Terminál pro meziměstské autobusy v Pardubicích postaví BAK
Vizualizace terminálu pro meziměstské autobusy v Pardubicích. Foto: Pardubice.eu
Stavba má být hotová za 12 měsíců. Město chystá ještě terminál u Univerzity Pardubice.
Tak schválně, jestli mají v projektu rezervu na dobíjení autobusů na baterky.
Škoda, že se s meziměstskou dopravou nepočítalo při stavbě terminálu MHD v přednádraží. Ten je pro MHD tak naddimenzovaný, že by tam stačilo pár stání navíc a vešlo by se to celé před výpravní budovu s malými vícenáklady. Takhle se vyhodí z okna 100 mil. a ještě se zabere místo, které mohlo být zhodnoceno novými budovami.
Vy jste tam asi nebyl, když probíhaly výluky a NAD do Chrudimi a HK. To už tam bylo přeplněno. A vy byste tam narval ještě to množství příměstských autobusů. Kde by se třeba odstavovaly?
Jinak v souvislosti se stavbou by mě zajímalo, jestli se už podařilo vystěhovat ty zbývající nájemníky z bytového domu? Bez toho se stavba nerozjede.
Tak odstavná plocha právě mohla být uklizena za bytovkou, ne jako teď, kdy jsou v prostoru přednádraží odstavovány autobusy a trolejbusy. Každý si prostě představuje vstupní bránu do města jinak. Z veřejných zdrojů je známé, že by se před nádraží vešel i terminál meziměstské dopravy. Forma by vypadala jinak, ale vešel by se, kdyby byla vůle. Mohly cestovat autobusy, takhle budou zase cestovat lidi.
Stejně by ta bytovka musela jít pryč, pokud by tedy neměly vozy zajáždějící na odstavnou plochu jezdit po Palackého.
Běžte se podívat jak má vypadat terminál do Hradce
Já to myslel tak, že ten terminál MHD se mohl udělat větší – třeba na úkor těch obrovských ploch veřejných prostranství, co tam zbyly. A co se odstavování autobusů týče, to se může udělat někde dále na méně cenných plochách. Já bych udělal odstavné parkoviště se zázemím klidně až na plonkovém pozemku u sjezdu z I/37 (https://mapy.cz/s/duhemezeze). Sice by to bylo dražší na provoz, ale ne nijak dramaticky vzhledem k celkovým dopravním výkonům. A prostor za bytovkou by se mohl zastavět tak, aby mělo to území co nejvíce uživatelů veřejné dopravy. V celém území kolem nádraží se bohužel plýtvá plochami.… Číst vice »
Otázka je co do toho místa mezi tratí a silnicí vůbec dát? Co navrhujete?
Až na to, že už tak ucpaná Palackého by se ještě víc ucpala vozy přejíždějícími na odstavný plácek (kapacitně +- jako odstavná plocha na A) a zpět na terminál. A k tomu by to na mnoha linkách znamenalo nasadit vůz navíc, protože by vám už nevyšly už tak napnuté pauzy.
ten opravený zateplený dům bude zbourán?
to by bylo moc levné,měl tam být parkovací dům,místo lihovaru
a parkovací dům zase nebude…
Parkovací dům by měl vzniknout u lávky na opačné straně kolejí, tedy od sídliště Dukla.
Ta bytovka bude zbourána?BAK Trutnov co vybetonovala park po zámkem sakra!A lávka bude protažena,až k terminálu?A bude tam odbavovací hala a wc
A nemocnici v Ústí, určitě ne za svoje a ze své libovůle.
https://www.bak.cz/cs/reference/dostavba-ustecke-nemocnice/
Územní studie kancelářského komplexu za terminálem B:
https://www.pardubice.eu/urad/radnice/uzemni-planovani/uzemni-studie-mesta-pardubice/pardubice-terminal-b/?file=43444&page=4457536&do=download
„Terminál“ Univerzita – článek ČRo:
https://pardubice.rozhlas.cz/u-pardubicke-univerzity-bude-novy-terminal-pro-mestskou-i-linkovou-dopravu-8153631
Ten terminal Univerzita hodne v uvozovkach no 😀 takova zastavka se strechou
Pokud tam nekončí žádná linka, tak to terminál není. Slovo terminál znamená česky konečná.
Terminál Univerzita je ptákovina, pokud tam nebude úrovňový přechod ulice Hradecké se zúžením dopravy do jednoho jízdního pruhu (s tím, že 2. pruh zůstane pro VHD). Přes Hradeckou dnes denně přebíhají minimálně desítky, možná i stovky lidí, protože podchod je mimo hlavní proud chodců ze sídliště Cihelna. Výstavbou terminálu se nic nezmění, stále tam budou chodci pobíhat mezi auty a dokud někdo z úředníků neuzná, že tento problém existuje, bude to vysoce rizikové místo pro chodce i řidiče.
Přímo u těch budoucích „stanovišť terminálu“ (a současných zastávek) je bezbariérový podchod, který přímo navazuje na hlavní cesty na UPCE. Přechod pro Cihelnu možná trošku severněji u křižovatky s Poděbradskou.
Je tam podchod a nikdy jsem ho neviděl nějak zaplivaný 🙂 , on právě v pohodě propojuje Polabiny s Cihelnou.
Přebíhající by se měli ocenit Darwinovou cenou a řidičům by měli platit ztracený čas a nervy při nehodě.
Pro administrativu se snad najde nějaké místo v rekonstruované budově SŽ.
Terminál u Univerzity – to bude v prostoru dnešní zastávky Polabiny-Hradecká? Díky.
Ano, přesně tam.
Vzhledem k tomu, že v rekonstruované budově SZ má vzniknout školící středisko pro celou společnost vč. ubytovacích kapacit, tak je možné, že tam to místo nebude. Plánované školící středisko v Pardubicích má svou logiku díky poloze tohoto města.
Ten terminál je dosti v úvozovkách. Zdá se mi že zastávky dostanou prostě lepší zastřešení.
Podle obrázků to bude zajímavá šaškárna, jako student jsem se na této zastávce vůbec nezdržoval, z kolejí se vybíhalo 2 minuty před odjezdem.
Chtělo by je to i prodloužit a přidáním označníku rozdělit. Ve špičce tam stojí linkový autobus i dobrých pět minut.