Téměř devět vlaků denně. Správa železnic ukázala první data o využití státních postrků
Siemens Vectron v barvách RegioJetu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
RegioJet má se Správou železnic smlouvu na tři roky, stát mu platí denní paušál.
244 miliónů, 3 roky, 365 dní, 9 výkonů. Takže nějakých 24 759 korun za jednu připojenou mašinu.
Pro strojvedoucí možná lehárna, ale peníze jdou někomu jinému 😉
Úspěšný projekt. Tleskám Žesnadu, tohle se fakt povedlo! 👏
Ať si dělají na regiojetu co chtějí já jsem absolvoval v létě cestu do Chorvatska s regiojetem a už nikdy víc.Takze tam kde je pan Jančura a jeho RegioJet tak odemne co nejdál
Vidíte, já si nestěžuji. Kromě uherských opic v uniformě celníků, pravděpodobně si kompenzující buzerací velikost přirození, cesta v pohodě a relativně včas. Asi 80 min. zpoždění na 17 h trase neberu jako problém.
9. Tolik? Se fakt vyplatí.
Nebýt toho, tak by těch 9 vlaků nejelo. 9 vlaků denně, to je zhruba 3000 odřeknutých vlaků za rok… A tohle opravdu není 810 do Mochova.
Jak nejelo, co to je za kecy? Samozřejmě že jelo, jen by spotřebovaly víc energie, aby se vyhrabaly do kopce, nebo by jim to trvalo o trochu dýl, no.
Mlč, neznáš to tam, místy je sklon 20 promile a při délce cca 600 m a 2600 tunách si tam žádná loko ani neprdne( hlavně když je nepříznivé počasí)
VPS je často Brno – Žďár a Světlá – Kutná Hora. A statistici to počítají za dva vlaky nebo jen za jeden?
Cdp druhé má pravdu, za co jsou ty mínusy nevím.
To jako že vlak dvakrát zastaví (ve Žďáru a ve Světlé) aby se odpojila a připojila lokomotiva jedoucí na blok za ním? Co to má za smysl?
nene, dva kusy slouží za Maloměřice kdy strkají Brno-Žďár a dva kusy jsou v Hoře co strkají Světlá-Hora, navzájem si revíry nepřekrývají i kdžy u některých vlaků by to dávalo logiku že by se zapřáhnul postrk v Brně a utrhnul by se ve Vlkanči kde pak už se jede z kopce, jenže zas by musela jiná mašinka jet naproti do Brna aby tam nechyběla
Tak to je super, že stát dá zakázku soukromníkovi navíc velmi kontroverznímu i když má vlastního železničního dopravce i s nákladní dcerou. Kolikpak asi dostal dotyčný úředník v obálce od toho pána s klaunským nosem?
Byla na to normální veřejná soutěž, ve které Regiojet vyhrál.
Klaunský nos si asi nasaď sám…
Prominte , “normální soutěž” v České republice ? Není to tak trochu oxymoron?
Takže se to mělo zadat napřímo za cenu, kterou si řekne jediná správná firma?
Protože i ten jeho vlastní dopravce chce dostat zaplaceno? Dokonce víc než nějaký klaun?
To by nebyl článek o RJ, kde by v komentářích nebyl povzdech nad tím, jak tady působí ten hnusný soukromník, když tady máme jediné dva správné dopravce. Ještě tady chybí, že za časů ČSD bylo líp
ČD měly v soutěži dva „želízka v ohni“. Neuspělo ani ČDC, ani ODOS.
Vyhrál RJ s částkou 244,167 milionů korun, druhé LTE chtělo 245,58 milionu korun.
Devět vlaků za 24 hodin a pět mašin? To jezdila jedna Radotínka za jednu šichtu.
Chlapci mají spavou nemoc v Majlontě
Třeba jako hasiči? Berte to jako službu, na kterou může mít dopravce spolehnutí, že funguje.
Ne, že přijede s težkým vlakem do Maloměřic a bude několik hodin čekat na návrat postrku.
Několik hodin na postrk jako volnou kapacitu, to už je někdy skoro až jedno.
To není úplně mnoho. Pokud je 5 lokomotiv a denně tyto odvezou 9 vlaků, jsou to necelé dva vlaky na jedno vozidlo, tedy za 24 hodin jednou tam a jednou zpět. Zbytek času loko stojí…
Už je možnost postrku s jinými lokomotivami než Vectron? Mělo se to zkoušet s Traxxy, s 363.5..?
Nedávno jsem viděl nákladní vlak s postrkem a v čele Belgičanku
To jste viděl špatně. S Belgičankou se jezdí vždy na přípřeži.
Ano, na přípřeži a se studenou belgičankou. Nebo přípřež a postrk a opět studená belgičanka.
by mě zajímalo jak by bylo řešeno kdyby si „RJ“ půjčil lokotku k záchraně vlastního spoje na Blavu/Vídeň.
Úplně stejně, jako kdyby tendr na postrky vyhráli ČD a půjčili si lokotku k záchraně vlastního spoje na Blavu/Vídeň.
(začátek házení perel sviním)
Ve smlouvě bude jistě ošetřeno, za jakých podmínek (a jestli vůbec) lze něco takového udělat. Jinak jsou vaše představy klasicky hurvínkoidní, ostatně jako u podstatné části místního mašíblu. Když si někdo od někoho něco pronajme, je to de fakto dočasně jeho a majitel, kterej to pronajmul, s tím nemůže v tu dobu volně disponovat. Když si od někoho pronajmete byt, taky vám tam nemůže posílat přespávat kamarády, byť je dle katastru furt jeho a má od něj klíče.
(konec házení perel sviním)
Nebo kdyby si tu lokotku půjčil někdo jiný k záchraně jeho spoje.
Asi by se nějak domluvili předem. On takový uvízlý vlak docela zavazí a bez jeho odstranění můžete řvát jak chce, uvízlý vlak sám od sebe neuhne.
Občas se stává, že postrková loko zachraňuje uvízlé vlaky, ale většinou jsem to viděl jen v úsecich, kde operují. Občas jedou jako PK i do Blažovic.
Podle článku to vypadá, že v KH se musí hromadit lokomotivy, podobně jako Cimrmanovi horníci…
Bohužel nehromadí. Jezdí strojově zpět do Maloměřic.
Nejezdí, protože i směrem na Brno jezdí vlaky, které potřebují VPS.
ale těch je výrazně méně, pak jde také o rozložení v čase…
Nehromadí, jedou zpět samostatně do Majlontu, trať má táhlé stoupání nahoru ke Žďáru, směrem dolů je jediný bezvýznamný „protisvah“ pod Lesnou v Brně a postrk není třeba.
Nejezdí, protože i směrem na Brno jezdí vlaky, které potřebují VPS.
Ještě je krpál Tišnov – Čebín – Kuřim, nejeden naklad tam už taky uvízl.
Jsou tam 2 postrkovky a málokdy se stane, že bych jel kolem a byla tam jen jedna nebo žádná, 90 % času tam stojí. Z KH je postrk většinou jen do Leštiny, ale kolikrát se lokomotiva vracela sotva po půl hodině, takže občas pomáhají jen do Golčova Jeníkova nebo Vlkanče.
Jasně..Takže v Golčáku těsně před největším stoupáním na úseku z Hory do Brna se postrk utrhne..Fantasteorie a nesmysly některých jedinců zde jsou neuvěřitelný..
Tak jestli jezdí jen do GJ, tak jezdit nemusí vůbec, bo pak to ten vlak očividně vyjede sám..
Leda že by tam byla utajená výhybka na utajenou vlečku do utajené fabriky, ve které ty vlaky končí. A nebo si někdo veze nákladní vlak jen tak na projížďku, když má postrk zdarma.
Kolik času ty vlaky prostojí? To by byla zajímavá informace do článku.
Cca 18 hodin denně jedná loko
Jezdím přes Kutnou Horu 2 x denně a většinou tam vidím stát 2 lokomotivy. Jen párkrát tam nebyla ani jedna. Jako lajk si myslím, že by místo 4 stačily 2.
Ano jste lajk, víte prd tak raději bez comentu
Tak nám tu, pane odborník, ukažte, jaké mají oběhy 🙂
Ještě jednou, pro ty vzadu. 2 mašiny vyčkávají v Kutné Hoře a 2 v Brně.
To samozřejmě chápu. Myslel jsem to samozřejmě tak, že by byla připravena 1 lokomotiva v KH a 1 v Brně.
To možná ano, ale kdyby jedna najednou chcípla tak co potom? Budeme čekat až nějakou stáhnou z oběhu nebo si ji od někoho půjčí?
Kdyby X minut od objednávky RJ nic neposlal, nabíhala by mu smluvní pokuta.
to nic neřeší……
Ale řeší: Klacek na bití psa se našel.
už podle zadání věděli, že se to nedá splnit a tak se těšili, jak za nesplnitelné podmínky budou trestat.
Podle mě prostě podmínka nutných záloh do smlouvy nepatří, na co je ROPIDu/IDSK že se ve Vysočanech či v Libni fláká syslograf? Prostě modrogumy nevypraví vlak => dostanou pokutu. Aby pokutu nedostaly, tak můžou technologicky provést několik věcí(držet zálohy i když nejsou placené, prostě je rozpočítat do ceny na kilometr. Udržovat vozidla, aby nechcípala nečekaně, to samé fírům rozumné směny aby mladí neutikali od dráhy.) U těch státních postrků, stává se při devíti vlacích za den, že by ve stejném směru chtěly jet dva vlaky zároveň? Pokud se to ještě nestalo, na co platit tu druhou mašinu? Pokud se to… Číst vice »
a na co je cestujícímu, že dopravce dostal pokutu? cestující se potřebuje dostat do práce/domů a ne si přečíst, jakou dostal dopravce pokutu
Pokuta za poslední spoj taková, že organizátor IDS bude mít na taxíka. Za spoje v taktu taková, aby se to dopravci nevyplácelo.
A když v Majlontu bude potřeba přípřež i postrk na jeden vlak, tak z KH pojede strojně do Majlontu?
Laik není lajk ani Lajka
Jen tedy pripady, kdy na 1300 tun vazici vlak s belgicankou, popr. jinou nespolupracujici lokomotivou, musi prijit 2x Vectron na priprez i postrk, nebudou uplne levna sranda.
Tak spržel platí paušál. Pro RJ taky není moc levnější platit hodiny spícímu fírovi.
Ale jo, zakázat dopravcům vlastní TSI mašiny a nutit jim státní postrk, to se jistě správě vyplatí
V čem je problem,proč dávat na banálních 1300tun tři mašiny?
V tom že spržel nepovolí určité řady loko spolu ve výkonu
Náročná stoupání, odjakživa byly běžné 3 laminátky na jednom vlaku.
No jo ale to braly 2400tun z Brna na Křižanov a to je největší kopec na trati.
Protože 1 ze 3 musí jet nečinná. Proč, to se ptejte na SŽ.
Ještě donedávna tam mohly jenom laminátky, plecháče a esa, protože na trati byly kolejové obvody z dob parních lokomotiv.
Lokomotiv je přece celkem 5
No jinak pro RJ to je zlatý důl a pro fíry úplně
Když si spočítate, že dostane 220 000 Kč denně, pronájem 4 Vectronů je 180 000 Kč denne, tak Vám zbyde měsíčně 1 200 000 Kč, což dá za mzdové náklady. Takže když mu 6 600 000 Kč měsíčně zbyde 80 000 Kč není to nic extra.
Má to i marketingový význam.
Tak zlatem důl to určitě není.
Zisk tam je ale žádný zázrak to není.
Ostatně byla regulérní soutěž kde se mohl přihlásit každý.
Tak ta cena je tak spočítaná. Konec konců další nabídka byla jen o málo vyšší , nevím o pět tisíc denně ?
Jojo, kde jsou ty doby, kdy byla nultá kolej u Prahy plná nákladních vlaků, které tam čekaly na volnou kolej na nádraží klidně i celou směnu.
To bylo cca kdy?
Na postrcích jsou dobré směny.👌🙂
To musí být zábava celý den se válet na mašině…
Když si to člověk umí zařídit. 😀
Dělat cosi kancelářského za druhý plat. (Jenom zákazníkům neslibovat datum kdy to bude hotový.)
V době síti a technologii , můžete ten čas třeba věnování se studiu němčiny . A pak fr do dojčlsndu svajcu austrie , za ojra či dokonce Franky .