SŽDC se pouští do nádraží Vršovice, oproti plánům přidá jedno nástupiště
Vyústění nuselsko-vršovického podchodu vedle nádražní budovy Vršovice. Vizualizace: SŽDC
Správa železniční dopravní cesty se pustila do největší přestavby stanice v Praze od dob dobudování tří posledních nástupišť na hlavním
To si ten Göpfert z nás dělá pr…, prý „dopravní obslužnost bude zachována“. Dyť trať 070 denně téměř komplet odkloněna z Vršovic na Masaryčku (kvůli tomu zas Sp Vrchlice z Masaryčky odkloněny na hlavák), trať 210 xkrát týdně ukončena v Krči nebo Bráníku, trať 221 téměř denně odřeknuté vlaky nebo odklony přes Libeň čili mimo Strašnice a Vršovice. Navíc těch výluk a omezení je tolik a každý den jinak, že se v tom nedá zorientovat. Rozhodně ne na webu ČD/Omezení provozu, kde se dá hledat defakto jen podle datumu. Na ty Vršovice by raději měli udělat spešl web s výlukama.
Pro dokreslení dodávám, že pro trať 221 je jen v týdnu od 1. do 7.4. vydáno sedm!!! výlukových jízdních řádů.
No fuj.
By mě zajímalo, jestli pak bude nějaký osobak jezdit i z Vršovic na Smíchov
Dokud nebudou další koleje pod Vyšehradem, tak bohužel těžko.
Pod Vyšehradem jsou již koleje v plném počtu, dokonce kvůli občasnému spojení od Vršovic netřeba dalších kolejových spojek. Horší je to dál přes Vltavu, ale i na tom už se trochu pracuje. zatím by to šlo využít mimořádně při nějakém tom výpadku na hlavním nádraží.
Dopravní obslužnost bude zachována… Aha proč tedy většina vlaků od Vraného bude až do konce grafikonu končit na Kačerově?
Přestavbu nádraží platí szdc jako samostatný projekt? Jsem myslel ze to je součástí aktuální modernizace hostivar vrsovice a že se to vysoutezilo již loni a nádraží opraví stejná firma která teď dělá i koleje… ??
„do největší přestavby stanice v Praze od dob dobudování tří posledních nástupišť na hlavním nádraží v první polovině 90. let. “ … Když jsem byl malý, bylo jich „jen“ 5; 6. a 7. nástupiště jsou jen 2; nebo myslíte i nástupiště pro auta?
Nevím, kolik jich bylo, když jste byl malý, ale v 1. polovině 90. let SŽDC zbudovala 3 poslední – 5., 6. a 7.
*ČD
Obávám se, že se mýlíte, přistavěná jsou nástupiště 5, 6 a 7, původní hala končí 4. nástupištěm.
Dnešní 5. nástupiště sice bylo postaveno spolu s 6. a 7., nicméně – 5. nástupiště existovalo i předtím. Nejsem pamětník, ale řekl bych, že bylo vystavěno někdy v 50.-60. letech. Na fotkách na netu jsem našel jen toto https://docplayer.cz/69048064-Ro-cnik-x-xiv-zeleznicar-cd-cz.html strana 11.
To by mohlo být. IPR má archiv pražských ortofotomap, na mapě z roku 1953 ještě nic není, na mapách z let 1975 a 1988 je staré páté a na mapě z roku 1996 už jsou nová 5., 6. a 7.
http://app.iprpraha.cz/js-api/app/OrtofotoArchiv/
To nové páté nástupiště je delší, nejspíš se to dělalo celé znovu.
Nevíte, jestli bude součástí i příprava na dvojkolejku do Krče? Pokud má dojít k přestavbě vyšehradského mostu, tak plné zdvojkolejnění Radotín – Krč – Vršovice pokládám za nutné.
Zatím se pouze mluví o AH s hradlem…
Xander Pokud jednou někomu, zejména Bavorákům rupne v kouli a zmodernizují se úseky tratí z Plzně do Mnichova a Norimberka, tak dvoukolejka, spíše více kolejí, bude nezbytností. Jesli to teda nechtějí jezdit přes Smíchov a Výtoň. Ono to se sebou přinese nejenom výrazné zlepšení spojů do Mnichova ale taky skokově i nárůst nákladní dopravy. Nikoliv o desítky, ale v počátku přes sto denně. To už bude v údolí Berounky celkem tlačenice. A až dlouho potom, někoho napadne, že by se hodil nějakej tunel do Berouna a okolo. No a nádraží Krč, by poté mohlo být optimálně veřejnou dopravou dosažitelné místo,… Číst vice »
Ten podchod už se mněl dělat dávno je to pěkný humus.Neměl byt někdo plánek kolejiště po rekonstrukci?
Vršovice to potřebují jako sůl, posun na těch manipulačních kolejích to už bylo o hubu jak stavem kolejí, výhybek, tak tím jak tam neustále přecházel civil, pročež bude zbudován ten podchod. Taky jsem si říkal, jak tam chtějí namačkat osobáky směr Říčany, směr Čerčany/ Dobříš, začínající, končící a zastavující rychlíky a do toho časem ty 2 tangenty? Na to mi tady taky bylo zodpovězeno. Sic je pro mě jako nákl. fíru jakákoliv stavba v trianglu komplikací, tak se těším na výsledek.
Se obávám, že pro tebe jako nákladního fíru, tam moc kolejí nezůstane 🙂
Až se jednou začnou hrabat Malešice, Libeňský přesmyk, Krč nebo most Inteligence, tak tam bude nákladů habakuk. 😉
Nákladní vlaky se dají ve svých „dírách“ protahovat i kolem osobních nástupišť.
Nemyslel jsem tím průjezd přes Vršovice, ale např. nějaký posun, rozřazení nebo složení vlaku. Na to už tam opravdu moc místa nezbyde.
A jako nákladní fíra tam jezdíte teď po stavbě, nebo co nákladního se ve Vršovicích provozuje? 🙂
Ve Vršovicích se obsluhuje gumárna, kam jezdí klasické Zetky. Dalé se vozí cisterna do depa s naftou. Pak se obsluhuje okolí.
Tam je stále fungující gumárna?