Teplice skončí s Arrivou, zastupitelé rozhodli o vlastním dopravním podniku
Město očekává, že bude moci lépe ovlivňovat chod MHD. Arriva si nechala udělat průzkum mezi cestujícími, podle kterého je s jejími službami většina spokojena.
Zastupitelé Teplic schválili zřízení příspěvkové organizace Městské dopravy Teplice. Dosud padesátitisícové město nemělo vlastní dopravní podnik, dopravní obslužnost tam zajišťovala Arriva City, která má smlouvu do konce roku 2023. Příspěvková organizace zajistí provoz městské hromadné dopravy od ledna 2024.
Cílem založení vlastní dopravní společnosti je podle vedení města zajistit lepší službu pro občany a mít i možnost podnik jako město ovlivňovat. Dopravní odbor měl za úkol připravit nejvhodnější právní variantu. Původně se uvažovalo o akciové společnosti nebo společnosti s ručením omezením. Po konzultaci s poradenskou firmou odbor navrhl vznik příspěvkové organizace, protože lze nejlépe ovlivňovat její chod.
Arriva City zajišťuje linky městské hromadné dopravy v Teplicích a blízkém okolí 14 let. V nedávné době si nechala vypracovat průzkum veřejného mínění, který vyšel ve prospěch společnosti. Vyplývá z něj, že na 80 procent uživatelů městské dopravy všech věkových skupin je s provozem teplické MHD spokojeno, téměř stejný počet uživatelů pozitivně hodnotí Arrivu jako dopravce.
„Arriva dodává řidiče a servis vozidel, nicméně cenu jízdného, jízdní řády i vozidla samotná má ve správě město Teplice už nyní. Máme za to, že pokud město založí vlastní dopravní společnost, tak nebude mít efekt pro občany, že se nezvýší kvalita. Už teď ji může město ovlivňovat,“ řekla ČTK mluvčí Arriva City Martina Houšková.
Řidiče zaměstnává Arriva City převážně z Teplic a okolí. Houšková předpokládá, že se město bude snažit nabídnout jim práci v novém podniku. Bude pak podle ní záležet na tom, jaké pracovní podmínky jim radnice nabídne. Dodala, že společnost bude plnit podmínky smlouvy a vypravovat vozidla až do konce roku 2023.
Lázeňské město v posledních letech investuje do modernizace trolejbusové trati, kupuje nové vozy. Investice hradí z vlastního rozpočtu. Autobusy postupně nahrazují hybridní trolejbusy. Město chce podporovat elektromobilitu, provoz MHD bude podle rozhodnutí radnice do roku 2023 kompletně elektrický. Trolejbusová síť funguje v Teplicích od roku 1952.
ČTK