Tramvají až na Budějovickou. Pražští radní schválili urychlení přípravy nové trati

Vizualizace opravy ulice Na Pankráci včetně tramvajové tratě a nové zastávky. Foto: IPRVizualizace opravy ulice Na Pankráci včetně tramvajové tratě a nové zastávky. Foto: IPR

Pražští radní dnes udělali další velký krok k nové tramvajové trati, které by měla ulicí Na Pankráci až ke stanici

Pražští radní dnes udělali další velký krok k nové tramvajové trati, které by měla ulicí Na Pankráci až ke stanici metra Budějovická. Na dnešním zasedání schválili zrychlenou přípravu stavby.

Jde o plán, o kterém mluvil pražský radní náměstek pro dopravu Adam Scheinherr letos na začátku roku.  Částečně jde o obnovení původní trati: mezi pankráckou vozovnou a Budějovickou už dříve tramvaje jezdily, ale jinudy.

Pod chystanou tramvajovou tratí v ulici Na Pankráci sice vede metro, podle Scheinherra má ale trať rozhodně smysl. „Stanice Pankrác navíc bude přes rok uzavřená, až se začne stavět metro D a je potřeba řešit kapacitní náhradní dopravu,“ řekl v lednu Scheinherr.

O obnovení tramvaje se mluví několik let, naposledy se dostala v září 2017 do strategie rozvoje tramvajových tratí v Praze. Navržená trať vytváří základ pro napojení na budoucí tzv. Jižní tramvajovou tangentu, součástí této tangenty bude mimo jiné i nový Dvorecký most, jehož investorská příprava již probíhá.

Mapa trasy tramvaje mezi stanicemi Pražského povstání a Budějovická.

Mapa trasy tramvaje mezi stanicemi Pražského povstání a Budějovická.

Na 1,5 kilometru dlouhém úseku mají vzniknout tři zastávky: Pankrác, Zelená Liška a Budějovická. Náklady na stavbu mají dosáhnout 704 milionů korun. Reálně by se mohlo začít stavět v roce 2023, podmínkou je ale urychlení stabilizace technického řešení podrobnou studií během roku 2019. Součástí má být i koordinace s přípravou výstavby metra D včetně návrhu definitivních zastávek Pankrác nebo variantní řešení uličního profilu v ulici Budějovická nebo obratiště tramvají „Budějovická“.

Trať na Pankrác a později na Budějovickou v minulosti vedla. Původní trasa  vedla zhruba dnešními ulicemi 5. května, Budějovická a Jihlavská ke koncové smyčce na Kačerově. Tato trasa skončila v roce 1970. Zatímco na Kačerov a Ryšánku už nikdy nepokračovala, z Pražského povstání pokračovala tramvaj po nové přeložce na rozšířené ulici Na Pankráci, kde jsou dodnes zbytky kolejí patrné. K ukončení provozu došlo v roce 1974.

Tagy Top tramvaj Pražského povstání - Pankrác - Budějovická
79 komentářů