Doprava ve městě Elektromobilita Trolejbusy

Teplice v úterý přeberou první bateriové trolejbusy, budou v majetku města

Trolejbus 30Tr. Autor: Škoda Electric
Trolejbus 30Tr. Autor: Škoda Electric

V Teplicích budou v úterý slavnostně předány nové parciální trolejbusy Škoda 30Tr. Pět nových vozidel v celkové hodnotě 76 milionů korun (s DPH) by pak mělo být nasazeno do běžného provozu od začátku školního roku. Oznámila to teplická radnice.

Trolejbusy mají kromě klasického elektromotoru i přídavné trakční baterie, které jim umožňují opakovaně vyjíždět do úseků mimo trolejové vedení do vzdálenosti až 10 kilometrů. Díky tomu na linkách teplické MHD nahradí autobusy.

Jde o první parciální trolejbusy pro Teplice, zajímavostí je rovněž skutečnost, že budou patřit městu. Dopravce Arriva City, který MHD v Teplicích zajišťuje, je bude jen provozovat.

„Nyní na nová vozidla budeme přeškolovat řidiče klasických trolejbusů i autobusů,“ uvedl mluvčí Arrivy Roman Herden. Během předání si budou moci návštěvníci nové trolejbusy prohlédnout a dozvědět se o nich základní technické i provozní informace.

10 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • V Teplicích patří všechny trolejbusy městu, tak že to není nic nového.

    • Vidíte, přiznávám, že toto jsem nezkoumal. Díky za doplnění.

  • Přitom v devadesátých letech chtěl kuřák Kubera (jeho charakteristika, titul, nejvyšší životní zkušenost), starosta za ODS, trolejbusy zrušit.
    Ještě že zdravý rozum zvítězil. Rušení = seberealizace hloupých jelit.

  • Za 15 milionů by se dali koupit i klasické elektrobusy a nepotřebujete žádné troleje.

    • ten elektrobus má jaký dojezd? Teplice moc neznám, ale znám zlín a tam mají baterky i agregát a baterky jsou z hlediska uspory lepší. Nemusíte řešit nějaký nabíjecí stanice a nedivil bych se, kdyby v tom zlíně byli na výzvědách, nebot oni mají ty první už dva roky a kupují další.

      • Elektrobusy mají dojezd 180 – 200 km, což pro denní dojezd MHD je dostačující. Otázka je pak ceny nové baterie po šesti letech a ceny dobijecich stanic oproti ceně troleji

  • Tenhle koncept mi dává smysl. V centru Teplic je spousta kilometrů drátů, kde jezdí spousta trolejbusových linek, ale na okrajích města se nevyplatí postavit 2 km trolejbusové trati, aby tam jezdil 1 trolejbus ta hodinu. Takže využití klasické trolejbusové sítě v centru a baterií na nazadrátovaných předměstích je výhodné, zejména když tím vytlačí zbytečné autobusy z centra lázeňského města.

    • Jediné co trolejovat je úsek na Šanově u lázní mezi ulicemi U Nových lázní x Josefa Hory (Jankovcova), kde chybí odhadem asi 10 metrů vzdušnou čarou… a dále úsek mezi zast. Hlavní nádraží – Trnovany Policie v ulici Hrázní mezi Nádražním náměstí a křižovatkou Hrázní x Jankovcova (Masarykova).

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora