Tel Aviv vybuduje 27 kilometrů nové tramvajové trati. Zakázku získalo španělsko-izraelské sdružení v čele s CAF

Tramvaj CAF Urbos pro Tel Aviv. Foto: CAFTramvaj CAF Urbos pro Tel Aviv. Foto: CAF

Jde o největší dopravní projekt v historii Izraele.

Zpět na článek
12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
M M

Proč mají v některých zemích potřebu nazývat tramvaje metrem? To už je jak v Portu, které se chlubí metrem, i když tam mají akorát tak šaliny (i když dobrý systém a rychlé, částečně podzemní).

Bdtax Fan

Hranice je často hodně nejasná. Je to takový U-Stadtbahn, prémetro, … ale tím myslím Porto.

Tel Avivu se popsaný problém netýká. Linky M1–M3 budou skutečně plnohodnotné těžké vysokokapacitní metro. To, co se buduje teď (červená, fialová zelená linka), nazývají i sami Izraelci v angličtině light rail… a je to taková rychlodrážní tramvaj.

Kubrt

Nesouvisí to s tím, že ve většině zemí světa se nemluví česky a tudíž některá slova, přestože se píšou stejně, tam mají různý význam? V angličtině je metro zejména zkratka pro cokoliv „metropolitního“, od dráhy po divadlo (tak proč ne pro nějaký light rail systém v lokální metropoli). Ostatně ani to francouzské „métro“ není unikátně výraz jen pro podzemní metropolitní dráhy, ale používá se i pro nadzemní systémy (Chicago) nebo systémy svým charakterem dost vzdálené „českému metru“ – Lausanne. Snažit se všechny systémy kolejové MHD, co jich po světě je, napasovat do několika striktně oddělených kategorií s jasným označením, je… Číst vice »

Pavel Q

Tvrzení z podtitulku že se jedná o největší izraelský dopravní projekt bych rozporoval. Co trať z Tel Avivu do Jeruzaléma? Co tamní dálniční síť. Co letiště?

M M

Taky bych čekal, že trať do Jeruzaléma bude projekt větší, je dvakrát delší a v šílených přírodních podmínkách.

původní Jakub P

Zas pokud je tam projekt „jenom“ ta trať a tady je v jednom balíku trať, vozidla, zázemí, atd. může to snadno být větší projekt, i když jenom samotná trať by tady tak velká nebyla…

esc

Kromě fialové linky byl jinak tento týden vysoutěžen také zhotovitel a dodavatel technologie pro zelenou linku – zde vyhrálo konzorcium společností Alstom, Dan a Electra, tedy kromě tramvají Urbos a CRRC budou v Tel Avivu jezdit také Citadisy.

Tom

V Tel Avivu už nějaká linka tramvaje funguje? Domníval jsem se, že jen vlak a autobusy.

Kubrt

Červená linka je v pokročilé fázi výstavby.

Jirka

Ona je už fakticky postavená, ale neni zprovozněná. Oni si s tim vždycky dlouho hrajou před spuštěním. 9 zastávek v samotném Tel Avivu je pod zemí, takže jde o fakticky o polo-metro….

Jinak největší město v Izraeli je Jeruzalém. Tel-Aviv Yafo má jen 50 m2 (10x méně než Praha) a cca 450 000 obyvatel.

Ibragim z Bastru

Ale zase aglomerace Tel Avivu je větší než ta Jeruzalémská, nebo se pletu?