Teplice rozšíří síť trolejbusů, cílem je stoprocentní elektromobilita
Trolejbus Škoda 25Tr, provozovaný společností Arriva Teplice, na lince č.10 na Nové VsiAutor: Tomas.hchn – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=26640711
Město Teplice chystá rozšíření sítě trolejbusových tratí. Nově chce zatrolejovat dalších 1300 metrů v ulicích Přítkovská, Obránců míru, Maršovská, Jana
Super zpráva! A bylo by dobré sem hodit i nějakou mapku, ne každý se v Teplicích vyzná. I když jsem se podíval do map, stejně nevím, kudy přesně to bude jezdit.
Mapy verejne dopravy v Usteckem kraji vcetne mest s MHD ve formatu PDF jsou dostupna na strankach http://www.dopravauk.cz, konkretne zde: kr-ustecky.cz/mapy-a-schemata/ds-98431/p1=206493
Pardon, primy odkaz na mapky zde: http://www.kr-ustecky.cz/mapy-a-schemata/ds-98431/p1=206493
Dobře, děkuju. Ale spíš jsem myslel mapu s tou novou tratí. Ty ulice jsem si našel, ale stejně z nich nejsem schopen vydedukovat trasu nových trolejbusových tratí. Je to nejspíš moje chyba, ale nikoho z ní neobviňuju. 🙂 Je možné tedy aspoň vyjmenovat zastávky, kterými trolejbusy budou projíždět?
Tak u Teplic je to dano vice faktory, ale predvesim tim, ze na odboru dopravy na teplickem magistratu sedi spravny clovek, ktery tlaci tyzo a podobne napady vpred… i zavedeni nocnich linek prosadil on
Ještě by to chtělo vylepšit tarifní politiku a způsob odbavování a bude radost jezdit MHD, protože interval 24 minut snad nikdo s dopravním vzděláním nemůže myslet vážně a nástup předními dveřmi do MHD vůbec nepatří. MHD má být rychlá a na zastávce se má zdržovat co nejkratší čas.
Základním intervalem je dneska půlhodina. Jinak samozřejmě dobrá zpráva, jen tak dál.
Ano, pravda, mám neaktuální informace. Interval prodloužili z původních 24 minut na 30 minut. Proč mít méně linek s kratším intervalem, jako např. v Jihlavě, když to může být naopak?
To ano, ale on je úředník, ne ten, který rozhoduje o financování. Z podkladů může udělat je to, co vyjde a 24 minut je sicd blbý interval, ale při půlení jinou linkou to vychází na 12. Prostě je vidět snaha o co největší výtěž potenciálu. To samé máme v Jihlavě. Síť se zvětšila, ale město nedá korunu navíc. Tak v jednom místě musí jezdit 2 linky (protože důchodci chtějí přímo tam i tam) a je to také každá po 24. Jestli se podaří ta elektrifikace, tak možná některé bus linky zaniknou a trolejbus může jezdit častěji, protože odpadne suplování určitých… Číst vice »
V Havířovské MHD je taky nastup pouze předními dveřmi 🙁 a to ma aktualne 72 000 obyvatel.
Taky je to tragédie, když do článkového busu nastupuje 6 minut hromada lidí. Takhle se „šetří“ čas a energie.
Nástup předními dveřmi ve 2.největším městě Moravskoslezského kraje není až takovým problémem,jak se může zdát.Je sice pravdou, že na některých exponovaných zastávkách může trvat nástup trochu déle, ale na nabírání zpoždění to nemá většinou zásadní vliv, protože na jiných to zase doženou.A to je jízdní doba mezi zastávkami zpravidla nastavena na 1-2minuty,ale díky plynulosti dopravy (téměř žádné zácpy, zákaz vjezdu tranzitní nákladní dopravě do celého Havířova) a vysoké frekvenci vozidel (v centru v řádu jednotek minut a díky překryvu linek je obsluha velké části zastávek celodenně do 10/15 minut) jsou jízdní řády většinou dodržovány. Před asi 2 lety nástup urychlilo… Číst vice »
I jako úředník může dát nějaké podněty a návrhy. Nebo snad nesmí?
Ty časy intervalů 13 a 17 minut si pamatuju, naštěstí se Jihlava zamyslela a MHD je aspoň k světu. Je fajn, že i z toho mála, co tam teda máte, dokážete vytěžit maximum. To už v Mariánských Lázních je lepší interval než v Teplicích.
Ale tím to tak skončí. Politik řekne, že prachy nedá a jsme tam, kde jsme byli. I v Jihlavě to je aktivita několika lidí, jejichž starost by to primárně neměla vůbec být. Ale díky bohu za ně.
A to je to, co kritizuju celou dobu. Politik by se neměl vměšovat do věcí, kterým nerozumí. Tím spíš, když je doprava zásadním článkem fungování města.
Můžete konkretizovat co chcete vylepšovat na tarifní politice? Teplická MHD je plnohodnotně v Tarifu DÚK, z trolejbusu mohu přestoupit na takřka cokoliv co odtud jede a už nepotřebuji kupovat další jízdenku a to samé platí i opačně (vyjma komerčních dálkovek). Interval trolejbusů je díky prokladu linek v základních směrech 12 minutový nebo i kratší a s ohledem na provázanost s příměstskou dopravou se z jednoho konce na města na druhý dostanu stylem, že se prostě jen postavím na zastávku, během chvilky něco přijede a do toho nastoupím. Nástup předními dveřmi odpovídá velikosti města – tohle je v podstatě standard.
Můžu. 1) To, že jsou Teplice v tarifu DÚK, nutně neznamená, že je to nějaká super výhra. Děčín je tam snad taky, ne? Je stejně velký jako Teplice a celodenní jízdenka tam stojí 60 Kč. Samotné Teplice nemají jednodenní jízdenku, což by se mi při mých výletech hodilo. Musím si koupit celokrajskou za 130 Kč a na to moje courání po městě je to víc než v Praze. Není tam ani krátkodobé časové jízdné. Takže když přijedu třeba z Plzně vlakem, musím si koupit buď celokrajskou za 130 Kč nebo utratit spoustu dvacetikorun, abych něco z Teplic měl. Přijde ti… Číst vice »
Na courání po městě bohatě postačí nohy, docházková vzdálenost do 30 minut zahrnuje celé širší centrum včetně Novosedlic, a pokud chci jet do těch opravdu okrajových částí, které na procházku nijak nemotivují, tak si prostě koupíš jízdenku. Kvůli šotouškům, kteří se chtějí vozit po městě křížem krážem se fakt jednodenní jízdenka zavádět nemusí. Současný stav linkového vedení je ve vztahu k síti optimální , zejména senioři což je početná skupina mohou mít s přestupy problém. Ve velkých městech má nízký počet linek s přestupními body smysl, tady by se tím nic nedocílilo. Srovnávat Plzeň s třetinovými Teplicemi je fakt úlet,… Číst vice »
Tak tímhle argumentem jsi dopravě v Teplicích opravdu moc nepomohl. Cílem přece je, aby MHD byla využívaná co nejvíce a ty mě chceš poslat šlapat pěšky? Šotouš nejsem, to jsi na špatné adrese. Ale rád poznávám celé město a urbanismus. A copak Děčín má celodenní jízdenku jen pro šotouše? Současný stav optimální není. Ty děláš, jako kdyby v jiných městech senioři nebyli. Jak už jsem psal, Jihlava je stejně velké město a počet linek je nižší. Dá se říct, že i rozložení obyvatelstva podle věku by mohlo být totožné. Plzeň byla uvedena jen jako příklad uspořádání linek. Nemůžu za to,… Číst vice »
Rád poznáváš celé město? Tak to to asi hodně flákáš, protože v Teplicích ta opravdu krásná místa musíš projít hezky pěšky. No, ale evidentně nemá smysl ti to říkat a dál si žij v iluzi,jak si poznal město z okýnka trolejbusu. Možná o tom jen plkáš, protože přeci nebudeš utrácet nekřesťanských 130,- Kč celodenního jízdného. Zkrátka musíš žít s tím, že kvůli tobě tady nikdo tarif ani způsob odbavení předělávat nebude a nadále to bude fungovat ke spokojenosti místních tak jako dosud.
Asi by jste se divil, kolik místních by jednodenní využilo. A nástup předem je opravdu nevhodný do města, které má 50 000. Stačil mne Chomutov a stání 5 minut na zastávce, než se odbaví všichni. Ano, platili i cikáni, kteří, minimálně u nás v Jihlavě, jsou nejčastější skupinou jezdící na černo (hlavně mládež). Ale mhd má sloužit všem a má být rychlá. Nikdo není zvědavý každou 2. zastávku čekat, než všichni nastoupí.
Flákám? Takže si nemůžu organizovat dovolenou podle sebe? A víš vůbec, jaká místa jsem měl na mysli? Víš, co se mi na městech líbí? Ne. Zase posuzuješ ostatní podle sebe. Ale evidentně nemá smysl ti to říkat a dál si žij v iluzi, že máš ve všem pravdu a že změna tarifu není potřeba. Nemůžu brát vážně a nemůžu ani respektovat člověka s takhle přihlouplými názory. Změna tarifu by nebyla jen kvůli mně. Nejsem jediný člověk na světě, kterého to štve. Kdyby to fungovalo tak, jak si tady maluješ, tak by neubývali cestující. Rovněž ke spokojenosti je to daleko. Máš… Číst vice »
A tarif DUK vyhra je, zastavil odliv cestujicich v regionalni doprave, v nekterych, predevsim v paternich relacich dochazi i k narustu cestujicich. Verejna doprava neni na to, aby se nekdo vozil jen tak z jednoho konce mesta na druhy, jako ty. Pokud se ti nelibi vysazet 130 Kc za jednodenni jizdenku, tak do tech Teplic nejezdi a usetris i prachy za vlak z Prahy. Ja vim, vy Prazaci mate furt neco, vam se furt neco nelibi… Nastup prednymi dvermi byl, je a bude, a nejen ja, ale i dalsi a to jak lidi z Teplic, Mostu, Chomutova a Usti radeji… Číst vice »
Je jedině dobře, když se zastavil odliv cestujících z regionální dopravy. Veřejná doprava je prostě od toho, aby se s ní člověk dostal téměř odkudkoliv kamkoliv. Jestli se někdo vozí nebo ne, není tvoje věc. Nevozím se, ale poznávám město. A i kdybych se vozil, já jako jeden člověk ti v autobusu překážím? Jde vidět, že máš z Pražáků mindráky a vidíš je fakt všude, protože o Praze jsem vůbec nepsal. Psal jsem, že pojedu z Plzně, maloměšťáku. Mám projetou spoustu západních měst. I v takových malých provozech ve Zhořelci nebo v Plavně se nastupuje všemi dveřmi. V Erfurtu v… Číst vice »
Sam ses malomestak, protoze se tak chovas jak buran no. 1
Tak v tom případě si nemáme co vyčítat, maloměšťácký burane, který všude překáží.
Rozvoj MHD je v plném proudu a naštěstí takový nýmand jako ty na to má nulový vliv. A příště se neboj se pořádně vyvztekat, že to na mnoha místech funguje líp než v Teplicích, aby to stálo za to.
Ty prekazis vsude
Neboj ono brzy dojde i na tu tvoji Plzen. Tamnejsimu zastupitelstvu dochazi trpelivost s rozpoctem na MHD. V brzke dobe se bude skrtat v jizdnich radech a konci se s velkorysymi nakupy novych vozu. To vis, jedna miliarda na zajisteni provozu MHD je uz je prilis velke sousto i na takovou diru jako je Plzen
Neboj, nedojde. 🙂
Pochopte jednu zasadni vec, Teplice se nachazeji porad jeste na severu Cech a nejen v Teplicich ( v TP predevsim mestske casti Trnovany a Prosetice) , ale i v okolnich mestech (Most, Chomutov, Usti, Decin) zije velka cast, dnesni terminologii receno, neprizpusobivych obyvatel, kteri by vam za cestu MHD nezaplatili a jediny zpusob jak to eliminovat, je nastup prednymi dvermi, za cenu zdrzovani vozu v zastavkach pri nastupu cestujicich coz si uvedomuji i dopravci ve vyse uvedenych mestech, ale i mesta samotna a jina cesta neni. Tarif MHD je vlastne plny tarif DUK, kdy v tarifu DUK je jedna zona… Číst vice »
Pochop jednu zásadní věc: vozidla se nemůžou zdržovat na zastávkách tak dlouho. Spousta lidí to nechápe a není ani ochotna to chápat. Lidi naskáčou do aut, protože z provozu tohoto typu usoudí, že jim cesta někam trvá déle než autem. To taky vysvětluje trvalý pokles přepravených cestujících dle výroční zprávy SDP z roku 2017: 2013 – 14,893 mil., 2014 – 14,843 mil., 2015 – 14,233 mil., 2016 – 13,727 mil., 2017 – 3,648 mil. cestujících. Rok 2017 je nějaký divný, nerozumím tomu rapidnímu poklesu. Ale i přesto – všiml sis, že mezi lety 2013 až 2016 přišla MHD Teplice o… Číst vice »
Pocet cestujicich klesa snad vsude vyjma Prahy. Nastup prednymi dvermi v Teplicich byl zaveden nekdy v 90. letech, presne si nevybavuji kdy k tomu doslo, to se platilo drobmymi mincemi do kasicek a problem neni to stani v zastavkach, ale to ze vetsina linek jede pres Benesak a neexituji prime varianty jako napr. Retenice – Alejni – Hlavni nadrazi – Anger/ Sanov II., Nova Ves – Alejni – Hlavni nadrazi – Sanov II., nejvic prave zdrzuje to zajizdeni na Benesak. Mimochodem: PŘEHLED TRVALÝCH ZMĚN PROVOZU MHD TEPLICE OD 1.4.2019 Od pondělí 1.4.2019 vstupují v platnost trvalé změny v provozu MHD… Číst vice »
My si tykame? A vsiml sis, ze v te dobe vstoupil v platnost tarif DUK v MHD Teplice a s tim souvisi nahly ubytek? Ty tvoje cisla jsou dnes pase, kdyz vychazeji z poctu prodanych jizdenek MHD za dane roky, kdyz ma nekdo mesicni DUK na relaci Usti – Teplice tezko nekde dohledas zda jel nekdo MHD nebo ne. Spousta lidi jezdi od roku 2017 na jizdenky DUK, proto ten „nahly“ pokles, klesl totiz pocet prodanych jizdenek MHD, lidi presli na vyhodnejsi tarif DUK, protoze spousty jich jezdi z Teplic do Usti. Ci z Krupky, Dubi, Biliny, Duchcova a z… Číst vice »
Uživatelům s anonymními přezdívkami na anonymní diskuzi tykám. Nejsem sám, kdo tuhle formu používá. Nebo jsi takový cimprlich, že to nepřekousneš? Překvapuje mě, z jakých banalit se dnešní člověk opupínkuje.
Toho jsem si, pravda, nevšiml. Nemohu sledovat vše. Ale proto jsem taky napsal, že rok 2017 ignoruju. Proto jsem taky vycházel z let 2013 – 2016. Ale ve vzteku jsi asi tuhle informaci nezachytil.
O tržbách jsem nepsal nic, protože rozklíčovávání jízdného není mým zájmem. Přesto si myslím, že by dopravce měl vědět, odkud, kam a kolik lidí se jeho spoji přepravuje.
Článek už hodinu zveřejněn a ještě v diskuzi nevidím návrh, že by měli raději „smotat dráty“ a provozovat jen bateriové autobusy:)
Nechápu, to je ironie? Myslím, že nemístná po tom, co bylo v poměrně nedávné době za nápady jak s ty dráty skutečně „smotat“ 🙁
Protože to čtou (snad) příčetní čtenáři. Jinak jsem tuhle docela zasmál, jak tady nějaká nevzdělaná a komická část obecenstva horovala pro baterky na Hrbaté 😊
Protože poslední dobou snad konečně opadává ta antielektrizační hysetrie, co vrcholila někdy kolem roku 2000. Doufejme, tedy. 🙂
Ta vrcholila po roce 2010 a někde dosud není jasno. Existenční otázky nedávno řešili nebo řeší trolejbusy v Teplicích, Chomutově, Ústí nad Labem (ač se to moc veřejně neví), Mariánských Lázních a možná i jinde.. Do toho skomírá tramvaj v Mostě, otazníky visí nad Jabloncem. Prakticky celý sever Čech je paradoxně na hraně.
Tramvaj v Moste skomira? To jsou mi novinky. Mistni DP pomerne pred rokem se chvastal, ze mu na mezimestske trati stoupa pocet cestujicich, navic mezimestska trat (Most, Zimni stadion – Litvinov, obchodni dum) ma projit rekonstrukci vcetne rekonstrukce zastavek na teto trati za 550 milionu korun. Dale tento rok, prip. pristi rok by melo do Mostu dorazit 5 novych nizkopodlaznich tramvaji. Litvinov chce pak na konenecne zastavce Citadela vybudovat lepsi prestupni uzel mezi busy a tram. Takze o skomirani tramvaji bych moc nezminoval…
Prosperující provoz vypadá kapku jinak. Měl byste se zajet podívat do jiných měst, jak vypadá vozový park v roce 2019. Počet cestujících možná za poslední rok, dva mírně narostl, ovšem po tom, co 40 let klesal. A rekonstrukce? Ovšem, za dotace umí stavět kde kdo. Jedno je ale jasné, provozovat (jen) tramvajový triangl bude vždy velmi na ekonomické hraně..