SŽ zprovoznila nový dispečerský sál, řídí se odsud IV. koridor

Dispečerský sál pro IV. koridor na Balabence. Pramen: Správa železnicDispečerský sál pro IV. koridor na Balabence. Pramen: Správa železnic

Čtvrtý koridor prošel v posledních letech velkou modernizací, letos byly otevřeny dva úseky v nové stopě.

Správa železnic (SŽ) uvedla v budově centrálního dispečinku (CDP) na pražské Balabence do provozu nový dispečerský sál, který je určen k dálkovému ovládání provozu na IV. koridoru. Budování nového sálu začalo loni před Vánoci, část koridoru se dosud řídila z provizorních prostor.

„Zatím slouží k dálkovému ovládání provozu mezi Prahou-Uhříněvsí a Táborem, postupně se z něj bude řídit celý úsek až na státní hranice do Horního Dvořiště,“ oznámila dnes Správa železnic k novému sálu. Úsek Tábor – České Budějovice by měl být převeden pod dálkové řízení v příštím roce na přelomu ledna a února. Zbývající část trati na státní hranici s Rakouskem včetně stanice České Budějovice bude do CDP Praha zapojena v následujících letech.

Nová technologie ovlivní obsazenost stanic na IV. koridoru. Zaměstnanci řízení provozu letos opustí stanice Chotoviny a Chotýčany a zároveň dojde ke snížení počtu zaměstnanců ve stanici Tábor. V příštím roce budou opuštěny železniční stanice Planá nad Lužnicí, Soběslav, Dynín a Ševětín a dojde ke snížení počtu zaměstnanců ve stanicích Veselí nad Lužnicí a České Budějovice.

„Se zaměstnanci jsme o jejich dalším směřování jednali od počátku roku. Uplatnění najdou především na dalších pracovištích v rámci Oblastního ředitelství Plzeň, která nebyla plně obsazena. Popřípadě budou převedeni na CDP, to se týká 18 zaměstnanců. Dalších sedm zaměstnanců čeká penze,“ sdělila před nedávnem mluvčí SŽ Nela Friebová.

Čtvrtý koridor prošel v posledních letech velkou modernizací, letos byly otevřeny dva úseky v nové stopě: Sudoměřice – Votice a Soběslav – Doubí. Zároveň bylo instalováno zabezpečovací zařízení ETCS a systém dálkového řízení.

Z CDP Praha se aktuálně dálkově řídí 579 kilometrů tratí, nejnověji přibyla od 13. října obsluha úseku Červený Újezd u Votic – Tábor. CDP má momentálně k dispozici šest dispečerských sálů. Po zapojení traťového úseku do Tábora je dálkově řízeno celkem 83 stanic a výhyben a 98 zastávek. Na jejich obsluze se ve směnném provozu podílí 185 traťových dispečerů a 75 operátorů železniční dopravy. 

Tagy CDP IV. koridor Správa železnic
61 komentářů