Tramvaj poprvé dojela až do Slivence, provoz začne v pátek

Zahájení provozu umožní nasazovat do této oblasti všechny typy tramvají.
Dopravní podnik hl. m. Prahy poprvé otestoval nový tramvajový úsek z Holyně do Slivence. Novým úsekem poprvé projela dnes měřicí tramvaj přezdívaná pomeranč. Provoz bude zahájen tento pátek.
Jde o jeden z úseků nových tramvajových tratí, který se letos v Praze otevírá. V květnu se otevřela trať do Libuše, ještě do konce října bude možné dojet tramvají až na Dědinu. O úspěšném testu informoval DPP na svých sociálních sítích.
Pražský tramvajový boom pokračuje, začal pravidelný provoz na nové trati Sídliště Modřany – Libuš
Pro DPP jde o prodloužení tramvajové trati ze Sídliště Barrandov a Holyně. Velkorysá smyčka, která je záměrně tak velká kvůli budoucímu P+R parkovišti, umožní navíc nasazovat na tuto trať všechny typy tramvají, které mohou dosud jezdit na Barrandov, nejen obousměrné KT8N2. Parkoviště má v budoucnu pojmout 120–155 aut.
Zakázku za 233 milionů korun získala v loňském roce společnost Strabag Rail. Cena v soutěži klesla o 37 % proti odhadu v projektu. O stavbu byl velký zájem, DPP přišlo deset nabídek. Nový úsek je dlouhý 460 metrů, je zakončen smyčkou o celkové délce přibližně 600 metrů. Jeden pár zastávek vznikl přímo v obratišti. Ze stávající úvratě Holyně pokračuje směrem ke křižovatce ulic U Náhonu a K Barrandovu.
Na smyčce vzniklo i sociální zařízení pro řidiče tramvají. Zařízení bude sloužit pro hygienu a krátkodobý oddych řidičům tramvají. Společně s výstavbou tramvajové trati byly provedeny sadové úpravy.