SŽ má povolení pro rekonstrukci trati od Prunéřova k Chomutovu. Posune styk soustav
Železniční stanice Kadaň-Prunéřov. Autor: Phil Richards from London, UK – 25.06.15 Kadaň-Prunéřov 163.249, CC BY-SA 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=69621583![Železniční stanice Kadaň-Prunéřov. Autor: Phil Richards from London, UK – 25.06.15 Kadaň-Prunéřov 163.249, CC BY-SA 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=69621583](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/01/Prunerov.jpg)
![Železniční stanice Kadaň-Prunéřov. Autor: Phil Richards from London, UK – 25.06.15 Kadaň-Prunéřov 163.249, CC BY-SA 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=69621583](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/01/Prunerov.jpg)
Rekonstrukce trati má mimo jiné zajistit v některých místech zvýšení rychlosti až na 160 km/h.
Jestli to chápu správně, bude uhelná dráha Kadaň-Tušimice po této akci DC ostrov v AC moři.
Jaký význam mají tyhle tratě „až na 160 km/h v některých místech“? Tratě by měly být budovány na konstantní rychlost v dlouhém úseku, aby vlaky nemusely pořád zrychlovat a v zápětí brzdit, protože to je velmi energeticky nehospodárné.
Ještě otázka, jestli těch 160 km/h nebude jen pro pendolino… 😀
Pro pendolino, ktere se tam podiva tak leda v Train Simulatoru 😆
Pendolino se tu už párkrát projelo při mimořádnostech jako odklon. Na YouTube je dost videí.
Je to nějakých 18 km a je to celkem rovná trať. Domnívám se, že 160 km/h bude na většině trasy.
Jelikož jsem z Klášterce, tak tento bod oceňuji, ale co si budeme povídat. Největší brzda je traťi je mezi Kláštercem a Ostrovem. Ta by si zasloužila narovnat, ale to by bylo jen zbožné přání 😁
Narovnat i se silnici a řekou 😁
A jak to bude vypadat po přesunutí styku trakci do Mostu s trakcemi mezi Žatce a Březnem nebo Žatcem a Mostem? Případně zda se také potom počítá s elektrizaci mezi Březnem a Chomutovem, Chomutovem městem a Jirkovem, případně dokonce s prostou elektrizaci mezi Plzní a Žatcem
Také jsem uvažoval udělat prostou elektrizaci z Jirkova k odbočce Rybník (cca. 1300m) a vybudovat zastávku poblíž OC. Prostor zde je a určitě by byla využívaná. Z úvahu by stálo prodloužit kolej z Jirkova k autobusovému nádraží. IDS by dostala jiný rozměr.
Zajímavé, situaci v Jirkově moc neznám, byl jsem jednou v Chomutově, ale v Jirkově ne. Ze svého dětství si ještě pamatuji trať z Chomutova přes Jirkov a Litvínov do Oldřichova u Duchcova, která musela ustoupit těžbě uhlí, a zůstal jenom ten cancourek do Jirkova. Ale kromě ukončení vlaků z Lužné by třeba kapacitně Jirkov postacoval také jako konečná stanice vlaků z Karlových Varů.
Zastávka Chomutov Písečná u OC už byla pár let (na konci 90.) i v jízdním řádu „ode dne vyhlášení“. Myslím, že by si své zákazníky našla.
Jo a ještě drát na Vejprty. Tam to má přeci potenciál a la Šumava a velký krpál. Když objevili BEMU na severní Moravě , mohli by tento objev učinit i v UK