TGV dostane konkurenci. Státní dráhy SNCF zavádí v rychlovlacích novou třídu pro movitou klientelu
Francii čeká poprvé za 40 let provozu vysokorychlostních tratí konkurence více dopravců na jedné trase.
Provozovatel rychlovlaků TGV změní nabídku služeb na své hlavní trase z Paříže do Lyonu. Důvodem je plánovaný vstup italských státních drah Trenitalia na trasu z Milána do Paříže, která zahrne i jednu z nejvytíženějších tras ve Francii.
Francouzské státní dráhy Voyages SNCF dnes představily chystané změny na své hlavní trase, kde před 40 lety zahájily provoz rychlovlaků TGV. Pro SNCF jde o nevídanou situaci, kdy poprvé musí na své hlavní trase čelit konkurenci. Trenitalia začne jezdit od nového jízdního řádu zatím dvakrát denně. Svůj vstup na francouzský trh oznámily i španělské státní dráhy Renfe, které zatím ale v Paříži jen otevřely pobočku.
O změnách dnes informovaly SNCF v tiskové zprávě. Jednou z hlavních změn bude zavedení nové třídy, Business Première. Půjde o vylepšenou první třídu, kterou chce dopravce udržet a případně i získat nové zákazníky z byznysu. Trenitalia má ve svých jednotkách Frecciarossa 1000 čtyři cestovní třídy.
SNCF bude chtít za jízdu v nejdražší třídě 142 eur, cestující ale získají plnou flexibilitu a mohou měnit termín jízdy zdarma. V ceně je občerstvení, vstup do salónku nebo i možnost objednat si taxíka s řidičem, který bude čekat na nástupišti. Dopravce do prosince nasadí celkem 17 souprav s touto třídou. Postupně se mají na trase Paříž – Lyon objevit úplně nové jednotky TGV M (Avelia Horizon). Dopravce zatím bude novou cestovní třídu testovat mezi Paříží a Lyonem a poté se rozhodne, zda ji nabídne i na další trasy.
SNCF vidí jako svoji hlavní výhodu především vysoký počet spojů na trase, aktuálně jich je 22 každý směrem. Pro cestující neřešící dobu jízdy ještě spustí příští rok pomalé spojení za nižší ceny Ouigo Vitesse Classique.