Ťok chce, aby České dráhy vrátily lokomotivy Škodě Transportation

České dráhy nasazují na linku Ex2 většinou lokomotivy řady 380. Foto: Jan SůraČeské dráhy nasazují na linku Ex2 většinou lokomotivy řady 380. Foto: Jan Sůra

Dvacet lokomotiv řady 380 ve flotile Českých drah by se mělo podle představ ministra dopravy Dana Ťoka vrátit zpět výrobci,

50 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin

Už daaavno měly ČD koupit Taurusy a vykašlat se na Škodovky. Doba kdy Škoda Plzeň uměla lokomotivy je davno pryč a kdo řiká že ne,tak vi o tom uplně kulové. A že jsou kupni smlouvy postaveny tak jak jsou,za to by měl jit někdo sedět a vyměnit celý vedení Českych drah. Nehledě na to,že by Škoda Plzeň měla zaplati pronájem lokomotiv Vectron,které si ČD pronajaly,jako odškodné

jan

Že si někdo vzpomněl v roce 2019. Přece pokud byl problém, mělo být reklamováno. A reklamováno..

Kubík

Není bez zajímavosti, že lokomotivy co vyrobila státní Škoda v 60.-80.let dosud jezdí bez problémů, ale vše co vyrobí nyní „kyperská“ Škoda je šmjed, stejně tak tramvaje „Porsche,“ které v Praze zničily koleje nebo hlučné a plazící se na listí Regiošmejdy. Přitom spolehlivý výrobce tramvají Tatra (dříve Ringhoffer) Praha a výrobce lokomotiv ČKD byl rozkraden a závod v Libni srovnán se zemí, závod ve Zličíně zrušen. Ještě vyrobí pár takových šmejdů a půjde celá Plzeň do kopru ,ale o to asi někomu jde především.

Medvěd

Souhlas.

https://www.novinky.cz/domaci/427214-vlaky-ceskych-drah-tahaji-lokomotivy-s-vadnymi-motory.html

https://www.lidovky.cz/byznys/doprava/mel-to-byt-vystavni-rychlik-cd-ted-je-z-nej-vlak-potizista-uz-se-i-rozpojil.A171129_100008_ln-doprava_pave

——————

ČD zafinancovaly vývoj a výrobu. Během ní se měnily normy. Vícenáklady. Mezitím se rvali o licence až v Vídni šoupli mašinku do depa a „prohlédli“ , zda to nezkopírovali – kdo komu !!!!

https://eurozpravy.cz/doprava/zeleznicni/28007-k-lokomotive-zabavene-ve-vidni-ma-pristup-konkurent/

Tak to skoupil spekulant a musel tam napumpovat kapitál. Nyní cití kšeft a navýšení zisku.

https://zdopravy.cz/kellnerova-skoda-transportation-navrhla-ceskym-draham-spolecnou-firmu-na-opravy-vlaku-16997/

Tomas

Je v tom politika, nic jineho. A ze je pan Tok neschopny, to myslim uz prokazal dostatecne…

železničář v důchodu

A ví třeba někdo, jaké vztahy panují aktuálně mezi Babišem a Kelnerem? Nemůže třeba právě v tom být, když k tomu „ministerskému výlevu“ došlo právě teď, nějaký „zakopaný pes“?

Pomocník

Celá tahle kauza je vyústěním české cesty privatizace, divokých 90. let, neschopnosti ČD pořádně nastavit smlouvu, typického českého šlendriánu atd… To už nerozklíčuje ani Bradáčová. Třeba se Ťok se Škodovkou dohodne, ale Kelner byznys umí, ten si výsledek ohlídá, zadarmo to nebude. Technicky je 380 asi fakt nepovedená, minimálně trh v tom má jasno, mašiny se neprodávají. Velmi úsměvné když výrobce říká že v posledních měsících neevidují poruchy motorů – po X letech provozu „skvělý“ výsledek. Jsem zvědavý jak dopadnou v Německu. Do budoucna by bylo nejlepší kdyby Kelner srovnal Škodovku do latě ať prodávají pořádné stroje, tradice je tradice,… Číst vice »

Jirka

On chce vrátit všechny Zátopky, ale kde chce vzít za ně náhradu. Ty lokomotivy, by měli pořádně opravit a byl by klid. Bohužel je v tom politika.

noerf

Jirka: Vzhledem k tomu, že nástup pendolin byla fraška a nyní jezdí spolehlivě, je otázka, jak ČD přistupují k nové technice a jak ji testují.

Mates

No ono to asi nebude iba o ČD. Pozri sa ako sú na tom tie črepy u nás na Slovensku. Síce máme len dva ale viac nejazdia ako jiazdia, obzvlášť tá dvojka je nonstop v Šumperku.

Dan

Ja myslim, ze cely ten clanek je APRIL!!!

Rob

Ten Tok se asi zblaznil, ne? Vzdyt CD uz jednou soud prohraly a on ted jen tak mimochodem chce, aby Skodovka ty vozy proste odkoupila zpet??!!

Jenda

A ja myslel, ze uz je po volbách 🙂

Michal

Prohráli arbitráž, ne soud.

Roman

Mne tedy neni jasne pokud mluvci Skodovky rika, ze za posledni mesice neeviduji zadnou poruchu motoru, proc ted Tok prichazi s tim, ze by se jich CD mely zbavit? 🙂

Petr.R

čd dostane peníze, nebude mět lokotky a škoda to prodá ve výprodeji soukromníkům, kteří nahradí ve výkonu čd.

Znalý

Tak ať si to s tím šrotem užijí 🙂

Petr.R

Tohle by bylo na diskuzi jestli v tom nejede fíra a u soukromníků by se to nestalo.

Znalý

Je zajímavé, že Jančurovi lehají 162 (dnes opět jedna z mála) a u ČD je to , narozdíl od 380, nejspolehlivější lokomotiva 😉

petr.r

jaký spoj? Co se jí stalo?

petr.r

1020, ale nevíme co se jí stalo.

Michal

Kdyby dostal zpátky celé 4 jardy, tak si za to můžou koupit skoro 40 vectronů…

Viktor Nárožný

Nesmysl. Zase odvádění pozornosti někam jinam. Pokud se dohodnu s nějakým výrobcem na dodávku nějakých strojů za nějaké peníze a on mi je dodá , nemohu přeci po něm chtít , aby si je vzal zpět a peníze mi vrátil. Měl bych se řídit zákonem. Tam je popsané vše co mohu a co nemohu.
ČD měly na výběr si koupit za jiné peníze mašiny od jiných výrobců. Daly přednost českému výrobci za nižší cenu. Čemu se nyní Ťok diví. Zcela určitě jde o nejméně schopného ministra dopravy od listopadu 1989.

Petr

Podle mě to pan ministr snad nemůže myslet vážně…

Jiri Tyr

Taky by to chtelo vratit regionovy: chtel snad zakaznik CD hlucnejsi vozidlo nez pred reko? A taky vyhodit fosilie z tehdejsiho vedeni CD kteri se stale drzi funkci napr. p. Kolare. Nevim jestli tehdy u toho neasistoval taky soucasny generál szdc Svoboda?

jan

To by mě zajímalo, co na těch motorech může tak nefungovat.

Šalinář

A z praxe víme, že ATM rozhodně bezúdržbový není. Občas v tom prostě jebne a tento bezúdržbový motor je tedy bezúdržbový do první opravy, kde se zpravidla ony bezúdržbové celky mění kus za kus, např. ložiska. A je tedy na provozovateli, jak si nastaví dodávky náhradních dílů. Jedním z hlavních problémů jsou převodovky, které, jako každá věc obsahující olej, tečou.

Petr.R

Nevím, ale mně by zajímalo, jak ten fíra pozná, že se hádají, třeba na tatře dvanáctiválci se to hádalo, ale elektromotor. Nikde na netu jsem to nenašel a jak je v článku. nevím o žádným pokaženým motoru.

ToKot

Jestli si to dobře pamatuji, tak nabídka Škody Transportation porazila na cenu nabídku od firmy Siemens. Nejdražší lokomotivu si z ní udělalo vedení ČD, potažmo vedení ministerstva samo. Otázkou je, proč pořád neznáme jméno toho, kdo se prohlásil samozvaným žalobcem, soudcem i katem a kdo rozhodl o tom, že ČD poruší smlouvu, kterou má dle nich druhá strana dodržet.

Jiri Tyr

Siemens se dle mych info neprihlasil. Nemohl. Nesplňoval tak dulezity paramete jako velikost chladničky ve firove kabině.

noerf

Tokot: Zajímalo by mne, jak fungují tyto lokomotivy na Slovensku a jsem zvědav na jejich funkčnost v Německu. Stěžovat si na konci záruční doby na nefungující lokomotivy ukazuje, že v ČD je něco shnilého, zejména, když si na to stěžuje ministr a ne vedení dopravce.

ToKot

noerf: Na to jich je na Slovensku málo. Navíc když se podíváme na provozuschopnost konkrétních řad napříč republikou, tak jsou v některých depech nejspíše koncentrována pouze pondělní a páteční vozidla. Zajímavé budou až postřehy od DB i přes provedené modifikace.

Michal

Na Slovensku snad rok stály a teď odjely někam do ČR na opravu.

a8n

Na Slovensku nejsou schopni udržet v provozu pořádně ani laminátky, natož takové složité stroje.

Petr.R

mně by spíš zajímalo kdo a kde ty peníze dostal. Oni si to museli rozdělit a nechápu proč novináři to nezjištovali už dříve, teď po pohřbech si na to nikdo netroufne.

VRT

Téměř dokonalá mašina. Tvrdili „odborníci“.
Ťoku, máš bod.

liberal shark

Existuje prosté řešení : vyřadit Škodu Transportation ze seznamu kvalifikovaných dodavatelů Českých drah.

Tomas

No pokud by se jim podařilo zneplatnit smlouvu na nákup prokázáním zjevného faktu, že se ČD staly obětí sofistikovaného kriminálního činu, pak bych si to uměl představit.

majk

Podobně by si pak mohla Škodovka vzít zpátky 14T, ne?

Michal

😀 dobrej!

KL

Komunální volby jsou za námi, tedy bude možno vrátit silnice 1. třídy pod mýto.

Prádlo

To je blábol. Ach jo. Ale
s lokomotivami 380 to dopadne asi takto:
Rok 2020 turnusových 12 lokomotiv
2025 turnusových 5 lokomotiv
2030 jedna předánana do depozitáře NTM v Chomutově a jedna do DHV Lužná. Zbývající 4 provozuschopné prodány drobným soukromým dopravcům v nákladní dopravě.

Petr.R

proč? peršing taky ze začátku nic moc a tedka je to oblíbená lokotka. čd měly ty dětské nemoci urgovat ihned a jak tady byla zminováná 14tr, tak Bém raději využil cestování na hory než nějaký schůze se škodou.

Miro

To vypadá reálně. Ale do Lužný ji fakt nechceme:-)

Šalinář

Ťok může chtít.

Martinm

Já si myslím že rozhovory by se neměli dělat v sobotu pozdě večer 🙂

ApolloXI.

Trefa, máte bod 😀 O čem, že ten článek byl??

Petr.R

ťok chce vrátit poruchové lokotky z vadnýma elektromotorama a čd neví o žádné poruše na 380.

Jan Sova

Ťok je klasická koblihová tlučhuba. Rychle říkám, pomalu myslím….