Tramvaje mezi Liberec a Jablonec se vrátí do konce roku, zmizely problémy s přeložkami

Svařování kolejí u Nového Světa. Foto: Jan SůraSvařování kolejí u Nového Světa. Foto: Jan Sůra

Práce na jednom z úseků se kvůli nevyřešené přeložce elektřiny prakticky zastavily.

32 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
panda

Škoda, bez ní to byla krásná pohoda.

MKzB

Co se týče inženýrských sítí, jejich přeložek atd. bych rád přidal jeden postřeh od nás z malé obce na jihu Moravy. Jsme snad poslední obec na okrese, která ještě nemá splaškovou kanalizaci. Nyní je to ve stádiu výstavby a do konce roku musí být hotovo. Ale co se týče opravy krajské silnice, tak je to hotový kocourkov. V rámci kanalizace se v rozpočtu počítá s opravou silnic, u krajské celý jízdní pruh včetně kufru. Vzhledem k tomu, že průtah obcí je už 20 let v katastrofálním stavu, snažili jsme se s SÚS dohodnout, aby se to udělalo nejlépe jedním vrzem… Číst vice »

Jedlík

Když vidím, jak práce probíhají, tak mi to spíše přijde, že se dělá podle toho, jak přijde materiál. Na točně se ještě nic neudělalo. V mnoha úsecích chybí sloupy a koleje, zato dolní nádraží je skladištěm všeho možného. Překvapuje mě, že nejdou využít v určitých úsecích využít vlakové koleje

Karel

Tramvaje a vlaky po stejných kolejích jezdit nemohou.

martin.keppert

Ale můžou.

bkv

Takže můžu na železniční koridor bez omezení s tramvají?

Juraj

Kolejnice typu S49 se dnes běžně používají na regionálních tratích i pro tramvaje (DPP jimi teď nahrazuje žlábkové kolejnice na tratích s otevřeným svrškem).

ondrazach

Co prosím? Točna v Jablonci je komplet nová, koleje a sloupy chybí už jen ve zmíněném úseku v Proseči

MKzB

Tady si někdo plete koleje a kolejnice. Tramvaj na vlakovou kolej nemůže, protože buď nemá trolej vůbec, nebo úplně jiné napájení a navíc by vykolejila na první výhybce nebo křížení.
Otázka, zda lze použít železniční kolejnice S49 bez žlábku, tak ano. Např. úsek přes Textilanu je má.

Aussiger

Jj Liberec..co jsem se tam najezdil na prázdniny. . Celodenní lístek v r. 88 mě stál tuším 5 Kčs.. Přeju LB a JN hodně zdaru při opravě.

Bram

Již na začátku tohoto roku jsem vzhledem ke stupni rozestavěnosti očekával, že navzdory oficiálním termínu dříve než na podzim tramvaje do Jablonce nad Nisou nedojedou. Ale přesto jsem překvapen (spíš zarmoucen), že se to nepodaří ani podzim, ale spíš někdy na konci roku. Aby to ještě nedopadlo tak, že reálný termín kvůli nepřízni počasí (což by zde kvůli sněhu nebylo nic tak výjimečného) bude spíš někdy na jaře příštího roku…

Antonín

Na podzim to asi bude – 20.12. – to je ještě podle astronomického kalendáře podzim – takže slib se dodrží 🙂

Rochličák

Leccos napověděla ta lejstra k uzavírkám. Zejména v ulici U Šamotky to dlouhodobě vázne, tam myslím, že teprve několik týdnů nazpět začaly být hloubeny výkopy pro vodovod a kanalizaci, o těch kabelech ani nemluvě. Původní termín byl velmi optimistickým, myslím, že nepředpokládal problémy s podložím a pořádně ani přestavbu jablonecké smyčky. Aspoň že tam se to významněji hnulo. Holt modernizace uličních profilů v takové té spíše venkovské zástavbě nejdou asi tak snadno jako prosté rekonstrukce svršku ve stabilizovaném území. A nebo i než ty lesní úseky, kde sice byly prováděny objemné zemní práce, ale v zásadě šlo hlavně o napřímení… Číst vice »

Bram

Nezpochybňuji náročnost rekonstrukce trati do Jablonce, zpochybňuji jen ty termíny :-).

To už je jak na Správě železnic, tam mají například u tunelu Smíchov – Beroun uveden jako rok dokončení 2035, což je neskutečná pecka. Přičemž dle zkušeností z budování obdobně dlouhých železničních tunelů v Rakousku vychází už jako velice optimistický předpoklad i rok 2050 :-).

Rochličák

To by přeci musely MD a SŽ přiznat, jak moc velké zpoždění v přípravě od toho roku 2005 máme! On dopravní podnik mával v předpandemických letech s DUR, hájil sjednocení rozchodu a celkem vyhrožoval, že pokud se rychle něco nestane, tak hrozí uzavření trati. Neblahých zkušeností s financováním i stavebními komplikacemi už měl z předchozích etap až až. Když se ohlédneme dnes, došlo nakonec k zastavení provozu až v létě 2021 a do 2022 se tendrovalo. Bez prodloužení na terminál a bez přestavby/novostavby měnírny. O městské trati a vozovém parku raději pomlčet, rochlická trať se posunula z hlediska územního plánování,… Číst vice »

Caracas

Problémy s přeložkami energetických sítí, které zpozdí rekonstrukci traťe o další 4 měsíce? Ani náznak vysvětlení, o jaké problémy jde.

bkv

Důvodem jsou problémy s přeložkami energetických sítí, které dopravní podnik nemůže ovlivnit.

Martin Prager

A byl to opravdu velký problém zjistit už ve fázi projektové přípravy rekonstrukce trati, že si stavba vynutí přeložky energetických sítí? Už od počátku měli na správce (vlastníka) energetických sítí tlačit, aby si provedl požadované přeložky, resp. aby už pracoval na dokumentaci, která je k přeložkám zapotřebí. Řešit tohle ve fázi realizace stavby je nepochopitelné.

Kubrt

Doporučuji praxi na nějaké stavbě. Představa, že poloha všech sítí v zemi odpovídá předpokladům dle dokumentace, je lichá.

Martin Prager

Ano, to já dobře vím. To je tím, že řada různých „vodů“ nebyla řádně zaměřena a vložena do mapových podkladů. Nicméně ausgerechnet na této trati proběhla řada oprav, dílčích oprav i rekonstrukcí a tak mě překvapuje, že za ten čas to nikdo nedokázal do pořádku. Z tohoto pohledu je to šlendrián, přinejmenším ze strany vlastníka sítí (vždyť tedy ani neví, kde a jaké dráty má)🙈

Paolo

Dílčí oprava ti neukáže co je pod kolejovým lůžkem do hloubky

Kubrt

Šlendrián vlastníků sítí to je, ale těžko to za ně bude řešit dopravní podnik.

Jiří Kocurek

Někdy to správce zdědí. A nebo nezdědí, protože si to tam sovětská armáda položila načerno.
A tak se stalo v Hranicích při stavbě Philipsu, že překopli VN kabel, který nebyl nikde zakreslený a půlka města bez proudu. Stavbyvedoucího tahali 10 let po soudech v touze se někomu pomstít, když viník je nedosažitelný.

Martin Prager

Pak by ovšem měl takový správce zaplatit škody, které zdržením vzniknou.

Paolo

Dokumenty jsou jedna věc,realita v zemi jakmile začneš druhá..téměř vždy něco nesedi

Jiří Kocurek

a může to být tak staré, že i pamětníci jsou už všichni „tam nahoře“.

bkv

Nejlepší jsou stavby kdysi realizované v rámci akcí Z…

Martin Prager

A to je právě přesně to, co by se stávat nemělo. Vždy je někdo za tu kterou stavbu zodpovědný a stejně odpovědný musí být I za správné a přesné zanesení do mapových podkladů. Dokud to tito „odpovědní“ nepoznaji na vlastní kapse, bude se to tak dít do nekonečna. A daňový poplatník bude platit, platit a platit …

Jindrich Fišera

To je dobrá teorie. Lze říci naprosto skvělá. Teď už jen zajistit, aby se jí řídily státní firmy v dobách rudofašounské idiocie. Jaksi zapomínáte, že trať byla postavena v jedné z nejchaotičtějších dob této země, kdy se uskutečnil zničující experiment dosazení zasloužilých dělníků do manažerských pozic a vysokoškolsky vzdělaní lidé byli automaticky třídními nepříteli. V sedmdesátých letech, kdy byla trať rekonstruována měli ještě lidé v živé paměti příjezd tanků moSSkalSSkých hord a mnozí z nich nekvalitní prací režim rudých zrádců sabotovali. A v devadesátých letech zase sabotovali kovaní soudruzi. Jak chcete volat k zodpovědnosti zetlelé mrtvoly na na hřbitovech, když… Číst vice »

bkv

> A byl to opravdu velký problém zjistit už ve fázi projektové přípravy rekonstrukce trati, že si stavba vynutí přeložky energetických sítí?
To problém není. Pokud je ta síť zakreslena a je opravdu v té poloze kde je zakreslena, pak to zvládne každý projektant. Problém je poté dotlačit správce sítě k vlastní přeložce, protože on to realizovat nepotřebuje a potřeby jiných ho někdy opravdu nezajímají.

Martin Prager

Ano, tak to není. Vím, že na tyhle „molochy“ není bič. Není třeba čas na změnu?

Martin Prager

Sorry: Ano, tak to je.