Doprava ve městě Tramvaje

Střet tramvají na Vinohradech si vyžádal lehká zranění

Srážka tramvají křižovatce ulic Bělehradská, Šafaříkova a Bruselská v Praze 2. Foto: Policie
Srážka tramvají křižovatce ulic Bělehradská, Šafaříkova a Bruselská v Praze 2. Foto: Policie

Na křižovatce ulic Bělehradská, Šafaříkova a Bruselská v Praze 2 se dnes kolem 14:00 střetly tramvaje. Obě soupravy po nárazu vykolejily, informovala policejní mluvčí. Podle záchranářů se při nehodě lehce zranilo sedm lidí. Příčinou nehody je pravděpodobně špatně přehozená výhybka, uvedla na twitteru společnost Ropid, která organizuje veřejnou dopravu v hlavním městě a okolí. Kvůli nehodě byl do 16:30 obousměrně přerušený provoz z náměstí I. P. Pavlova do Nuslí.

Na místě nehody zasahují všechny složky záchranného systému. „Na místo jsme vyslali dvě záchranářské posádky a inspektora,“ uvedla na twitteru záchranná služba. Podle prvotních informací se při nehodě lehce zranili čtyři děti a jeden dospělý člověk.

Ulice Bělehradská a Rumunská jsou kvůli nehodě uzavřeny. Policie proto odklání dopravu.

Tramvajový provoz mezi náměstím I. P. Pavlova a Nuslemi byl obousměrně přerušený. Linka 6 je odkloněna přes Albertov, 11 a 23 přes Čechovo náměstí, kde linka 23 končí.

Na místě nehody zasahovaly všechny složky záchranného systému. Záchranná služby ošetřila jednoho dospělého a šest dětí ve věku od osmi do 10 let. „Všichni utrpěli jen lehká poranění v důsledku pádu při nárazu, u tří dětí se projevila stresová reakce,“ sdělila mluvčí pražské záchranné služby Jana Poštová.

ČTK

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Karel
Host
Karel

15T FuuuuuuuuuuuuuúuuuuuuuuuuuuuuuuúuuuuuuuuuuuuuuuuuuJ

Přemek
Host
Přemek

Spoléhat se na bezvadnou techniku vede k takovýmto škodám. Copak řidiči tramvají nejsou školení i k neustálému sledování nástavu výhybek? Copak stačí sledovat jen signalizaci? Mrknu nahoru a zkontroluji signál pohledem na špici výhybky a toto se mi nemůže stát.

Y.K.
Host
Y.K.

No, Přemku může, protože výhybka je asi 80 m před křižovatkou a následuje splítka. V místě střetu jazyky na které by se dalo podívat ani signalizace není, tedy není způsob jak předchozí chybu odhalit.

Karel
Host
Karel

Zase 15T!

pozorovatel
Host
pozorovatel

A řidič tramvaje (nejen DPP) snad už nemá povinnost sledovat, v jaké poloze je výhybka, do které má vjet proti hrotu? Za mých mladých let tomu totiž tak bývalo – a nebyl to ani tehdy rozhodně „vynález“ až tehdejšího „“bolševického“ režimu, ale „zkušenost psaná krví“ …

Y.K.
Host
Y.K.

Má, ale zde už byl dáleko za. Je tam splítka.

pozorovatel
Host
pozorovatel

Splítka, nesplítka – i ta splítka má přece na začátku „špičinu“ (hrot jazyka): kdyby bylo nasněženo nebo vrstva břečky, tak to lze pochopit, ale taková situace v počínající zimní sezóně zatím ještě nenastala. A právě u splítek je kontrola polohy jazyka výhybky i pohledem ještě důležitější než u pouhých „krátkých“ výhybek, protože jejich jazyky jsou méně „přehledné“.

generální mandatář
Host
generální mandatář

Bude od DP nějaké odškodné?

súdružka Kolesárová
Host
súdružka Kolesárová

Věrim tomu,ze rodicum tech deti by se nejaky ten milionek pozadovaneho odskodneho hodil. Obcane ceskeho naroda jsou v pozadovacnosti velice ucenlivymi.

súdružka Kolesárová
Host
súdružka Kolesárová

Pockal bych, az se ukonci vysetrovani. Pak teprve…

bohyn
Host
bohyn

A jaky vliv na to bude mit vysetrovani? Pokud o odskodneni pozadaji, tak platit bude DPP tak jako tak a na vysi odskodneho existuji tabulky.

Poudy
Host
Poudy

Soudružko, nechci být chytrej, ale podle mě je to jasné. Řidič buďto neodhlásil výjezd z předešlé stanice, nebo byla technická závada na výhybce, tak jako tak se vybodl na ni kouknout a asi se dost divil, když to do kolegy napral…

Petr
Host
Petr

Proč! Proboha proč zase 15T, proč to do sebe jednou nemůžou naprat ty rádoby kultovní krámy, když už to tedy nejde bez bourání.

Jan Tichavský
Host
Jan Tichavský

To je pravda, T3 by byly opravené za zlomek doby. 15T bude rok nebo dva čekat na náhradní díly. Například taková 9224 nejezdí už od září 2015: https://tram.mobilnitabla.cz/vuz/9224. Před rokem už měla smlouvu s Parsem na opravu a stále nic https://zdopravy.cz/skoda-opravi-dpp-tramvaje-ponicene-nehodami-navrat-14t-vyjde-na-325-milionu-16637/

Lukáš F.
Host
Lukáš F.

Přesně… U kterékoliv jiné tramvaje jsou to jen pomačkané plechy, u 15T to vždycky odnese podvozek a to je konečná

súdružka Kolesárová
Host
súdružka Kolesárová

Proc? Podvozek je nedemontovatelny (nebo jen obtizne)? Tam se vyvazovani nedela (treba pri prebrusu, nebo vymena obruci)?

DonVinkrozzo
Host
DonVinkrozzo

Podvozek drží k podlaze díky cca. 32 šroubům , dále rychlo spojkama je přichycená hydraulika, chladící kapalina motorů, dále 400V a 24V přes konektory. Díky tomu že se podvozek drží takto karoserie hrozí hnutí celého rámu což se musí vyrovnat a podvozků taky není neomezený počet… Dále samotné laminátové díly se musí nahradit (nové chodí holé tz. bez vodičů, konektorů a světel) a i jejich uchycení celé vyměnit + pokud je hnuté i to tak taktéž vyrovnat… Tram jde na brus celá , zyvazovat celý vůz jen kvůli zrusu by bylo téměř časově nereálné. To samé nynější „přezutí“ ( výměna… Číst vice »

súdružka Kolesárová
Host
súdružka Kolesárová

Diky, takze pokud to dobre chapu, tak se ceka na zjisteni, zda to odnesl i ram (event.jak mnoho). Takze opravitelne to realne snad je. Prislo mi, ze jsou 15T nejak prilis supercitlive na nehodu podvozku, ve smyslu „to uz ani nema cenu opravovat, rozebereme to na nahr.dily“ – viz komentar preddiskutujiciho „u 15T to vždycky odnese podvozek a to je konečná“

Radek
Host
Radek

Podvozek je u 15T na konci, není tam převis jako u klasických vozů, takže je riziko poškození větší.

Dushan
Host
Dushan

O další dvě 15T méně 🙁