TAP převzal první nový Airbus A321LR, chystá s ním lety přes Atlantik
Předání prvního A321LR pro TAP Air Portugal. Foto: Airbus
Portugalská letecká společnost TAP Air Portugal převzala jako druhý dopravce na světě své první letadlo Airbus A321LR. Firma s ním
Trochu bych to pobrzdil, nadšení u nového stroje…… Z Maxe byl taky každý paf, než to popadalo. Tak doufám, že si to kluci u konkurence nejdříve pořádně vyzkouší, zda jim taky frňáky nepůjdou dolů a pak teprve můžeme tleskat….
Airbus A321LR by mohl být ideálním typem pro obnovu dálkových linek ČSA…ovšem za předpokladu, že by ČSA existovaly v reálné podobě, na jakou jsme byli léta zvyklí, a ne jako pouhá nálepka pro Smrtwings.
Nevím zda bych chtěl takovým letounem cestovat přes Atlantik. Přecijenom širokotrupá letadla mají trošku více místa než ta úzkotrupá.
Souhlasím s vámi, ale obávám se, že kvůli reklamě na „levné“ lety (za příplatek pití, zavazadlo, pozdrav od letušky…) se tento způsob cestování rozšíří.
Důležité je místo pro nohy a šířka sedadel. Na palubě přece nebudete podnikat pochodová cvičení a la Miroslava Němcová, na protažení těla při dlouhém letu stačí jedna chodbička úzkotrupého letadla. Nedávno jsem cestoval B-777 společnosti Emirates z Dubaje do Colomba a zpět, a tak stísněný prostor pro nohy jsem nezažil ani za socíku při letech našimi i bulharskými Tu-134A z Prahy do Burgasu. Sedadla v boeingu a jejich opěradla byla koncipována snad pro Vietnamce. Jsem běžné, střední postavy, a celou cestu jsem trpěl nedostatkem místa pro nohy i v šiři ramen. Vyšší a silnější cestující museli trpět neskutečně..
A úplně nejlepší s B 777 je linka Londýn – Seattle , když sedíte v prostřední řadě, chce se vám na záchod a ti okolo vás tvrdě spí. To je výživa. Zlatý IL-14.