SŽDC začala soutěžit dvoumiliardovou opravu koridoru na polskou hranici
Správa železniční dopravní cesty dnes zveřejnila další z velkých zakázek na opravu již modernizovaných koridorových tratích v Česku. V soutěži
Správa železniční dopravní cesty dnes zveřejnila další z velkých zakázek na opravu již modernizovaných koridorových tratích v Česku. V soutěži s odhadovanou cenou 2,163 miliardy korun bez DPH hledá SŽDC dodavatele, který zajistí modernizaci deseti kilometrů trati z Dětmarovic na státní hranici s Polskem.
Podle stránek SŽDC s databází projektů jsou celkové investiční náklady 2,945 miliardy korun. Z evropských dotacích má přijít pětina, polovinu zaplatí úvěr z EIB, zbytek Státní fond dopravní infrastruktury
Po opravě mají zmizet propady rychlosti, například stanicí Petrovice u Karviné se má jezdit namísto stávajících 65 km/h stokilometrovou rychlostí. „Účelem stavby je odstranění propadů traťové rychlosti, zvýšení bezpečnosti a spolehlivosti provozu, zlepšení technického stavu trati i zajištění potřebných parametrů pro provoz nákladní dopravy. Opraví se přejezdy i nástupiště ve stanicích a na zastávce, ty budou nově přístupné bezbariérově,“ popisuje SŽDC projekt. Hotovo má být v červenci roku 2022.
Trakční vedení zůstane stále na stejnosměrnou soustavu, úpravy mají ale už respektovat chystaný přechod na střídavou napájecí soustavu.
Jde o druhý projekt financovaný z programu Blending Call, který znamená mix tří finančních zdrojů: úvěru od Evropské investiční banky, evropského fondu CEF a státního rozpočtu. Program Blending Call má řešit odstranění úzkých míst na I. koridoru. Jako první SŽDC začala soutěžit úpravu koridoru mezi Velimí a Poříčany.