Rád věnuji někomu kdo má rád Šwajc a jejich dopravní system – Schweiz Kursbuch 2020(formát A4, váha skoro 5kg), samozřejmě zdarma., hned po skončení platnosti. Je to zkušební vydání, neb předchozí 2018, 2019 byly ve formátu A3, nový 2021 bude ve formátu A5. Takže s nim pújde zas cestovat. S tím letošním to opravdu nejde 😀 😀 Obsahuje i všechny lodní jízdní řády/autovlaky a bohužel jen vejcuc lanovek(vysvětlení proč je tomu tak, je v předmluvě ve 4 jazycích od jednoho z pionýrú/tvúrcú CH taktplanu). SBB se už 3 roky snažej zábránit či znemožnit jeho knižní vydávání(zatím marně, cehož je výsledkem… Číst vice »
Inspektor státních drah
4 let
To se jim to staví, za za války nakradené židovské zlato….
Pokud je stále jízdní doba Lugano – Milano cca 1h 15min(76km), je to dost na nic….stačí se podívat jak to vypadá mezi Chiassem a Comem, či ještě kus za nim, navíc stav stanice Como je dost odpudivej. Chiasso budou švýcaři komplet rekonstruovat již brzy. A 250km/h by se mělo jezdit až od prosince 2022, ovšem to musej náklady jezdit 160tkou, jinak jim to v GBT nevyjde časově + ještě ňáký další komplikace. Dost podrobně se o tom psalo na Bahnonline.ch v článku o Ceneri tunelu ještě před otevřením, zkusim to najít.
„Mit der Inbetriebnahme des Ceneri-Basistunnels und der Fertigstellung der Bauarbeiten am Zugersee Ostufer sinkt die Fahrzeit von Zürich nach Lugano auf weniger als zwei Stunden, die Fahrt von Zürich nach Mailand dauert neu noch 3 Stunden 17 Minuten. Gleichzeitig wird das Angebot ab Zürich nach Mailand auf täglich zehn Direktverbindungen ausgebaut. “ bahnonline.ch….to ale neni ten článek co sem měl na mysli, v něm je i zdúvodnění těch jízdních dob.
abc
4 let
Zkurveni svycari xd
Rudolf Tuček
4 let
Jen mi přijde že všechny portály moderních tunelů jsou pěkně hnusný.
Kde je na fotkách nástupiště/příchod na nástupiště?
Za to třeba na mostě je je PHS, taky věc, kterou prý jinde než v ČR nemají.
robert
4 let
Málo platný, Švýcaři prostě umí a jsou to u mě mistři v oboru dopravního inženýrství. To je snad i jiná galaxie. Oproti nim jsme fakt zoufalci, kteří si hrají na byrokraty.
Já byl jen ubohé 3 dny v CH, a musím s vámi souhlasit.
Jen ta myšlenka“auta tady nechceme“ je naprosto geniální a nadčasová.
Je tam opravdu draho, ale má to svůj smysl.
A to budování tunelů, samozřejmě že to trvá,ale výsledek se dostaví. Hlavně mají koncepci a plán. A samozřejmě politickou podporu!
jasně: „oni nechtěj nákupní centra, a letiště končí po 22h“ trochu moc lží najednou,né?? stačí se podívat na openstreetmap/Schweiz a live arrivals/departures Zurich flughafen
No jako z nějakého odletu v době letového klidu tam byl strašidelný průser. Nějací turci to tam píchli v noci na nouzi. Když se nic nenašlo, tak vzlétli – ve 4 ráno. A Švýcar jim napálil dost silný flastr.
Myšlenka je geniální a nadčasová, ale zkus to říct tady v Česku. Invalidi v pekáčích tě roznesou na pneumatikách. Nikdo jim nebude brát právo tvořit kolony, ucpávat silnice a parkovat, kde se jim zachce. 😛
To je mi jedno, jestli se natírají brzdovou kapalinou. Ale srovnání s obchodem je fakt těžce mimo, protože člověk potraviny potřebuje. Doprava autem není v některých případech nevyhnutelně nezbytná.
Avšak doprava z obchodu k bydlišti ve většině případů jinak nejde. Protože malé krámky v obcích z velké části jaksi zanikly. Obdobně doprava do zaměstnání. VHD jaksi není všespásná. Zkuste denodenně dojíždět 2 hodiny. To jste v pracovním procecu de fakto 12-14 hodin. Platí vás za to dostatečně?
Pokud někdo dojíždí dvě hodiny každý den, vybral si to dobrovolně. Dalším řešením je home office, stěhování za prací nebo změnit práci blíž k bydlišti. Možnosti má opravdu každý stejné. Stačí jen chtít. Já každý rok vlakem nalítám 40 tisíc kilometrů. Dojíždím na víkendy domů. Mohl bych změnit bydliště nebo práci, ale současný stav mi vyhovuje. Takže nějaké „nejde“ mě nezajímá. Jediné, co nejde, je, abych byl těhotný. Dost lidí si „nejde“ zaměňuje za „nechce se mi“.
Jinak já jsem tam byl týden a nechtělo se mi zpátky. Cítil jsem se tam líp než doma. Pokud bych chtěl emigrovat, tak jedině tam. Ale nejde to, mam tady rodinu, jinak bych už dávno zdrhnul.
Ty jseš fakt marnej. Copak člověk musí hned někomu závidět? Z toho teda vyplývá, že ti autíčkáři závidí cyklistům, když na ně pořád nadávají. Není to o závisti, ale o životním prostředí, jestli ti to něco říká. A taky o nebetyčné drzosti a ignoraci autíčkářů.
hedonism.bot
4 let
Bude zaujímavé sledovat, jak se podaří zareagovat sousedům ze severu, kteří se upsali, že spolu s otevřením NEAT bude hotová magistrála podél Rýna, bo Holandsko už má splněno 🙂
Lišák
4 let
Jsem jediný, komu připadají první dvě fotografie jako od začátečníka ve Photoshopu (tj. osoby byly doplněny do fotogragie později)?
asi jo – paní politička na první fotce a děvčica s trubicú na druhé jsou nějaké umělé – – mrkněte třeba na první fotce na stíny v obličeji a úhel dopadajícího světla u postavy v kroji a evidentní rozdíl nasvícení političky v modrém saku – ta je úplně bez stínů
Standakuky
4 let
On asi hlavní problem u nás je v tom,že se staví hlavně hubou(ta zvládne vybudovat cokoliv) a ne rukama.Takový malý příklad-silnice Plzeň – Folmava – Německo,kde se buduje obchvat Babylonu od roku 1980,ale do země ještě nikdo kvůli tomu nekop.Asi nejsou lidi.
Ano, informace je v podstatě pravdivá. Jenom to nebylo v Moskvě, ale v Leningradě, nebylo to na Rudém náměstí, ale na Něvském prospektu, a nerozdávaly se automobily, ale kradla se jízdní kola.
JanS
4 let
Vrchní StBák tvrdí, že to tady bude jako ve Švýcarsku.
Ministerstvo dopravy má ve svých bolševických rukách už sedm roků a jediné tunely, které vidíme, jsou čím dál tím větší díry ve státním rozpočtu …
pro
súdružka Kolesárová
Dobry den,
Budte tak laskava a prevezmete vedeni teto zeme do svych roukou.
Dekuji predem
JRR
medvěd
4 let
Naplánovali, schválili a udělali. Jenže tady se každou chvíli mění situace – jeden neguje rozhodnutí předešlého. Potom je takový brajgl, ohybají se územní plány, soudí se o zmařený investice.
A do toho přijde majitel nemovistosti, na kterého se zapomnělo při vyjadřovačkách. Pak se zjistí, že mu snad i to poslali, ale obyčejným dopisem a ne s modrým pruhem. A nemají to doloženo ani doručenkou. Následně to skončí u soudu.
To si fakt myslíte, že ve Švýcarsku nemají problém se spolky?
Jiří Kocurek
4 let
Doufám, že místní potřeštěnci už utíkají do Švajcu, aby jim tam vysvětlili, že je to všechno špatně, protože Capriasca nebude mít novou zastávku a místní obsluha tím utrpí.
Nějaké vyumělkované rozlišování, co je jako federace, a co konfederace, které si kdokoli do své příručky může definovat jak chce, je celkem k ničemu. Nazývají-li se sami konfederací, je vhodnější je nazývat konfederací …. .
No nevím. Daně má každý kanton jinak vysoké, v centrální vládě je pár ministrů. Nejsem nějaký super odborník na Švýcarsko, jen jsem tam 2,5 roku pracoval, ale předpokládám, že mají naprosto všechno, co jde, řízené od spodu. A dost věcí ani neřízené. Stačí, abyste třeba vyhlásili, že zubaři nejsou placení ze zdravotního pojištění a stát nemusí vůbec vědět, že existují zubaři. Akorát u nás musí stát utírat všem zadky. Sice blbě, ale utírá je stát a lidi jsou na to zvyklí. Takže já jsem spíš za, že je to konfederace – je to takový volný spolek kantonů. Oproti brutálně centralizované… Číst vice »
otázkou jakého století? když si vezmu údaje zde. Schválení 1992, zahájení 2006, dokončení 2020, tj, skoro 30let a to je Švýcarsko! tak s tunelem Pha-Beroun to vidím na hodně dlouho (50let)
Problém je v tom, že i kdybychom pěkně po Římanovsku zredukovali naši síť o třetinu až polovinu, výstavbu potřebných infrastrukturních staveb to stejně indukovat nebude.
Od rozhodnutí o stavbě (1992) do úplného dokončení (2020) to trvalo celých 28 let…za jak dlouho se my dočkáme prvního souvislejšího úseku VRT (tj. třeba Praha – Drážďany či Praha – Brno – Ostrava/Břeclav)?
No, v nejhorším budou mít Němci na jižní stranu z nejbližší stanice výtažnou kolej, u nás na Wilsoňáku mohla být 40 let, pak jsme si to nakonec vítězně dokutali :-))
No právě…taky jsem přemýšlel, které úseky máme momentálně už na úrovni jejich rozhodnutí. V těch neustálých studiích se člověk už ztrácí…
Řekl bych, že snad všechny 3 vámi jmenované tunely by už mohly být „rozhodnuté“ a možná i nějaké další kousky budoucího VRT, ale úplně jistý si tím nejsem.
a taky to dělají proto, aby jim celou zemi neničili desítky tisíc projíždějících kamionů. kéž bychom i u nás měli alespoň zčásti tak rozumnou reprezentaci…
Tak jako určitě. Když je to ve Švajcu, tak to určitě bylo postavené rychleji i levněji, než se původně plánovalo. Budeme slavit s nimi.
Pokud bychom to chtěli stavět v ČR, tak už dopředu vím, že to stejně nikdy nebude, nebo to bude stejně špatně postavený, předražený a trvalo to dlouho. A budeme se osočovat a sebemrskat již na začátku…
Ono ve Švýcarsku taky budou šmelit, jde ale o to, že jsou schopni mít jasný plán co chtějí a ty stavby pak protlačit. My nemáme ani jedno a to, co se tu už udělalo, tak je spíš k pláči, když si člověk představí tu promarněnou příležitost.
S ohledem na to, kdy o stavbě bylo rozhodnuto by se dalo říci, že jde o stavbu století, ale toho předchozího.
Nicméně to ukazuje na koncepčnost švýcarského vedení.
Tak ono je to pořád dost „proškrtaný“, spíš je to tak, že je to jakési nutné minimum, aby ta trasa fungovala. Ale kdesi ve zdálenějších výhledech požád přemítají nad věcmi jako Zimmerberg II, obchvat Bellinzony, nějaké zrychlení severně od Erstfeldu atd.
Rád věnuji někomu kdo má rád Šwajc a jejich dopravní system – Schweiz Kursbuch 2020(formát A4, váha skoro 5kg), samozřejmě zdarma., hned po skončení platnosti. Je to zkušební vydání, neb předchozí 2018, 2019 byly ve formátu A3, nový 2021 bude ve formátu A5. Takže s nim pújde zas cestovat. S tím letošním to opravdu nejde 😀 😀 Obsahuje i všechny lodní jízdní řády/autovlaky a bohužel jen vejcuc lanovek(vysvětlení proč je tomu tak, je v předmluvě ve 4 jazycích od jednoho z pionýrú/tvúrcú CH taktplanu). SBB se už 3 roky snažej zábránit či znemožnit jeho knižní vydávání(zatím marně, cehož je výsledkem… Číst vice »
To se jim to staví, za za války nakradené židovské zlato….
Tak o tom se nám tady může jenom snít
ano. nemame tady takove kopce, kse by takovy tunel mel smysl.
Já jsem skromný. Já budu děsně rád, pokud se dožiji Krušohorského nebo Berounského tunelu.
A přesto to tady vypadá, jak to vypadá. To je smutný.
Zkrácení/zrychlení trasy mezi Ústím a Drážďany je větší než mezi Bellinzonou a Luganem…
Nj, nemáme Alpy.
Bohužel se nebude konat tolik proklamovaná jízdní doba Zur-Mil 3h, či lehce pod. Od prosince 2020 3h 17min, od prosince 2021 3h 3min.
Na čem to vázne? (jediné čeho si jsem vědom jsou aerodynamické podmínky v Gotthardu, které nějak blbě spočítali..)
Pokud je stále jízdní doba Lugano – Milano cca 1h 15min(76km), je to dost na nic….stačí se podívat jak to vypadá mezi Chiassem a Comem, či ještě kus za nim, navíc stav stanice Como je dost odpudivej. Chiasso budou švýcaři komplet rekonstruovat již brzy. A 250km/h by se mělo jezdit až od prosince 2022, ovšem to musej náklady jezdit 160tkou, jinak jim to v GBT nevyjde časově + ještě ňáký další komplikace. Dost podrobně se o tom psalo na Bahnonline.ch v článku o Ceneri tunelu ještě před otevřením, zkusim to najít.
„Mit der Inbetriebnahme des Ceneri-Basistunnels und der Fertigstellung der Bauarbeiten am Zugersee Ostufer sinkt die Fahrzeit von Zürich nach Lugano auf weniger als zwei Stunden, die Fahrt von Zürich nach Mailand dauert neu noch 3 Stunden 17 Minuten. Gleichzeitig wird das Angebot ab Zürich nach Mailand auf täglich zehn Direktverbindungen ausgebaut. “ bahnonline.ch….to ale neni ten článek co sem měl na mysli, v něm je i zdúvodnění těch jízdních dob.
Zkurveni svycari xd
Jen mi přijde že všechny portály moderních tunelů jsou pěkně hnusný.
To bude tím, že nejsou na 80 km/h jako staré tunely. Při 250 km/h už se musí počítat s třeskem.
pán Mátofpič, čo vy na to – skutok sa stal – ale nie „no a čo“ ale „sláva zhotoviteľom“. tam sa plagiátorskí inžinieri ako vy neuplatnia
R
Nechci Švýcary kritizovat, ale na těch fotkách je podezřele málo modrého zábradlí!
Kde je na fotkách nástupiště/příchod na nástupiště?
Za to třeba na mostě je je PHS, taky věc, kterou prý jinde než v ČR nemají.
Málo platný, Švýcaři prostě umí a jsou to u mě mistři v oboru dopravního inženýrství. To je snad i jiná galaxie. Oproti nim jsme fakt zoufalci, kteří si hrají na byrokraty.
Vy jste to asi nečetl, projekt trval 28 let!
Za 28 let se u nás dostane průměrná dálnice tak do stavu zpracování dokumentace ke stavebnímu povolení
pred 28 lety se svycari rozhodli, ze to postavi.
tomu predchazely dalsi desitky let diskusi .
u nas se za 28 let postavila … velka cast d5, velka cast d8, docela solidni kus d11 a celkem solidni kus d1… cili par set kilometru dalnic.
takze to nevyslo.
Tomáši, ono se tam samozřejmě za těch 28 let, co se u nás postavilo par km dálnice, nepostavil jen ten tunel, víš?
ja komentoval tvrzeni (jak jste si dozajista precetl), ze u nas za 28 let nepostavime ani dalnici.
cili vasi odpoved … fakt nechapu.
Četl. A co má být, že trval tak dlouho? Něco takového se nedá udělat za rok. Smysl příspěvku je úplně jiný, nemůžu za to, že jsi ho špatně pochopil.
My zde 28 let přemýšlíme, jestli a jak a zda vůbec stavět železnici na Ruzyni nebo tunel do Berouna nebo cokoliv nad 200kmh.
Když se podívám na rychlost povolovacích řízení, pak dalších 30 let budeme shánět razítka a honit soudy a ÚOHS..
Já byl jen ubohé 3 dny v CH, a musím s vámi souhlasit.
Jen ta myšlenka“auta tady nechceme“ je naprosto geniální a nadčasová.
Je tam opravdu draho, ale má to svůj smysl.
A to budování tunelů, samozřejmě že to trvá,ale výsledek se dostaví. Hlavně mají koncepci a plán. A samozřejmě politickou podporu!
No oni taky nechteji nakupni centra nebo byt obtezovani letistem, takze i hub v Zurichu ma po 22 hod. zakaz letani… Ja tu zemi proste miluji…
jasně: „oni nechtěj nákupní centra, a letiště končí po 22h“ trochu moc lží najednou,né?? stačí se podívat na openstreetmap/Schweiz a live arrivals/departures Zurich flughafen
No jako z nějakého odletu v době letového klidu tam byl strašidelný průser. Nějací turci to tam píchli v noci na nouzi. Když se nic nenašlo, tak vzlétli – ve 4 ráno. A Švýcar jim napálil dost silný flastr.
Myšlenka je geniální a nadčasová, ale zkus to říct tady v Česku. Invalidi v pekáčích tě roznesou na pneumatikách. Nikdo jim nebude brát právo tvořit kolony, ucpávat silnice a parkovat, kde se jim zachce. 😛
Invadlidi v pekáčích. To jste jim to natřel. A lidi z fronta před kasou taky vyhazujete, aby vám nezavazeli?
To je mi jedno, jestli se natírají brzdovou kapalinou. Ale srovnání s obchodem je fakt těžce mimo, protože člověk potraviny potřebuje. Doprava autem není v některých případech nevyhnutelně nezbytná.
Avšak doprava z obchodu k bydlišti ve většině případů jinak nejde. Protože malé krámky v obcích z velké části jaksi zanikly. Obdobně doprava do zaměstnání. VHD jaksi není všespásná. Zkuste denodenně dojíždět 2 hodiny. To jste v pracovním procecu de fakto 12-14 hodin. Platí vás za to dostatečně?
Pokud někdo dojíždí dvě hodiny každý den, vybral si to dobrovolně. Dalším řešením je home office, stěhování za prací nebo změnit práci blíž k bydlišti. Možnosti má opravdu každý stejné. Stačí jen chtít. Já každý rok vlakem nalítám 40 tisíc kilometrů. Dojíždím na víkendy domů. Mohl bych změnit bydliště nebo práci, ale současný stav mi vyhovuje. Takže nějaké „nejde“ mě nezajímá. Jediné, co nejde, je, abych byl těhotný. Dost lidí si „nejde“ zaměňuje za „nechce se mi“.
Jinak já jsem tam byl týden a nechtělo se mi zpátky. Cítil jsem se tam líp než doma. Pokud bych chtěl emigrovat, tak jedině tam. Ale nejde to, mam tady rodinu, jinak bych už dávno zdrhnul.
To o těch autech jste si asi vyfabuloval sám. Závist je potvora.
Ty jseš fakt marnej. Copak člověk musí hned někomu závidět? Z toho teda vyplývá, že ti autíčkáři závidí cyklistům, když na ně pořád nadávají. Není to o závisti, ale o životním prostředí, jestli ti to něco říká. A taky o nebetyčné drzosti a ignoraci autíčkářů.
Bude zaujímavé sledovat, jak se podaří zareagovat sousedům ze severu, kteří se upsali, že spolu s otevřením NEAT bude hotová magistrála podél Rýna, bo Holandsko už má splněno 🙂
Jsem jediný, komu připadají první dvě fotografie jako od začátečníka ve Photoshopu (tj. osoby byly doplněny do fotogragie později)?
asi jo – paní politička na první fotce a děvčica s trubicú na druhé jsou nějaké umělé – – mrkněte třeba na první fotce na stíny v obličeji a úhel dopadajícího světla u postavy v kroji a evidentní rozdíl nasvícení političky v modrém saku – ta je úplně bez stínů
On asi hlavní problem u nás je v tom,že se staví hlavně hubou(ta zvládne vybudovat cokoliv) a ne rukama.Takový malý příklad-silnice Plzeň – Folmava – Německo,kde se buduje obchvat Babylonu od roku 1980,ale do země ještě nikdo kvůli tomu nekop.Asi nejsou lidi.
spis lidi hafo. ale to iq
To je skoro jak u nás.
hned jsem si vzpoměl na dotaz na rádio Jerevan, zda je pravda, že v Moskvě na Rudém náměstí rozdali 500 aut… 😀
Ano, informace je v podstatě pravdivá. Jenom to nebylo v Moskvě, ale v Leningradě, nebylo to na Rudém náměstí, ale na Něvském prospektu, a nerozdávaly se automobily, ale kradla se jízdní kola.
Vrchní StBák tvrdí, že to tady bude jako ve Švýcarsku.
Ministerstvo dopravy má ve svých bolševických rukách už sedm roků a jediné tunely, které vidíme, jsou čím dál tím větší díry ve státním rozpočtu …
No nevím, já teda vím o několika tunelech které se budují nebo otevřeli za posledních 7 let… Asi špatně koukáš.
😀 😀 😀 jasny. „Ridim stat jako firmu“ Dobre si deti prohlednete tuto sekeru, ma hodnotu 500 miliard 😀
pro
súdružka Kolesárová
Dobry den,
Budte tak laskava a prevezmete vedeni teto zeme do svych roukou.
Dekuji predem
JRR
Naplánovali, schválili a udělali. Jenže tady se každou chvíli mění situace – jeden neguje rozhodnutí předešlého. Potom je takový brajgl, ohybají se územní plány, soudí se o zmařený investice.
A ekologicky spolky a odvolanni lidi kteri tam nebydli atd. Viz trat praha-lysa
A do toho přijde majitel nemovistosti, na kterého se zapomnělo při vyjadřovačkách. Pak se zjistí, že mu snad i to poslali, ale obyčejným dopisem a ne s modrým pruhem. A nemají to doloženo ani doručenkou. Následně to skončí u soudu.
To si fakt myslíte, že ve Švýcarsku nemají problém se spolky?
Doufám, že místní potřeštěnci už utíkají do Švajcu, aby jim tam vysvětlili, že je to všechno špatně, protože Capriasca nebude mít novou zastávku a místní obsluha tím utrpí.
Přesně, rtep a Kocourek určitě již mají místenky do motorového vozů řady ČD 814, žluté barvy a jedou jim tam vysvětlit, že je to všechno špatně! 😀
Bravo! Applaus!
Z toho pár Dětí země omdlí.
proč?
Při hloubení pozabíjeli miliardy málo prozkoumaných podzemních bakterií, jejichž jeden vzácný poddruh se nachází jen pod Alpami 🙂
A což teprve olgoj chorchoj.
Měli raději sehnat Šaj-hulúda. Ten by jim i ten tunel možná prorazil…
Právě že budou jásat, protože si Země zase aspoň trochu uleví.
Nebudou, indukuje se doprava.
To samozřejmě, ale především jde o přesměrování přepravních proudů.
Já bych jen poznamenal, že Švýcarsko není konfederace, nýbrž federace. Konfederace zůstala pouze v názvu:))
Nějaké vyumělkované rozlišování, co je jako federace, a co konfederace, které si kdokoli do své příručky může definovat jak chce, je celkem k ničemu. Nazývají-li se sami konfederací, je vhodnější je nazývat konfederací …. .
No nevím. Daně má každý kanton jinak vysoké, v centrální vládě je pár ministrů. Nejsem nějaký super odborník na Švýcarsko, jen jsem tam 2,5 roku pracoval, ale předpokládám, že mají naprosto všechno, co jde, řízené od spodu. A dost věcí ani neřízené. Stačí, abyste třeba vyhlásili, že zubaři nejsou placení ze zdravotního pojištění a stát nemusí vůbec vědět, že existují zubaři. Akorát u nás musí stát utírat všem zadky. Sice blbě, ale utírá je stát a lidi jsou na to zvyklí. Takže já jsem spíš za, že je to konfederace – je to takový volný spolek kantonů. Oproti brutálně centralizované… Číst vice »
Stavba století je přece tunel Praha – Beroun!
otázkou jakého století? když si vezmu údaje zde. Schválení 1992, zahájení 2006, dokončení 2020, tj, skoro 30let a to je Švýcarsko! tak s tunelem Pha-Beroun to vidím na hodně dlouho (50let)
tak pokud to bude za 50 let, tak je to pořád tohle století
Laik: Stavba století je přece veledůležitá Mšenka a ta je už dáááávno hotová, kam se hrabou nějací bankéři….
no neke, to je snad Kozina, ne? bez toho by naše dráhy absolutně nemohli fungovat, což?
Problém je v tom, že i kdybychom pěkně po Římanovsku zredukovali naši síť o třetinu až polovinu, výstavbu potřebných infrastrukturních staveb to stejně indukovat nebude.
Nojo, ale kterého století? 22.?
Od rozhodnutí o stavbě (1992) do úplného dokončení (2020) to trvalo celých 28 let…za jak dlouho se my dočkáme prvního souvislejšího úseku VRT (tj. třeba Praha – Drážďany či Praha – Brno – Ostrava/Břeclav)?
Od ROZHODNUTÍ do úplného dokončení. Problém je, že u nás se ještě ani nerozhodlo. Nebo můžeme považovat aspoň ten Krušnohorský tunel už za rozhodnutý?
Takže Švýcaři slaví a my můžeme snít o třech dlouhých tunelech (Krušné hory, Beroun, Choceň)…
Krušnohorský posílají Němci do procesu. Takže ten určitě bude. https://zdopravy.cz/db-netz-vypsaly-tendr-na-dokumentaci-pro-uzemni-rizeni-ke-krusnohorskemu-tunelu-59376/
Co zbytek skrz Středohoři, se ještě neví.
No, v nejhorším budou mít Němci na jižní stranu z nejbližší stanice výtažnou kolej, u nás na Wilsoňáku mohla být 40 let, pak jsme si to nakonec vítězně dokutali :-))
No právě…taky jsem přemýšlel, které úseky máme momentálně už na úrovni jejich rozhodnutí. V těch neustálých studiích se člověk už ztrácí…
Řekl bych, že snad všechny 3 vámi jmenované tunely by už mohly být „rozhodnuté“ a možná i nějaké další kousky budoucího VRT, ale úplně jistý si tím nejsem.
Studie proveditelnosti = dobrá příležitost si nahrabat. Takže čím více, tím lépe……
Všimněte si, co jsou Švýcaři ochotni udělat pro tranzit mezi Německem a Itálií.
A my raději budeme uvažovat o ostnatých drátech…
a taky to dělají proto, aby jim celou zemi neničili desítky tisíc projíždějících kamionů. kéž bychom i u nás měli alespoň zčásti tak rozumnou reprezentaci…
Petře, svatá slova. Tesat do kamene.
Do Švýcarska by mnela celá SŽDC jet na školení a vytloukat jim do hlavy jak se to má dělat.
Tak jako určitě. Když je to ve Švajcu, tak to určitě bylo postavené rychleji i levněji, než se původně plánovalo. Budeme slavit s nimi.
Pokud bychom to chtěli stavět v ČR, tak už dopředu vím, že to stejně nikdy nebude, nebo to bude stejně špatně postavený, předražený a trvalo to dlouho. A budeme se osočovat a sebemrskat již na začátku…
Ono to asi nebude tak černobílé, jak si zřejmě myslíte.
Ono ve Švýcarsku taky budou šmelit, jde ale o to, že jsou schopni mít jasný plán co chtějí a ty stavby pak protlačit. My nemáme ani jedno a to, co se tu už udělalo, tak je spíš k pláči, když si člověk představí tu promarněnou příležitost.
Černobílé nebo barevné… Je ten tunel v provozu? Je. Není co řešit.
A občané se pojedou taky školit?
Měl by se jet školit hlavně Patrik a jemu podobní. Občanům je to víceméně u…….prdele.
Vtloukat… Něčím tvrdým…
Stavba století v roce 2020? Vždyť máme ještě 80let na to, abychom ji překonali.
S ohledem na to, kdy o stavbě bylo rozhodnuto by se dalo říci, že jde o stavbu století, ale toho předchozího.
Nicméně to ukazuje na koncepčnost švýcarského vedení.
Tak ono je to pořád dost „proškrtaný“, spíš je to tak, že je to jakési nutné minimum, aby ta trasa fungovala. Ale kdesi ve zdálenějších výhledech požád přemítají nad věcmi jako Zimmerberg II, obchvat Bellinzony, nějaké zrychlení severně od Erstfeldu atd.
Zimmerberg II je pokud vím schválený v plánu do roku 2035. O obchvatu Bellinzony slyším naopak prvně.
https://de.wikipedia.org/wiki/Neue_Eisenbahn-Alpentransversale#NEAT_2
Je to zhruba tak, že části toho „úplného řešení“ prosákly do ZEB popř. FABI (to je případ toho Zimmerbergu), něco ještě čeká na svou příležitost.
Spíš je to vymyšleno tak, aby se to dalo dobře ‚etapizovat‘, čili pokud se nějaká etapa dostane k ledu, dává i zbytek smysl.
Ale neprekoname 🙂 Za 80 let nestihnete vyresit ani namitky ekologickych zdruzeni. A spocitejte si kolik bude restartu (vymeny vlady) 😀
tak si myslim by se Schweiz mel obratit na cechy. urychlili by vse. kazda ceska prodavacka vi jak to delat
Drobná oprava: … jak to nedělat.