Infrastruktura Železnice

SŽDC otevírá sesunutou trať u Karlových Varů, vlaky pojedou zatím 50 km/h

Sesuv tratě 140 u Dalovic. Autor: SŽDC
Sesuv tratě 140 u Dalovic. Autor: SŽDC

Se zpožděním necelý týden otevírá v pondělí Správa železniční dopravní cesty po více než třech měsících trať 140 mezi Dalovicemi a Hájkem. Vlaky zde nejezdí od 20. dubna, kdy došlo k sesuvu jedné koleje a následnému zastavení provozu.

Podle mluvčí SŽDC Radky Pistoriusové dojde k otevření v pondělí 6. srpna v 18 hodin. „Do 12:00 hodin následujícího dne bude zavedena pomalá jízda 10 km/h, od 12. hodiny bude na 15 dní zavedena pomalá jízda 50 km/h kvůli monitorování železničního  tělesa,“ řekla Pisturiosová.

Oprava sesunutého svahu vyšla na 90 milionů korun, prováděla ji společnost Strix Chomutov. Podle kontraktu v registru smluv měla být akce hotova do konce července. S koncem výluky skončí i náhradní autobusová doprava.

SŽDC tvrdí, že k problém s tratí vznikl už na sklonku 19. století, kdy byla trať rozšířena na dvojkolejnou a došlo k dosypání a rozšíření náspu.

Podle současných poznatků by takovéto úpravy byly prováděny s využitím takzvaného zazubení původního náspu, které znemožňuje posouvání svahu. Mimo tuto skutečnost byly náspy v té době budovány s využitím tehdejších postupů a tehdejších požadavků na kvalitu materiálu, z čehož vyplývá jejich nedostatečná hutnost a použití z dnešního hlediska nevhodného materiálu. V průběhu času byl tento nevhodný materiál postupně saturován vlhkostí z podloží, což v kombinaci s vyšším zatížením vedlo k celkovému opotřebení náspu tělesa dráhy a jeho náhlému sesuvu,“ řekla mluvčí SŽDC Kateřina Šubová.

2 komentáře

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

    • Těch souběžných výluk je ovšem stejně tolik, že zpoždění budou trvat i nadále – jen možná budou trochu menší …

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora