Terminál B pro autobusovou dopravu Pardubice vybudují bez provozní budovy

Vizualizace terminálu pro autobusovou dopravu v Pardubicích. Foto: Ateliér HájekVizualizace terminálu pro autobusovou dopravu v Pardubicích. Foto: Ateliér Hájek

Terminál se má začít stavět příští rok, město žádá o evropské dotace.

Terminál B pro regionální autobusovou dopravu Pardubice stavbaři vybudují bez provozní budovy, která by jej oddělovala od sousedního železničního nádraží. Měla stát na místě dvou třetin bývalého bytového domu, který se bude bourat. Město se pro tuto změnu rozhodlo kvůli úspoře nákladů. Úpravu dnes schválili zastupitelé, v budoucnu by se měla západní části náměstí Jana Pernera u nádraží dotvořit jinak.

„V bývalém bytovém domě mělo být zázemí pro Dopravní podnik, který by tam měl některé služby, jenže jak šel čas, podnik to řešil v rámci svého areálu. Měly tam být i jiné odbory města, ale ve finále po projednání všech variant a kvůli stavu ekonomiky státu a rozpočtového určení daní přicházíme s návrhem odstoupit od tohoto záměru,“ řekl primátor Martin Charvát (ANO).

O 50 milionů levnější varianta

Původní varianta s provozní budovou měla stát asi 175 milionů korun, varianta bez ní vyjde městský rozpočet o více než 50 milionů korun levněji. V obou případech bude nutné zbourat dvě třetiny dřívějšího bytového domu. Stát z něj zůstane pouze část s jedním vchodem, kde jsou ve dvou bytech stále nájemníci. Ty se městu ani po letech snah nepodařilo vystěhovat. Mezi terminálem a železničním nádražím tedy zůstane široký průjezd ohraničený na severní straně zbývající třetinou domu.

Někteří opoziční zastupitelé se změnou nesouhlasili. „Nevystavujme znovu obyvatele domu, kteří tam zůstali, do role, že čekáme na to, až umřou a mohli jsme ten projekt dokončit,“ uvedl Jakub Kutílek (Piráti). František Brendl (Pardubáci společně) se obával, že náměstí Jana Pernera se budoucího uzavření nikdy nedočká. Návrh kritizoval i Jiří Hájek (Pardubáci společně). „Po sedmi letech se znovu vracíme k bourání,“ řekl Hájek. Podle Charváta se ale větší část budovy musí zbourat v obou variantách, nájemníci ze dvou bytů se po dobu demolice přestěhují do náhradního bydlení.

Pardubice mají na Terminál B příslib evropské dotace. Po přijetí současné změny musí město projektovou dokumentaci upravit a požádat o finální dotaci. Stavět by se mělo začít příští rok.

ČTK

Tagy pardubice terminál pro autobusy Pardubice
20 komentářů