Středočeský kraj změní koncept dopravy na trati Praha – Kolín, zavede pásmový jízdní řád

Jednotka RegioPanter pro PID. Foto: Josef HolekJednotka RegioPanter pro PID. Foto: Josef Holek

Návrh výrazně zrychlí ve špičce cestování do Prahy lidem mezi Kolínem a Poříčany.

Cestující mezi Prahou a Kolínem čekají s velkou pravděpodobností velké změny v konceptu osobních a spěšných vlaků na jedné z nejvytíženějších tratí v Česku.

Od prosincové změny by měly ve špičkách jezdit spěšné vlaky linky R41, na které kraj nasadí nové jednotky RegioPanter. Ráno pojedou každou půlhodinu, z Kolína do Poříčan zastaví všude, pak už jen v Českém Brodě a v Praze-Libni, než skončí na hlavním nádraží v Praze. V Poříčanech bude současně zajištěn přestup na osobní vlak z Nymburka, který pojede v celé trase jako zastávkový. Spěšný vlak má jet jako souprava dvou jednotek  RegioPanter, osobní zdvojený CityElefant. Prezentace celého projektu je k dispozici zde.

V praxi bude nový koncept znamenat urychlení pro velkou část cestujících zejména ze stanic a zastávek blíže Kolínu. Například z Velimi pojede do Libně spěšný vlak za 34 minut, zatímco osobní zvládne stejnou cestu za 51 minut. Podobný koncept je naplánován na odpolední a podvečerní špičku z Prahy.

Návrh pásmového jízdního řádu na trati 011. Foto: IDSK

Nový koncept přinese i oboustranné návaznosti od Nymburka v Poříčanech. Rozšíří se také provoz. První spoj pojede z Nymburka již v 3:32 a poslední ve 23:32. Na spěšné vlaky budou navazovat v Pečkách i osobní vlaky od Kouřimi a Plaňan.

Spojení každých 15 minut. Nové RegioPantery pro PID zkrátí interval do Lysé nad Labem

Kraj nový koncept dopravy začíná představovat v těchto dnech obcím. „Reakce jsou bez výjimky pozitivní. Dojde k výraznému zrychlení dopravy z okrajových částí linky,“ říká středočeský radní pro veřejnou dopravu Petr Borecký. Jediným omezením celé změny je zrušení zastavování dvou ranních osobních vlaků s odjezdem před 5. hodinou z Kolína v Nové Vsi a Tatcích. Důvodem je nedostatečná kapacita trati. Pokud se model osvědčí, chce ho kraj zavést i na dalších páteřních tratích.

Nedořešené je zatím zajíždění spěšných vlaků do Kutné Hory, důvodem je omezené spojené s budováním podchodu a výtahů v Kolíně.

Tagy 011 Praha - Kolín IDSK Integrovaná doprava Středočeského kraje pásmový jízdní řád Středočeský kraj
265 komentářů