Tečka za výrobou A380. Emirates převzaly poslední vyrobené největší osobní letadlo na světě
Poslední A380 před odletem z Hamburku. Foto: Airbus
První letadla skončila již ve šrotu, Emirates očekávají, že s nimi budou létat ještě 20 let.
Teď ještě, aby se do kokpitu A380 vrátil David Hecl.
Komerčně flop, technicky a logisticky zajímavý projekt. Je super vidět takové obry na nebi, kdykoliv a je jedno jestli to bude Airbus, Boeing nebo Antonov případně nějaké armádní transporty.
Nejsem tedy novinar, ale do titulku bych misto „tecka“ dal radeji „ukonceni“. Aby bylo naprosto jasne, ze uz se definitivne, na 100%, nikdy nebudou vyrabet.
Ekonomicky to sice nevyšlo, ale vyrobit 250 kusů této velikosti rozhodně není to, co by naplňovalo význam slova „neúspěch“.
Úspěchem by bylo, kdyby se naplnily původní odhady a celý program skončil v černých číslech.
Do detailů samozřejmě nevidíme, ale zdá se, že takto to nedopadlo.
Neúspěch to bohužel je. Sám Airbus počítal původně s minimálně 1 200 kusy, ještě pár let nazpět se mluvilo o 20+ letech pokračování výroby. Zdaleka se nezaplatil vývoj, v některých letech dokonce Airbus prodělával přímo na výrobě.
Že je to technicky zajímavé a ve své době velmi moderní letadlo, je nepochybně pravda. Po ekonomické stránce to však jinak než jako neúspěch nelze označit.
„Dokud někdo nevyrobí větší“, Richard Hammond.