Infrastruktura Stavebnictví Železnice Zprávy

SŽDC zpřístupní veřejnosti svou největší stavbu, rychlíky zastaví v Heřmaničkách

Ražba tunelu Deboreč. Autor: SŽDC
Ražba tunelu Deboreč. Autor: SŽDC

Správa železniční dopravní cesty se v sobotu pochlubí veřejnosti svou aktuálně největší běžící stavbou. Od 9.00 do 16.00 hodin pořádá den otevřených dveří na stavbě nové železniční trati mezi Sudoměřicemi a Voticemi na pomezí Středočeského a Jihočeského kraje.

Pro zájemce je připravena prohlídka ražby tunelu Deboreč a rozestavěných mostních objektů u obce Heřmaničky. Právě ta se stane centrem celé akce, když zde budou začínat vyznačené trasy exkurze a bude odsud jezdit mikrobus k tunelu. Soustředěny tady budou i další atrakce, například dětský vláček. Během dne zde proto budou zastavovat všechny rychlíky jezdící mezi Českými Budějovicemi a Prahou. Nikoliv ovšem Jižní expresy.

Celkové investiční náklady na celý téměř dvacetikilometrový úsek přesahují sedm miliard korun, což projekt řadí k největším na české železnici. Samotnou stavbu získala OHL ŽS v soutěži s cenou 4,4 miliardy. Celá stavba má být hotova koncem srpna 2021. V příštích týdnech se má začít razit tunel Mezno.

Kapacitní údaje stavby:
Nové staničení 94,859 – 114,763
Délka stavby 19,9 km
Železniční stanice a zastávky 6 ks
Železniční svršek 35 065 m
Počet nově vložených výhybek 13 ks
Nástupiště 1295 m
Traťové zabezpečovací zařízení 19 km
Výstavba TV 25 800 m
Žel. mosty, propustky, podchody 48 ks
Tunely:
Tunel Mezno 840 m
Tunel Deboreč 660 m
Protihlukové zdi 2 205,45 m

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
jan
Host
jan

Škoda, že to nebylo víc dopředu.

DRABADURA
Host
DRABADURA

Je nepochopitelné, že nově budované úseky koridorových tratí na zelené louce nejsou z pohledu směrových oblouků stavěny tak, aby do budoucna umožnili zvýšení traťové rychlosti. Na tom MD a SŽDC jsou snad samí idio.. Když trať zakonzervujete tunelem v oblouku na rychlost 160km/h, tak vás budou proklínat ještě za 50 let.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Žejo? Naco se dívat do výkresu a hledat tam poloměry oblouků. Naco k nim dopočítávat rychlosti, jestli je nadávání do idiotů oprávněné. Ono je totiž mnohem jednodušší začít nadávat do didiotů a vůbec nic si neověřovat. Natož stahovat projekt u územnímu rozhodnutí z cenia.cz
Možná byste se mohl omluvit – příspěved Dušana dole popisuje skutečný stav a je o 12 hodin starší než váš slint.

DRABADURA
Host
DRABADURA

Příspěvek Dušana jen potvrzuje můj příspěvek, vy inteligente. Jestli vám přijde normální návrhová rychlost 170km/h a provozní 160km/h jako možnost do budoucna zvýšení traťové rychlosti tak to je mě vás líto. Sporadická možnost na 200km/h by měla být pravidlem a vyjímečně možnost do budoucna na 230km/h.

Xaver
Host
Xaver

Škoda, že se to rovnou nestaví na 200 km/h.

Honza D.
Host
Honza D.

Jj, z Bystřice do Tábora to bude téměř celé novostavba, stejně tak z Tábora (snad časem)až do toho města, kde by chtěl žít každý. Kromě mě, tedy 😁.
Oba useky jsou dost dlouhé a mohly by přinášet zajímavý časový benefit. Propad rychlosti v těsném okolí Tábora nevadí, stejně tam vše zastavuje.

ApolloXI.
Host
ApolloXI.

Časový benefit, co pak prokrafete na netu 😀

Xaver
Host
Xaver

O tento časový rozdíl budu moct míň kafrat na netu, protože budu v cíli dřív 😉

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Bude-li té vyšší NTR vyhovovat trasa (směrově), pak není problém v budoucnu NTR zvýšit – ale znovu připomínám, že vyšší NTR vyžaduje náročnější a hlavně dražší údržbu infrastruktury, a pokud na tu vyšší rychlost zatím nemáme ani vozidl, nemá smysl ji zavádět ve zbytečném předstihu.

Dušan
Host
Dušan

(citace z materiálu SŽDC s.o.) Některé stavby IV. TŽK byly navrženy tak, aby neznemožnily případné výhledové zvýšení rychlosti, ale žádná nebyla navržena tak, aby dosažení této vyšší rychlosti bylo možné bezprostředně po stavbě, například z hlediska konstrukce nástupišť nebo existence přejezdů. Míra připravenosti na vyšší rychlost je přitom různá: – úseky Nemanice I – Ševětín (DUR), Ševětín – Dynín (DSP), Dynín – Horusice (dokončen) byly navrženy z hlediska GPK pro V130=200 km/h s mírně zvýšenými parametry železničního spodku. – úsek Horusice – Veselí n. L. zastávka (dokončen) byl navržen z hlediska GPK pro V130=200 km/h bez úprav parametrů železničního spodku.… Číst vice »

Marian
Host
Marian

Jestli se nepletu, tak někde za Veselím měla být zkušebně instalována výhybka pro V200 km/h

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll