SŽ má povolení pro rekonstrukci trati od Prunéřova k Chomutovu. Posune styk soustav
Železniční stanice Kadaň-Prunéřov. Autor: Phil Richards from London, UK – 25.06.15 Kadaň-Prunéřov 163.249, CC BY-SA 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=69621583
Rekonstrukce trati má mimo jiné zajistit v některých místech zvýšení rychlosti až na 160 km/h.
K tomu přepínání: 2029 předpokládám že je myšleno „Most (mimo)“. Zajímavé to ale bude chvíli poté: Dodělá se Bílina – Most i Most, tedy doufejme. Stavba Oldřichov – Bílina mimo předpokládám, že je na střídavinu již připravena. Nemá někdo přehled, jak vypadají z tohoto hlediska stavby Řetenice, několikeré Teplice a těch pár km Proboštov – Krupka, co se dělaly před pár lety resp. v poslední době? Chabařovice mají koncem desetiletí také projít rekonstrukcí, tam taky „příprava“ bude předpokládám rovnou. Takže po přepnutí Chomutov včetně – Třebušice včetně lze očekávat jako další krok styk soustav za cca 8 let až někde… Číst vice »
Takže oni mají v roce 2024 stavební povolení (chválabohu), ale začít stavět chtějí až 2027? To už se v tý SŽ fakt pos****, ne?
Jo, bylo by fajn zjistit, kde je žába na prameni. Nedostatek peněz? Prioritizace silnice ze strany MD?
peněz je dost, spíš otázkou směřování. SŽ raději opravuje budovy. A žába na prameni jsou ty pijavice napojené na předražené železniční zakázky. chtělo by to vnést nový vítr do staveb na železnici…
Peněz je dost… Nejsou ani na takové drobnosti, jako PZZ na tak důležité trati, jako je Brno – Olomouc. Hlavně, že se tam v minulých týdnech nákladně zrekonstruovala část TÚ z PV do Vrbátek, dokonce strojem RUSS 1000, ale už nikdo neřekne, že přes ten jeden přejezd k kříži, co tam je, je naráz jen 60 km/h, a ne ta stovka, co tam byla řadu let. Takže díky rekonstrukci zásadní zhoršení….
Tady malá dokumentace ze „zrekonstruované“ zastávky Kraličky v tomto úseku a onoho přejezdu bezvýznamné polní cesty s novým propadem rychlosti:
https://youtu.be/qV1v2-LEy6A
Tam se nejspíš aktuálně čeká na Godota, ehm, investici.
A jak může sž za to že ji MD nedá dříve peníze?
SFDI?
A skutečně nedá? Teď jsou sice rekordní roky, ale to už je určeno, na co půjdou peníze přiští 2 roky?
Tak asi nedá, když i důležité stavby se odsunuly, nebo přecházejí na PPP, viz tunel NemaŠe. Vy tu brečíte nad tratí, která není v žádné koridorové mapě a je v lepších parametrech než koridor.
Třeba tím, že místo staveb potřebných tratí leje miliardy do předimenzovaných nádražních budov, nebo stamiliony do lokálek s minimálními výkony (byť to druhé bude spíše chyba MDČR, resp. Vlády)?
Jmenujte nebo je to jen takový placani
těch lokálek, kde se třeba dělají světla a závory, řeší zabezpečovat, dálkové řízení, stavby peronu, staví zvedací mosty atd atd… kdyby to prostě zavřeli, tak se ušetří mld. korun a můžou začít stavět zásadní stavby. Nedávno tady byl plán na dráty ČB- Volary, opět další šílený projekt za mld. jehož přínos nebude skoro žádný… i když vlastně je , bude to „“““bezemisní““““ provoz 😉
Takže krom koridorů a pár tratí u velkých měst, které uživí alespoň zdvojeného elefanta, by se měly tratě pozavírat, aby se ušetřilo?
Tak to funguje třeba v USA, ale nejsem si jistý, jestli jsme v Česku na podobně radikální krok připravení. Zavírání tratí se provádělo dosud spíš tiše.
Pro příklady není potřeba chodit daleko. Aktuální stavby: Oprava mostních objektů v úseku Chomutov – Vejprty; Rekonstrukce mostu (přes Ohři) v km 26,000 trati Kaštice – Kadaň; Krupá, nádražní budova; Oprava trati v úseku Lužná u Rakovníka – Milostín; Oprava kolejí a výhybek v ŽST Štědrá; Oprava mostů na trati Rakovník – Blatno u Jesenice; Oprava trati v úseku Blatno – Rakovník; Zajištění provozních parametrů trati Řetenice – Lovosice; Revitalizace trati Osek město – Dubí – Moldava v Krušných horách. Stavby v okruhu cca 50 km, buď jen se sezónní turistickou dopravou, nebo přepravními výkony v řádu nižších stovek cestujících… Číst vice »
A proto se nemají opravovat? Mají se nechat dožít a zrušit, abyste měl radost, že je zase méně možností někam něco dopravit po kolejích? Že je zdejší nejen dopravní politika zvrácená, je jiná věc – prioritu má kupodivu kapacitní dálková doprava silniční…
Kaštice-Kadaň si můžete škrtnout. Nikdo neví kdy se ten most bude opravovat.
V tom povolení je žertovný článek
39. Stavba bude dokončena nejpozději do 31. prosince 2026, včetně zkušebního provozu.
Ale v mapě je už termín stavby 2027-2029 ( za 3 roky ).
Zajímavé je, že v roce 2020 byl plán 2023-2025 ( taky za 3 roky ).
Ale za to plánované náklady už budou skoro trojnásobné.
A nečekalo se náhodou kvůli změně dopravce a nasazením nových jednotek, zrovna ve shodnou dobu?
Jestli to chápu správně, bude uhelná dráha Kadaň-Tušimice po této akci DC ostrov v AC moři.
Nebude. Tušimice‐Březno-Žatec-Obrnice-Bílina zůstane stejnosměr.A po roce 2035 už nebude potřeba,protože se již nebude dobývat uhlí.
Nebudou doly dotěžen dříve?
Nezvažuje se, že by uhelnou trať po konci těžby převzal/odkopil stát? S pár úpravami by mohla sloužit jako přímá spojnice Kadaně a Žatce.
V Kadani vede mimo nádraží, v Březně je úvrať a v Žatci si musíte vybrat 1 ze dvou nádraží. Potřebné úpravy by vyšly na X a na druhé misce vah bude přestavba trati přes Poláky s novostavbou kolem II/225
Jaký význam mají tyhle tratě „až na 160 km/h v některých místech“? Tratě by měly být budovány na konstantní rychlost v dlouhém úseku, aby vlaky nemusely pořád zrychlovat a v zápětí brzdit, protože to je velmi energeticky nehospodárné.
Ještě otázka, jestli těch 160 km/h nebude jen pro pendolino… 😀
Pro pendolino, ktere se tam podiva tak leda v Train Simulatoru 😆
Pendolino se tu už párkrát projelo při mimořádnostech jako odklon. Na YouTube je dost videí.
Je to nějakých 18 km a je to celkem rovná trať. Domnívám se, že 160 km/h bude na většině trasy.
Dle OpenRailwayMap je tam teď 100 km/h a několik oblouků s ne zrovna velkým poloměrem. A o přeložkách se nikde nepíše. To na nějaké zásadní zvyšování rychlostí pro neklopidla nevypadá.
No já tedy našel 13 km a vzhledem k přepínací stanici zde 160 km/h je nesmysl.
Ale ta přepínací stanice tam bude jen dočasně, pak bude u Mostu.
Smysl to má ekonomický, když se prostě myslí, že za tu cenu se přínos nevyplatí, postavit celou trat na tuto rychlost. Jakože při vzdálenostech zastávek zdejších rychlíků nevyplatí, pak takové rychlosti pro styl jízdy brzda-plyn slouží spíše pro spoždění, kde hlavně na jednokolejce spožděný vlak spozdí více než jeden spoj.
Koncept zastavování rychlíků se může změnit. Není třeba důvod zastavovat v Prunéřově, pokud osobák bude jezdit až do Chomutova. Pak by šlo po pár přeložkách jezdit uceleně klidně 200 km/h od Klášterce až do Chomutova, což je asi 16 km. Soupravy na 200 tam jezdí už dnes.
Nepijte tolik 🙂
Na rychlost 200 km/h by musela být mezi Chomutovem a Prunéřovem kompletní novostavba.
To, co tam je nyní, tak by mělo vyjít někam na 130 – 160 km/h a s ohledem na délku oblouků tam přeložky nepomohou.
A nehodila by se alespoň nákladním dopravcům nějaké přeložka kolem Málkova, aby se „Málkovský průsmyk“ trochu snížil?
https://mapy.cz/s/fugufagere
Za mě dvě mouchy jednou ranou…
Pro porovnání se součastnou trasou: https://mapy.cz/s/fafabunega
Největší stoupák je do Málkova, pak už je to jedno, takže to výškově nic moc nevyřeší (cca 2 metry rozdílu).
Existuje také možnost zářezu, přece svršek nebude kopírovat terén! Přeložka sice kvůli nestabilním svahům nejde umístit až k hraně lomu, ale kdyby byla vůle, dá se dostat až o 15 m níže. Otázkou je, zdali by přínosy převážily náklady. Ale snížení vrcholu stoupání o 15 m znamená snížení sklonů na cca 1,5 km na obě strany a lepší podmínky pro těžké nákladní vlaky. Když se k tomu přidá i odstranění propadu rychlosti odstraněním 3 oblouků, resp. jednoho dost limitujícího oblouku, benefity přeložky jsou už zajímavé…
Tohle si zaslouží polemiku, protože to, co píšete, tak prostě není. Z TTP opravdu nevyčtete vše, raději vezměte do ruky mapu a TPI.
Větší přeložka by byla potřeba u Málkova, popřípadě před vjezdu do Chomutova, jinak jsou to přeložky pouze drobnější.
16km pro 200kmh lol.
6 min vs 4:48, teoreticky, bez započítání rozjezdu.
Ušetřená minuta, ovšem s projektem na začátku, tedy o 10 let později, protože bude nutná změna zásad územního rozvoje. Energetici si jen nenechají zbourat sloupy a železnice by si neměla odříznout přenosovou soustavu.
Pokud je někde dostatečně dlouhý rovný úsek, nevidím důvod v něm rychlost schválně omezovat…
Tady by se muselo narovnávat. A asi by i mělo, jízdní doba do Varů je tragická a tohle je nejlevnější místo, kde to zrychlit.
To je pěkná blbost. S dnešními výkony lokomotiv a možností rekuperace je „rychlostní cimbuří“ (v rozumné míře samozřejmě) čím dál menší problém i na rovině. Natož ve stoupání, jako zde, kde lze využít zpomalení (nebo rozjezd) výběhem, popř. vhodně ladit „pilovité brzdění“ a problém není už dávno.
Jelikož jsem z Klášterce, tak tento bod oceňuji, ale co si budeme povídat. Největší brzda je traťi je mezi Kláštercem a Ostrovem. Ta by si zasloužila narovnat, ale to by bylo jen zbožné přání 😁
Narovnat i se silnici a řekou 😁
Nebesa to vidí! 🙂
A jak to bude vypadat po přesunutí styku trakci do Mostu s trakcemi mezi Žatce a Březnem nebo Žatcem a Mostem? Případně zda se také potom počítá s elektrizaci mezi Březnem a Chomutovem, Chomutovem městem a Jirkovem, případně dokonce s prostou elektrizaci mezi Plzní a Žatcem
Také jsem uvažoval udělat prostou elektrizaci z Jirkova k odbočce Rybník (cca. 1300m) a vybudovat zastávku poblíž OC. Prostor zde je a určitě by byla využívaná. Z úvahu by stálo prodloužit kolej z Jirkova k autobusovému nádraží. IDS by dostala jiný rozměr.
Zajímavé, situaci v Jirkově moc neznám, byl jsem jednou v Chomutově, ale v Jirkově ne. Ze svého dětství si ještě pamatuji trať z Chomutova přes Jirkov a Litvínov do Oldřichova u Duchcova, která musela ustoupit těžbě uhlí, a zůstal jenom ten cancourek do Jirkova. Ale kromě ukončení vlaků z Lužné by třeba kapacitně Jirkov postacoval také jako konečná stanice vlaků z Karlových Varů.
Zastávka Chomutov Písečná u OC už byla pár let (na konci 90.) i v jízdním řádu „ode dne vyhlášení“. Myslím, že by si své zákazníky našla.
Plný souhlas, nejenom zákazníky OC ale i obyvatele sídliště Písečná a Zahradní.
Jo a ještě drát na Vejprty. Tam to má přeci potenciál a la Šumava a velký krpál. Když objevili BEMU na severní Moravě , mohli by tento objev učinit i v UK
Elektrizace do Března je v plánu až na 2029-2031. Tedy stejně jako chomutovské nádraží.
Buďme realisté a počítejme raději někdy po roce 2035.
+ 10 let. 😉