TGV dostane konkurenci. Státní dráhy SNCF zavádí v rychlovlacích novou třídu pro movitou klientelu
Nová cestovní třída Business Première v TGV. Foto: SNCF
Francii čeká poprvé za 40 let provozu vysokorychlostních tratí konkurence více dopravců na jedné trase.
Co na tom je luxusní? Už to uspořádání sedadel, problematické police na zavazadla v podélném směru, dvojsedačky za sebou, takže si lidé vedle sebe překážejí, způsob odkládání oblečení, minimum soukromí, atd. Čili stále stejné, akorát to má jiný název. Na toto těžko movité přilákají.
Rozhodne zájem místních, jestli vyhovuje cena/užitná hodnota.
Spekuluji, že třebas francouzský dopravce by tyto starší elektrické vagony následně přesunul do španělska, kde už jezdí dceřinná společnost SNCF (Quigo Spagna)
https://www.railtech.com/rolling-stock/2021/05/11/ouigo-spain-is-a-fact-operation-started/
A zde je reakce španělského dopravce RENFE na konkurenci z Francie, která jezdí ve Španělsku …. viz dceřinná společnost RENFE (jménem AVLO) … fotka interiéru
https://all-andorra.com/fr/les-trains-avlo-les-low-cost-de-renfe-seront-mis-en-service-le-23-juin-2021-sur-la-ligne-madrid-barcelone-figueres/
To co je na těch fotografiích rozhodně není to, po čem movití lidé touží. Vždyť i ve stařičkých vozech s kupé je více soukromí.
Těžko říct na jaké cestující cílí francouzský SNCF. Odbočím a v poslední větě se vrátím k Vašemu komentu … loni DB, SNCF, OBB a SNCF uzavřelo vzájemnou smlouvu na rozšíření NighJet… což v praxi asi bude znamenat, že jako lehátkové vagonky (i pro SNCF) v budoucnu budou rakouské vagonky vyráběné echtovně pro NightJet vlaky, které nyní provozuje OBB… Fotky těchto prvních zbrusu nových lůžkových vagonků vyšly na tomto webu 10.9.2021 A protože ostatní dopravci nemají dost slušných lůžkových vagonků, do sítě nových vlakových linek NightJet tak jako provizorní řešení si pronajmou lůžkové vagonky od RDC (menší dopravce, který provozuje např.… Číst vice »
České dráhy by si měly,vzít ponaučení..
Ponaučení v čem? Že by měly na vytížených trasách „pomalé“ rychlíky z vozů před vyřazením? Řekněme z béček?
Aby se toto rentovalo, museli by spíše jezdit s Honeckery, nikoli s GHW. Něco jako FlixTrain s cca 100 místy na vůz. ČR však není SRN a v současnosti nevidím komerční prostor. Nikdy ale neříkej nikdy.
ČD to už zkusily s SC Class. Jak by mohli modří tentokrát uspět? Vzhledem k různorodosti nasazených vozů 1. třídy na jediné komerční lince do Ostravy, včetně nasazení vozů ZSSK, by takové úsilí, myslím, přineslo více škod než užitku. Na ostatních linkách je to věc objednatele. I když by se povedlo zatraktivnit rj Business, nebude snadno možné zopakovat úspěch spjatý s konkrétním vozidlem plošně. Je ale vůbec poptávka?
IMHO nepřesně položená řečnická otázka … správně: Je ale vůbec DOSTATEČNĚ SOLVENTNÍ poptávka? Pokud vím, tak ČD mají předobjednáno až 180 rychlých vagonků určených k provozu asi s rychlou lokomotivou na 200 km/h (tj. elektro loko). Částka kupní ceny těchto vagonků a lokotky rozpočítaná na jednu sedačku vychází hrubě přes milion. Připomínám, že ještě před pár lety stál základní model Mercedesu C180 částku pod milion…. zdůrazňuji: to je částka za celé auto (tj. za 4 sedačky plus kufr)…. https://zdopravy.cz/ceske-drahy-objednaly-az-180-vozu-u-konsorcia-siemens-skoda-za-125-miliardy-zvladnou-rychlost-az-230-km-h-78789/ Nejde jen o obrovskou nákladnost takto vybavené železniční techniky (180 vagonů by mělo mít kapacitu celkem cca 11 sedaček)… ale také… Číst vice »
Ví autor, co je movitá klientela?? S nemovitou opravdu netřeba ve vlacích počítat, ježto nemovitá je ta, co se nehýbe … ani vlakem.
Podľa slovníka spisovného jazyka českého je jeden z významov tohto slova „zámožný, mohovitý“ (https://ssjc.ujc.cas.cz/search.php?hledej=Hledat&heslo=movit%C3%BD&sti=EMPTY&where=hesla&hsubstr=no)
Jestli má být ta prémiová třída to, co je na obrázku, tak “potěš koště”. Už vidím, jak je movitá klientela nadšená z toho, že sdílí velkoprostorový oddíl s dalšími 20 lidmi. V tomto ohledu je asi bezkonkurenční řešení business třídy u railjetů s minioddíly pro 3-4 cestující.
Uvidme. Soudíte z našeho (českého) pohledu. Na příkladu společného projektu SNCF-NMBS/SNCB – Thalys Paříž-Brusel – asi má belgický dopravce podobné pojetí nabídky, jako má dopravce z Francie
https://www.railtech.com/rolling-stock/2018/07/02/interior-of-thalys-high-speed-trains-completely-restyled/?gdpr=accept
Je otázkou, zda-li v pojetí interiéru, nehraje rovněž částečnou roli nacionalismus, vyplývající ze státního vlivu…
Když si totiž vezmu chic filmy pro dospělé ve Francii (Marc Dorcel), tak scény v interiéru auta obvykle nejsou např. z Citröen C6/Vel Satis/Peugeot 607, nýbrž z aut od trojky Audi/BMW/Mercedes.
Porovnávat interiér vlaku s výpravou porna je poněkud odvážné hledání souvislostí. Nehledě na to, že v tom druhém případě jde o podbízení se vkusu typickému konzumentovi, který zná spíše ty masové vozy.
Kdyby se podobný film točil v interiéru Citroenu C6, či podobné automobilové raritně, mohlo by to nechtěně odvádět pozornost od hlavního děje filmu 🙂 Tak jako některé scény točené kdysi ve Velké Chuchli, kde se proháněly staré pantografy a i Kraken. 🙂
Pointou bylo, že francouzi v soukromí z podstatné části preferují něco jiného než je obvyklým standartem ve francouzské státní správě….
Pokud vím, tak „nejzahraničnějším“ autem ve francouzské státní správě byly Toyoty, neboť Toyota na severu Francie (department Nord) vyrábí Yaris pro většinu evropských zákazníků…
Prostě „ekonomický nacionalismu“ v podání francouzského státu, který však řada francouzů v praxi nedodržuje.
Tj. uvidíme, jak se osvědčí novinka francouzského dopravce SNCF tváří tvář italské a španělské konkurenční nabídce ( důvody neúspěchu mezistátního Thello „Francie-Itálie“ IMHO spíše pramenily z jiných příčin, než z naprostého nezájmu cestujících )
Podle toho nápisu na dveřích to tak bude. Taky jsem čekal něco ve stylu RailJetu, nebo LeoExpressu. Pokud je tohle „cestování nové generace“, tak jak to tam vypadá teď?
Je to tam otřes, když srovnám naše nejlepší vlaky a toto, tak v tom je extrémní rozdíl, když však srovnám tratě, tak u nás je to bída.
Ještě doplním, tahle třída je (krom šířky sedadel) na úrovni druhé třídy v Západním Expresu.
máte pravdu, tohle movitou klientelu určitě neuchvátí, lusus si představuji úplně jinak
Nikoli 22 spojů, ale ve směru Paris – Lyon např. ve středu 20. října 32 spoje, v opačném směru 30 …. něco jede patrně dvojmo