Zprávy

A220 už nebude jen kanadský. Airbus začal s jeho výrobou v USA

Výroba Airbusu A220 v závodě v Mobile v USA. Foto: Airbus
Výroba Airbusu A220 v závodě v Mobile v USA. Foto: Airbus

Airbus dnes oficiálně zahájil výrobu letadla A220 ve svém závodě v Mobile ve státě Alabama. V USA tak díky výrobě úspěšného modelu vyvinutém Bombardierem vytvořil 400 nových pracovních míst.

A220 se dosud vyrábí v kanadském Mirabelu, plán na produkci v Alabamě byl jedním ze způsobů, jak celý projekt A220 zachránit. Na podzim roku 2017 se jeho výroba dostala do potíží poté, co americká vláda uvalila vysoká cla na dovoz letadel z kanadského závodu Bombardieru pro americké Delta Air Lines. Do hry tehdy vstoupil Airbus, který projekt zachránil plánem na montáž letadel v USA. I když nakonec Bombardier spor o třícetprocentní clo vyhrál, Airbus se nakonec stejně rozhodl pro výrobu v USA.

Airbus kvůli výrobě A220 v USA postavil v Mobile novou výrobní halu, ta ještě není hotová a produkce tak běží souběžně s některými modely A320 family. První A220-300 pro Delta Air Lines má dopravce převzít ve třetím čtvrtletí příštího roku. Během příštího desetiletí chce Airbus v Mobile vyrábět 40-50 letadel A220 ročně.

Airbusu se po ovládnutí programu letadla původně pojmenovaného CSeries podařilo získat další nové zákazníky, aktuálně má na letadla 551 objednávek a firma míří k ovládnutí trhu letadel s kapacitou 100 – 150 míst.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Martin V.
Host
Martin V.

Docela na tom vydělala Delta, protože:
1) Měla dobrý čuch na to, že CS100 (a posléze CS300) se jim bude hodit.
2) Měla výdrž, když se ji Boeing snažil všemi způsoby od koupě odradit, resp. obchod pomocí cel zablokovat.
3) Měla štěstí, že ji nepostihla aféra MAX. V červenci odebrala od Boeingu poslední objednaný 737-900ER, teď už má objednávky jen u Airbusu. Naopak všichni tři její největší konkurenti – American, United a Southwest jsou v nejistotě ohledně čekání na MAXe.

MildaIV
Host
MildaIV

Jde o to, že Bombardier vyhrál spor o CS100 jenom proto, že se v USA nevyrábí letadlo o této velikosti. Nicméně CS300(A220-300) evidentně konkuruje Boeingu a jediná možnost jak obejít cla je vyrábět ho přímo v USA.

Xaver
Host
Xaver

Trochu nechápu. Chtějí v Mobile stavět 40 – 50 letadel ročně, ale už teď mají objednávky na víc než 550 kusů, tzn. někteří současní zákazníci dostanou letadla za víc než 10 let? Tady něco nehraje. Buď se výroba zachová i v Mirabel, nebo Airbus o zákazníky přijde. 40 – 50 letadel ročně je opravdu hodně málo.

Filip
Host
Filip

Airbus masivně investuje i v Mirabel. Celková roční kapacita této továrny má být 120x A220/rok. V celkovém součtu bude roční produkce A220 na nějakých 160-170 ks.

Nicky
Host
Nicky

Pokračuje i výroba v Kanadě

Křišťálová lupa

Zdopravy křišťálová lupa

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll