cargo

Tendr začal, dvoumiliardová rekonstrukce stanice Vsetín má odstartovat v září

Železniční stanice Vsetín. Pramen: Správa železnicŽelezniční stanice Vsetín. Pramen: Správa železnic

Vsetín leží na důležité elektrifikované trati Hranice na Moravě – Horní Lideč – Slovensko a regionální trati do Velkých Karlovic.

Zpět na článek
67 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ondřej

Co je zač to nástupiště na opačné straně kolejiště? V článku ho nezmiňují.

Vojtěch

Ve videu moderní vlakové soupravy, ve skutečnosti tam budou jezdit i desítky let staré pantografy…

Gwann

jakožto pomník našeho skvělého systému financování dopravy, kdy se do kolejí sype že státního bez ohledu na reálné výnosy (coz je +/- správně) ale na platbách za výkony se šetří, pročež je možno jezdit pouze s nostalgickymi soupravami.

za jeden opravený Vsetín by bylo cca 12 panter o 240 sedadlech

Gwann

oprava: panteru

Josef Král

Na Vsetíně to moc neznám. Proč je ten komín vlevo nakřivo? Nějaká místní zvláštnost?

Karl vB.

Autoři presentace holt použili k fotografování „kvalitní“ optiku. Podívejte se na ten pěkný šedivý panelák vpravo, ten je zase nahnutý doprava.
Pokud by vyfotili čtverečkovaný papír, to byste koukal, co by z toho vzniklo….

Ondřej

Třeba je to vizualizace toho, jak se stavby nakloní po vybudování nádraží 😀

Miroslav Zikmund

Poněkud udivuje, že modernizovaná nástupiště zůstávají v oblouku ….

Jaaaa

Není moc kam jinam. Není to problém. Jedině v mafiánském Brně.

Miroslav Zikmund

Kousek zpátky (cca 100 – 150 metrů) směrem k nadjezdu tak, aby čelo vlaku jedoucího směr HL zastavovalo před začátkem oblouku

M19

A kam přesunete ten autobusák?

Karl vB.

k tomuto problému tady podal v březnu docela zasvěcené informace „Pamětník“: https://zdopravy.cz/k-velke-modernizaci-vsetinskeho-nadrazi-chysta-mesto-velke-upravy-vcetne-parkovaciho-domu-75641/#comment-482090

Gwann

kde to nakonec skončí tak, jako vždycky. nádraží zůstane tam kde je

Kalanis

Tak co? Bude se přepínat na střídavinu?

Hsnsm

Jako že by se hodila čistě stanice do stridaviny a zbytek zůstal ss? Větroň by nestihl ani změnit systém 😀 a firo poser se😀

Kalanis

No pokud předělají měnírnu v Ústí na trafačku, tak jim to stačí na napájení až na Slovensko. Je to jen 30km.

Miroslav Zikmund

To se bude muset udělat tak jako tak …

Pája

Nestačila by jen stahovačka? 😀

medical_examiner

Nakonec ano, ale směrem od Střelné s tím, že mezi zastávkou (tehdy stanicí) Střelná – st. hr. bude pásmo bez napětí…:-D

Kalanis

Z Púchova to už měňavý je.

ViliamS

Zladiť so žsr a prehodiť potom komplet pod striedavinu. 125 ŽSR+280 SŽ

Pája

Se Slováky se těžko domlouvá, natožpak něco slaďuje.

Jaaa

No jo, moc krásné budovy do širšího centra, hnusná šedá kostka nádraží a špinavej betonovej monolit parkoviště – to určitě pozvedne kvalitu uliční sítě a zpříjemní život ve městě…

Zoufalost.

Jiří Kocurek

Na paseky nejezdí ani mikrobus, takže do města buď pěšky nebo autem. Pěšky je to hodinu. A hádám, že do 10. patra jezdíte výtahem a to je jenom nějakých 30 metrů výšky. To není žádný kopec, v Holandsku mají vyšší. Vemte si mapu s vrstevnicemi. Obvykle se veze i nákup, protože na pasekách o 3-10 domech fakt není obchod. Takže proto autem do města i ke vlaku. Vsetín není Praha, aby tam MHD jezdila co 10 minut do všech konců.

Jaaa

Cože co?

Vin

1) celkem by mě zajímalo kdo tu 2,2miliardy platí .. ano, částečně město .. a zbytek EU nebo my všichni ze státního rozpočtu?? Jde mi o to že jakékoliv pěkné nádraží = stanice nespasí nízkou tratovou rychlost … nebo-li napřed by se měly modernizovat tratě na alespon 160km/hod. .. a až potom opravovat-upravovat nádraží-stanice kde stejně všechny vlaky osobní vozby musí zastavit. 2) uvítal bych info jestli a na jakou tratovou rychlost bude rekonstruována trat Hranice n.M. – Vsetín – Žilina .. zatím je to totiž dosti zoufalé … z Hranic do Valmezu je jen 80km/hod … a trat je… Číst vice »

Radim

Teď nevim z hlavy ale že Spicek nebo tak nějak je to revitalizované do Valmezu. Většinou je tam 110/120km/h ale jeden úsek má i 155km/h. Z Valmezu je to na Vsetín dost zatáčkovité takže většinou 90km/h jeden úsek myslím 110km/h. Ze Vsetína dal nevím tam už jsem nejel tak 5 let…

Ludovic_Cruchote

Momentálně se od Bystřičky po Jablůnku mění jedna kolej. Na kolik se ale zvedne rychlost, to netuším, každopádně snaha tam je 😉

Jiří Kocurek

Jestli jste tam jel napsoledy před 3 roky, tak se nejen mýlíte, ale také jste se špatně díval. Tou dobou byla téměř hotová rekonstrukce od Hranic města, kolem černotínských skal až do Hustopeč. A taky od Valmezu přes přejezd a kolem kopce.

160 km/h by znamenalo dlouhé tunely a jen připomenu, že svahy v údolí jsou nestabilní a stačí pořádně děštivý rok a sesuvy z 97. se znova pohnou. Stavět v tom tunel je poněkud riskantní.

Lukino

To video je pěkně udělané, i to zasazení. Nevíte někdo v čem to Sudop kreslí? Civil 3D?

Bagoun

Už nejen okresní města v kraji mají pěkná nádraží, jen v jednom a rovnou krajském je to ostuda 😂. gottwaldov.

MildaIV

Krajské souměstí má kapacitní nádraží přímo na koridoru kvalitně napojené na MHD. Ty vaše nářky to je jak kdyby Olomoučáci brečeli, že nádraží Olomouc město je ostuda.

Kalanis

Kdyby pán napsal, že je ostudné nádraží Duchcovské, tak to pochopím.

Jiří Kocurek

Jedna linka trolejbusu zasekaná v zácpě = kvalitmí MHD. Pak má kvalitní napojení i letiště Praha.

Pája

No právě. I bez zácpy to stojí za to. Pokud cesta z domu někam trvá 2 hodiny i s přestupem z MHD a v té kvalitní MHD cestuje člověk jedním trolejbusem 50 minut, je něco blbě.

MildaIV

Kvúli neschopnosti/neochotě Zlína řešit problém s vlastní MHD opravdu nikdo nebude přesouvat koridor přes tuhle přesrostlou vesnici. Stačí že se kvúli Zlínu zku…rvila D1 a je pro tranzitní dopravu zbytečně delší, než by měla.

Bagoun

Konečně to tady někdo napsal. Neschopnost využití potenciálu kolejí ze Zlína do Otrokovic a Vizovic nahrazují nesmyslným přivedením naprosto zbytečné dálnice k Fryštáku a myslí si že vyřeší problém dopravy ve Zlíně. K čemu D1 vede až k Hulínu to fakt nepochopí nikdo. „Nádraží“ a dopravní uzel v centru gottwaldova už léta nikoho nezajímá.

Lektor

D1 kvůli Zlínu nikdo neohybal naopak, D1 měla vést původně od Hulína přes Zlín na Žilinu a Košice. Po rozdělení Československa pouze přečíslili D47 na Ostravu na D1

Lukas

Na Hulín nikdy vést neměla a Žilinu už vůbec.

Pája

Znám dost lidí, před kterými bych si takové blbé kecy odpustil. Otrokovice jsou nádraží primárně určené pro ty Otrokovice. Ne pro 11 km vzdálené krajské město. To že bandy diletantů to celá desetiletí nedokázaly změnit k lepšímu až nakonec v zoufalství zavedl Gottwaldov trolejbusy až na nádraží v Otrokovicích je věc jiná. Východ, sever a jih po kolejích spojeny nejsou vůbec . Další vychytávky nabízí Otrokovice v podobě nadjezdu. Jeho konstrukce nepočítá s trolejovým vedením, takže to obsluhují autobusy, trolejbusy na dieselagregát a jeden elektrobus.

Miroslav Zikmund

Neznáte místní reálie … Trolejbusy začaly jezdit ve Zlíně za II. světové války. Za pomoci švýcarských firem, včetně spoluúčasti na výrobě tři trolejbusů… Později se prodloužila síť do Malenovic na křižovatku u nádraží (1949) – točna tam byla ještě v 60. letech minulého století a obracely tam příležitostí posilové spoje. Později se prodloužilo trolejové vedení do Otrokovic – místní část Kvítkovice (křižovatka silnic 49 a 55), kde linka končila (1950). K nádraží se trolejbusy dostaly v roce 1953. V roce 1964 byla zprovozněna točna u nově postavené fabriky ZPS Malenovice … Cílem a smyslem MHD nebylo suplovat nebo potlačovat železniční… Číst vice »

Pája

Bydlím tady, narodil jsem se tady, u kolejí i v dnešní DSZO jsem několik let pracoval. Návoz na směny zajišťovaly kromě posilových autobusů i přeplněné trolejbusy. V největším zoufalství vznikly kooperační kloubové trolejbusy ŠKODA Sanos. „Prošel jsem praxí v dopravě, vyzpovídal své tehdy starší zkušené kolegy. Mimo jiné výpravčí, dispečery vleček, strojmistry. Oběh nákladních vozů „miluje“ trasy z východu do Zlína i Otrokovic oklikou a zákazníci „jistě rádi počkají“… Několikrát do měsíce tuhle „kvalitní MHD“ při cestě do Brna zažívám na vlastní kůži. Přímáky autobusy jsem zažil ještě s vozbou Ikarusy. Rozšíření osobní dopravy na bývalé OZVD bylo po drastickém… Číst vice »

Lukas

Cestování do Brna nejen z kraje obecně a gottwaldova bylo zaříznuto. Proč asi, jsou teď taky kraj a nevím dodnes k čemu. Seďte si zlínští uprděnci pěkně doma a ne, že bude jezdit jinam.

MildaIV

Ste to nějak zapoměli říct bývalému hejtmanovi, který chtěl stavět krajskou nemocnici mimo vaše krajské velkoměsto.

Stanislav Domanský

To už je jiná debata, myslím, že bývalému hejtmanovy byl jeho nápad vysvětlen volebními výsledky.

Bagoun

Budete dokola flikovat zastaralý špitál v záplavovém území bez možnosti rozšíření a znám to tam. Pacoše tam tahají na dešti a v zimě po pavilonech jak v africe. Doprava katastrofa. Anitikampaň vám vyšla a to je tak vše.

Pája

Čunek je natolik hloupý, že se volebnímu výprasku ještě diví. Špitál tady probírat nechci. Jsme na serveru o dopravě. Navíc zadlužit kraj novým špitálem údajně pouze za 8 miliard a zmizet v propadlišti dějin umí každý moula. Pokaždé, když poskakuju v Regionově na trati, kde před jeho zásahem jezdil Žralok, s „láskou“ na Čunka vzpomínám. 👊

Pája

Ne, Čunek šel původně do voleb se slibem nového pavilonu v původním areálu. Teď jeho slib musejí splnit jiní. Snad si ten volební výprask zapamatuje, buran jeden.

Modré zábradlí

Což ovšem ta zastávka, kde se na jedinou kolej leze přes jinou plonkovou kolej, je.

medical_examiner

No ono v Berouně to taky není úplně ideální…

Vít Jůza

Takže zase někdo geniálně na základě aktuálního nebo nějakého blízce plánovaného jízdního řádu spočítal, že tam stačí nástupiště u 3 kolejí … a bude to zbytečným limitem jak pro sestavování jízdního řádu tak při mimořádnostech.

Glum218

Pokud to správně chápu, na Karlovice se bude jezdit z té slepé, takže spíš 3+1. Ale stejně jsem čekal víc.

Lektor

Hrana bude u 5 kolejí, z toho jedna kusá o Karlovic.

Jiří Kocurek

Takže to máme 2x R + 2x OS na trati 280 a 1x Os na trať do Karlovic. A jelikož již byla vynalezena jednotka i řídící vůz, tak ke každé hraně lze ubytovat 2 končící Os. Čili naráz lze odbavovat 7 souprav. Případný budoucí Os do Zlína lze spojit s Os do Půchova, automatické spřáhlo již také bylo vynalezeno. A nejspíš nebude v příštích 50 létech zapomenuto.

Pája

Rád bych se ve svém odhadu mýlil, ale než bude jezdit k nám do Zlína vlak ze Vsetína, bude nádraží potřebovat další rekonstrukci.

medical_examiner

To máte pravdu. Dříve než za 30 let to nebude, protože budou jiné priority…

Miroslav Zikmund

Os do Zlína ze Vsetína (patrně přes Vizovice) NIKDY, ale opravdu NIKDY jezdit nebude …

Pája

Obávám se, že máte pravdu. Naše děti to sice nechápou (proč), ale zatím to ve svých rukou nemají.

adam.voj

Myslel jsem si, že to není možné, ale pak jsem se byl podívat do Holandska. Třeba ve stanici Hengelo, což je uzel minimálně s vytížeností Berouna, mají jedno!!! jedno ostrovní nástupiště, rozdělené cestovými návěstidly a výhybkami přibližně ne poloviny (na konci tedy také ještě tedy rozdělené do jazyka, ale ty koleje se nepoužívají za běžného provozu). A jsou schopní tam s tím vyjít bez nějakého narušování provozu. Nemyslím si, že tady ve Vsetíně by byl ten provoz větší. Asi to je jen o možnostech a schopnostech zabezpečovacího zařízení a jeho obsluhy.

MildaIV

Vsetín není žádný významný železniční uzel. Z hlavní tratě tam odbočuje lokálka. Ta konfigurace nádraží snese i několikanásobný rúst počtu cestujících.

medical_examiner

Když pojede 1 Os/hod Hranice – Střelná, a dál jen samé nákladní vlaky…tak to bude tak akorát…

Modré zábradlí

Oceňuji, že trať od Velkých Karlovice bude místo přestupu hrana – hrana od přednádražního prostoru oddělená šturcem vlečky, tudíž i já dostanu dostatek prostoru k uplatnění a cestující možnost se projít okolo (alespoň se budou hýbat, lemry jedny tlusté, líné…).

Jiří Kocurek

Vypadá to, že Vás vynechali, na úkor vašeho příbuzného, Šedého.

Projektant

Zatímco tak bude zajištěn přestup hrana – hrana na vlak. Oboje zaráz jaksi nejde…

Modré zábradlí

Tak předpokládám, že víc lidí pojede do Vsetína než někam dál (odhad, data z průzkumu, jako vy, nemám). A troufnu si také odhadnout, že většina dálkových vlaků zastaví u ostrovního…

Qěcy

A to na západní straně vedle čerpací stanice je také nástupiště? V popisu v článku to není.

E182-097

Ne, tam by mělo být nějaké zázemí pro údržbu osobních souprav, zřejmě přípojky s vodou, odsávací zařízení wc, nebo předtápěcí stojany.