Přesně, když před místem vykolejení je výhybka s max. rychlostí 15 km/h a potom následuje výstupní zastávka, musel nejspíš řidič zastávkou projet, aby takhle daleko dojel. Pokud by se rozjel jen ze zastávky, rozhodně by se takhle daleko nedostal, a to ani v případě ledu ve žlábku apod. Čekal bych, že se tramvaj za rozjezdovou výhybkou (z neznámého důvodu) rozjela rychle a potom v prudkém oblouku vykolejila.
Tramvaj klouže na jiných věcech, než je sněhová břečka, na té to naopad drží velmi dobře, pokud po kolejích teče aspoň trochu vody. To spíš auta vedle mně kloužou. 😀
Podle toho, co jsem se dověděl v práci, tak jste asi nejblíž. Jinak tu kdekdo blábolí naprosté nesmysly.
Michal Bartoníček
10 měsíců
Co se to v té Praze děje??
Moje první myšlenka byla, jak jela tramvaj po oblouku rychle. Protože stožár je od kolejí dost daleko a vypadá to, že tramvaj se o něj opřela. Třeba se moje domněnka s vyšetřováním potvrdí. Zajímala by mě příčina vykolejení.
Na první pohled to vypadá, že jel třeba rychle. Je ale otâzka, zda i třeba při rychlosti 10 km/h a vyskočení z kolejí se to nechová jako ingot, klouzající po nějaké ledové krustě, a tedy i dost daleko. Vyvráceny sloup vypadá dramaticky, ale naopak poškození kastle zase tak šílené není. Takže pokud se tu budeme ptáti po příčině, tak zjevně zatím není známa, nebo je, ale není potvrzena. Mohl tam bejt šutr zaježdenej autem v nějaké sněhové srajdě, mohl jet skutečně rychle (ale teda fakt rychle, aby to umělo vyskočit), mohlo se něco domrvit na podvozku a mohl být defekt… Číst vice »
Vzhledem k tomu, že kousek před obloukem je výstupní stanice, tak by při zastavení v ní neměla mít následně tramvaj nějakou vysokou rychlost. Ostatně v oblouku je místo stání (konečná). Nedokážu však posoudit, zda by při nízké rychlosti byla schopna tramvaj po vykolejení vyrazit až do takové vzdálenosti od kolejí.
Pohled z místa kde zhruba opustil koleje https://mapy.cz/s/dozatoruko sloup vlevo je vyvrácený a vůz podle fotek byl až na chodníku za přechodem, že by klouzal dvakrát přes obrubník to je trochu divné.
Guma-asfalt na tom sajrajtu ano, železo-železo se chová úplně jinak. Tramvaj hodně klouže na špinavé kolejí-rozježděné listí, vrstva soli, prach při začátku deště…
Dnes to drželo velmi dobře a ani jednou mi to neuklouzlo.
Nemocnice zase tak ne (nejblíž je ÚVN a to je skoro 1,5 km, to mi zase tak za rohem nepřijde), ale hasičárna je dokonce v některých záběrech a co je asi ještě důležitější, než vzdálenost do nemocnice, tak i stanoviště záchranky…
Ano, před asi 15 lety jsem si přímo před vchodem do ÚVN skoro uřízl palec na ruce. Díky šťastné náhodě s místem mám palec celý a funkční, akorát v posledním článku nemám cit kvůli přeříznutému nervu.
Řidiči brzké uzdravení.
Jen je to nehezké srovnání s naraženým sloupem na železnici, kde oprava trvala … Správa železnic dnes kolem desáté hodiny po téměř třech týdnech přičemž pvůodně inzerovali 6 týdnů omezení. Je to 2 hodiny cesty traktorem.
https://zdopravy.cz/omezeni-u-cernosic-na-koridoru-podel-berounky-konci-plny-provoz-osobni-dopravy-se-ale-nevrati-75534/
DPP používá provizorní sloupy na betonovém bloku. Finální oprava bude mnohem později
Jenže tam se jezdilo dál, byť jednokolejně. Takže na to nebyl spěch.
Spekulace: Že by mikrochrupka?
spis ledovka, podivejte co v Praze ted pada za snih, je to defacto voda v polopevnem stavu….
I kdyby v žlabku něco bylo, tak normální rychlosti 15km/h by nedojel tak daleko. Ale když zatahuješ je motivace k dodržování pravidel nižší.
Přesně, když před místem vykolejení je výhybka s max. rychlostí 15 km/h a potom následuje výstupní zastávka, musel nejspíš řidič zastávkou projet, aby takhle daleko dojel. Pokud by se rozjel jen ze zastávky, rozhodně by se takhle daleko nedostal, a to ani v případě ledu ve žlábku apod. Čekal bych, že se tramvaj za rozjezdovou výhybkou (z neznámého důvodu) rozjela rychle a potom v prudkém oblouku vykolejila.
Tramvaj klouže na jiných věcech, než je sněhová břečka, na té to naopad drží velmi dobře, pokud po kolejích teče aspoň trochu vody. To spíš auta vedle mně kloužou. 😀
Podle toho, co jsem se dověděl v práci, tak jste asi nejblíž. Jinak tu kdekdo blábolí naprosté nesmysly.
Co se to v té Praze děje??
Moje první myšlenka byla, jak jela tramvaj po oblouku rychle. Protože stožár je od kolejí dost daleko a vypadá to, že tramvaj se o něj opřela. Třeba se moje domněnka s vyšetřováním potvrdí. Zajímala by mě příčina vykolejení.
Na první pohled to vypadá, že jel třeba rychle. Je ale otâzka, zda i třeba při rychlosti 10 km/h a vyskočení z kolejí se to nechová jako ingot, klouzající po nějaké ledové krustě, a tedy i dost daleko. Vyvráceny sloup vypadá dramaticky, ale naopak poškození kastle zase tak šílené není. Takže pokud se tu budeme ptáti po příčině, tak zjevně zatím není známa, nebo je, ale není potvrzena. Mohl tam bejt šutr zaježdenej autem v nějaké sněhové srajdě, mohl jet skutečně rychle (ale teda fakt rychle, aby to umělo vyskočit), mohlo se něco domrvit na podvozku a mohl být defekt… Číst vice »
Vzhledem k tomu, že kousek před obloukem je výstupní stanice, tak by při zastavení v ní neměla mít následně tramvaj nějakou vysokou rychlost. Ostatně v oblouku je místo stání (konečná). Nedokážu však posoudit, zda by při nízké rychlosti byla schopna tramvaj po vykolejení vyrazit až do takové vzdálenosti od kolejí.
klouze to…
Pohled z místa kde zhruba opustil koleje https://mapy.cz/s/dozatoruko sloup vlevo je vyvrácený a vůz podle fotek byl až na chodníku za přechodem, že by klouzal dvakrát přes obrubník to je trochu divné.
OK… a nebylo to o kousek dal?
Guma-asfalt na tom sajrajtu ano, železo-železo se chová úplně jinak. Tramvaj hodně klouže na špinavé kolejí-rozježděné listí, vrstva soli, prach při začátku deště…
Dnes to drželo velmi dobře a ani jednou mi to neuklouzlo.
Ono to zas tak daleko neni,… to vklidu mohla doklouzat,…
Okolky v asfaltu moc dobře nejezdí.
… a ledovou krustu proseknou lépe než sekáček.
ok
Mohl tam bejt šutr zaježdenej autem v nějaké sněhové srajdě… V těch místech na těch kolejích žádná auta nejezdí.
Nikde není uvedena příčina vykolejení.
Vzhledem k tomu, že se událost vyšetřuje, tak ji nevíme.
Ještě že ta nemocnice byla za rohem … teda doufám že kvůli tomu nevolali vrtulník (ironie)
Nemocnice zase tak ne (nejblíž je ÚVN a to je skoro 1,5 km, to mi zase tak za rohem nepřijde), ale hasičárna je dokonce v některých záběrech a co je asi ještě důležitější, než vzdálenost do nemocnice, tak i stanoviště záchranky…
ano, máte pravdu. Při troše cynismu lze konstatovat, že těžko si lze v Praze pro nehodu vybrat lepší místo.
Ano, před asi 15 lety jsem si přímo před vchodem do ÚVN skoro uřízl palec na ruce. Díky šťastné náhodě s místem mám palec celý a funkční, akorát v posledním článku nemám cit kvůli přeříznutému nervu.
Snezilo, chtel drift…