Tramvaje v Ostravě na měsíc zmizí z Místecké, pak pojedou o půl minuty rychleji

Tramvaj v Ostravě. Autor: Zdopravy.cz/Jan MeichsnerTramvaj v Ostravě. Autor: Zdopravy.cz/Jan Meichsner

Na téměř měsíc dojde k přeorganizování provozu na jedné z páteřních ostravských tramvajových tratí.

Zpět na článek
49 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tubeová

Si děláte srandu půl minuty vždyť vy ani pořádně jezdíte na čas 🤣🤣🤣🤣

Jan Vítek

Takže se bude znovu měnit ta najčastěji měněná trať v Ostravě. je to pár let co se napřimovala, měnili oblouky i klesání a stoupání u shelky pod mostem, aby se zrychlila. Už tehdy jsem se smál, že se rekonstruuje nový úsek, zatímco na staré úseky se kašle. Taky se tehdy ty „staré“ neopotřebované koleje vyřezávaly a vezly na jinou stavbu, kde se montovaly jakožto „nové“. Takové ekonomické perpetum mobile. No, a rok se s rokem sešel a ta trať na které ještě ani nemohla skončit záruka se bude opět měnit.

Tomáš679.2

„pojedou o půl minuty rychleji“.

Pane řidiči, víte proč jsme Vás zastavili?
Ne!
Jel jste o půl minuty rychleji. : – )

Já tedy nevím, ale tramvaj může jet buď rychleji a nebo může jet o půl minuty kratší dobu
Kolik je u tramvaje půl minuty převedeno na km/h? A nebo to je tak, že se jízda tramvaje zkrátí o onu půl minutu na daném úseku a tedy bude o půl minuty kratší interval?

Jirka

Každý to vidí jinak, ale v zásadě jde o to, že tramvaj daný úsek projede o půl minuty rychleji tzn. místo například 6 minut bude cesta trvat 5 minut, 30 sekund. Z pohledu cestujícího se vám tak vážně jeví, že tramvaj to ujela o půl minuty rychleji.

Zbyněk

Doufám, že už v DPO konečně přistoupí k zastávkám na znamení pro tramvaje a přestanou se vymlouvat, že na to jejich tramvaje nejsou připravené (prý všechny nemají tlačítko na dveře, což je blbost, nemá ho tak akorát Barborka). Noční linky by zkrátily jízdní dobu extrémně a denní linky by ušetřily taky nějakou tu minutu. Takových zastávek na znamení by se uživilo spousta.

Zbyněk

Líbí se mi třeba brněnský model, kde nejsou všechny zastávky na znamení celodenně na znamení, ale mají několik režimů, které umí reflektovat vytíženost zastávky v čase – Celodenně na znamení / Na znamení v nepracovní dny / Na znamení od 20 do 4 hodin / Na znamení v pracovní dny od 20 do 4 hodin a v nepracovní dny celodenně

Ondřej

To je hrozně nepřívětivý systém k lidem, kteří tím nejezdí pravidelně. Hlavně když přejedeš zastávku v noci, tak ti dlouho nejede nic zpět atp.

David

Jinde to funguje. Proč by v Ostravě nemělo?

Pepa

nevidím v tom rozdíl oproti autobusům a trolejbusům, tam je stejný „problém“ a oproti tomu nikdo nic nenamítá. Jednu zastávku se dá dojít pěšky, pokud si nezmáčknete, ale zastávky na znamení jsou ve voze hlášené. Mi přijde nepřívětivější, když noční tramvaj stojí na každé zastávce 20 sekund a čeká na odjezd, i když nikdo nenastupuje a nevystupuje.

Jan Vítek

co je na tom nepřívětivého, aspoň se dýl vyspíš. v noci stejně jezdí jen navalení.

Jura

A poprvé v historii tam bude NAD zajišťovat jiný dopravce než DPO…

Pavel Vavříček

Mnoho neschopenek prý

Jura

Omlouvám se za preklepy-mobil,ale snad to pochopíte,co je tím mysleno

Jura

Kryštofa noho,to je jak u Svinova.tonje pořád dokola.lidska hloupost pramení z nevědomosti.Zvyseni rychlosti-marketingovy tah.jde prostě o tělo tratě,kdyby to nazvali reko trate-nedostanou prachy.musim to mít něco navíc,ne jen těžko tratě.to je celý problém.
Na toto naváže trať z Kotase na dubinu.to samé.trat v katastrofálním stavu(podmáčená).udělá se nová(PJD)+tráva.a v součtu pro linku 10(Dubina,Místecká,Zárubek) a hned je to o něco rychlejší.

Jiri

Jooo, kdyz dotace sypou, tak se bude stavet. Co koho zajima, ze uplne zbytecne a na mistech, kde to neni vubec urgentni, zatimco plno jinych bolavych míst zustava bez povšimnutí. Holt ostrava.

Jakub

Která bolavá místa to jsou?

Jiri

Jo, to urcite… ja sem vypisi 6 kritickych mist, kde je treba co zlepsit a za tyden bude na porade nejaky „odbornik na dopravu“ sefovi ukazovat powerpoint jak je dobry a jak „nikdo na svete by to nedelal lip“… tudle… ja uz vsechny sve podnety odeslal v prubehu nekolika let emailem a nikomu se to nehodilo do kramu, protoze se tady cestujicim nenasloucha, ale prevychovavaji se podle toho, jak se dpo, odis a kodis hodi!

Lxxxx

Daleko více času by se ušetřilo úpravou JŘ a zkrácením jízdních dob aby tramvaje nepostávaly v zastávkách a nečekaly na čas odjezdu, dále je nesmysl aby byly zastávky sotva třista metrů od sebe jako Dřevoprodej- Moravská, a taky nechápu proč se léta jezdí v podjezdu v Hrabůvce u kostela dvacítkou.

Martin

Zastávka Moravská má svůj význam kvůli přilehlé střední škole a navíc je obsluhována pouze linkou 1, linka 10 ji projíždí

Lxxxx

Zvláště žáci přilehlé střední školy by se mohli těch třista metrů projít, stejně sedí celý den na zadku!

Ondra

Proč 20? Protože do toho podjezdu lezli lidi…

Lxxxx

Protože někdo vlezl kde neměl co dělat tak tam budeme dalších x let jezdit dvacítkou, to je logika! Dávno tam mohl být kamerový systém s monitory na policii!

Jan Vítek

mně by spíš zajímalo, proč tam nejezdí tramvaje potmě jako za komunistů. to bylo super.

Whizinho

DPO a jeho zbytečné investice tam kde není potřeba! Na Jindřichu nová zastávky za 2 miliony, staré přitom nic nebylo! Tady se bude předělávat trať, která se pokládala nedávno. A pak si přečteš jak jsou závislí na dotacích města…

abc123

Jo, do aut taky není třeba investovat aby se nerozpadla.

Ondřej

Nevím, jestli staré nic nebylo, ale byla hnusná, takže jsem rád, že se opravují zastávky blízko centra, kde se navíc hned vedle revitalizuje i ten parčík.
Je pravda, že jsou v ostravě i hnusnější zastávky, většinou včetně okolí. Ta humanizace věřejného prostoru je v Ostravě potřeba jako sůl.

Hřebíček

Citace: „Server MHD-Ostrava spočítal, že tramvaje Stadler od 30. října zrychlí v průměru o 25 vteřin v každém směru v závislosti na tom, na jaké budou nasazeny lince.“
Zmíněný server nespočítal nic, ale převzal údaje o úsporách času z technické dokumentace stavby. Spočítal to příslušný zpracovatel projektové dokumentace v části B.2 Provozní a dopravní technologie. V uvedené zprávě uvedl i tachogramy využití navýšené traťové rychlosti pro linky 1 a 10.
Kdyby si dokument redakce od DPO vyžádala a tachogramy s jeho svolením zveřejnila, článek by nabyl i vyšší odborné úrovně.

MHD-Ostrava.cz

Ano, je tomu opravdu tak, údaje jsou z dokumentace a DPO ani nic posílat nemusel, vše je veřejně dostupné na profilu zadavatele.

Martin OVA

Je fajn, že zrychlí trať okolo Místecké ulice. Je jen škoda, že žádné tramvaje s rychlostí 80 km/h tady nejezdí. Všechny nové jezdí do Poruby na lince 8. Třeba z Fakultní nemocnice v Porubě jezdí linka 8 co 5 minut a na největší obvod Jih co 20 minut. (Obvod Ostrava – Jih má více obyvatel než celý zbytek Ostravy). Je to zbytečná investice.

Ic540

Vždyť další nové tramvaje budou.
Takže každý nově upravený úsek je potřeba.
A nejen tam…

Paolo

kazda usporena minuta vo forme rekonstrukcie, pripadne preferencie na krizovatkach sa po case prenesie na linku ako celok… len tak dalej “ Ostrava!!!“

David

Až na to, že ta úžasná Ostrava investuje velké peníze do rekonstrukcí, které uspoří pár sekund. Ale aby udělali preferenci, která vyjde určitě levněji a uspoří mnohem více času, to ne.

Zbyněk

Preference v Ostravě funguje

David

Možná ve snu. Jeďte se podívat do jiných měst, kde volno padá do jízdy a tramvaje téměř nikde nečekají.

Aby tramvaj na křižovatce stala i přes minutu, takhle snad preference nevypadá a to ví každý

Zbyněk

Minimálně na rekonstruovaných křižovatkách je zaváděna. A pokud nemá tramvaj zpoždění, resp. jede podle jízdního řádu, není potřeba jí dávat preferenci a omezovat tak ostatní druhy dopravy, když by pak stejně stála na zastávce a zbytečně čekala na čas odjezdu.

David

No pak jde ruku v ruce s preferencí i úprava JŘ, když už mi křižovatka pustí tramvaj, aby mi nečekala na zastávce.

Ale to už je asi za obzory vnímání místních odborníků.

Zbyněk

Díky za urážku, ta v civilizované diskusi vždycky potěší.
To ale není otázka preference na křižovatkách, ale úpravy jízdních řádů, a ta není zas tak jednoduchá. To, že by se na pár spojích dala ubrat minuta nebo dvě, není důvod k úpravě jízdních řádů, protože ostatní spoje by pak mohly zase jezdit zpožděné, a zbytečně by se rozhodil takt. Samozřejmě kdyby tak čekal skoro každý spoj, je úprava JŘ na místě, řekl bych ale, že v DPO nějaká komplexnější data mají a podle toho rozhodují.

David

To nebyla urážka na Vás.

Úprava jízdní doby kvůli jednomu spoji? Když zavedu preferenci tak snad úsekem projedou rychleji všechny spoje.

To je zase jen vymýšlení nesmyslných důvodu proč to nejde.

Zbyněk

Je asi v zájmu mě i vás, aby preference fungovala, ale na základě zkušenosti „čas od času jsem čekal na křižovatce“ nejde hodnotit, jestli preference funguje nebo nefunguje. K tomu je potřeba mít informace ze všech spojů, ne jen z toho jednoho, kterým jsem jel.
Nicméně si nemyslím, že my dva stojíme proti sobě, jen máme každý trochu jiné informace, ale cíl máme stejný.

David

Nebo máme o preferenci trochu jiné představy.

Nicméně „čas od času“ bych to nenapsal. Pokud je člověk pravidelným cestujícím, jezdí různými linkami, různými spoji už se dá získat poměrně slušný vzorek.

Zbyněk

To si nemyslím, že máme jiné představy. Jen ty věci nejsou tak jednoduché, a pohled byť pravidelného cestujícího je jiný než člověka, který viděl a má zkušenost s tím, co všechno za tím stojí a co všechno se musí vyhodnotit, než se začne s JŘ hýbat.

David

Jinak v dopravě pracuji také. Abychom měli info kompletní.

A to co říkáte, je jen nějaká představa. Opravdu se jdete podívat jinam, to ze to nejde v DPO neznamená, že to nejde.

Zažil jsem i dobu, kdy se měnili JŘ ze dne na den během pár hodin. A šlo to.

Grzegorz Brzęczyszczykiewicz

Ani bych neřekl.

Jan Vítek

každý úsek je potřeba…ale tenhle se dělal…doslova včera. ta trať je úplně nová.

Ondra

Nevím, jestli zbytečné…

Jednak jak už zaznělo – budou další tramvaje na rychlost 80 km/h a můžou tu rychlost pak využít i tady. I když to samozřejmě není stěžejní pro jejich provoz 🙂 .

Ono je to třeba brát i z toho pohledu, že jednou by se do té tratě stejně muselo „kopnout“ a že se přitom už udělá i to zvýšení rychlosti „když už se v tom vrtáme“.

I když by bylo lepší to udělat (u takové páteřní trasy) třeba přes prázdniny, kdy není takový provoz – jak to dělali vloni z Nové Vsi do Svinova.

Arabela z Brtníku

Jenže prázdniny nemají 9 měsíců a zavřít vše o prázdninách taky nejde nejen z důvodů různých kapacit.

Ondra

S tím samozřejmě souhlasím 🙂

Kubrt

V čem vlastně technicky spočívá to zvýšení rychlosti TT?