SŽ má povolení pro rekonstrukci trati od Prunéřova k Chomutovu. Posune styk soustav
Rekonstrukce trati má mimo jiné zajistit v některých místech zvýšení rychlosti až na 160 km/h.
Správa železnic (SŽ) zdolala důležitý milník v přípravě rekonstrukce dalšího úseku Podkrušnohorské magistrály. Dopravní a energetický stavební úřad (DESÚ) v pátek vydal stavební povolení k úseku Chomutov (mimo) – Kadaň-Prunéřov (včetně). Hlavním přínosem má být změna trakční soustavy ze stejnosměrné (3 kV) na střídavou (25 kV, 50 Hz).
Styk soustav je dnes u Prunéřova, nově se posune k Chomutovu, k odbočce na Žatec. „Vzhledem k nedokončené modernizaci infrastruktury ve stanici Chomutov bude zřízeno neutrální pole, tedy změna stejnosměrné a střídavé trakce mezi odbočkou Dubina a zastávkou Málkov,“ stojí v dokumentaci EIA, která byla ministerstvu životního prostředí předložena v lednu (a odsouhlasena v březnu). Troleje ale budou připraveny na změnu soustavy až ke stanici Chomutov.
Podle této dokumentace by stavba měla začít v prosinci 2025 a skončit v říjnu 2027. Schválené náklady (z roku 2020) činí 3,5 miliardy korun. Interaktivní mapa Správy železnic nicméně uvádí aktuálnější data. Stavět se má v letech 2027 až 2029.
Rekonstrukce trati má mimo jiné zajistit v některých místech zvýšení rychlosti až na 160 km/h. Modernizací projdou stanice Prunéřov a zastávka Málkov. Ta se posune blíže k obci a dostane nová nástupiště.
V roce 2029 (původně se uvádělo 2028) by měla navázat velká rekonstrukce železniční stanice Chomutov, jejíž nejviditelnější částí bude přesun osobního nádraží blíže centru. Rekonstruovat se bude i seřaďovací nádraží, trať do Vejprt bude zahloubena a nebude už křížit frekventovanou silnici I/13. Ještě v letošním roce by měla být vypsána architektonická soutěž.
V roce 2029 by měly být už hotové rekonstrukce úseků Chomutov město – Kyjice a Kyjice – Most, a to včetně přípravy na přepnutí soustav. Po dokončení stanice Chomutov se tak styk soustav posune do Mostu.