Proti rozhodnutí o vyvlastnění neexistuje odvolání, to je skutečně pěkné, takové jako až stalinistické. Nějaký úředník si tedy rozhodne, že tenhle barák už není váš, a neuděláte s tím vůbec nic, i když to je třeba zcela nesmyslné 👌Nad uvažováním některých rudých jedinců fakt zůstává rozum stát.
Rudým jedincům by se to přece stát nemohlo.
Přece by je Stalin neposlal do Gulagu, když pro něj hlasovali, aby měl tohle právo. A kolik se jich pak divilo, že Stalin poslal do Gulagu je…
Jasně, a v cizině to dělají jak? Tam jsou taky dopravně 100 let za opicema jak my? Těžko, soudruhu ,,,
Hm, tak to vám upřímně přeju, aby se váš dům neocitl v trase nějaké takové stavby.
Ta trasa se neobjeví přes noc. Obvykle je taková stavba v územním plánu roky, ne-li desetiletí. Každý kdo v takovém místě bydlí musí počítat s tím, že dřív nebo později přijdou stavbaři a řeknou odchod, jde se stavět.
A kolik lidí chce, aby např. pražský okruh přetrasoval a trasa se v územním plánu objevila přes noc ve zcela novém místě?
Přičemž kdejaký arcizmrd je schopen prosadit stavbu do ÚP, říct majitelům odchod… a záměr zrušit, načež si pozemky od státu odkoupí.
Právo nemá být zneužitelné k osobní mstě.
Jo Polsko je teď vzor a potraty taky budeme zakazovat?
V tomto resortu nepochybně – oni tam alespoň předstírají opravdový zájem o VHD…
Hmm, a proti projektu výstavby infrastruktury sice bude možné se bránit soudně, ale jen proti konkrétní podobě 😂
Veřejný zájem…
…nemůže být jediným argumentem pro narušení práv jedince.
V oblasti Slivence byl bohužel problém s odkupem pozemků, šlo to postavit jen do Holyně a nebo vůbec. Naštěstí se zvolila možnost stavby aspoň do Holyně.
Myslím si, že kdyby nabídli cenu, která se neodmítá, tak by pozemek získali. Ale pokud nabízejí jen odhadní, ale ne tržní cenu, tak se potom nemohou divit…
a problém s určením dosavadního vlastníka to vyřeší jak?
Osoby podezřelé z vlastnictví si SNB vyhmátne a zpracuje!
A záleží na tom? Ten pozemek bude vzat tak jako tak. Tak ať se nejdřív začne stavět, a až se najde právoplatný vlastník tak se mu zpětně vyplatí náhrada.
Každý vlastník je zapsaný v katastru nemovitostí…