Tramvají až na Budějovickou. Pražští radní schválili urychlení přípravy nové trati
Vizualizace opravy ulice Na Pankráci včetně tramvajové tratě a nové zastávky. Foto: IPR
Pražští radní dnes udělali další velký krok k nové tramvajové trati, které by měla ulicí Na Pankráci až ke stanici
Nesmyslná stavba, která akorát totálně zmrví parkování. Doufám ve značný odpor místních.
Velmi důležitá stavba, která zlepší cestování spoustě lidí. A místní si ty svoje pekáče můžou nastěhovat do obýváku.
Ja osobne byvh uvital protahnuti na Zeleny Pruh…
Trať se má začít stavět 2023, aby překlenula období výluky stanice Pankrác plánované (dle jiných zpráv) už na rok 2021? Celé je to snůška báchorek, buďto tu věc město opravdu urychlí a nebo to nikdy nebude.A jak už jsem psal minule – opakuji – neuvěřím, dokud nekopnou do země.
Ohnout to na Brumlovku by nějak nešlo?
Pane Sůro, ten nesmysl s trasováním už tady po čase vidím v druhém článku…trať skutečně vedla do roku 1970 částečně jinudy (ulicí 5. května), ale poté byla celá přeložena na novostavbu v dnešní ulici Na Pankráci. Větev Budějovické náměstí – Ryšánka měla být po zprovoznění metra v roce 1974 ponechána, ale nakonec už provoz obnoven nebyl, úsek na Kačerov byl dle plánu zrušen v roce 1970 a na Budějovickém náměstí byla přestavěna smyčka. V letech 1970-74 opravdu tramvaje nelétaly ve vzduchu, ale jezdily přesně rozšířenou a přestavěnou ulicí Na Pankráci v souladu s dnešním návrhem. Takže nelze říct, že tramvaje… Číst vice »
Dobrý den, díky za upozornění, není nad to, když člověk opisuje vlastní chyby. Teď už je to snad v pořádku.
Tady na tomto místě jsem napsal příspěvek, že článek stále obsahuje věcné chyby a to docela zásadní, a příspěvek byl smazán (?) chyby zůstaly(!).
Nezůstaly. Zkuste F5
„Částečně jde o obnovení původní trati: mezi pankráckou vozovnou a Budějovickou už dříve tramvaje jezdily, ale jinudy.“ – je to silně zavádějící. Navrhuji zaměnit za text něco jako: „Jde o obnovu tratě opuštěné v roce 1974 (protože zrušená tehdy nebyla). Součástí této tratě byla i zánovní přeložka z roku 1970 mezi Táborskou ulicí a Pankrácí, která nahradila původní trať vedenou jinudy.“ – tak by se to mohlo podobat pravdě. „Tato trasa skončila v roce 1970. Zatímco na Kačerov a Ryšánku už nikdy nepokračovala“ – kromě toho, že to není moc česky (a není tedy moc jasné, co to vlastně znamená),… Číst vice »
Myslím, že trať nevedla jinudy, ale po přeložce z 5. května v roce 1970 do zrušení smyčky Budějovické náměstí (cca na úrovni křižovatky dnešní Budějovické a Olbrachtovy) v roce 1974 na úplně stejném tělese.
Ale prodloužení ke stanici metra Pankrác letos doufám platí. Byť to bude o pár metrů.
Jakože zruší točnu u soudu a zřídí ji před Arkádami? To se mi nějak nechce věřit.
Existují přece i obousměrná vozidla, která smyčky nezbytně nepotřebují …
To je sice pravda, ale Praha má pouze KT8D5 a nevypadá to, že by si plánovala pořídit další obousměrné tramvaje. A vyplýtvat všechny KT8D5 jen na lince na této trase není příliš rozumné.
Proč všechny? Máme jich (zatím 48), na linku 14 (ta tam nejspíš bude jezdit) jich potřebujete tak 16, dejme tomu.
Musím se přiznat, že jsem nevěděl, že je jich je tolik, takže tím pádem by to asi nebyl problém, kdyby byly některé potřeba při nějaké výluce. Byť 16 souprav mi přijde trochu podsazené na 14.
Otázka zda by to byla 14. Dnes k soudu jezdí 18 (výhradně 15T), takže se dá očekávat spíše protažení této linky. A nejsem si jist, že by 48 tramvají (ne všechny jsou vždy k dispozici) mohlo trvale obsluhovat jednu linku a ještě pak být v patřičném počtu k dispozici např. při rekonstrukcích atp.
Nic se rušit nebude. A bude jen jednoduchý šturc.
plus na Budějovické bude šturc taky.
Takže místo 15T budou na lince č. 18 jezdit kačeny? Tak tomu říkám zlepšení, děkuji pěkně.
Jak znám Ropid, tak určitě jednu linku přidaj a 18 bude dál jezdit ve své trase a na Pankrác pojede třeba ta 14, na které je vypravenoat kačen už dneska poměrně vysoká. Přidanou hodnotu prodloužení trasy tramvaje určitě má. Co se týká kačen, tak s nimi taky neni špatné svezení a jsou ve středu nízkopodlažné. Jejich nejvetším problémem je hlučnost (vlastní zkušenost z Vysočan).
Kačeny předtavují oproti T15 rapidní zvýšení kvality cestování, byť jsou asi o 30 let starší. Neprojektoval je totiž debil.
A to jako v čem? Jsou nízkopodlažní jen ve střední části, není v nich klima a nikdy nebude, oproti 15T jsou hlučnejší.
To jako třeba v tom, že tam už třetí stojící člověk nepřekáží v průchodu a třetina délky vnitřního prostoru nemá šířku 80 centimetrů. T15 jsou zkrátka antitezí ergonomie i funkčního designu.
Což je stále při srovnání s jejich nedostatky zcela zanedbatelné. Navíc, jezdím 15T téměř každý den a nějaké větší problémy s ergonomií jsem nezaznamenal.
No, nevím, jestli skutečnost, že při třech stojících lidech je problém projít tramvají, je zcela zanedbatelná, a taky bych se hádal, že to nesouvisí s ergonomií. Pro mě je to jasná ukázka inkompetence konstruktéra, která ještě podtrhuje inkompetenci zadavatele a lezu do toho nepodarku vždy jen s krajním odporem, když není šance, že by v dohledné dopbě přijela nějaká skutečná tramvaj :).
.
V tom případě ale není rozumné vést do oblasti Pankráce obě dvě linky „Jamrtálem“ – takže by asi byla užitečná záměna trasování linek č. 14 a č. 6 mezi Karlovým náměstím a centrem Nuslí, což by ale prodloužilo zase souběh „šestky“ a „čtyřiadvacítky“. Ale oni si nakonec ROPIDí experti nějak poradí (třeba návazně odkloní linku č. 24 na Spořilov místo odebrané „čtrnáctky“ a „třináctku“ protáhnou až na „Kubáň“) …
Mám obavy jenom o jednu věc – v místě plánovaných kolejí je dnes parkování pro auta. Parkování je tam obecně docela problém a tak trochu doufám, že to zohledňuje i tento návrh, protože to jinak povede k ještěhoršímu parkování (především na chodnících) než dosud. MP evidentně moc nemá zájem na tom postihovat sobecké řidiče, kteř si myslí, že můžou parkovat všude, kde chtějí.
Vzhledem k vizualizaci mám obavu, že se to neřeší a bude tam další zcela zbytečný pruh pro pár cyklistů denně místo možnosti alespoň krátkodobého parkování na parkovací hodiny pro vyřízení pochůzek okolo… Nehledě na to, že pokud to bude takto hloupě navrhnuto jak je vidět na vizualizaci, tak se tím prakticky znemožní legálně i zásobování provozoven v celé délce….
I kdyby tam bylo podélné parkování, tak je to stejně strašně málo. Téměř nikdo nedodržuje dobu parkování, takže časově omezená stání budou permanentně obsazená a na obchůzky to stejně nebude. Na druhou stranu díky lepší dopravní obslužnosti tam snad nebudou mít lidé takovou potřebuj jezdit autem kvůli obchůzkám.
Ti autíčkáři už neví, kam by ty svoje pekáče uklidili. Pokud nemám kam to auto zaparkovat, tak si ho vůbec nepořizuju.
V tom pruhu tramvaj byla a zase tam bude. Není co řešit.
Ale oni ho teď mají kde zaparkovat….
Na Arkádách už celkem dlouho visí plakát na pronájem dlouhodobých stání, takže parkování je. Sice placené, ale je.
A kolik za to zabírání veřejného prostoru platí?
Platí daně.
Ty platíme všichni (a i důchodci), a ty ovšem nejsou poplatkem za zábor veřejného prostoru !!!
Ty jsou poplatkem za využívání veřejného prostoru bězným způsobem v souladu se zákonem. A to je i parkování na veřejné komunikaci.
PARKOVÁNÍ na veřejné komunikaci rozhodně není využíváním veřejného prostoru běžným způsobem v souladu se zákonem – jinou věcí je, že se běžným způsobem využívání ve skutečnosti stalo, protože žádná z oprávněných institucí za ně poplatky nevybírá, ačkoli by měla.
Už je na to i rozsudek Nejvyššího správního soudu (ve věci pakovacích zón). Na parkování prostě nemá občan automaticky nárok, tak je potřeba se s tím smířit. Holt nebude při dnešní míře motorizace společnosti místo pro každé auto ani v širším centru města.
Tak to byste měl na ty oprávněné instituce nejspíš podat trestní oznámení, ne? Takhle okrádat daňové poplatníky….
Parkování je silně dotováno městem a auto jen zbytný statek, tedy luxus za který by měli obyvatelé platit, stejně jako si alternativně platí/zaplatili za svoji garáž. Parkování by mělo začínat od 1000 za měsíc, abychom se blížili k nule, dnes je to směšně nízká částka. Další věc je, že denně vyjíždí dne pětina až desetina aut a většina lidí by podstatně ušetřila kdyby využívala půjčovny nebo sdílení, což je budoucnost udržitelného parkování ve městě.
Takže když platím daně, mohu si na ulici postavit třeba unimobuňku a nastěhovat se do ní?
Trapné.
Ano, stejně trapné, jako domnívat se, že placení daní mi zarucčuje právo na parkovací místo.
Mohl by mi někdo jako laikovi vysvětlit, co na tom trvá vypapírovat 4 roky? Vždyť těleso je tam dodnes, stačí položit koleje a natáhnout špagát.
Za mě taky zklamání: píše se o urychlení a pak „by se mohlo začít stavět v roce 2023“.
No ono tam pár problémů bude, třeba kde na Budějovické bude smyčka. Tam zrovna mnoho místa není, takže najít vhodné místo bude problém. Pak k tomu přidejte očekávatelné protesty místních rezidentů, kterým bude najednou ulicí projíždět celkem hlučná tramvaj, v okolí zmizí celkem dost parkovacích míst atp. A pak uvidíte, že rok 2023 je ještě celkem optimistický.
Dočasně by se dalo ukončit bez smyčky, na tu linku nasadit KT8. A rezidenty se stížnostma poslat do pr…
rezidenti ovšem půjdou k příštím volbám, že….
Jasně, co mají co občané kecat do toho co jimi zvolení reprezentanti dělají. Jen se obávám, že to už tu bylo a hrubě se to neosvědčilo.
To si možná pletete dojmy a pojmy. Veřejný zájem existuje bez ohledu na režim. To že se něco v minulosti zneužilo neznamená, že to je navždy 100% špatný.
To jistě, ale za veřejný zájem se dá prohlásit takřka cokoliv, to zaprvé. Otázka je zda je tato trať opravdu potřebná (tj. naplňuje definici veřejného zájmu) když povede paralelně s metrem, myslím, že jsou v Praze mnohem potřebnější tratě, to za druhé.
A v normální zemi není přípustné posílat občany do pr…., to za třetí.
Jo, když na to přislo, to i Zelení protestovali proti tramvaji na Dědinu …. mj. z důvodu úbytku parkovacích míst.
To se pletete: to totiž nebyli žádní „Zelení“, ale společenství místních obyvatel zastoupené a vedené jakousi uječenou osobou ženského pohlaví, pro kterou by bylo možno velmi trefně použít označení „megera“ – byl jsem na nejedné presentaci představ o možnostech řešení tamní situace, takže vím, co píši …
Myslíte snad paní Kolínskou, dlouholetou pražskou zastupitelku za Zelené, svého času jejich místopředsedkyni? To nebyla žádná Zelená? Sorry jako…
Ne, ne, ne, to nebyla ona, a to „ani náhodou“ = to nebyl nikdo z volených politiků ani městských či státních úředníků, ale nějaká samozvaná „představitelka místních občanů“ z té části Prahy 6!
Kolínské sice „je dost“ a osobně ji nijak neobdivuji, ale za ty roky působení v komunální politice už se dost naučila a leccos zachránila, takže podceňování či dokonce opovrhování si rozhodně nezaslouží.
Tak tu neznám. Zelená paní Kolínská ovšem soustavně vystupovala ve smyslu že tramvaj ano jen pokud budou splněny požadavky místních, mimo jiné že nedojde k úbytku parkovacích míst.
Jako zastupitelka občanů takto pochopitelně vystupovat musela – a pokud na ní navíc ta „ječna“ dotírala, tak se ani nedivím, že to pro ni byla „bližší košile, než kabát“.
Ve skutečnosti do už teoreticky vyřešené situace „hodili vidle“ vojáci, kteří měli obětovat asi metrový pás „svého“ pozemku, což původně odsouhlasili, ale následně svůj souhlas odvolali, což vývoj zkomplikovalo.
Ale nemusela …. vždyť jak tu sám a jiní píšete, tramvaj je přece ve veřejném zájmu, parkování není nárok a vsadím se i že ti parkující tam nic neplatí za zábor veřejného prostranství, že. Prostě, obyčejné zelené pokrytectví.
Takový to, když se někdo diví, že místní samospráva plní úlohu místní samosprávy.
Hele, nepíšete o kus vejš, že parkování je základní právo daňového poplatníka a je nutné ho bránit proti trmvaji na Budějárnu? Nebo se prostě musíte hádat, a je vám jedno, že dokážete popřít sebe sama na prostoru dvou obrazovek?
takže Zelení budou bránit i tramvaji na Budějárnu? Tak to rád slyším…
Psaný text koukám není úplně tvůj kamarád, že?
Tramvaj na Budějovickou je zcela jistě užitečnější, nežli stavba tramvajové trati ke Slivenci za půl miliardy.
Ono je dobře, že se lidi naučili se ozývat a mluvit do veřejných věcí. Na druhou stranu to došlo tak daleko, že díky mnohonásobné možnosti odvolání může mít velmi malé množství lidí prakticky právo veta. Úřady mají těm, které stavba omezí, maximálně vyjít vstříc (viz 511 v Běchovicích), ale je nepřípustné, aby pár lidí donekonečna omezovalo potřebné stavby.
Tramvaje nejsou hlucne na rovne draze – pouze v centru na tramvajovych krizovatkach – a jeste jen na tech ktere jsou polozeny na drevenych prazcich…
Ty co jsou polozdny do liteho betonu a jsou neposkozeny provozem jsou temer bezhlucne..
Dovolím si nesouhlasit, z vlastní zkušenosti vím, že průjezd tramvaje po rovné, nedáno rekonstruované dráze (Vršovická) je hlučný a když máte kousek od oken ještě zastávku (brždění, rozjíždění), tak to speciálně v noci žádná hitparáda není.
Bydlel ve městě a jezdily mu tam tramvaje. Počítám, že kdybyste si koupil kůču u řeky, iritovalo by vás zurčení vody.
Myslím, že máte problém s chápáním textu. Já nepíšu, že s tím mám osobně problém. Jen reaguji na tvrzení, že tramvaji na rovné trati nejsou hlučné protože to není pravda.
Ona je otazka, o jakych tram. mluvime, treba prujezd T3 po nove krizovatce je s minimalnim hlukem, prujezd 14T je jako kdyz vysypete zelezarstvi, rozjezd KT8 je hlucny, rozjezd 15T je tichy…
Ale zadny cesky vyrobce neumi vyrobit tichou tramvaj, oproti treba ULF ve Vidni, ta je ticha,…
Pak zalezi na povrchu, trava dobre pohlcuje prach a tlumi hluk, asfalt/dlazba hluk odrazi do prostoru…
Pak je rozdil v tom, o jakou ulici jde, urcite hlavni ulice je hlucnejsi z provozu aut, nez od tramvaji a v noci zas nejsou takove intervaly tramvaji…
obzvlášť kdyz je tramvaj obuta, to je ticho.
To jo no,… To se holt stava…
To je obecně náš největší problém – průměrná délka přípravy jakékoliv infrastrukturní stavby je v průměru 13 let – podotýkám příprava, nikoliv vlastní stavba. A třeba tolik potřebný přesmyk v Libni, který má letos po 4 letech EIA (!!!) , se začne stavět, dá-li štěstěna, nejdřív na jaře 2025… Do té doby se povedou další papírové války a boj obecenstva proti přesmyku. Protože aktivisti nechtějí ani kamiony, ani nákladní vlaky… Asi všechno padá z nebe… Otřesné, ale realita dneška.
V takových případech by měl zasáhnout stát (vláda), a protože se jedná o stavbu celostátního významu a důležitosti, tak se to prostě postaví a na křik pár jednotlivců nebude brán zřetel (platí např. i pro pražský okruh).
Vláda? Člověče, nastudujte si náš právní řád. Jinak délka řízení je katastrofa. Jediná cesta je nastavení max dob řízení. A jeho celkové zjednodušení.
Tod dává fakt smysl – stát a jeho orgány nejsou schopny připravovat infrastrukturní stavby, tak jim zvýšíme pravomoce na úkor občanů a obcí. Jo, to zní logicky a jistě to povede ke kýženým výsledkům. To, že s takovouhle představou o fungování výkonné moci byste neměl opostit první stupeň základní školy (natož se někde veřejně projevovat) je věc druhá….
Berte to jako časový polštář pro vyrubání druhé roury tunelu Tábor.
„Protože aktivisti nechtějí ani kamiony, ani nákladní vlaky…“
To sice (logicky) asi nechtějí, ale když jim investoři odmítají naslouchat a naopak se trucovitě snaží jim v maximální možné míře nevyhovovat, ačkoli by to leckdy nebylo komplikované a prospělo by to celé společnosti, tak se nikdo soudný nemůže divit a vztekat, že ve výsledku „aktivisti“ jednají tak, jak jednají.