Téměř šest miliard na šest let. Stát vypsal soutěž na Jižní expresy a rychlíky
Jižní expres na novém úseku IV. koridoru. Pramen: České dráhy
Stát aktuálně nemá fakticky žádné požadavky na vylepšení současného vozového parku, stačí 160 km/h.
Konečně, linka R31 by už vážně potrebovala změnu. Ten Szinskanzen, který tam dráhy provozují, je naprostá ostuda.
Super, ale hlavně že pod vedením SŽ se na rameni Plzeň – Veselí nad Lužnicí – Jihlava se dál budeme dál kodrcat rychlostí šneků 👏
Trať Plzeň – Č.Budějovice se bude rekonstruovat a zdvojkolejňovat. V tomto úseku je auto proti rychlíku, co se týká jízdní doby, několik desetiletí nekonkurenceschopné. V GVD 1981-82 byla jízdní doba rychlíku mezi Plzní a Č.Budějovicemi (136 km) 2 hodiny, což je průměrná cestovní rychlost 68 kmh. V současné době, po 40 letech, je jízdní doba o 8 minut kratší a průměrná cestovní rychlost 72 kmh. http://www.jizdni-rady.nanadrazi.cz/jizdni-rad/1981-1982/1981-1982_strana_406-411.pdf Trať Č.Budějovice – Veselí/L.čeká stavba tunelů NemaŠe a dál do Veselí/L. je opravený koridor. Děs-běs je z Veselí/L. na Jihlavu (Brno) a tam je prozatím ticho po pěšině. Proto také došlo kvůli nesourodosti k… Číst vice »
vlaky máme krásný.jen je vypucovat dvojitým saponátem,uklidit av pohodě. a připnout jich dvonojnásobek,ať se neválejý po depech.lokomotiby máme také silné,ty 1000 t vlaky hravě utáhnout.a co je nejhlavnější.zlevnit jízdné.ať si nima můžou lidi jezdit!!!
Já myslel, že ZTP s papírama na hlavu jezdí zdarma.
Budete tady tyto strašně chytré věci opakovat ještě dlouho?
Po R9 bude toto v dálkové dopravě další velký průšvih pro České dráhy.
Tak doufám že to vyhrají opět ČD
Je trochu nešťastné míchat dohromady skutečnou dálkovku (Ex7) a ty rychlíky – s výjimkou vyhlídkové jízdy do Brna a (dočasně) velenické větve by bylo užitečné to začít překlápět do jednotek. Bde to mít kratší pobyty, líp to využije cimbuří a sežere to o dost míň elektriky…
Nové vlaky nejsou zadarmo. Bez dotací se neuživí. Chci tím říct, že nasazování nových vlaků by mělo být postupné a mělo by odpovídat finančním odpisům. Jezdit i staršími repasovanými (tzv. technické zhodnocení) soupravami má svou logiku a je projevem hospodárnosti. Ideálně 25 let do GO a dalších 20 až 25 let po GO.
Tak ať už se tam nasadí ty Pendolina, která nám dosud byla úplně k ničemu se svou vyšší možnou Vmax. Tak konečně je po 20 letech využijeme alespoň na těch 200 na Budejovice. Díky.
Na Ostravě jim je líp, tam si na sebe aspoň vydělají. Na ČB leda tak jedno.
Na Ostravě jsou úplně zbytečná, jelikož nemůžou překročit 160 km/h. Tsm tedy muže jet jakýkoliv i stary vlak.
A našli by si klientelu na ČB, tak aby se uživili? Na Ostravu si to totiž dostatek klientů najde i v konerci. Navíc pokud by jezdily v ZDO, tak bez povinných místenek, a Pendolino opravdu není vlak na stojáka, ne že by jiné soupravy byly takový zázrak, ale jde to. Pendolino jsem zažil na stojáka z Plzně a nikdy více.
Určitě by si klientelu našla. Expresy jezdí narvané i v 1.tride. Hlavně do Ostravy se planuje nasadit RailJet až se dodají ComfortJety na trasy Praha-Viden.
Myslim, ze by tam mela zustat. A jeste bych jim sebral Kosican, na takovy vlak, kde je v lete vyznamna poptavka turistu nasadit pendolino s tim stisnenym interierem, nemoznosti soupravu ve spickovych dnech prodluzovat a v jinych zkracovat a s kapacitou pro pouha 3 kola, kdyz hlavni konkurence neni schopna prepravit kultivovane ani vozickare natoz kola, tak tam by si to zaslouzilo klasickou soupravu.
Navíc Pendolino jede přes Slovensko jako běžný rychlík a staví na každé mezi. Na takové účely je ho krapet škoda…
Tak to i na ceske strane v pripade kosicanu.
Vectrony s interjety nebo comfortjety mohou jezdit 200km/h také
Praha – ČB – Linec by fungovalo luxusně ,kdyby změna řazení nebyla na denním pořádku (tak 7x z deseti jízd) to je naprostá katastrofa u jiného dopravce napříč Evropou naprosto nepředstavitelné – ostuda ČD !!!!
O tom skanzenu mezi Plzní – ČB a Brnem ani nemluvím na úrovni Rumunska (a to Rumunům možná křivdím ..).
Tak raději vlak zkrátit nebo rovnou zrušit jako se to děje v „civilizovaném“ světě??
Určitě všechny rychlíky v Rumunsku budou na vyšší úrovni oproti R11😀
Vlaky v Rumunsku jsou co do taktu a časté přeplněnosti mnohem horší, než Plzeň-Brno, i když se tam 160 jezdilo už před půl stoletím.
„vlaků linek R11 a R17 rychlostí alespoň 140 km/h“. Znamená to konec Plecháčů na R11? Mám pocit, že na těch pár km ze Ševětína do Veselí (kde je 160) je těch 140 zbytečných.
Na R11 (z ČB na východ) už jezdí stejně dost es, ne? Pár plecháčů se může pořád uplatnit na R31.
Jezdí tam 263.
Jedna ze dvou existujících lokomotiv. Ta bude jezdit do první větší poruchy. Ta první už jí má za sebou. A jezdí ČB – Plzeň a nocovat do Horního Dvořiště. Do Jihlavy výjimečně…
Celkem se jich vyrobilo 12 (10 bylo deponováno do depa v Bratislavě), ale jinak máte pravdu, z našich dvou už jezdí jen Dáša (Máša skončila kvůli trafu).
A co ETCS? Výhradní provoz od roku 2026… Navíc i těch 140 na tom kousku zdržuje. Sice nejde o těch pár sekund, ale o plynulost jízdy Ex, kterej to opravdu zdržuje…
Arrivu nechci
Divné propaguje se tady VRT(Oplocený hnus-ploty u železnice v ČR nechceme, neoplocená VRT KLIDNĚ!!!) a někdo je chopen na trat, kde může jet vlak 160 km/h tolerovat vlaky s rychlostí max. 140 km/h KDE TO SME?? Je divné vidět na trati s Pendolínem vlak kde jsou vagony B249 a podobné co dokáži jet sotva 140 km/h navíc s lokomtivami typu 362 co mají problém se vůbec na těch 140 km/h rozjet co to je? A tohle chcete dovolit na úplně nové trati?
Tak zalozte na hero hero sbirku a az budete mit 20 miliard, muzete prispet k rychlejsi obnove vozoveho a lokomotivniho parku.
„Nic proti němu nemám,“
A nazýváte ho švábem, což je jednoznačně urážka.
Napadla mě jedna velmi nenápadná poznámka do zadávací dokumentace a to požadavek na vakuové WC a bylo by po po složitém vypisování co ano a co ne, prostě B a jejich deriváty fuč, Honekery fuč. Aspoň na to Brno si měli říct o něco kousek lepšího, protože to je ostuda všech ostud….
Ono když příroda zavolá, tak je člověk rád i za tu díru do kolejí, lepší než narazit nás zamčené ucpané vakuové WC.
Vozový park na R11 je prostě poplatný celkové neatraktivitě té linky, kdy zejména jízdní doba je naprosto nekonkurenceschopná.
Vylučovací metodou mě napadá jediný dopravce, ale toho nazval spíš štěnice. I když vůbec bych se nedivil, kdyby vozil i šváby.
O tohle nejspíš mít nikdo zájem nebude. Je to na míru ČD…. Jo při další smlouvě na 15 let, to bude jiná jizda…
Tak pronajmout pár lokomotiv může kdokoliv a sehnat něco co budou tahat by někdo dokázat taky mohl. A takovej Radim má všechno, jen by to musel stáhnout z komerčních linek.
Ma vsechno, to jo, ale v jakem stavu.
On má i diesely?
Kdyby v tom nebyla R11, tak by se možná někdo jiný našel. Takhle je výsledek predem znám. No je skvělé, že se na 225 a 240 rozšiřuji úseky s v130, ovšem s tímhle haraburdím je to stejně k ničemu. A to z krásný doplatek cca 350czk na vlkm tedy lidových cca 80000 na spoj…
Možná by bylo objektivní tak 75% toho doplatku vztahovat ne ke kilometrům, nýbrž k provozním hodinám náležitostí.
To bezesporu. Jenže kde je snaha o nějakou nápravu, aby to bylo efektivnější a tím pádem levnější? ČD dostanou tolik, kolik si řeknou. Nikdo jiný se zjevně nepřihlásí. Regionálka udělala krok kupředu, tady se opět bude sázet na 50 leté „bezúdržbové“ haraburdí za nemálo peněz. Vždyť toto rádoby vř neumožní privátníkovi, ani aby tuto linku odjezdil za pomoci ojetých DMU, které by mohly na v130, nemusely by posunovat atd. Stejně je ta linka charakterem regionálních sp…
Cena má při rozhodování váhu 90%, to nemůže ČD uhájit.
Provoz Ibalginů se soutěžil jenom na cenu a kdo to vyhrál?????
Tam bylo potřeba mít k dispozici minimálně 90 strojvedoucích nebo kolik a tolik kromě ČD, a.s. nemohl nikdo jiný sehnat – resp. několik by možná uvažovalo o tom, že by od ČD, a.s. přešli k Regiojetu, ale těch bylo minimum, co vím.
V Ústeckém kraji bude potřebovat pro 23 nových souprav RJ také okolo 90 strojvedoucích.
Proč? Vše co ČD potřebují už na té lince mají, stačí jim nepřestřelit cenu, což se dá asi jen těžko když ostatní musí započíst cenu na pořízení vozidel atd. na 6 let provozu.
Nehledě na to, že ČD tam slibují přemístit vagóny z EC vlaků do severního Německa. Čímž se kvalita vozového parku zvýší sama o sobě.
Nechvalte den před večeří…
Nikdo jiný se nepřihlásí…
Šance jsou, zatímco České Dráhy mají polovinu toho, co vyhovuje požadavkům MD, tak Arriva a Regiojet by museli jít na nákup ve velkém. U ČD stačí něco dát z jiných linek, případně poprosit dobré sousedy aby nasazovali jejich vozy na vlacích EC.
Skoro se bojím zeptat, bude-li aspoň na R i Ex z Prahy hodinovka bez vypadavek…
Rakušák uvažoval o pravidelné dvouhodině – projekt IR Donau-Moldau, návaznost na novou síť IR vlaků v Alpách, ale u projektu, je jen poznámka o odložení…
Já samozřejmě myslel Praha – CB.
Rychlíky občas díry mívaly, ale aktuálně mě nenapadá, co myslíte. Večer po osmé, plus možná něco není po hodině v sobotu odpoledne…?
U Ex ve špičkách hodina je, zbytek bude výzva naplnit. Já bych byl vůbec rád za Ex7 a dodatečně děkuju lidem u objednatele, kteří to dotáhli tam, kde to dneska je…
Arriva nebo RJ? co myslíte? nebo snad KŽC :))
KPT 🤣
Spojovat tyhle linky do jednoho balíku je nesmysl. Každá potřebuje něco jiného.
vždyť je to tam vyloženě napsaný, jaký minimální požadavky u čeho jsou.
tak koukám, že spoustě lidí dělá problém čtení běžného textu
Jediné, co by mohlo být pojítkem, je jedno velké provozní zázemí. Jinak souhlas. Každá ta linka potřebuje úplně jiný typ vozidel.
Logické by bylo aby součástí balíčku byla i linka Praha-Písek-Budějovice.
R26 je vhodné řešit spíš v návaznosti na elektrifikaci trati ze Zdic do Písku.
žádná renonstrukce nic lidi po něm slapali,jedili.most zavřít a misto něj postavit přívívos,je to taky drahé,ale ne tolik. za ušetřené
peníze slevit na jízdném a po cestujíci zřídit besplatné opředrstvení. ty plnánce a stavitele mostu zavřit až by zčernali a na podobné legrácky a kratochvíle by je už navždy přešla chuť.
Cože?
Zase píšete nalitej ?
Co je to za blábol?
Kam se na Vás hrabe nějaký pan Havránek.
🙂 …přívívos, opředrstvení, plnánce… :–)
…é???
V poledne a v tomhle stavu?!
Vraťte nám Axela! 😁
Proboha!
„Pasažérských vagonků s řidičem, pod pavučnikou“ se vám zachtělo?
Abychom se nedivili, 11.5. vyšel článek o digitálním depu v Dortmundu, pod kterým se v diskuzi Axel objevil spolu s dalším recyklovaným textem.
A hlavně by vagónky byly tažené lokotkami :-).
Chlape kde kalíte? To musí být mejdan jako prase a Ja chci jít taky👍
Takže Plzeň – České Budějovice stále šroty jako nyní? :-\
No horší, jak Ex1/Ex2/R18 to moc nebude, spíš lepší (koženky na Ex1 a honeckery na Ex2/R18 zatím stále, byť nepravidelně jezdí)
Na Ex 2 že jezdí šroty?si pletete trať nebo linku ne?😁
Ex2? Asi nevíte co tam jezdí. České + slovenské vozy.
Vím. Honeckery vzadu. A psal jsem „někdy“ a „nepravidelně“.
No já vám nevím, ale na Ex1 už moc často koženky nebo obecně bautzeny nevídám. A i když zrovna ano, pořád v té soupravě jedou i jiné, modernější vozy. A honeckery na Ex2 a R18 už taky nejsou každodenní záležitostí.
Vždyť jo, psal jsem „nepravidelně“.
Ano, ale s menší kapacitou pro kola nejspíš… (V létě jinak jezdilo dost těch B s oddílem na kola navíc místo jednoho kupé)
Hlavně ze se přepracoval projekt za miliony, aby byla stavba připravena na rychlost 160+
Jenom PR. Kolik by to ušetřilo? Minutu? Dvě?
To se vyplatí 😀
Budou tam alespoň jezdit ta Pendolina. Čas to moc neusetri, ale tak alespoň se ty vlaky poprvé v historii ČR projedou běžným provozem těch 200 na co jsou konstruovány. Tak proč ne
konstruovány jsou na běžnou provozní rychlost 230, to jenom my jsme si je nechali schválit jen na 200.
To je všechno naplánováno. Už to budou všechny tratě opraveny ale necháme si vatu pro strýčka příhodu na šest let v tom necháme plácat ČD a pak hurá soukromnikovi s pěknou apanazi já ve všech j8nCh případech
Hanba celému ministerstvu dopravy v čele s Kupkou. Vskutku „kántry for d fjůčr“.
Co vůbec stavba Nemanice – Ševětín, stále nic?
Podle mapy staveb má realizace proběhnout v letech 2026-2032 a pravděpodobně jako PPP projekt – nebo aspoň takto se to nějak hodnotilo.
Takže půlka trati na 160 a více, ale umožníme tam stále jezdit lokomotivy na 140. A na to konto dopravce použije lokomotivy, které se mají problém na tuhle rychlost vůbec dostat, obzvlášť do stoupání z Olbramovic do Votic. Tady se v diskuzích se kope do SŽ, ale hlava prostě vždy smrdí od hlavy.
*ryba smrdí od hlavy 🙂
na úseku Praha – Benešov, který je stejnosměrný, není nikde 160kmph, tak k čemu by se to na něm po mašinách vyžadovalo?
On bude někdo v Benešově přepřahat?
A proč myslíte, že by si MD mělo ty pomalorychlíky celkem zbytečně zdražit?
Já myslím, že se ČD už několikrát vymstilo podávat lepší nabídku než zadavatel požadoval. Doufám, že se poučili. Jinak teda je to pěkná blamáž od MD. Kolik že stálo to zrychlení nad 160km/h?
Tuším, že něco kolem 400 mil. Kč
Plus rok zpoždění stavby…
Tak ono to není jenom asi o těch 400 mil Kč, těch prachů tam na 4. korioru „zahučelo“ mnohem víc – minimálně další dva nebo tři úseky se stavěly se zvýšenou únosností spodku s tím, aby pak šlo mít dvoustovku, ale na to se Správa železnic nakonec vykašlala….a udělala pouze Soběslav-Doubí a Sudoměřice-Votice…celý je to silnej kocourkov, no…miliony v trapu a výsledek nula…
Např. úsek Ševětín – Horusice údajně umožňuje “výhledové zavedení rychlosti 200 km/h”. Zajímalo by mě, jestli na to jednou dojde.
Nejspíš po realizaci Nemanice – Ševětín. Do té doby to nemá smysl. 160 km/h je tam přinejmenším kvůli zabezpečovači.
Určitě? Nevzniklo to zpoždění při stavbě tunelů, tudíž na to přeprojektování zbyl stejně čas?
Tady je vidět ta absurdnost zrychlování nad V=160 km/h na pouhých dvou úsecích 4.koridoru – to vůbec nedává smysl..buď se mělo zrychlit liniově na celém koridoru, nebo to nechat tak, jak to bylo v původním projektu na Vmax = 160 km/h. Celkem chápu, že s úsporou max. 1-1,5 minuty nebo kolik nikdo vozový park na vyšší rychlost než V = 160 km/h logicky nepožaduje. I tak bych ale nevylučoval, že se nepojede víc na těch dvou úsecích – vozy s Vmax = 200 km/h vlastní ve velkém počtu Regiojet a Vectron těch V = 200 km/h jet taky umí, stejně… Číst vice »
Jenže právě pro krácení zpoždění i ta minuta může dávat smysl. Zvlášť pokud na tu hlavní trať navazují jednokolejky, kde je přesnost jízdního řádu důležitá. Ta minuta se totiž klidně může rozlít do celé sítě.
Klíííd. České dráhy tam jednou denně pošlou pendolino, aby se mohli politici vyprsit, jak zrychlují železniční dopravu. Ostatně mluvil o tom sám generální ředitel Českých drah v nedávném rozhovoru na tomto webu.
Něco pod 300 mil. Kč
https://zdopravy.cz/stovky-milionu-za-200-km-h-koridor-sudomerice-votice-se-otevre-o-rok-pozdeji-59718/
Proč nemají podmínku nové vlaky nebo třeba stáří do 10 let a klimatizace a zvukotěsné kabiny!!?? Jde o novou trať na vysokou rychlost kde jsou vlaky od jakživa strašná ostuda a teď je konečně příležitost to tam trochu zlepšit
Dočasná smlouva na 6let to by si na triko nikdo nevzal, byla by to ekonomická sebevražda. koupit/pronajmout si takovou hromadu HV a vozí aby za 6let na MD řekli „jen nové“ ty tři rok staré nechceme.
Jasně, ten požadavek na stáří bych tam nedával, nebo dal reko max. před 10 lety, nicméně vozy na 160 km/h, které mají alespoň wifi a klimatizaci by se snad našly.
Vysvětlení je uvedeno ve zdejším článku ze dne 10.4.:
– V následujícím období bude probíhat stavební činnost v úsecích Plzeň – České Budějovice a Veselí/L. – Č.Velenice.
– Krátká doba pro zadání od roku 2025 neumožňuje poptat nová vozidla od začátku plnění smlouvy. S ohledem na její délku 6 let jsou zohledněny parametry poptávaných vozidel.
https://zdopravy.cz/expresy-a-rychliky-v-balicku-jih-neceka-velka-zmena-stat-zkratil-smluvni-dobu-na-sest-let-201258/
Myslím, že výběrové řízení pro následující období 2031 – 46, které bude přípravováno ve spolupráci s ÖBB, bude vyhlášeno s dostatečným časovým předstihem, tedy už za pouhé 2-3 roky.
Naprostá fraška a ostuda jste vy. Stačí se trochu vzdělat v ekonomice a přečíst si článek, o kterém se zmiňuje Karl von Bahnhof a nebýt za komika 😁