Ťok: Výstavba na D35 u Hradce a D3 kolem Českých Budějovic začne ještě letos
Oblíbená kratochvíle politiků, klepání na základní kámen. Pramen: Facebook Dana Ťoka
Ministerstvo dopravy hodlá ještě před koncem roku zahájit dvě velké dálniční stavby. Přesný termín je dán zatím jen u úseku
Jistý pan Petrak v roce 2006 (v te době vedl Českou pobočku Mod McDonald) označil za hlavni problémy České dopravy chybějící vnější okruh Prahy, dokončení vnitřního okruhu, železnice z hlavniho nádraží na Kladno s odbočkou na letiště a chybějící alternativu k D1. Za 12 let se z těchto staveb realizovala jen malá část. K tomu dodám, že pokud by například vyřešilo dálnici D3 středními Čechami s napojením na D0, nemusel by být obchvat Olbramovic jednou z nejvyšších priorit. Stejně tak by se ulevilo D1 na 0 – 21 km a nedocházelo k pravidelným kolonam a umoznilo snadnější průjezd v opravovanych… Číst vice »
Jsem asi poslední, kdo by se chtěl zastávat Ťoka, ale pojďme si shrnout, co se v současné chvíli reálně z dálniční sítě staví (modernizaci D1 samozřejmě ignoruji, neb to není žádná nová dálnice): D1: Lipník – Přerov 14,312 km D3: Bošilec – Ševětín 8,137 km D3: Ševětín – Borek 10,680 km D6: Nové Strašecí – Řevničov 5,550 km D6: Řevničov, obchvat 4,200 km D6: Lubenec, obchvat 4,860 km D11: Hradec Králové – Smiřice 15,460 km D11: Smiřice – Jaroměř 7,150 km D48: Rybí – MÚK Rychaltice 11,528 km D48: Frýdek-Místek, I. etapa 4,200 km D52: Otrokovice, JV obchvat 3,140 km… Číst vice »
Ano to je pravda, ale není to sakra málo? 30, nebo 40km otevřených ročně?? Psal jsem níže, ze potřebujeme dostavět 900km, takze máme stavět 100km/ročně. Při tempu stavení 40km/rok mame základní síť za 22 let. A to se bavíme o tom, ze v těchto časech se musí stavět další dálnice mezi krajskými městy navzájem. Jo a za těch 22 let už bude potřeba mít D1 sestipruhovou, takze je nesmyl ji nyní nákladně opravovat kvůli 1,2m navíc, když uz víme, ze kapacitně nebude stačit. Nárůst dopravy je každý rok o 5%, takze za 10let o 50% atd. D1 se měla opravit… Číst vice »
Kam by mělo vést těch 900 km, proboha? 🙂 Bohatě stačí půlka…
Nejvtipnější na tom je, že na většině míst chybí řádově jen DESÍTKY kilometrů a oni jsou kolosálně neschopní postavit i to. I ta nejdelší „díra“ v D35 je vzdušnou čarou jen 90 km…
Tohle je odkaz na kompletní dálniční páteřní síť, která má cca 2100km: https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Dálnice_v_Česku
V další odkaze je rozšířena dálniční sit v ČR:
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/doprava/nova-sit-dalnic-ma-spojit-krajska-mesta-a-vynechat-prahu/r~5d223bc058dd11e894960cc47ab5f122/
Vás neracionalni přístup nechapu. Dostavět 450 km síť je úplně prd, chtělo by to větší ambice, jinak se z toho nikdy nevyhrabeme.
Nastudujte si prosím rozsah základní páteřní sítě, která mimochodem měla být hotová nejpozději 2010. https://cs.wikipedia.org/wiki/D%C3%A1lnice_v_%C4%8Cesku
Nyní už vznikají návrhy na rozšířenou dálniční síť:
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/doprava/nova-sit-dalnic-ma-spojit-krajska-mesta-a-vynechat-prahu/r~5d223bc058dd11e894960cc47ab5f122/
Pokud nebudeme mít ambicióznější plány, tak nikdy nic postavíme. 450 km úplný nesmysl. Vždyť tohle chybí dostavět jenom na Moravě. V Čechách není postavena půlka D3, D4, většina D6, D7 a pražského okruhu D0.
Tak abych to vzal nějak popořadě: ta „dálniční síť“ z aktuálně.cz je samozřejmě nesmysl. Jde o silnice s velkým provozem, kde je snahou ŘSD vést je buď obchvaty kolem měst, případně udělat 3pruh. Z definice zákona to není dálnice. Článek na wikipedii uvádí, že chybí 788 km, z toho se reálně postaví jako dálnice necelých 600 km. A to jsem řekněme optimista. I těch 450 km je už dostačující. Po dokončení D35 bude stačit na D1 stávající uspořádání. S výjimkou úseku Praha – Mirošovice (hotovo) a Kývalka – Brno-východ (v plánu). K nárůstu dopravy o 5% s tím, že to… Číst vice »
Těch 5% je fakt, který jsem zaznamenal z více zdrojů. Co se tyče výpočtu uznávám, ze to není úplně nejpřesnejsi výpočet, ale každopádně ten problem s nedostatkem kapacity silnic nastane do několika let.
… aneb po milionté zopakovaný blud, že D35 odlehčí D1. Jednou to někdo řekl a už 20 let to bez jakékoliv analýzy papouškuje kde kdo! Ano, D35 odlehčí D1! Ale tak v řádu jednotek procent, protože dopravní proud Praha-Olomouc dělá na staré D1 právě takový podíl. Větší odlehčení snad přinesla současná dostavba D3 a D43 či zcela nové dálnice mezi krajskými městy. I tak ovšem bude D1 v budoucnu hraně kapacity a rozšíření na třípruh je nutné.
Takže odlehčí, ne že ne… Třípruh je ospravedlnitelný jen v mnou uvedených úsecích.
Nejzatíženějším úsekům D1 by hodně pomohlo postavení D3 a SOKP 511. K tomu D35 a myslím, že by se s tím mohlo vystačit do doby než dojde ropa 🙂
Jinak jsem těmi 450km nechtěl nikoho rozběsnit, ale i z nich je zcela kritických cca. polovina. 🙂 a ani to není šance do 10 let dostavět a možná už ani ufinancovat…
Ťoku, už se nevyjadřuj.Rozhazuješ kilometry, jako když Babiš lže….
Pro ilustraci k debatám o zlých ekoteroristech, Havránkové a chrabrých bojovnících z ŘSD bych rád ukázel jeden dokument:
https://img29.rajce.idnes.cz/d2903/15/15655/15655932_0315c0b7f51b8a3ed3969ccfc372f8c7/images/45798285_191629238438744_8878397716724449280_n.jpg
Tedy občané Dluhonic od roku 1995 nepochopili, že nejde oddálit dálnice, tak se rozhodli to zarazit? Ti lidé se mohli odstěhovat, ale asi je lepší celý život škodit. Taková česká povaha, že 🙂
Tak teď nevím, jak chtějí občané Dluhonic škodit? Podle dokumentu je vidět, že jim bylo možně vyhovět, ale bylo by to o „šílených“ 12mega dražší a posunulo by se to (v roce 2001) o 3 roky (takže by to patrně již dávno stálo.
Pro mě to je důkaz naprosté zvůle úředníků.
Přesně tak. Stejné to bylo s Havránkovou. Mimochodem, taková D35, s tou nikdy Patrik problém neměl a i v tomto případě se řeší odsunutí o pár set metrů na obchvatu Litomyšle.
Jinak démon asi nebude úplně nejostřejší pastelka v penálu, co?
No, nejsme v tom roce, nic o tom nevíme. Jenom tu máme nějaký papír od Děti země. Určitě to nebylo tak jednoznačné. SOKP 511 se měla začít stavět v roce 2012 a jak to dopadlo, Běchovice trpí dál 🙂
Pohádky. Asi budou nové volby do parlamentu ČR.
Dokud se nezačne kopat, tak tomu nevěřím, protože tyhle stavby se měli stavět už loni. Vždyť d35 bylo v plánu kopat už předloni. Vždy udělají plán na rok a realizují slabou třetinu, spíše ctvrtinu. Aspoň, ze na obchvatech měst, které jsou většinou silnice I. trid se kapku lépe daří zahajovat stavby. Jo a 200km rozestavěných cest je celkem bída. Cca 30km z toho je z toho nesmyslné nákladná D1, která šla opravit rychleji za mnohém méně peněz. Takze 200-30= 170km/3roky výstavby= Cca 60km ročně včetně silnic I. Třídy, které tvoří 1/2 nové vystavby, takze stavime krásných 30km dálnic ročně. Mozna… Číst vice »
30 km nových dálnic ročně by bylo ještě fajn. Letos to byly 4 km, příští rok 22 km a v roce 2020 snad 33 km.
Akorát už súdruhovia ze stínového ŘSD zapomínali dodat, že by po té jejich verzi opravy vydržela sotva čtvrtinu a musela by se opravovat znovu.