Tendr začal, dvoumiliardová rekonstrukce stanice Vsetín má odstartovat v září
Železniční stanice Vsetín před modernizací. Pramen: Správa železnic
Vsetín leží na důležité elektrifikované trati Hranice na Moravě – Horní Lideč – Slovensko a regionální trati do Velkých Karlovic.
Co je zač to nástupiště na opačné straně kolejiště? V článku ho nezmiňují.
Ve videu moderní vlakové soupravy, ve skutečnosti tam budou jezdit i desítky let staré pantografy…
jakožto pomník našeho skvělého systému financování dopravy, kdy se do kolejí sype že státního bez ohledu na reálné výnosy (coz je +/- správně) ale na platbách za výkony se šetří, pročež je možno jezdit pouze s nostalgickymi soupravami.
za jeden opravený Vsetín by bylo cca 12 panter o 240 sedadlech
oprava: panteru
Na Vsetíně to moc neznám. Proč je ten komín vlevo nakřivo? Nějaká místní zvláštnost?
Autoři presentace holt použili k fotografování „kvalitní“ optiku. Podívejte se na ten pěkný šedivý panelák vpravo, ten je zase nahnutý doprava.
Pokud by vyfotili čtverečkovaný papír, to byste koukal, co by z toho vzniklo….
Třeba je to vizualizace toho, jak se stavby nakloní po vybudování nádraží 😀
Poněkud udivuje, že modernizovaná nástupiště zůstávají v oblouku ….
Není moc kam jinam. Není to problém. Jedině v mafiánském Brně.
Kousek zpátky (cca 100 – 150 metrů) směrem k nadjezdu tak, aby čelo vlaku jedoucího směr HL zastavovalo před začátkem oblouku
A kam přesunete ten autobusák?
k tomuto problému tady podal v březnu docela zasvěcené informace „Pamětník“: https://zdopravy.cz/k-velke-modernizaci-vsetinskeho-nadrazi-chysta-mesto-velke-upravy-vcetne-parkovaciho-domu-75641/#comment-482090
kde to nakonec skončí tak, jako vždycky. nádraží zůstane tam kde je
Tak co? Bude se přepínat na střídavinu?
Jako že by se hodila čistě stanice do stridaviny a zbytek zůstal ss? Větroň by nestihl ani změnit systém 😀 a firo poser se😀
No pokud předělají měnírnu v Ústí na trafačku, tak jim to stačí na napájení až na Slovensko. Je to jen 30km.
To se bude muset udělat tak jako tak …
Nestačila by jen stahovačka? 😀
Nakonec ano, ale směrem od Střelné s tím, že mezi zastávkou (tehdy stanicí) Střelná – st. hr. bude pásmo bez napětí…:-D
Z Púchova to už měňavý je.
Zladiť so žsr a prehodiť potom komplet pod striedavinu. 125 ŽSR+280 SŽ
Se Slováky se těžko domlouvá, natožpak něco slaďuje.
No jo, moc krásné budovy do širšího centra, hnusná šedá kostka nádraží a špinavej betonovej monolit parkoviště – to určitě pozvedne kvalitu uliční sítě a zpříjemní život ve městě…
Zoufalost.
Na paseky nejezdí ani mikrobus, takže do města buď pěšky nebo autem. Pěšky je to hodinu. A hádám, že do 10. patra jezdíte výtahem a to je jenom nějakých 30 metrů výšky. To není žádný kopec, v Holandsku mají vyšší. Vemte si mapu s vrstevnicemi. Obvykle se veze i nákup, protože na pasekách o 3-10 domech fakt není obchod. Takže proto autem do města i ke vlaku. Vsetín není Praha, aby tam MHD jezdila co 10 minut do všech konců.
Cože co?
1) celkem by mě zajímalo kdo tu 2,2miliardy platí .. ano, částečně město .. a zbytek EU nebo my všichni ze státního rozpočtu?? Jde mi o to že jakékoliv pěkné nádraží = stanice nespasí nízkou tratovou rychlost … nebo-li napřed by se měly modernizovat tratě na alespon 160km/hod. .. a až potom opravovat-upravovat nádraží-stanice kde stejně všechny vlaky osobní vozby musí zastavit. 2) uvítal bych info jestli a na jakou tratovou rychlost bude rekonstruována trat Hranice n.M. – Vsetín – Žilina .. zatím je to totiž dosti zoufalé … z Hranic do Valmezu je jen 80km/hod … a trat je… Číst vice »
Teď nevim z hlavy ale že Spicek nebo tak nějak je to revitalizované do Valmezu. Většinou je tam 110/120km/h ale jeden úsek má i 155km/h. Z Valmezu je to na Vsetín dost zatáčkovité takže většinou 90km/h jeden úsek myslím 110km/h. Ze Vsetína dal nevím tam už jsem nejel tak 5 let…
Momentálně se od Bystřičky po Jablůnku mění jedna kolej. Na kolik se ale zvedne rychlost, to netuším, každopádně snaha tam je 😉
Jestli jste tam jel napsoledy před 3 roky, tak se nejen mýlíte, ale také jste se špatně díval. Tou dobou byla téměř hotová rekonstrukce od Hranic města, kolem černotínských skal až do Hustopeč. A taky od Valmezu přes přejezd a kolem kopce.
160 km/h by znamenalo dlouhé tunely a jen připomenu, že svahy v údolí jsou nestabilní a stačí pořádně děštivý rok a sesuvy z 97. se znova pohnou. Stavět v tom tunel je poněkud riskantní.
To video je pěkně udělané, i to zasazení. Nevíte někdo v čem to Sudop kreslí? Civil 3D?
Už nejen okresní města v kraji mají pěkná nádraží, jen v jednom a rovnou krajském je to ostuda 😂. gottwaldov.
Krajské souměstí má kapacitní nádraží přímo na koridoru kvalitně napojené na MHD. Ty vaše nářky to je jak kdyby Olomoučáci brečeli, že nádraží Olomouc město je ostuda.
Kdyby pán napsal, že je ostudné nádraží Duchcovské, tak to pochopím.
Jedna linka trolejbusu zasekaná v zácpě = kvalitmí MHD. Pak má kvalitní napojení i letiště Praha.
No právě. I bez zácpy to stojí za to. Pokud cesta z domu někam trvá 2 hodiny i s přestupem z MHD a v té kvalitní MHD cestuje člověk jedním trolejbusem 50 minut, je něco blbě.
Kvúli neschopnosti/neochotě Zlína řešit problém s vlastní MHD opravdu nikdo nebude přesouvat koridor přes tuhle přesrostlou vesnici. Stačí že se kvúli Zlínu zku…rvila D1 a je pro tranzitní dopravu zbytečně delší, než by měla.
Konečně to tady někdo napsal. Neschopnost využití potenciálu kolejí ze Zlína do Otrokovic a Vizovic nahrazují nesmyslným přivedením naprosto zbytečné dálnice k Fryštáku a myslí si že vyřeší problém dopravy ve Zlíně. K čemu D1 vede až k Hulínu to fakt nepochopí nikdo. „Nádraží“ a dopravní uzel v centru gottwaldova už léta nikoho nezajímá.
D1 kvůli Zlínu nikdo neohybal naopak, D1 měla vést původně od Hulína přes Zlín na Žilinu a Košice. Po rozdělení Československa pouze přečíslili D47 na Ostravu na D1
Na Hulín nikdy vést neměla a Žilinu už vůbec.
Znám dost lidí, před kterými bych si takové blbé kecy odpustil. Otrokovice jsou nádraží primárně určené pro ty Otrokovice. Ne pro 11 km vzdálené krajské město. To že bandy diletantů to celá desetiletí nedokázaly změnit k lepšímu až nakonec v zoufalství zavedl Gottwaldov trolejbusy až na nádraží v Otrokovicích je věc jiná. Východ, sever a jih po kolejích spojeny nejsou vůbec . Další vychytávky nabízí Otrokovice v podobě nadjezdu. Jeho konstrukce nepočítá s trolejovým vedením, takže to obsluhují autobusy, trolejbusy na dieselagregát a jeden elektrobus.
Neznáte místní reálie … Trolejbusy začaly jezdit ve Zlíně za II. světové války. Za pomoci švýcarských firem, včetně spoluúčasti na výrobě tři trolejbusů… Později se prodloužila síť do Malenovic na křižovatku u nádraží (1949) – točna tam byla ještě v 60. letech minulého století a obracely tam příležitostí posilové spoje. Později se prodloužilo trolejové vedení do Otrokovic – místní část Kvítkovice (křižovatka silnic 49 a 55), kde linka končila (1950). K nádraží se trolejbusy dostaly v roce 1953. V roce 1964 byla zprovozněna točna u nově postavené fabriky ZPS Malenovice … Cílem a smyslem MHD nebylo suplovat nebo potlačovat železniční… Číst vice »
Bydlím tady, narodil jsem se tady, u kolejí i v dnešní DSZO jsem několik let pracoval. Návoz na směny zajišťovaly kromě posilových autobusů i přeplněné trolejbusy. V největším zoufalství vznikly kooperační kloubové trolejbusy ŠKODA Sanos. „Prošel jsem praxí v dopravě, vyzpovídal své tehdy starší zkušené kolegy. Mimo jiné výpravčí, dispečery vleček, strojmistry. Oběh nákladních vozů „miluje“ trasy z východu do Zlína i Otrokovic oklikou a zákazníci „jistě rádi počkají“… Několikrát do měsíce tuhle „kvalitní MHD“ při cestě do Brna zažívám na vlastní kůži. Přímáky autobusy jsem zažil ještě s vozbou Ikarusy. Rozšíření osobní dopravy na bývalé OZVD bylo po drastickém… Číst vice »
Cestování do Brna nejen z kraje obecně a gottwaldova bylo zaříznuto. Proč asi, jsou teď taky kraj a nevím dodnes k čemu. Seďte si zlínští uprděnci pěkně doma a ne, že bude jezdit jinam.
Ste to nějak zapoměli říct bývalému hejtmanovi, který chtěl stavět krajskou nemocnici mimo vaše krajské velkoměsto.
To už je jiná debata, myslím, že bývalému hejtmanovy byl jeho nápad vysvětlen volebními výsledky.
Budete dokola flikovat zastaralý špitál v záplavovém území bez možnosti rozšíření a znám to tam. Pacoše tam tahají na dešti a v zimě po pavilonech jak v africe. Doprava katastrofa. Anitikampaň vám vyšla a to je tak vše.
Čunek je natolik hloupý, že se volebnímu výprasku ještě diví. Špitál tady probírat nechci. Jsme na serveru o dopravě. Navíc zadlužit kraj novým špitálem údajně pouze za 8 miliard a zmizet v propadlišti dějin umí každý moula. Pokaždé, když poskakuju v Regionově na trati, kde před jeho zásahem jezdil Žralok, s „láskou“ na Čunka vzpomínám. 👊
Ne, Čunek šel původně do voleb se slibem nového pavilonu v původním areálu. Teď jeho slib musejí splnit jiní. Snad si ten volební výprask zapamatuje, buran jeden.
Což ovšem ta zastávka, kde se na jedinou kolej leze přes jinou plonkovou kolej, je.
No ono v Berouně to taky není úplně ideální…
Takže zase někdo geniálně na základě aktuálního nebo nějakého blízce plánovaného jízdního řádu spočítal, že tam stačí nástupiště u 3 kolejí … a bude to zbytečným limitem jak pro sestavování jízdního řádu tak při mimořádnostech.
Pokud to správně chápu, na Karlovice se bude jezdit z té slepé, takže spíš 3+1. Ale stejně jsem čekal víc.
Hrana bude u 5 kolejí, z toho jedna kusá o Karlovic.
Takže to máme 2x R + 2x OS na trati 280 a 1x Os na trať do Karlovic. A jelikož již byla vynalezena jednotka i řídící vůz, tak ke každé hraně lze ubytovat 2 končící Os. Čili naráz lze odbavovat 7 souprav. Případný budoucí Os do Zlína lze spojit s Os do Půchova, automatické spřáhlo již také bylo vynalezeno. A nejspíš nebude v příštích 50 létech zapomenuto.
Rád bych se ve svém odhadu mýlil, ale než bude jezdit k nám do Zlína vlak ze Vsetína, bude nádraží potřebovat další rekonstrukci.
To máte pravdu. Dříve než za 30 let to nebude, protože budou jiné priority…
Os do Zlína ze Vsetína (patrně přes Vizovice) NIKDY, ale opravdu NIKDY jezdit nebude …
Obávám se, že máte pravdu. Naše děti to sice nechápou (proč), ale zatím to ve svých rukou nemají.
Myslel jsem si, že to není možné, ale pak jsem se byl podívat do Holandska. Třeba ve stanici Hengelo, což je uzel minimálně s vytížeností Berouna, mají jedno!!! jedno ostrovní nástupiště, rozdělené cestovými návěstidly a výhybkami přibližně ne poloviny (na konci tedy také ještě tedy rozdělené do jazyka, ale ty koleje se nepoužívají za běžného provozu). A jsou schopní tam s tím vyjít bez nějakého narušování provozu. Nemyslím si, že tady ve Vsetíně by byl ten provoz větší. Asi to je jen o možnostech a schopnostech zabezpečovacího zařízení a jeho obsluhy.
Vsetín není žádný významný železniční uzel. Z hlavní tratě tam odbočuje lokálka. Ta konfigurace nádraží snese i několikanásobný rúst počtu cestujících.
Když pojede 1 Os/hod Hranice – Střelná, a dál jen samé nákladní vlaky…tak to bude tak akorát…
Oceňuji, že trať od Velkých Karlovice bude místo přestupu hrana – hrana od přednádražního prostoru oddělená šturcem vlečky, tudíž i já dostanu dostatek prostoru k uplatnění a cestující možnost se projít okolo (alespoň se budou hýbat, lemry jedny tlusté, líné…).
Vypadá to, že Vás vynechali, na úkor vašeho příbuzného, Šedého.
Zatímco tak bude zajištěn přestup hrana – hrana na vlak. Oboje zaráz jaksi nejde…
Tak předpokládám, že víc lidí pojede do Vsetína než někam dál (odhad, data z průzkumu, jako vy, nemám). A troufnu si také odhadnout, že většina dálkových vlaků zastaví u ostrovního…
A to na západní straně vedle čerpací stanice je také nástupiště? V popisu v článku to není.
Ne, tam by mělo být nějaké zázemí pro údržbu osobních souprav, zřejmě přípojky s vodou, odsávací zařízení wc, nebo předtápěcí stojany.