Infrastruktura Stavebnictví Železnice

SŽDC opravila nádražní budovu ve Slaném, záchody jsou bezbariérové

Nádraží Slaný. Autor: SŽDC
Nádraží Slaný. Autor: SŽDC

Správa železniční dopravní cesty ukončila tento týden opravu nádražní budovy ve Slaném. Práce probíhaly od října a zahrnovaly především obnovu fasády a WC. Vyšly na čtyři miliony korun.

Nový je venkovní mobiliář, který tvoří lavičky a odpadkové koše. Stanice dostala také nové označníky a venkovní osvětlení. V odbavovací hale byla obnovena výmalba.

Součástí rekonstrukce byla kompletní oprava interiéru veřejných WC, které jsou umístěny ve východní části budovy a jsou přístupné z haly. Díky novému řešení je nyní mohou používat i osoby s handicapem. Bezbariérový je také přístup do budovy ze strany nástupiště.

Budova stanice pochází z roku 1873. Už před několika lety dostala nová okna, dveře a střechu. Během letošního roku zde ještě SŽDC doplní nové elektronické informační tabule.

Nádraží leží na trati 110 Kralupy nad Vltavou – Louny.

18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Krokous

Oprava budovy je fajn, ale co ten zbytek… koleje a nástupiště ještě od komunistů… tzn. min 30 let – s takovou se železniční doprava nikdy nikam neposune

Kubrt

Tak teď už zbývá „jen“ zařídit, aby žst Slaný ležela na nějaké více použitelné trati, než je současná kroutivá a loudavá 110. Nejlépa z gruntu nové spojení Pha-Kladno-Slaný-Louny-Most. Tak nic, končím se sněním a vracím se do reality priorit SŽDC.

Pavel Hromek

Třeba budete mít v noci hezký sen o nějaké VRT z Prahy do Mostu a dále k pobřeží Atlantiku až do Londýna…Tak dobrou noc a zítra zase v realitě….

železničář v důchodu

Ono by pro začátek stačilo, kdyby se někdo „kompetentní“ (= pochopitelně SŽDC) věnoval aspoň úseku Kralupy nad Vltavou – Slaný (resp. možná až Zlonice) aspoň tak, jak se věnoval „semmeringu“ (ale bez „nenázvuhodných prasečin“ typu „modernizace žst. Praha-Zličín“) a zvýšil tam NTR na aspoň 80 km/h (a bez zbytečných propadů), a možná případně ještě dobudoval nové a přesunul některé stávající zastávky – a kdyby pak někdo opatřil třeba ještě i dynamičtější „ojetiny“ a v Kralupech udělal nějakou smysluplnou úpravu kolejiště umožňující snadný přestup „hrana-hrana“, tak by se mezi centrem Prahy a Slaným dalo vlakem cestovat asi jen lehce přes hodinu… Číst vice »

JarynJarin

Přal bych všem pohled, co se skrývá ve druhem patře, ve kterém spáváme na noční 😀

ApolloXI.

To si nejde nevšimnout, že fotografie z intravilánu budov, cestující veřejnosti nepřístupných, se nedělají. Bychom se divili.

jirka

tak šup sem s fotkama ať vidíme!!!

PetrB

Hnus. Misto toho ji vratit podobu z roku 1873, tedy citlivou rekonstrukci, tak ji oplasti barevnym polystyrenem jak na nejaky panelak. Kdyz porovnam rekonstrukci stanice Marianske Lazne a tuto stanici je to nebe a dudy…

Vašek

Je ta budova památkově chráněná, není. Tak nevím co řešíte. Budova je hezky opravená, tak aby vyhovovala standardům 21. století.
Pokud by se měla udržovat ve stavu 19. století, tak by se to také nemuselo ekonomicky vyplatit a mohla by být zbouraná.

PetrB

Hezky opravena 😂. Alespon, ze netrpim nevkusem.

ApolloXI.

Nevkusem pseudohistorizujícího rázu, vytvořeného z polystyrenu a plastových oken (žst.Břeclav).

Pavel Hromek

…žst.Břeclav bude opravena do původní podoby…

Romanero

Víte vůbec proč se tam ten polystyren a plastová okna dávají? Na baráku si taky nechávají běžní občané místo zateplení vyrábět štukatury podle folklóru?

Slosor

Že není památkově chráněná neznamená, že to není památka. Péče o památky vypovídá o kulturnosti národa. Tato hrůza, nebo ta v Sokolově mluví bohužel za vše.

Romanero

Raději vlhké, studené a smradlavé ruiny, že..

AAA

A v každé takové bude galerie, koncertní sál či komunitní centrum….

bob

Rozumím vám.

Romanero

Tak buď jsme mohli navěky snít o rekonstrukci ala Mariánky anebo mít funkční, zateplené nádraží s bezbariérovým přístupem a slušným WC víceméně na lokálce za cenu klimatizace do jedné pražské tramvaje. Co si vyberete?