Tramvaj poprvé dojela až do Slivence, provoz začne v pátek
První jízda tramvaje do Slivence. Foto: Daniel Šabík / DPP
Zahájení provozu umožní nasazovat do této oblasti všechny typy tramvají.
Zahájení provozu umožní nasazovat do této oblasti všechny typy tramvají.
Do Slivence rozhodne tram nevede, je pres dalnici, a slivenecaci musi jit docela dalku do Slivence
Proč má ta smyčka tři koleje? Přijde mi to předimezované. Když jinde po Praze stačí dvě.
Nebudou tam náhodou nějaké spoje nocovat?
Mohu se zeptat zda li, je v plánu do budoucna (třeba 2050) protažení tramvaje někam dále nebo je toto již finální podoba?
Aktuální záměr není, ale za dvacet let se toho může hodně změnit. Třeba pokročí výstavba dál k Lochkovu… nebo k Zadní Kopanině. Město má momentálně schválené záměry do roku 2032 a pak nějaké zásady dalšího rozvoje v hrubých obrysech.
Nějaké ideje jsou, z nich nejzajímavější most přes prokopské údolí spojující Velkou Ohradu právě do Slivence. Ale to je hoodně na dlouho
Jako spojnici tím směrem by to sneslo, ale víc než tramvaji bych věřil lanu, pokud se osvědčí do Bohnic.
Idea mostu? Spíš fantasmagorie! Nebo on to fakt někdo dal někde na papír?
Kde končí vyřazené plány ze stanic metra, mimochodem?
v modré popelnici?
Zajímal by mě důvod přejmenování zastávky Slivenecká. Asi aby to nikomu neevokovalo, že se nachází poblíž Slivence jako třeba Staroměstská?
Protože Slivenec a Slivenecká, přičemž Slivenec je konečná – důležitý cíl.
Možná byl problém v tom, že Slivenecká ulice je docela dlouhá a její nejdůležitější části je to místo, kde se nachází zastávka Nádraží Hlubočepy.
Škoda jen je, že momentálně je to vyloženě do polí, a ne přímo do Slivence, jak jsem si mylně myslel. Jistě, zastaví se to(I když je tu velká silnice pro auta), ale než se tak stane, tak to bude trvat. A reálně to nic nenahradí. Nočka do polí bude asi velmi příjemnou linkou.
Toto je jediné správné pořadí = napřed tramvaj, potom domy. Jinak by se tam taky třeba nemusela postavit nikdy kvůli odporu „nových místních“.
Úplně ideální to není, ale je to nejjednodušší. Taky by bylo lepší, kdyby tramvaj vedla až do centra, ale pokud se to nepovede (jako teď), je dobré že aspoň něco stojí.
Posunu zakončení TT blíže k Slivenci vadila nejvíc ta silnice, protože překonat ji by bylo drahé – takže se postavilo něco jako železniční stanice Křižanov: sice asi čtyři vesnice leží kolem, ale každá minimálně kilometr od nádraží. I tady bude smyčka jen u okraje sídliště a i ti, kdo budou bydlet na jeho druhém konci, se pěkně projdou.
Když se stavěla TT na Petřiny, taky vedla do polí.
A když stavěli v Dejvicích Arcibiskupský seminář, tak to taky bylo skoro v polích…
To samé trať přes Vršovice, Strašnice, a mnoho dalších tratí v dnešním širším centru Prahy.
Tak přímo do Slivence by se to přes ty úzké klikaté uličky stavělo těžko a pro tu nízkou hustotu i zbytečně. Šlo by to dát trošku blíž přes silnici? Asi.
Je účelem té zastávky obsluha Slivence, nebo ne? Slivence, který je teď obsluhován ve špičce jednou linkou autobusu za 10 a dvěma dalšími s intervalem 30 minut? Spíš ne.
Stálo by tedy křížení s ulící K Barrandovu za to? Pravděpodobně ne.
Co je cílem obsluhy zastávky Slivenec? Kaufland. Potřebuje kvůli tomu přes silnici? Naopak by to bylo nežádoucí.
Pokud se trať stavěla jen kvůli Kauflandu, tak ji doufám také zaplatil. Nebo ne?
Megalomanská stavba.
Tahle smyčka? V takovém případě slovo „megalomanský“ nemá vůbec žádný význam.
Víte, co je to megalomanská stavba? Palác parlamentu v Bukurešti.
Megalomanské stavby v praze jsou třeba stanice metra Střížkov, Trojský most, v menším měřítku zastávky tramvaje na Barrandově. Tahle smyčka je velká akorát tím, že je všude kolem rozestavěno a pusto. Jinak je délkou srovnatelná třeba s konečnou ve Stromovce.
Co je megalomanské na trojském mostu probůh?
Příliš megalomanská ta stavba určitě není – mě by spíše zajímalo, když už tam DPP (oprávněně a správně) vybudoval i sociální a hygienické zázemí pro personál, jestli projektanti počítali s patřičnou rezervou (asoň pokud jde o kapacitu sítí) pro budoucí výstavbu podobného zařízení pro obsluhu parkoviště P+R, které tam má vzniknout, včetně i nějakého WC pro veřejnost, které by k takovému parkovišti jistě patřit mělo, a případně i pro výstavbu nějakého kiosku – bufetu: tak bych si vybavení takového prostoru v civilizované zemi představoval já. Nebo se na podobné situace máme pořád jen jezdit dívat do Vídně, Budapešti či jinam… Číst vice »
Srovnavate to s nedávno vybudovaným mezigeneračním projektem chodníku od Vinohradské k Hlavnímu nádraží?
A kdy konečně z Kobylis do Libeznice ??? Slibuje se to desetiletí !! Bude to aspon v 2055 ???
plánováno je to jen do Zdib k Lidlu 🙂
Tomu lidlu to akorát zamává bez zastávky, takže to nebude použitelné ani pro návoz zaměstnanců do D8 park.
Aktuálně se plánuje výstavba do Zdib a Sedlce v letech 2026 až 2028. Kolem roku 2030 pak může následovat další etapa.
Dřív by to chtělo trať do Bohnic. Co slibuje starosta Líbeznic, je úplně mimo to, co je reálné. Upřímně, víc se vyplatí trať do Odoleny Vody. Je ale otázkou, jestli ji stavět dřív, než na to velké sídliště. A nebojte, jednou se ta trať snad postaví. Metro D se plánovalo snad ještě před pádem komunistického režimu, a stejně tak tramvaje do Bohnic. A rychlodráha na letiště má taky podobnou historii(a dnes už se snad konečně staví.) Ostatně, jedné nejmenované stavbě u Čimického háje trvalo víc jak 30 let, než se postavila, ale postavila se.
A kdo to slibuje desetiletí? V naší obci měla jedna strana v programu přetrasování autobusové linky tak, aby to stavělo i blíž k nové zástavbě vzniklé nesmyslně daleko na poli. Samozřejmě ROPID s žádným takovým přetrasováním absolutně nepočítá.
Pamatuji plakát na Černém Mostě kde jedno uskupení slibovalo že metro bude jezdit i v noci. Evidentně zapomněli že v noci probíhá jeho údržba…
A vy se mu divíte? Patrně mluvíte o sídlišti Astra v Klecanech, viďte? Tam není ani tak problém s Ropidem, jako s obcí Klecany, které se to moc platit nechce. Obec má sice skrz rozpočtové určení daní slušnou částku od obyvatel tohoto sídliště, pustit korunu na cokoliv se jí ale nechce. Pro Větrušické autobusy je to nesmyslný závlek a konečné linky na sídliště obec platit nechce. Budete se tam muset domluvit a víc na městský úřad tlačit, ideálně si udělat vlastní sdružení do příštích voleb. Když už nic, tak jim naženete a něco konečně pro to sídliště udělají 😉
Věřím že takových případů je hodně, mluvím o Jižních Zahradách ve Zbuzanech, které jsou od busu opravdu daleko, ale bydlet bych tam nechtěl, ohýbat linky busů taky nechci a tomu že si to někdo dal do programu se taky nedivím 🙂
Znáte nějak blíž tohle sídliště? Já když jedu okolo, tak mi vždycky přijde ošklivé a trochu zanedbané, skoro jako by se z toho pomalu stávalo ghetto odříznuté od města…
Tvl jděte už (a všichni vám podobný) do horoucích pr*elí.
Článek o tom, že se něco povedlo a vždycky se musí objevit nějakej psychicky nevyrovnanej deprivant, kterej začne ječet, že ale neni něco jinýho, a to je teda pani škandál! Plus, aby ostatní ani náznakem nepochybovali, že je fakt retard a navíc hysterik, tak je ujistí dvaceti vykřičníkama a deseti otazníkama.
Ano. 30. února 2055 ji budou otevírat 😀 😀 😀
Dovolím si rozporovat tvrzení v záhlaví článku, že „Zahájení provozu umožní nasazovat do této oblasti všechny typy tramvají.“, protože, pokud je mi známo, stále existuje provozních 18 vozů T3M2, které na barrandovskou trať nesmějí a smět zřejmě nebudou ani po otevření smyčky. U nich existuje potenciální nebezpečí nefunkčnosti chlazení a případného požáru v tom dlouhém klesání na barrandovské estakádě.
Ostatně to klesání nedělalo dobře ani provozovaným KT8D5, které poslední dobou také občas končily dole pod kopcem v plamenech.
Však původní KT8D5 na Barrandov také nesměly, ne?
Teď už tam nesmí ani ‚nové‘ kačeny.
Ty co doteď jezdily do Holyně? Myslel jsem že původní kačeny tam nesměly protože by se interiér mohl přehřát vlivem odporového brzdění, což u těch nových nehrozí.
Nehrozí? No vzhledem k tomu, že během provozu k Holyni zahořely dvě, pak asi hrozí.
Mimochodem DPP používá výraz „KT8N2“., ne -D5, nevím proš.
Ale tam nešlo o požár kvůli přehřátí interiéru vlivem brzdění do odporu, ne? (pokud ale vůbec tato informace o původních kačenách byla správná).
Jinak KT8D5 jsem napsal v souvislosti s původními kačenami, tak se značily, ne?
Porad je to D5… jen je R (reko), N2 (nizkopodlazni clanek), P (vyzbroj progress)
Je to spravne KT8D5R.N2P,…
Nicméně pokud historický vůz něco vytáhne, tak ten si pak může pendlovat mezi Barrandovem a Slivencem, a pak se nakonec nechst něčím brzdícím svést dolů. 😀
Už se to dělalo při otevření Holyně, jenom se tehdy couvalo celý úsek, nově stačí procouvat smyčku Barrandov.
Teď stačí pendlovat Holyně-Slivenec, protože kolejové křížení tam z nějakého důvodu zůstalo.
Proč se toto proboha muselo stavět ve dvou etapách ? To stejný ta tramvaj na Pankrác.
na Pankráci za to může místní vedení, které zásadně blokuje všechny stavby
Ne je to kvuli stavbe metra, jinak ano, blokuje trat v Budejovicke od posty (Zelene lisky) na jih k metru Budejovicka…
Peníze? Pozemky? Povolení?
Vadí to něčemu?
Politika?
Vícenásobné slavnostní otevírání, více střihání pásek a chclebíčků.
Nicméně technologicky, proč ne?
Nedařilo se vykoupit pozemky včas, všechny potřebné byly v oblasti Slivence. Když by se čekalo, hrozilo že propadne dotace na stavbu trati a proto se postavila na dvě etapy.
To je pořád trápení s těmi dotacemi…
Je blbý, že bez dotací si dnes nepostavíme nic pořádnýho. Ale když už jsou, tak je fajn, že mají konkrétní určení (zlepšení infrastruktury) i konkrétní termín čerpání, tak se některé projekty aspoň staví v rozumném čase než „někdy“. Akorát je blbý, když se čerpá za každou cenu a v praxi je to nevyužité.
Ještě kousek a bude v Ořechu a pak v Nudné a nakonec v Berouně, kde na ní každý rok čekají.
Aby už pak nemuseli tak moc čekat na železniční tunel?
Ve smyslu nejlepších pražských tradic bude konečná v polích místo u lidí …
Takhle skvěle umíme stavět i metro…
A nebo ještě lépe – na Zahraďáku a na Depu Hostivař postavíme smyčku a prodáváme to jako novou trať… 🙂
Díky smyčce Zahradní město je teď ráno k dispozici sdružený interval 2 min pro cestující od vlaků.
Díky smyčce Depo Hostivař je umožněn komfortnější přestup z tramvaje na autobusy směr Štěrboholy/Dubeč/Uhříněves a ven z Prahy. V dohledné době tu bude přestup na S49 a S61, díky kterému význam terminálu dál vzroste.
To je docela významný dopad, aby se to počítalo jako nová infrastruktura.
Vedení městských S – bahnových linek po nákladních spojkách na úkor nákladní dopravy je ničím neospravedlnitelné zvěrstvo.
Horši než válka.
ó můj bože po dvoukolejce pojedou dva páry os za hodinu. škandální
Ohromně. Blokují kapacitu zab. zař., které pokud chceme dostat maximum zboží na koleje, nebude asi nikdy dost…
dva páry po dvou tratích, z toho jedna jednokolejná. Peron před nádrážím Malešice jen pro každý směr jeden, to je složený interval 7,5 min a vše křížem. Myslím, že pokud to projde, tak během doby provozu S linek má nákladka útrum.
Nová součást infrastruktury ano, ale ne nová trať – v té vidí každý normální čtenář něco víc než pouhé krátké odbočení ze stávající trati do smyčky.
Co jiného je trať než odbočení z jiné trati ukončené například smyčkou?
Dlouhé 22 mají 8 minut, všechny 22 dělají 4 minuty, linka 26 má 8 minut. 😀 z toho se celé dvě minuty neposkládají, maximálně 2..4.
Stejně jako šlo poskládat na Nádraží Strašnice.
A k čemu by to bylo od nádraží Strašnice, když už tam není to nádraží?
No že na Nádraží ZM to šlo vést už předtím (dobře, nějakou dobu tam nádraží nebylo, ale to je jedno), jenom by to bylo dražší, neboť by všechny tramvaje musely jezdit na nádraží Hostivař.
Podobně prodloužení k „depu Hostivař“ – linku 7 (dnes 19) by šlo prodloužit k hostivařským dílnám už předtím, jenom by se to prodražilo.
A tedy podobně tramvaj do Slivence neslibuje pro občany Slivence nic, ale umožňuje tam provozvat „bezpečnější“ tramvaje (tedy 15T) na západní okraj nového Barrandova.
To ale není odpověď na můj dotaz s ukončením na nádraží Strašnice.
Že tramvaj pro občany Slivence nepřináší nic není taky pravda, záleží kde přesně ve Slivenci jste, ona ta cesta busem s přestupem není taky žádné terno.
Jste si jistý tou vlakovou zastávkou a tím, že S61 vůbec vyjede?
Přesně o tom mluvím. Dtto i druhý konec Áčka, stanice ze tří stran obklopená křovím s problematickou návazností na MHD …
No například konečná metra na Řitce, by umožnila P+R přesunout z Dubence blíž ku Praze.
Ta pole tam dlouho nebudou.
Lepší teď do polí. než za pár let protahovat skrz výstavbu…
Přesně.
Stačí se podívat na výstavbu aktuálně dokončované TT v Praze 6 na Dědinu. Tam se někteří místní vytrvale bránili výstavbě. Ačkoliv v plánech byla trať minimálně již od 80 let. minulého století.
Je opravdu náročnější realizovat jakoukoliv stavbu v již zastavěném území.
… protože budoucí development souvisejícího území. Musí se trochu přemýšlet dopředu.
treba proto, abyste za deset let, az tam bude hotova okolni zastavba, nemohl tady ve foru nadávat, proč se tam ta trat stavi az ted, a nepostavila se uz pred deseti lety soucasne se zbytkem te trate…
Pokud se kouknete na historii staveb TT ještě za císaře pána a pak v za první republiky na okraji města, vždy byla nejdříve tramvaj „do polí“ a pak se teprve stavěla zástavba, což má několik výhod, hned mají místní kvalitní dopravu, není problém s hlukem a dalšími zátarasy při dostavbě TT (metra) po stavbě domů atd. Za mě v naprostém pořádku
Ano, klasika, ty fascinující historické fotky tramvaje ve Vršovicích, nebo dokonce na Vinohradech – a kolem kromě ojedinělé stavby (která napomůže identifikovat místo) …NIC.
Spíš ve smyslu nejlepších českých tradic se dá očekávat řev nově bydlících po nastěhování, že tramvaj a hluk a pak že rušná ulice K Barrandovu a hluk. Nejdřív zpomalí tramvaje, pak auta na „okruhu“, možná mezi zpomalováním postaví 4 metrové protihlukové stěny.
Naštěstí hlukové omezení (původně na nové trati mohla tram jet jen třicítkou) padlo, neboť povolili i noční tramvaje.
Jasně. A stejně tak se maj stavět nejdřív baráky a pak teprv vodovod, kanalizace a přívod elektřiny.
Tak přímo do Slivence by se to přes ty úzké klikaté uličky stavělo těžko a pro tu nízkou hustotu i zbytečně. Šlo by to dát trošku blíž přes silnici? Asi.
Je účelem té zastávky obsluha Slivence, nebo ne? Slivence, který je teď obsluhován ve špičce jednou linkou autobusu za 10 a dvěma dalšími s intervalem 30 minut? Spíš ne.
Stálo by tedy křížení s ulicí K Barrandovu za to? Pravděpodobně ne.
Co je cílem obsluhy zastávky Slivenec? Kaufland. Potřebuje kvůli tomu přes silnici? Naopak by to bylo nežádoucí.
Tramvaj dojela do Písnice? Není to spíš Libuš???
Ano, v Písnici žádná tramvaj ještě není, nová trať má konečnou Sídliště Libuš, ale v Libuši taky není (zastávka Libuš okrajem ano). Technicky sídlí v katastru Kamýk. Ale pojďme to brát podle názvu zastávek, protože jak známo hranice katastrálních území leží trošku jinde a je v tom pak zmatek, stejně jako tady zastávka Holyně neleží v Holyni, nicméně jí obsluhuje.
Libuš, pardon a díky za upozornění
Vznikne tam aspoň parkoviště pro veřejnost než se na to území vrhnou developerští supi a zastaví každý mm bez možnosti parkovat?
A co lépe park pro veřejnost? 🙂
A nebo obojí?
Za sebe radši bydlím než parkuju, ale respektuji, že to máte jinak
Že jo. Od dopravy tam máte tu tramvaj…
ze vy jste necetl clanek, ale rovnou se vrhl do diskuse…
Developerští supi už to tam dávno mají rozdělené, jeden už nyní anoncuje úžasné byty v zeleni, ač barák bude téměř bezprostředně sousedit s barrandovskou radiálou. Tak mu zase přibude pár nasupených recenzí, protože pohádky o budoucím bydlení mu šly i jinde.
Ve městě se má parkovat, né bydlet.
Hele, už sem tu čet lecjakou blbost na téma nedotknutelnosti osobních automobilů a jejich nutné absolutní přednosti před chodci, cyklisty, MHD, chodníky i zelenými plochami, ale myšlenka, že by měla mít ve městě parkoviště přednost i před obytnými domy, mi přijde fakt hodně vykloubená i na místní standard.
Velkorysá smyčka kvůli kvůli parkovišti pro až 155 aut? Ale no tak 🙂
Taky mi připadá , že to zahloubení je uplně zbytečné = uplně k ničemu. Budí to ve mně přesvědčení, že to bylo uděláno jen a pouze kvůli navýšení prací a tím i ceny za dílo….
Jste někde viděl smyčku, co je do kopce a z kopce?
Smyčku ne, ale kruhový objezd ano. A to až tak, že když napadne sníh, tak to auto a autobusy nevyjedou
Ještě tam vyroste nový Kaufland, nové byty, uprostřed bude zeleň. Lepší mít postaveno zavčas na poli než pak mít problémy s kapacitou. Viz smyčka Spojovací začínala provoz taky v polích a dnes už je na ty tři linky malá.
To chápu, ale nechápu, proč má někdo potřebu to zdůvodňovat právě tím nejméně relevantním důvodem. Ostatně, běžný smrtelník vůbec nebude řešit, kolik kolejí a jak dlouhých v té smyčce bude a proč to tak bude.
Přečetl jsem si to ještě jednou a je to opravdu divně formulováno, to P+R asi nebude uvnitř smyčky.
Bude uvnitř smyčky.
Aha, tak to jsem z těch obrázků nepochopil, v tom případě se omlouvám.
Nemohu si pomoct ale to parkoviště podle mě bude po vnějším obvodu smyčky. Uvnitř je nejspíš vidět rozprostírání ornice a budoucí trávník
https://www.dpp.cz/spolecnost/nove-stavby/tramvajove-trate-a-vozovny/tramvajova-trat-sidliste-barrandov-holyne-slivenec/popis-projektu
To, že se tam P+R plánuje neznamená, že se zítra začne stavět.
Bez parkoviště by smyčka samozřejmě nemusela mít tak velký průměr.
To parkoviště bude uvnitř smyčky?
To je asi jen dobře, protože nebude možné je zvětšit: i tak budou z něho mít „největší radost“ obyvatelé sídliště Barrandov, až budou muset nastupovat do částečně už obsazených tramvají – dosud si ještě mohli místo vybírat.
Je to 150 aut, pokud každé přiveze 3 lidi (přeháním) a najede to tam během 2 hodin (taky přeháním), znamená to při intervalu tramvaje 4 minuty asi 15 cestujících v každém spoji. Spíš to bude ale výrazně méně, takže to na sídlišti Barrandov moc nepoznají.
Stokrát nic umořilo i osla (nebo vola) – nebude to samozřejmě jediná frekvence, která bude v budoucnu plnit tramvaje hned na konečné. A já jsem jen konstatoval, že tam to parkoviště nebude možné zvětšit – jinak by tam těch aut mohlo časem parkovat třeba tisíc, a to už by značný dopad mělo.
155 parkovacích míst je podle autobijců max. 200 lidí v nich. Ti fakt barrandovákům drasticky sníží komfort…
Přitom by stačilo zavést apartheid a řidiče z tramvaje vyházet, aby nezabírali místo slušným lidem. I s tramvajákem, když všechny, tak všechny!
Počkaj si dvě minuty na 12/20.
Náměstí OS, jediná zastávka co reálně je v docházkové vzdálenosti, se do sídliště Barrandov taky počítá, ne?
Dneska se tu fakt otevíraj studnice moudrosti až běda. Už jsme se dozvěděli, že infrastruktura se má budovat jako poslední jak při stavbě Jižního města, že se ve městech maj místo baráků stavět parkoviště a teď do třetice všeho moudrého i to, že právo nastoupit na konkrétní zastávce by měli mít jen lidé, co bydlí kolem.
Luďom jebe.
To se časem spraví.
Se zavedením sezení 2+2 bude v těch tramvajích vždycky místa dost…
Ano
Dobrý den, je k tomu nějaký obrázek? nedokážu si představit jak se tam dostanou auta…
Bohužel, tak daleko projektová příprava rozhodně není.
Me to taky prekvapuje, pac okolo smyscky to prosazeji vegetaci…ale na druhou stranu, moznost je patro uprostred smycky a prijezd v patre.
Se Spojovací je to nesrovnatelné, ta nebyla v polích, ale „za cestou“. Toto má se Slivencem společné jen katastrální území.
Tady je to za cestou a kusem pole. Pět minut pěšky na sliveneckou náves, pomalou chůzí.
Spíše, i DP tomu obrazně říka Slivenec, rozcestí 0,7:-).
To jste našel kde? Interní komunikace?
Jinak mě by se líbil název „P+R Slivenec“ nebo „OC Slivenec“ do budoucna, namísto dnes zavadejiciho názvu.
Ona je teď holt snaha konečné pojmenovat podle oblasti, aby bylo prý možné se lépe orientovat ve směru, kterým ten spoj jede. Jestli to k něčemu je je otázkou, ale tak problém to taky není
Pravda, ale argumentace tim, ze to tak bylo drive je zavadejici, drive se konecne oznacovali napr. takto: VYSOCANY, Harfa…, VELESLAVIN, Petriny…, HRDLOREZY, Spojovaci,… nebo STRIZKOV, Sidl. Dablice…
Tedy nazvem ctvrti a pak nazvem konecne…
Jen v nekterych pripadech to bylo zbytecne, nebot se konecna shodovala s nazvem ctvrti, treba NOVY HLOUBETIN,… nebo SPORILOV… ale v mnohem mensi mire.
To jo ale nemusí to být jednoslovby název, který by mohl napovídat že zastávka je v centru (srov. regionální dopravu).
No, on je to taky pozůstatek poměrně starého projektu (dělaného ve spolupráci s Kotasem) a měl tam být přestupní terminál na busy a tak 🙂
No tak to můžem bejt rádi, že nad tím není stan s tisícitunovou konstrukcí a celý to nebliká.