Autobusy Doprava ve městě Trolejbusy

MHD v Teplicích zůstane Arrivě, má novou smlouvu do roku 2023

Trolejbus Škoda 25Tr, provozovaný společností Arriva Teplice, na lince č.10 na Nové VsiAutor: Tomas.hchn – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=26640711
Trolejbus Škoda 25Tr, provozovaný společností Arriva Teplice, na lince č.10 na Nové VsiAutor: Tomas.hchn – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=26640711

Společnost Arriva City patřící kapitálově pod německou skupinu Deutsche Bahn obhájila ve veřejné soutěži provoz městské hromadné dopravy v Teplicích na dalších pět a půl roku. Smlouva začala platit už na začátku července.

Vítězství Arrivy vyplývá z registru smluv, kde už Teplice zveřejnily nový kontrakt. Podle něj město zaplatí během kontraktu celkem 605 milionů korun. Konečná cena může být ale jiná, hlavní položkou v soutěži byla základní cena za kilometr. Tu Arriva stanovila na 66 korun za kilometr. Cena je vyšší, než město platí dosud. Podle zadávací dokumentace aktuálně platí Teplice 59,52 korun za kilometr. Podle smlouvy se může navýšit nebo snížit jen podle vývoje indexů položek, které firma nemůže ovlivnit, například náklady na naftu či elektřinu nebo průměrný růst mezd. Arriva byla jedinou firmou, která podala nabídku.

Smlouva počítá s tím, že Arriva najede ročně v teplické MHD 1,83 – 2,24 milionů kilometrů, více než polovinu smlouvy tvoří trolejbusy. Jejich podíl v teplické dopravě má dál růst, město investuje do nákupu dalších vozidel, které budou umět jezdit částečně i mimo troleje.

Dosavadní smlouva s Arrivou platila v Teplicích od roku 2009.

V Teplicích vozy vlastní přímo město, provozuje je dopravce. Radnice letos posílí vozový park o nové é parciální trolejbusy Škoda 30Tr. Pět nových vozidel v celkové hodnotě 76 milionů korun (s DPH) by pak mělo být nasazeno do běžného provozu od začátku školního roku. Trolejbusy mají kromě klasického elektromotoru i přídavné trakční baterie, které jim umožňují opakovaně vyjíždět do úseků mimo trolejové vedení do vzdálenosti až 10 kilometrů. Díky tomu na linkách teplické MHD nahradí autobusy.

9 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Pane Sura,
    v článku se uvádí: „Podle nové smlouvy se mají Teplice zapojit i do integrovaného tarifu Ústeckého kraje, k integraci má dojít v září.“

    Musím Vás upozornit na skutečnost, že MHD v Teplicích je od 1. ledna 2015, tedy současně se zavedením tarifu DÚK, je do Dopravy Ústeckého kraje integrována.
    Domnívám se, že jste se spletl. Od září tohoto roku má být částečně integrována do DÚK MHD v Mostě a Litvínově.

  • Toto je klasický.pripad vyhazování peněz v obrovském měřítku. Pokud vlastním autobusy a zaměstnával personál tak v zadnem pripade tam nepotřebuju další keziclanek kterej to bude provozovat sobě na ZISK..
    Platby byly podle článku navýšení o více jak 10% – tak b0y mne zajímalo kolik za to dostali ti co o tomhle nesmyslu rozhodli…

    • Byla veřejná soutěž, do které jste se pochopitelně mohl také přihlásit.

      • Sura:
        To nikdo nerozporuje ze proběhla „soutez“..- já jen poukazuju na absolutni nadbytecnost toho provozovatele jako takoveho – a tedy zbytečne vyhazování veřejných penez…

        • A jaký máte důkaz pro to, že městská firma by to dělala efektivněji a levněji?

          • … záleží kdo by danou městskou firmu řídil. Jsou v ČR městské dopravní podniky, které jsou vedené velmi dobře a efektivně. I ty druhé. Takže ano, městská firma by mohla dokázat provozovat MHD levněji, ale nemusela. Dost by mne zajímalo, jestli je ve smlouvě nějak ošetřen rozsah údržby městských trolejbusů. Vím, že některé městské dopravní podniky jsou v kvalitě údržby lepší než Arriva. I na tom se dá šetřit.

          • No 66 Kč/km je podivně hodně. Zkuste se poptat, za kolik se jezdí jinde…

            • Vzhledem k tomu, že dopravce si musí pro plnění smlouvy povinně pronajmout od města nemovitý a movitý majetek sloužící k provozu MHD a na své náklady jej udržovat, tak se ta cena ve vztahu k ročním objednaným výkonům pohybuje kolem 50,- Kč

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora