SŽDC se pouští do nádraží Vršovice, oproti plánům přidá jedno nástupiště
Správa železniční dopravní cesty se pustila do největší přestavby stanice v Praze od dob dobudování tří posledních nástupišť na hlavním
Správa železniční dopravní cesty se pustila do největší přestavby stanice v Praze od dob dobudování tří posledních nástupišť na hlavním nádraží v první polovině 90. let. Přípravné práce na kompletní modernizaci stanice začaly ve Vršovicích.
Stavba bude postupovat od nuselské strany kolejiště směrem k vršovické části. Obě pražské čtvrti i nástupiště propojí podchod, který vznikne rekonstrukcí a prodloužením nynějšího podchodu. Ve Vršovicích vyústí vpravo vedle nádražní budovy.
Novinkou je doplnění plánů o jedno ostrovní nástupiště. Ke dvěma dnešním ostrovním peronům přibude ještě třetí. Stanice tak bude mít celkem čtyři nástupiště, neboť zůstane zachován i první peron s přímým přístupem od budovy.
Třetí ostrov doplnila SŽDC do plánů v posledním půlroce po jednání s městem a jeho organizací Ropid.
Ta požaduje nástupiště kvůli možnosti zavedení nových tangenciálních vlakových linek, které by zajistily rychlé spojení okrajových částí Prahy. „Zejména jde o nově zamýšlenou linku z Vršovic přes Zahradní Město a Depo Hostivař do Běchovic. Další nástupiště ve Vršovicích umožní i kapacitní rezervu pro další nová spojení nejen v rámci Prahy,“ doplnil mluvčí Ropidu Filip Drápal. Město na stavbu finančně přispěje.
„Považujeme ten požadavek za rozumný a logický, když už bude nádraží rozkopané,“ říká náměstek Stavební správy západ SŽDC Ondřej Göpfert. Podle něj se se třetím ostrovním nástupištěm do budoucna počítalo, díky jeho zahrnutí do stavby už nyní ale nebude třeba z nádraží dělat vbrzku znovu staveniště. SŽDC aktuálně řeší design zastřešení nástupišť.
Podle Göpferta se cestující nemusejí obávat dlouhých výluk během stavby. „Postupujeme po částech a dopravní obslužnost bude zachována. Čtyři nástupní hrany budou vždy v provozu,“ řekl náměstek.
Proměna a modernizace vršovického nádraží je součástí rozsáhlé stavby 4. koridoru z Hostivaře k jižnímu portálu Vinohradského tunelu. Na trase vzniknou dvě nové zastávky (Eden a Zahradní Město) s přestupem na MHD, trať bude čtyřkolejná. „Z hlediska pražské veřejnosti má stavba význam, jako bychom budovali metro z Hostivaře na hlavní nádraží,“ uzavřel náměstek.