SŽDC začala soutěžit dvoumiliardovou opravu koridoru na polskou hranici
Stanice Dětmarovice. Foto: Mariuszjbie – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=19179604
Správa železniční dopravní cesty dnes zveřejnila další z velkých zakázek na opravu již modernizovaných koridorových tratích v Česku. V soutěži
Pokud musíme modernizovat už zmodernizované, když modernizace koridorů ještě neskončila a minimálně 10 let neskončí, předpokládám, že se v dalších letech budeme točit v kruhu a vyměňovat zastaralé technologie, zvyšovat rychlost, která měla být už zvýšena nebo provádět konverzi trakce, která měla být předmětem původních staveb. Za takových podmínek se mi nejeví finančně nákladná stavba VRT reálná z titulu lidských a materiálových kapacit včetně financí.
Tak naivní je představa že koridory už se nikdy nebudou opravovat. Životnost staveb je 30 let prostě nás čeká nová oprava koridorů ať chceme nebo ne.
Bohužel pro SŽDC (a potažmo i MD) je asi jednodušší dostat prachy na periodické „investiční údržby“ každých 20-30 let než trať lépe „klasicky udržovat“, aby se „investiční údržba“ dělala třeba jednou za 50 let…
Magoři! Blbci! Kreténi! Po něčem takové by se v ČR mohlo ještě 40 roků jezdit. A ONI to mění! Ta tra je v mnohem lepším stavu než v Bezpráví a oni to vyhazují!
https://www.youtube.com/watch?v=Mmcd4f65-Ho
To bude paráda. Škoda že na polské straně se jezdí desítkou po klikaté mezi skrze zahrádkářské kolonie :-((.
Kde? V Polsku se desítkou nikde nejezdí (minimální rychlost je dvacet, pod dvacet se jít nesmí). A od Zebrzydowic dál na Katowice i Krakow mám poznání, pravidelně tam jezdím, a nikde tam desítkou mezi zahrádkama nejezdíme
Jel jsem tam loni před Vánocemi a chvílemi se zdálo, že vlak spíš couvá nebo padá z náspu někomu na dvorek.
v Polsku probíhá (projekt je hotový) též rekonstrukce na rychlost 160 km/h (Katowice – Zebrzydowice)
To je dobře. Na hlavní trati Katovice – Krakov makali jako fretky, ale na trati z Dětmarovic do Třebinie nic. Až do Osvětimi to bylo ostrach.
Od Zebrzydowic je trať dávno zmodernizovaná, letos se postupně dělala obnova spodku od Pruchny po oblouky před Zebrzdowicemi. Problém jsou Czechowice, tam je celá stanice v havarijním stavu (za deště je to jedna velká louže a obě zhlaví jsou zaplavena vodou), ale chystá se velká rekonstrukce včetně přilehlých úseků. Do Osvětimi se jede víceméně furt 30 (částečně 50), ale na trati jsou navezeny nové kolejnice, okolo pražce, a začala rekonstrukce prvního úseku z Brzeszcz Jawiszowic do Brzeszcz Kopalni, kde se aktuálně dělá na jedné z traťových kolejí a novém TV v Jawiszowicích. Nicméně celkově už zrekonstruovaných úseků kvapem přibývá, dokonce… Číst vice »
2,3 mld a 100 km/h na 10 km.. hmm.
Zůstane tam 160 km/h, zvýšení z 65 na 100 km/h se týká jen stanice Petrovice u K., což je výrazně méně než 10 km.
A ty peníze už jsou na kontě?Vzhledem k tomu co se vše seškrtalo viz. 323, zastávka Zábřeh atd?A nebo to jde z jiné kupky?
Tak tak, odstranit rychlostní propad na vjezdu do PuK, kde většina vlaků jede 40 km/h, protože přepřah mě připadá jako zoufalost. Nevidíme do zabezpečovačky, která je asi po 15 letech zastaralá, realizace asi okolo 2005. Ale utopit v tom 2 mld. to je kumšt
Pochopím, že elektromechanika v Brně na hlavním https://brno.rozhlas.cz/tento-stroj-hlida-bezpecnost-brnenskeho-nadrazi-je-mu-55-let-6463503 z roku 1961 byla už zastaralá a potřebovala vyměnit. Ale jak může dnes zastarat zabezpečovačka za pouhých 15 let? To se vážně vyrábí železniční technika s takto krátkou životností?
Jste těch 15 let nepochopil. To je ironie
Aha. 🙂 Ale tady je těžké poznat, co je ironie. Jak Panda poznamenal(a) výše, asi je pro SŽDC jednodušší dělat často „investice“ s minimální údržbou než dělat investice jednou za čas s řádnou údržbou mezi tím.
Nejaká generálna oprava je určite potrebná, ale postaviť tu trať úplne nanovo po 20 rokoch za 2 miliardy sa mi zdá neefektívne. Resp. dali by sa nájsť projekty, kde by za rovnaké peniaze bol vyšší užitok
Hotovo ma byt v cervenci 2020? To bude fofr 😉
Taky čumím 😨
TENDR
No tak se trošku seknul o dva roky – Realizace: 03/2020–07/2022
To by nedal ani černokněžník Zababa.