Střet tramvají na Vinohradech si vyžádal lehká zranění
Srážka tramvají křižovatce ulic Bělehradská, Šafaříkova a Bruselská v Praze 2. Foto: Policie
Na křižovatce ulic Bělehradská, Šafaříkova a Bruselská v Praze 2 se dnes kolem 14:00 střetly tramvaje. Obě soupravy po nárazu
15T FuuuuuuuuuuuuuúuuuuuuuuuuuuuuuuúuuuuuuuuuuuuuuuuuuJ
Spoléhat se na bezvadnou techniku vede k takovýmto škodám. Copak řidiči tramvají nejsou školení i k neustálému sledování nástavu výhybek? Copak stačí sledovat jen signalizaci? Mrknu nahoru a zkontroluji signál pohledem na špici výhybky a toto se mi nemůže stát.
No, Přemku může, protože výhybka je asi 80 m před křižovatkou a následuje splítka. V místě střetu jazyky na které by se dalo podívat ani signalizace není, tedy není způsob jak předchozí chybu odhalit.
Zase 15T!
A řidič tramvaje (nejen DPP) snad už nemá povinnost sledovat, v jaké poloze je výhybka, do které má vjet proti hrotu? Za mých mladých let tomu totiž tak bývalo – a nebyl to ani tehdy rozhodně „vynález“ až tehdejšího „“bolševického“ režimu, ale „zkušenost psaná krví“ …
Má, ale zde už byl dáleko za. Je tam splítka.
Splítka, nesplítka – i ta splítka má přece na začátku „špičinu“ (hrot jazyka): kdyby bylo nasněženo nebo vrstva břečky, tak to lze pochopit, ale taková situace v počínající zimní sezóně zatím ještě nenastala. A právě u splítek je kontrola polohy jazyka výhybky i pohledem ještě důležitější než u pouhých „krátkých“ výhybek, protože jejich jazyky jsou méně „přehledné“.
Bude od DP nějaké odškodné?
Věrim tomu,ze rodicum tech deti by se nejaky ten milionek pozadovaneho odskodneho hodil. Obcane ceskeho naroda jsou v pozadovacnosti velice ucenlivymi.
Pockal bych, az se ukonci vysetrovani. Pak teprve…
A jaky vliv na to bude mit vysetrovani? Pokud o odskodneni pozadaji, tak platit bude DPP tak jako tak a na vysi odskodneho existuji tabulky.
Soudružko, nechci být chytrej, ale podle mě je to jasné. Řidič buďto neodhlásil výjezd z předešlé stanice, nebo byla technická závada na výhybce, tak jako tak se vybodl na ni kouknout a asi se dost divil, když to do kolegy napral…
Proč! Proboha proč zase 15T, proč to do sebe jednou nemůžou naprat ty rádoby kultovní krámy, když už to tedy nejde bez bourání.
To je pravda, T3 by byly opravené za zlomek doby. 15T bude rok nebo dva čekat na náhradní díly. Například taková 9224 nejezdí už od září 2015: https://tram.mobilnitabla.cz/vuz/9224. Před rokem už měla smlouvu s Parsem na opravu a stále nic https://zdopravy.cz/skoda-opravi-dpp-tramvaje-ponicene-nehodami-navrat-14t-vyjde-na-325-milionu-16637/
Přesně… U kterékoliv jiné tramvaje jsou to jen pomačkané plechy, u 15T to vždycky odnese podvozek a to je konečná
Proc? Podvozek je nedemontovatelny (nebo jen obtizne)? Tam se vyvazovani nedela (treba pri prebrusu, nebo vymena obruci)?
Podvozek drží k podlaze díky cca. 32 šroubům , dále rychlo spojkama je přichycená hydraulika, chladící kapalina motorů, dále 400V a 24V přes konektory. Díky tomu že se podvozek drží takto karoserie hrozí hnutí celého rámu což se musí vyrovnat a podvozků taky není neomezený počet… Dále samotné laminátové díly se musí nahradit (nové chodí holé tz. bez vodičů, konektorů a světel) a i jejich uchycení celé vyměnit + pokud je hnuté i to tak taktéž vyrovnat… Tram jde na brus celá , zyvazovat celý vůz jen kvůli zrusu by bylo téměř časově nereálné. To samé nynější „přezutí“ ( výměna… Číst vice »
Diky, takze pokud to dobre chapu, tak se ceka na zjisteni, zda to odnesl i ram (event.jak mnoho). Takze opravitelne to realne snad je. Prislo mi, ze jsou 15T nejak prilis supercitlive na nehodu podvozku, ve smyslu „to uz ani nema cenu opravovat, rozebereme to na nahr.dily“ – viz komentar preddiskutujiciho „u 15T to vždycky odnese podvozek a to je konečná“
Podvozek je u 15T na konci, není tam převis jako u klasických vozů, takže je riziko poškození větší.
O další dvě 15T méně 🙁