Teplice rozšíří síť trolejbusů, cílem je stoprocentní elektromobilita

Trolejbus Škoda 25Tr, provozovaný společností Arriva Teplice, na lince č.10 na Nové VsiAutor: Tomas.hchn – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=26640711Trolejbus Škoda 25Tr, provozovaný společností Arriva Teplice, na lince č.10 na Nové VsiAutor: Tomas.hchn – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=26640711

Město Teplice chystá rozšíření sítě trolejbusových tratí. Nově chce zatrolejovat dalších 1300 metrů v ulicích Přítkovská, Obránců míru, Maršovská, Jana

Město Teplice chystá rozšíření sítě trolejbusových tratí. Nově chce zatrolejovat dalších 1300 metrů v ulicích Přítkovská, Obránců míru, Maršovská, Jana Koziny a Bohosudovská. Záměr poslalo do procesu posouzení vlivu stavby na okolí (EIA).

Celkem jde o výstavbu 91 nových trakčních sloupů. Napojení na stávající trolejové vedení bude v křižovatce Přítkovská – Bohosudovská a Přítkovská – Obránců míru. Obě křižovatky budou ve tvaru T. Stavba by měla proběhnout příští rok od května do listopadu.

„Dojde k náhradě autobusových linek trolejbusy a trolejbusy s alternativním pohonem,“ píše se v dokumentaci EIA. Mimo jiné se v ní poukazuje i na strategický plán města z roku 2017, kdy bylo rozhodnuto převést do roku 2023 celou MHD na elektrický provoz.

Teplice mají trolejbusovou síť od roku 1952. Po dokončení velkých sídlišť v 80. letech však nebyly některé části trolejbusových tras dokončeny. V 90. letech došlo k obnovení velkých investic, část města ale i nadále obsluhují autobusy.

Kvůli dožívajícímu vozovému parku trolejbusů a dožívajícím systémům trakce (výhybky, atd.) město v minulých letech řešilo další směřování MHD. V úvahu připadalo i zrušení trolejbusů, město se ale naopak rozhodlo pro jejich rozvoj. A to i vzhledem k možnostem takzvaných parciálních trolejbusů, které mohou jet část trasy na baterii.

První bateriové trolejbusy převzalo město loni v polovině roku. MHD v Teplicích provozuje společnost Arriva City, která loni získala prodloužení smlouvy do konce roku 2023. Vozidla nicméně patří městu. Součástí trolejbusových investic je i modernizace měnírny Trnovany.

Tagy EIA Teplice trolejbusová síť
41 komentářů