SŽDC zpřístupní veřejnosti svou největší stavbu, rychlíky zastaví v Heřmaničkách

Ražba tunelu Deboreč. Autor: SŽDCRažba tunelu Deboreč. Autor: SŽDC

Správa železniční dopravní cesty se v sobotu pochlubí veřejnosti svou aktuálně největší běžící stavbou. Od 9.00 do 16.00 hodin pořádá

11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
jan

Škoda, že to nebylo víc dopředu.

DRABADURA

Je nepochopitelné, že nově budované úseky koridorových tratí na zelené louce nejsou z pohledu směrových oblouků stavěny tak, aby do budoucna umožnili zvýšení traťové rychlosti. Na tom MD a SŽDC jsou snad samí idio.. Když trať zakonzervujete tunelem v oblouku na rychlost 160km/h, tak vás budou proklínat ještě za 50 let.

Jiří Kocurek

Žejo? Naco se dívat do výkresu a hledat tam poloměry oblouků. Naco k nim dopočítávat rychlosti, jestli je nadávání do idiotů oprávněné. Ono je totiž mnohem jednodušší začít nadávat do didiotů a vůbec nic si neověřovat. Natož stahovat projekt u územnímu rozhodnutí z cenia.cz
Možná byste se mohl omluvit – příspěved Dušana dole popisuje skutečný stav a je o 12 hodin starší než váš slint.

DRABADURA

Příspěvek Dušana jen potvrzuje můj příspěvek, vy inteligente. Jestli vám přijde normální návrhová rychlost 170km/h a provozní 160km/h jako možnost do budoucna zvýšení traťové rychlosti tak to je mě vás líto. Sporadická možnost na 200km/h by měla být pravidlem a vyjímečně možnost do budoucna na 230km/h.

Xaver

Škoda, že se to rovnou nestaví na 200 km/h.

Honza D.

Jj, z Bystřice do Tábora to bude téměř celé novostavba, stejně tak z Tábora (snad časem)až do toho města, kde by chtěl žít každý. Kromě mě, tedy 😁.
Oba useky jsou dost dlouhé a mohly by přinášet zajímavý časový benefit. Propad rychlosti v těsném okolí Tábora nevadí, stejně tam vše zastavuje.

ApolloXI.

Časový benefit, co pak prokrafete na netu 😀

Xaver

O tento časový rozdíl budu moct míň kafrat na netu, protože budu v cíli dřív 😉

železničář v důchodu

Bude-li té vyšší NTR vyhovovat trasa (směrově), pak není problém v budoucnu NTR zvýšit – ale znovu připomínám, že vyšší NTR vyžaduje náročnější a hlavně dražší údržbu infrastruktury, a pokud na tu vyšší rychlost zatím nemáme ani vozidl, nemá smysl ji zavádět ve zbytečném předstihu.

Dušan

(citace z materiálu SŽDC s.o.) Některé stavby IV. TŽK byly navrženy tak, aby neznemožnily případné výhledové zvýšení rychlosti, ale žádná nebyla navržena tak, aby dosažení této vyšší rychlosti bylo možné bezprostředně po stavbě, například z hlediska konstrukce nástupišť nebo existence přejezdů. Míra připravenosti na vyšší rychlost je přitom různá: – úseky Nemanice I – Ševětín (DUR), Ševětín – Dynín (DSP), Dynín – Horusice (dokončen) byly navrženy z hlediska GPK pro V130=200 km/h s mírně zvýšenými parametry železničního spodku. – úsek Horusice – Veselí n. L. zastávka (dokončen) byl navržen z hlediska GPK pro V130=200 km/h bez úprav parametrů železničního spodku.… Číst vice »

Marian

Jestli se nepletu, tak někde za Veselím měla být zkušebně instalována výhybka pro V200 km/h