Středočeský kraj změní koncept dopravy na trati Praha – Kolín, zavede pásmový jízdní řád
Jednotka RegioPanter pro PID. Foto: Josef Holek
Návrh výrazně zrychlí ve špičce cestování do Prahy lidem mezi Kolínem a Poříčany.
Návrh výrazně zrychlí ve špičce cestování do Prahy lidem mezi Kolínem a Poříčany.
Jak už jsem zde psal, pro Tatce je to ztráta. Včera nám psala statostka, že proběhlo jednání a v ranní špičce budou Sp zastavovat jen 1x za hodinu. Pokud tedy člověk potřebuje být v práci na určitý čas, změna mu časově vůbec nepomůže, buď bude muset jet člověk v 6 nebo v 7, nic mezi, tedy k ničemu.
Je mi úplně jedno, jestli to nahradí R41 nebo ne. Jen ať je proboha ráno větší kapacita než jen 3 vagony Bdmtee který jsou už v Pečkách narvaný…
Je smutný, jak to zlikviduje spojení Úvaly–Kolín. Jasně, dá se to vzít přes Libeň, ale přímo to je rychlejší, nehledě na to, že na Libni nejde o přípoje
Těším se.Kdysi dávno už podobně jezdil tzv.Žabotlam až z Pardubic!
Z Kolína do Prahy se změnil na spěšný.
Nenašel jsem, jak časté bude spojení do Prahy ze stanic mezi českým brodem a kyjemi a kde budou mít konečné. Odhaduji že počet spojů zůstane zachován.
Stejně tak jak to bude detailně ze stanic za českým brodem. Ve špičce nejspíš 1 vlak do Prahy pomalý a 1 zrychlený.
Při takovém uspořádání na tom nejvíce vytěží co do počtu spojů český brod.
Pokud se zvedne počet spojů, pak ano, ale jinak mi to přijde pro ČB neutrálně. O žádný vlak nepřijdou, S1 a S7 zůstanou a R41 zde staví také už dnes. Mezi ČB a Poř zůstane také S1 a obce za Poř. o žádný spoj také nepřijdou, jelikož je nahradí zastávková R41. Alespoň takto to chápu. Ušetří se Elefanty mezi Poř. a Kolíne, které v tomto úseku nahradí nové RegioPantery.
Jestli by nebylo lepší, kdyby Panter (sólo) jezdil Os Praha – Poříčany – NYMBURK a na R41 do Kolina byli Elefanty, když už ta linka nemá pokračovat do Čáslavi.
A co udelat treti kolej z Porican do Kolina?
To je to uzke hrdlo.
Třetí kolej nepomůže tam by se hodily rovnou čtyři
Na to už se dělá studie, jen nevím, jak vyšla, zda 3 nebo 4 koleje, odkud kam… ale něco určitě vyšlo 🙂
Diskuze dlouhá, ale plytká.
Konečně to nahoře někoho napadlo! Věc, která je např. v Německu úplně běžná (kategorie vlaku RE, tj. RegionalExpress) a o které mluvím už nejméně 10 let! Předpokládám, že zastávkové vlaky vedené zdvojenými Elefanty do Kolína ve špičkách vůbec nebudou zajíždět, čímž se výrazně zkrátí jejich obraty a místo toho, aby polovinu trasy vozily vzduch, budou moci být využívány efektivněji.
Chtěl jsem sem včera přidat obdobný příspěvek s tím, že jsem viděl zlepšení samozřejmě v dojezdových časech. Ve Francii toto také funguje už desetiletí…vzdálenější místa jedou jako zastávkové vlaky do nějakého bodu a následně se změní v rychlé spoje. Vzdálenější destinace jsou tak přiblíženy městům, což osobáky neřeší. Kor ty Poříčany, kde dříve spěšné vlaky ráno zastavovaly, nástupiště byla plná (sjížděly se sem i okolní obce), což pro tak dimenzovanou stanici, jak je, dnes nedává smysl, když tu jsou jen S1 + os do Nymburka. Nyní to trošku smysl dostane, když zde budou některé S1 končit a poříčany se stanou… Číst vice »
„Reakce jsou bez výjimky pozitivní“. Hrdé konstatování, když o té změně zatím nikdo nevěděl. To si autor opravdu myslí, že kutnohoráci nadšeně budou přestupovat v Kolíně jen proto, že on si ten nesmysl vymyslel? Z Kolína pomaleji, z Kutné Hory s přestupem, na Čáslav se opět zapomnělo. Prostě stovkám lidí se spojení zhorší. A těch deset či jedenáct z Nové Vsi a Tatců získá rychlejší spojení. A to se vyplatí! S tímhle spěšným vlakem chtělo něco udělat. Prodloužit do Čáslavi (nebo s přepřahem do KH město, třeba střídavě), jezdit po hodině celý den. A třeba po dvou hodinách i o… Číst vice »
Posilování vlaků do Čáslavi je asi politicky neprůchodné (vládne tam koalice ČSSD a ANO).
Kutná Hora je politicky průchodná, tam je starosta z ODS. Nicméně jízdní řád je očividně konstruován se snahou ušetřit soupravu v oběhu, obrat Pantera v Kutné Hoře by očividně nevycházel. A je to aspoň vykompenzované tak, že přípojný vlak z Kutné Hory města pojede přímo až do Kolína, čili pro většinu cestujících se přestup akorát přesune z jednoho města do druhého.
Vy jste dobře paranoidní. Třeba je to prostě jenom kvůli penězům.
Omezení spojené s budováním podchodu v Kolíně. Takže to si Borecky vybědákal proto, aby do Čáslavi nejezdily vlaky, ano?
V tom případě si v Čáslavi zvolte ODS a Hlízovská spojka bude s předstihem. 😀 😀
„… Z Kolína pomaleji…“ Sp 1522 49 minut R41 v návrhu v podobném čase 47 minut „A těch deset či jedenáct z Nové Vsi a Tatců získá rychlejší spojení.“ A Kolína, Kolína zastávky, Velimi, Cerhenic, Peček, Poříčan, Českého Brodu (rozdíl ve stanicích kde zastavuje současná R41 jen 2–3 minuty, ale i tak ke zkrácení dojde, navíc R41 bude jezdit 2x častěji), a dále přípojných tratích od Kouřimi / Plaňan a Nymburka / Sadské. A to vše za kapacitní cenu -1 vlak na dvojkolejce a +1 vlak na trojkolejce za hodinu. Jen u Kutné Hory dojde ke zhoršení, rychlý spoj jednou… Číst vice »
nejen že reko byla dokončena loni, ale mají se přidávat hned dvě koleje, jenom jinou trasou, protože uzel Kolín by další 2 dvojkolejky nepobral.
Opět se prokázalo, že kraje dostaly v podobě gesce nad železniční osobní dopravou hračku, na kterou odborně vůbec nestačej. To píši sám jako železniční laik a pouhý železniční fanda, ale tato skutečnost by asi došla i blbovi, když tady někdo věhlasně troubí, jak se zlepší cestování do Kutné Hory a Čáslavi a výsledek jsme se dozvěděli dnes. Nemám skutečně slov.
Přesně nebýt krajů, tak by třeba stát nechal jednou denně dálkový osobák Praha-KH-Jihlava a všechno by bylo lepší!
Nekonečné dálkové couráky uvážlivě křižující jednou denně republiku, sen všech cestujících. 😀
A rychlíkový příplatek ve výši hodinové mzdy.
Rychlíkový příplatek, který cestu z Prahy do Pardubic, Hradce, Ústí, Plzně či Tábora zdvojnásobil. Aneb 16 Kčs za pásmo 101-120 km a 16 Kčs příplatek, to je bratru 32 Kčs. A jelo se to skoro 2 hodiny. To byly časy!
A MD by to spojení z Prahy do KH/Čáslavi zlepšilo (coby objednatel regio. vlaků) jak?
to nevím, ale být radním pro dopravu na kraji probůh netroubím do světa, jak budou vlaky jezdit do Čáslavi a pak se začnou objevovat ujištění, jak to bude mezi Kolínem a Prahou skvělé a o Čáslavi se mlčí. Nechápu, za co jsem si vysloužil u svého příspěvku tolik minusů, když upozorním na takový diletantismus. A ještě jedna poznámka, proboha, tak alespoň na místě kraje vrátím, tak jak před pár lety byly jízdní řády, kdy z Kolína jakž takž po půl hodině nebo 40 minutách jel po rychlíku osobák, nyní odjíždí z Kolína na Čáslav chvíli před rychlíkem, do Čáslavi přijede… Číst vice »
Prosím vás, kolik lidí z Kutné Hory a Čáslavi jezdí do Prahy denně osobními vlaky, když tam jezdí rychlíky? Ani současnými spěšnými vlaky jich moc nejede, ty se ve větší míře zaplňují až od Kolína. Jestli jste to nepochopil, tak za změna není ani tak pro dojíždějící z Tatců a Nové Vsi, ale hlavně z Peček a Velimi! Tři koleje z Poříčan do Kolína? Proboha! Tato země je asi posedlá tříkolejnými tratěmi, což je snad největší pitomost, kterou lze na dráze široko daleko vidět! Když už, tak čtyři! Dvě pro dálkovou a nákladní dopravu a dvě pro dopravu regionální. Ale… Číst vice »
Tatcům a Nové vsi to nepomůže, ve špičce o spoje přijdou. Nově budou spoje jen 1x za hodinu, dnes 2x za hodinu.
Jako jestli na tom budou stejní Panteři jako jezdí KO-HB, tak není o co stát. U okna je místo prostoru pro nohu odpadkový koš. Včetně jedničky.
potvrzuji plně
Ty Regio a InterPantery se skutečně neprovedly, možná kromě tradičních vlastností. Podvozky hrůza, neklidná jízda i v nedávno opravených úsecích, úzká skříň, umístění košů,…
…u Inter verze skoro žádné vstupní dveře. Považuji to za modernější verzi starých pantografů 451/452.
Proč se do Prahy nepošlou 2 přebytečné jednotky 460 (třeba jako zálohy) z Olomouce jako výpomoc, když je někdy málo provozních souprav. Asi ekonomičtější než vagóny s dvěma lokomotivami, alespoň by dojezdily kilometry.
Protože v nich třeba nejsou zásuvky 230V/USB jako v patrech co jezdí ze syslem nebo se dvěma lokomotivami na S7 a rozhodně by se nevyplatilo to do nich dodělávat. Spíš ať si je nechají v Olmiku jako zálohy za pantery…
Jako záloha při poruše ŘV, v sólo Bdmtee (nebo náhradě s klasickými vozy) by také nebyly záskuvky a plošina, nemusí se alespoň provádět obrat, kdyby nebyly 2 lokomotivy. V Ol. kraji je 21 panterů (3x 640.0 dočasně), potřebných na tratě Kouty – Nezamyslice a Šumperk – Vyškov je 20 (1 je záloha, protože nové mají ještě drobné chyby), takže pokryto.1 panter bude zajíždět do St. Města u U. H. místo 2x 844. Na trati Přerov – Vsetín jezdí 4x 460 (do červnové změny GVD se snimi počítá) postupně je nahradí přicházející panteři už před změnou. 460 je provozních 7, 1… Číst vice »
Ok, díky za vysvětlení
Obávám se, že ty jednotky hlavně nesplňují standardy PID, ani věkem, ani nízkopodlažností (alespoň nějaká výhoda těch pater na syslografech). Proto se podle mě ani nesnaží je v PIDu nasadit.
Není jich dost, občas jezdí náhrada i za ně. Loko a vozy Bdt.
A navíc, 460 fakt nechcete. Z pohledu cestujícího je lepší i ten Žabotlam.
Už vidím, jak se lidi nadšeně pohrnou do horšího. Navíc v době, kdy už si cestující v příměstské dopravě zvykli na nízký nástup, by to byl velký krok zpět. Stačí ty současné spěšné vlaky. A ty šíleně skřípající brzdové špalky! Nikdy jsem nepochopil , proč to nebrzdí EDB, jako u starých 451/452 (EM 475.1, 2)
Ten koncept se mi líbí a je dobře, že když use ti Panteři kupují, tak bdou využiti na dřeň, jen jsem zvědavý, jaké vlaky se budou msuet škrtnout, protože už vidím, že na úkor tohoto konceptu bude msuet být prodloužena jízdní doba expresů, aby se tma vešly nebo škrtnuty další náklady.
Zas to odserou náklady jako vždy, bohužel neexistuje nějaká koordinace, která by řekla stop, víc osobky tam pustit nemůžeme, aby se vešly náklady, bohužel JŘ u nákladů je pro řízení provozu jen cár papírů, a pokud není zrovna rozumný výpravčí, či dispečer, tak čekáme i na blbou 814, abychom se za ní pak táhli na oddil.
Kolik tam vůbec projede nákladů ve špičku? Nemám čas si tam někde sednout k trati a celý den to sledovat, takže to nevím. Ale spíš si myslím, že to udělají ještě víc nahusto, takže už tam nebude vůbec žádná vata a bude to ještě víc „na dřeň“
Ono je si treba ale kriticky priznat, ze fakticke odlehceni od osobnich aut diky vlakum okolo Prahy ma nesrovnatelne vetsi efekt, nez to ze tam rano protlacite o jeden ci dva nakladni vlaky navic.
Jenže to je to, pak ten náklad jede déle než by musel a máme tu další odklon nákladu na silnici, protože zákazník vidí, že kamión mu to doveze rychleji a samozřejmě i levněji.
Bohužel a alternativa přes HK není o nic lepší, tam taky nějak mezi 11 a asi 14 – 15 hodinou nemáte vůbec šanci projet.
Snad bude co nejdřív VRT, aby se aspoň nějaké dálkovky přesunuly, jinak to bude furt tragické…
Úseku Praha – Kolín by ale daleko víc pomohla VRT Polabí než jak mu (jen o trošku) pomůže VRT Praha – Brno.
Nicméně zrovna VRT Polabí je pouze „ve výhledu“.
VRT Polabí je součástí VRT Praha – Brno a hodně promluví do provozu na trati Praha – Kolín. Ale nepletete si ji s VRT Východní Čechy?
Jako alternativa s nákladem z Chocně přes Týniště a Hradec do Nymburka?
A co třeba Pardubice – plačickou spojkou – VOsek? Tam je dost málo vytížená trať, i když jednokolejka.
Dost málo vytížená? V plánu je druhá kolej.
Ani tam ta vytíženost není tak malá, jak si malujete, kolem 9:20 – 9:30 jsem nahlásil připravenost v Opatovicích od výpravčího jsem se dozvěděl, že pojedu nejdřív v 10:15 (pokud nechci stát na odbočce Plačice). Navíc je to jednokolejka, takže se nemůžeme bavit o tom, že bychom tam mohli poslat o nějak hodně více nákladů, jak tam jezdí teď.
U pravidelných přeprav je důležité, aby to dovezl +- v termínu. Jestli jel kontejner o 3 hodiny delší dobu z Hamburku do ČR, to už tak moc nebolí, když ho stihnou do konce směny vyložit.
3-4 hodiny klidně můžou mít vliv na následnou obsluhu a vykládku/nakládku. Vemte si, že vozy mají přejít na místní manipulák, ale vlak přijede déle, tudíž Mn odjede bez nich a zákazník čeká na vagón minimálně další den. Nebo přijede déle, tudíž se neudělá obsluha dané vlečky a zase zákazník čeká minimálně den.
Takhle svět fakt nefunguje.
Bude tam míň tras, než teď.
To je krok správným směrem, zejména s tím jak se zvětšuje vzdálenost dojíždění, z větších vzdáleností se zatraktivní cestovní čas oproti klasickému Os. Ke všemu je to systém dlouhodobě osvědčený (třeba v Japonsku naprosto běžný).
O to paradoxnejsi je, ze to trvalo tak dlouho. Ale snad se ledy prave hnuly.
Naprosto souhlasím, jak už jsem psal výše, je dobře, že se s tím hne pořádně.
Že to ale taktoušům na ROPID a IDSK trvalo. Celý systém PID + IDSK je ze vzdálenějších pásem středních Čech neatraktivní a na denní dojíždění vcelku shit. Koho má bavit hrncovat se denně Os z Benešova, z Berouna,… A autobusy to samé. Každého úředníčka, co bojuje za jednopásmový systém bych nechal denně a dlouhodobě jezdit třeba takovým busem 384 Hořovice – Praha, to je atraktivita sama, když to celé souměstí Beroun – Králův Dvůr plní zároveň funkci MHD a staví co 300 m a z jedné zastávky je vidět na další (např. U zámku – Lidl – Sídliště). To je… Číst vice »
Z Benešova se jezdí doPrahy rychlíkem, případně R49.
Spíš se dojíždění zatraktivní i lidem z míst, která leží těsně před těmihle městy a R tam nestaví: Čerčany, Pečky, Velim…
Jezdilo, mrkněte na stav po integraci, kdy z Benešova máte po dálnici skoro celý den půlhodinu + nějaké vložené spoje v ranní špičce.
To je pravda, ale R17 jsou pořád plné a lidí z Benešova do Prahy jezdí pořád hodně. I ty R49 jsou dost využívané. Moje poznámka ale směřovala na to, že Os z Benešova se do Prahy nejezdí (snad až na nějaké výjimky, pokud nkdo potřebuje do Uhříněvsi, Měcholup atd.)
Tak když máte dvě organizace, která má každý svůj píseček a své zadání, tak to trvá, to je prsotě základní problém PIDu ty dvě organizace, i když ti lidé třeba mají podobnou filozofoii apod.
Až teď jsem si všiml, že se asi počítá s tím, že výtoňský most už bude spadlý, protože S7 podle toho výřezu JŘ bude končit na Masně. Buď to mají blbě a nebo by to teda měli nazvat S1, když S7 jezdí směr Beroun… Nebo jsem zas mimo?
Jedno je jisté. Počet vlaků, který most na Výtoni snese, se do příštího roku určitě nevylepší.Pokud by jeho horní část opravdu odstranili podle prosincového rozhodnutí, byla by to až neuvěřitelně dobrá zpráva.
Takže pro nás obyvatele Tatců ubydou ráno spoje po půl hodině a místo toho to bude jezdit sice rychleji, ale jen jednou za hodinu, což je nepoužitelné, když potřebujete být na určitou hodinu v Praze, buď tam člověk bude o hodinu dříve nebo o hodinu později, na 8 se dostat do práce nebude možné, časová úspora tedy nula.
A co kdybyste si to přečetl a nahlédl do přiloženého návrhu jízdního řádu?
Nahlédl jsem, strana 9, odjezd z Tatec v 6,57, 7,57 a 8,57, vypadly vlaky v mezičase, nyní jezdí po 30 minutách.
Pra zastavku Tatce je navrzeny model skoro zazrak z nebes, pocet vlaku stejny, jizdni doba dramaticky kratsi.
Já vidím v návrhu mínus 4 vlaky v ranní špičce.
Moc nerozumím ekonomické stránce věci. Ty nové pantery opravdu budou jezdit jenom v kladiva ve špičkách nebo budou v ostatním období nahrazovat zbytečně velké ešusy třeba do Strančic? Původně se snad počítalo s tím, že provoz Sp bude celodenní.
Já myslel že se s nimi pokryjí spoje, co teď jezdí syslografy. Nebo ne?
Syslografy ale jezdí taky jenom ve špičce.
„Reakce jsou bez výjimky pozitivní.“
Hm, a ptali se v Úvalech nebo Klánovicích, jestli jim vyhovuje zdvojnásobení intervalu? Jako nejsem v principu proti, ale tohle smrdí politickým newspeakem.
Kde vidíte zdvojnásobení intervalu? Já tam stále vidím S1 i S7, tedy spoj 4x do hodiny.
Jestli tomu rozumím, ti budou mít pořád svůj interval, ale tyhle vlaky budou všechny končit v Poříčanech nebo Č. Brodě, až do Kolína nepojedou.
Přečtěte si text, prohlédněte si prezentaci. Pak nebudete pokládat nesmyslné otázky.
Tam jezdí furt 4 osobáky za hodinu. Opačný směr je ale „na nic“, když by někdo jel z Rostoklat do Kolína (tak asi ale jezdí fakt minimum lidí), tak musí v ČB nebo v Poříčanech přestoupit, zase naopak do Nymburka nemusí. Ale tak co už, nikdy nejde vyhovět všem
Do Nymburka se pojede jako dnes s přestupem v Poříčanech.
Z Rostoklat ne.
Tak ne, moje chyba, z článku jsem to blbě pochopil (nahrává tomu věta, že Os z Nymburka pojedou celou trasu jako zastávkové, což by mě u trasy po 060 ani nenapadlo uvádět).
Opravdu má jezdit 2×471 už z Nymburka? Hořátev a Třebestovice jsou perony pouze na jednu 471.
A problém Kutné Hory je ten že pod stejnosměrnou část se vejde pouze jeden třívozový panter (elefant).
Samozřejmě že ne, ty vlaky od Prahy končí v Poříčanech, S12 jezdí ve stejných vozidlech jako dnes.
A co takhle integrace vlaků Ex1-Ex3, proč západní EC, IC Ex6 jsou v integraci a Ex1,Ex2 a Ex3 nikoliv – toto nejsou komerční spoje ale vlaky které dotujeme bylo by fajn zaintegrovat i EC,IC směr Kolín. U Ex3 KolínPraha platí tarif PID jen u vybraných spojů večerních to samé Ex2 ili Ex1 i v PID Lítačce vám to nabídne tyto dálkové vlaky
Ex6 je v integraci? On je PID až do Plzně? Jinak určitě, ty vlaky mají problémy s kapacitou už teď, tak proč je ještě více nezaplnit stovkami cestujících s Lítačkou na jednom poměrně krátkém úseku…
Myslím, že jen mezi Smíchovem a hlavním kvůli omezneí S7 přes most.
S Ex1 máte smůlu, to je komerční spoj ČD. A Ex2 bývá nacpaný minimálně do Pardubic, to by moc nepomohlo. Ex3 nevím.
Byl by jste pro jednotnou Moravskou integrovanou dopravu? IDSJMK by měl být celomoravský integrovaný systém místo ODIS,IDZK,IDSOK já jen že je tu tarifní guláš mezi Olomoucí – Ostravou a Brnem/Zlínem = zónový tarif s kooperací JMK,ZK,MSK,OlK
Proč Moravský? Udělejme zrovna jedeme celostátní, respektive, konečně rozšířme SJT a integrujme zbytek a můžeme se vykašlat a má x IDS s různými podmínkami, nebo to vzniklo jen jako krytí, aby se umlčeli odpůrci soutěží?
Přesně, chtělo by to integrovat celou republiku. A OneTicket aby byl na všechny druhy dopravy včetně MHD (OK, přežil bych, kdyby to bylo bez MHD). Jenže jsme u nás, tady se hledají důvody proč to nejde…
IDS nepatří do dálkových vlaků, max do R, ale určitě ne do Ex, jen tím zbytečně budou ty vlaky ještě víc plné, holt chcete jet levněji s IDS tak Pojedete pomaleji.
IDS v dálkovce v určitých případech nevadí, když je dost kapacity. Naopak se to může hezky doplňovat. Ale nemám pocit, že by u nás jakákoliv dálkovka tu kapacitu měla. Možná tak některé spoje Brno – Břeclav nebo na Valašsku a Ostravsku směrem na Návsí.
Tak Valašsko, ono to tam zastavuje jako jinde R, od Púchova až po Lipník, aby to posbíralo lidi.
Dá se říct, že ten Ex pásmuje v České Třebové.
V ODISu mají v integraci R62(Ex-EC,IC). ODIS je hodně pokrokoví hlavně má už skoro celý MHD segment v MSK v ODISu… Nový plán dopravní obslužnosti MSK plánuje zaintegrovat ale úplně všechno včetně Lanových drah od ODIS, vodní dopravu do ODIS a ukončení soukromých/komerčních tarifů bus/vlak/MAD a plnou integraci do ODIS. Ale máte pravdu PID by zhoršil cestování v Ex-vlacích…
Ono je to až po Zábřeh, Valach zastavuje ještě v Mohelnici na „na poli“ v Července 😉 Takže ano, pásmuje asi … no, od/do stanice Zábřeh
To je pro to, že tam nezastavuje R18, která zastavuje jen Olomouc a pak až Třebová.
Ale Ex jsou určené k něčemu jinému než dopravě Brno – Břeclav,krajský IDS v nich nemá co dělat, ale pravda vůči JMK jsem zaujatý, tam bych IDS vyřadil i z R, když je neobjednávají, když si chtějí hrát na stát ve státě, tak se vším všudy.
Ale když se odkloním od JMK, tak IDS nemá co dělat v jakékoliv dálkovce, protože je určena k něčemu jinému, než místní dopravě, samozřejmě nikomu nezakazuji tím jet Brno – Břeclav, Kolín – Praha, atd…, ale odfiltruje to cestující s IDS, kteří by ty vlaky jinak mohli přeplnit.
Pak ale byste ty R musel nahradit nějakými Sp.
Já vím, a vím, že bych tím zbytečně trestal cestující v JMK, takže toto politikum – vyřazení IDS z R by samozřejmě nebylo rozumné, jen by možná bylo dobré ukázat JMK, že nejsou stát ve státě.
A někdy se tak JMK chová? Zaváděním brutto smlouvy běžné v bus dopravě?
Ještě ze tyhle vaše pravdy neznají třeba ve Švýcarsku, kde je v IDS i TGV…
Jenže ono je nějaké pravidlo, že to co funguje ve Švýcarsku bude fungovat i u nás?
Se podívejte jak už teď jsou Ex natřískané a vy byste tam ještě povolil IDS.
Protože řešením je přizpůsobit počet (nebo délku) vlaků poptávce, ne naopak. Si podejte ruku s různými povinnými místenkovači.
Přizpůsobení poptávce spočívá právě v tom, že Ex nebude vozit vagón navíc jen kvůli tomu úseku v IDS přece. Leda by ten celý vagón navíc platil IDS.
Přizpůsobení poptávce se provádí (i ve Švýcarsku) mj. zastavovací politikou (a mj. pásmovým provozem).
Ano můžeme všechno nechat prodloužit (cca těch 10 vagónu, aby se to skutečně všude vešlo), ale těch vlaků ve finále pojede méně, protože a) délka, holt delší vlak se bude i déle rozjíždět. b) rychlost, protože z kopřiv budeme muset vytahat Béčka, a další, abychom měli dost vozů Takže se jich na trať nevejde tolik, resp. budou postávat u vjezdu, protože se budou tak dojíždět, že budou čekat na volnou hranu. A stejně to stačit nebude, vemte si, když v exponované dny a časy jezdí vlaky posílené, a stejně jsou natřískané až po strop, takže když do toho přimícháte IDS,… Číst vice »
Jde „jen“ o správný poměr počtu vlaků za hodinu v jednotlivých úsecích, aby se ta případná silná úsekovka dostatečně rozmělnila.
A ne, proti povinným místenkám jsem celou dobu, protože to situaci neřeší.
Ještěže si nebereme vzor z Německa kde radši ruší spoje, než řešit na jednokolejce křižování.
Nebo v Rakousku, kde v IDS jsou i Railjety.
„tak IDS nemá co dělat v jakékoliv dálkovce, protože je určena k něčemu jinému, než místní dopravě“ – principielně souhlasím, ale tak, že většinu českých R bych neřadil do dálkovky, když jedou třeba jen přes dva nebo tři kraje. Je to takový větší spěšňák. Srovnejte ČR s velikostí Bavorska.
Však jo, já dálkovou myslím Ex, v R prosím ať si tedy platí, když se dokáže daný kraj dohodnou.
Nechtějí si „hrát na stát ve státě“. To je vaše smyšlenka.
Mmch. dopravě Brno – Břeclav budou expresy TAKY sloužit, ať už v nich IDS platit bude či ne.
P. S. Tahle relace je zrovna hezkou ukázkou toho, že „Břeclav je předměstím Brna“ (30 min. jízdy vlakem, tzn. dokonce ještě méně než bude po VRT z Jihlavy do Brna či Prahy, přesto je Jihlava označována, že „bude předměstím Brna“) – a ejhle, ani se těmi nejrychlejšími spoji nedá mezi těmito městy jet na jednotnou krajskou jízdenku…
Hrajou, rozlišují mezi zaměstnanci jednoho zaměstnavatele, lžou o rezijkách tvrdí, že zákon je vyřadil z vlaků zajišťovaných v režimu veřejné služby, a tváří se jak zachránci, tím že vytvořili zaměstnanecke jízdné, místo aby přiznali, že to oni je zakázali. Samozřejmě že budou, že všichni nejedou na IDS, to je mi jasné, ale nepojedou jimi cestující s jízdenkou IDS, i bez nich bývají ty Ex natřískané. A to je nějaké základní lidské právo, jet na jizdenku IDS z Brna do Břeclavi v Ex? Když chcete rychlé spojení, tak ať ho krajský objednavatel zařídí, pak Vám tam IDS bude platit, ale Ex… Číst vice »
IDS ve smyslu integrace, navazování přestupů nebo dokonce čekačky určitě ne. Bus/Os v Kolíně může čekat na Sp, důvodně R, rozhodně ne Ex z Prahy. A Ex končící v Praze nemá v Kolíně čekat na čas odjezdu ani být propagovaný (apka to nemá najít). Místenka má jít jen mezikrajská. Minibar a další „luxus EC“ není zaručen (nepřijede než vystoupím).
Nicméně uznávání místní jízdenky beru.
Odjíždět z Kolína hned po ukončení nástupu/výstupu je blbost, nečekat na čas je možné na Libni, v Rosicích (do Pce), apod…, ale určitě ne tak daleko před konečnou. A proč by to apka neměla najít? To je blbost, cestující je ochoten si koupit jízdenku dopravce, SJt, není důvod mu zatajovat spoj, to samé místenka, když je ochoten si připlatit (například u vnitro krajský čest by třeba měla být vždy zpoplatněná). Můžete ten „luxus EC“ aktivně vyhledat, když o něj máte zájem. Ale uznávání místní IDS prostě ne, to napácha víc škody, než udělá užitku, naopak aktivně ukazovat i Ex na… Číst vice »
Regionální relace nepatří do rychlíků, ale jen do Os, jen tím zbytečně budou ty vlaky ještě víc plné, holt chcete jet levněji (bez rychlíkového příplatku) tak pojedete pomaleji. Neintegrace Ex do IDS není nic jiného než rychlíkový příplatek. Ve skutečnosti přitom v relacích, kde jezdí R i Ex nebo kde jsou konstruovány JŘ návazných spojů na Ex, stejně zásadní část cestujících využívá ten Ex s jízdenkou dopravce, včetně vícedenních. Stává se přitom, že část autobusových linek relativně dobře navazuje na Ex, zatímco přestupní doba na R je třeba i 50 minut (např. od linek 900 nebo 934 na Ex3 vs.… Číst vice »
„jen tím zbytečně budou ty vlaky ještě víc plné“
Tak se přidají vozy (které by při tom vašem vynálezu bylo potřeba přidat na Os vlaky).
„holt chcete jet levněji (bez rychlíkového příplatku) tak pojedete pomaleji.“
Nebo autem.
Přesně tak; ten první odstavec je ironická parafráze příspěvku, na který reaguji. A před pár desítkami let ještě realita.
Však expresy by v Kolíně „metodicky správně“ neměly vůbec zastavovat.
A důvod? To samé by se pak dalo říct třeba o Třebové.
Vejde se to tam? Celkem by mě zajímalo jak dopadla studie Poříčany Kolín.
Když si to spočítáte, zjistíte, že ve špičce v úseku Poříčany – Pečky – Kolín oproti dnešku naopak jedna trasa ubude.
No popravdě, čekal jsem od R41 konec nutnosti „rvát se“ do různých Svitav, Vysočin, IC, EC atd…. Prostě Sp Čáslav – Praha hl.n. s obvyklým zastavením, kdy se navýšení jízdní doby při denním trmácení dá akceptovat (ČA,KH,KO,PEC, ČBR, LIB) a nebude nutno vymetat kupátka a strkat se s místenkáři, študáky atd….. a cestovat v klidu a komfortu Panterů. Mýlil jsem se. Takže buď už opravdu změnit zaměstnání, nebo dál potupné „rvaní se“ do starých B249 a různých přecpaných dálkových vlaků….vždy mimořádného řazení a zvášť bídné „mimořádné“ kapacity. Obzvlášť ranní R966 to je chuťovka!!!!
Temto stiznostem moc nerozumim, nechapu proc se vubec cpat v Caslavi do nejakeho spesnaku a nejet rychlikem. Spesnak prece nama resit to, ze na rychliku jezdi sroty vlaky.
Právě naopak, myslím, že rychlé. pohodlné spěšné vlaky mají sloužit pro běžnou dopravu do škol, zaměstnání atd…. Já zase nechápu, proč se mám v Kolíně rvát (klopýtat přes kufry, přes študáky rozložené po 4 sedačkách, či se stále dožadovat uvolnění svého místa (místenka) v různých Valašských (Slováckých) expresech, popř. jiných IC, EC (Metropolitanech) atd…abych se dostal do zaměstnání (cestovní doba 35 min – asi tak jako v Praze metrem). Na to má sloužit regionální doprava, nebo se mýlím? Osobní vlak má být zastávkový, spěšný vlak obsluhovat centra regionů. Popravdě, já zase nechápu Váš příspěvek. Zvlášť když ČD řadí na různé… Číst vice »
Pak se musim ptat, kdo ma podle vasich predstav byt cestujici v takovem rychliku? Proc vlastne v Caslavi zastavuje? Vite kolik lidi jezdi obdobne dlouhou trasu pardubice praha? A pozaduji snad pardubaci nejaky svuj extra spesnak?
Nepožadují. Pardubákum to ale do Prahy jezdí každou chvíli. Navíc mají ještě Pernera a LET 1290. Čáslav a KH mají ve špičce jednou do hodiny (mimo špičku jednou za 2 hodiny) jen linku R9. 😀
Jde asi o to, že Čáslav a Kutná Hora by měly do Prahy použitelný půlhodinový interval, což tímto padlo.
Zrovna Pardubice – Praha jsou dost perfektní. Když se vyhněte vysloveně pátečnímu odpolední z Prahy, fakt není moc co vylepšovat.
Osobně miluji Svitavy v klasice, kde si příležitostně můžete zaplatit 1.tridu v otlučeném veteránu nebo jet 2. třídou v tom samém, ale nové vypucovanem vagónu (B209).
Ale ve frekvenci Pardubice – Praha jezdí i spoje RegioJetu. Podle toho je vidět, co je a není ekonomicky výhodné…..Kolín naprosto vynechává, protože tam kde je jízdní doba 35 min, nemá cenu brát cestující (a snižovat si tržby) regionálním rychlíkům a spěšným vlakům. Já osobně bych raději v relaci KO-PHA jezdil spěšným vlakem (jako jezdím relativně pohodlně – díky nižší vytíženosti) již dnes (R41), než přeplněnými „rychlíky“. Dobrá každý dle svého….nedohaduji se, jen jsem věřil. Pro mně lepší 50 min (45) v Pantheru, než 35 min ve špinavých B249 apod se šesti lidmi v kupé (zvlášť v létě). Prostě čekal… Číst vice »
„Na to má sloužit regionální doprava,“
Asi bych poprosil o upřesnění, není mi z toho jasné jestli má regionálka sloužit pro 35min jízdu do práce nebo pro študáky z opačného konce republiky.
Víte, to je na dlouhé povídání….je to i o tarifikaci a různých „úlevách“ které jsou a nejsou potřeba. Osobně bych vlaky typu Pendolino, EC, IC nechal zastavovat mnohem méně a hlavně bych neumožňoval žádné slevy (udělal bych tarifikaci podle denní doby a vytíženosti – i když to se v sezóně a mimo dost liší), nebo povinnou místenkaci (nutonost vyřadit je z veřejné služby). Podle mně si tyto vlaky na sebe vydělají a stav. kdy se přes študáky se zelenými kartičkami v 1.třídě (ano správně tam nesmí, ale realita je jiná) nedostanete ani na WC asi nevyhovuje nikomu. Rychlíky ve veřejné… Číst vice »
Do Prahy zkuste linku 381 😁
Jo, z Čáslavi za víc než 2 hodiny na Háje, to dává smysl 🙂
Toto trvalo… A co jiné tratě? Neexistují?
Popravdě, rozhodně to je krok kupředu, ale čekal jsem tedy víc. Ty spěšné vlaky by měly jezdit celodenně/celotýdenně. Třeba v delším taktu, ale měly. Tady koukám pořád jen špičky pracovních dní? To mi přijde málo… dále jak už zde bylo psáno, mluvilo se o Kutné Hoře, také o Čáslavi… a o té už se raději ani nikde nepíše. Pásmo mělo být z Peček, je z Poříčan, pak se divíme, že se nestihne systémová jízdní doba. Ale hlavně že se nemusí navyšovat vlakokilometry…
S KH a Čáslaví je to na samostatný text.
Ty pasmove spesnaky ale primarne resi problem na jine casti trati a jine cestujici. Byly casy kdy osobaky jezdily napr. praha-pardubice. Caslav maji primarne resit podstatne rychlejsi rychliky. Spojovanim reseni techto trati vznikne leda gulas.
Výhledově (VRT) ano, ale při současné kapacitě trati je další vrstva nereálná/neefektivní…
Ale vzdyt uz tam ta vrstva je, jmenuje se rychlik a je dokonce podstatne rychlejsi nez ten pasmovy spesnak.
Pak ten rychlík ale má minimálně v tomto vytíženém úseku jezdit alespoň v hodinovém taktu celodenně a celotýdenně.
To souhlasim, obecne smer na Vrchovinu je dnes vlakem docela bida.
Však od 12/2026 bude.
Ok, vrstva tam je, ale nejezdí dostatečně často a trpí velmi nevyrovnanou poptávkou na své trase, takže logicky dojíždějící z Čáslavi/KH očekávají zlepšení, byť třeba ve formě o něco pomalejšího vlaku (ale spolehlivějšího, méně nacpaného, s lepší akcelerací)… Po zprovoznění VRT si umím představit hodinový interval 4 linek Sp třeba takto: Praha-KH Město, Praha-Pečky-zastávkově-Čáslav(-HB), Praha-Sadská-zastávkově-Poděbrady-Kolín i Praha-Poříčany-zastávkově-Pardubice… A k tomu možná ještě doplňkovou dvouhodinu Praha-Sadská-Nym/město-Jičín…
Frekvenci z Nymburka do Poříčan dneska v pohodě odvozí ve špičce regionova a mimo špičku stačí 810. A najednou 2×471?
Pak je tam ale něco špatně, protože ze Sadské a okolí jezdí do Prahy daleko víc lidí než nějakých „60 – 80 za hodinu“ (či kolik že jich v té Regionově ve špičce jede).
Ovšem, prosté nasazení 471 za 814 na tom asi moc nezmění, zejména když to nadále bude všudezastavující courák (akorát teda odpadne přestup či obecně prostoj v Poříčanech).
A frekvenci z Poříčan do Prahy?
Jaká je frekvence z Poříčan do Nymburka? Čekal bych dojíždějící za prací z Poříčan do Nymburka, ne naopak. A dojíždějící z Nymburka do Prahy spíš v rychlíku.
No to ale hlavne proto, ze autem jste na Cernaku za 20 minut, ten spesnak z Porican s pripojem na Sadskou dost zasadne zamicha karty. To ze dnes poptavka po vlaku neni, neznamena ze neexistuje za jine dosti lepsi situace.
Redakce: Nedávno jste se zmínili, že se chystáte brzy představit tu slavnou studii na ŽUP (NS2/Metro-S), pamatuji-li se dobře. Ještě to platí, nebo studie zas sklouzla? Pokud sklouzla, proč? Důvody mohou být nejen nezajímavé („máme chřipku“) ale i zajímavé („po té benešovské nám do toho vhodili další trať navíc“).
Dokud se nevyřeší kapacita přípražských tratí (NS2, VRT Polabí), bude to s příměstem špatné, ať se bude pásmovat nebo nepásmovat jakkoli.
až bude, tak ji představíme.
Směrování/prodloužení do Kutné Hory/Čáslavě by pomohla i Hlízovská spojka.
V Poříčanech by to chtělo přesmyk z liché skupiny (3. a 5. kolej) na Nymburk a spojit S1 s linkou S12.
Tak jsem zvědavý, zda se tento koncept rozšíří i na 221. Zatím nám tu slibují skanzen ve formě AB+4*Bdt ještě na dlouho.
Myslíte R17? Obávám se, že s tím se musíte obrátit na MD, ne na SčK.
R49. R17 jezdí celkem slušná, už není výjimkou potkat soupravu složenou jen z klimatizovaných vozů.
Dodatek: přitom pásmování na 221 by znamenalo zavedení rychlých vlaků mj. do Čerčan a tím i možnost celkem rychlého spojení z Prahy do Týnce n. S. a možná i Sázavy.
Na pásmování by byla ideální stanice v Senohrabech, díky její prostřední koleji.
Zde musím „poděkovat“ SŽ(DC) k „optimalizaci“ Senohrab na 3 koleje za 4+vlečky.
Navíc tam udělali krátká nástupiště, kam se vejde 2׎abotlam, ale 2×EMU400 ne. Ale konkrétně tady by snad neměl aspoň být problém je prodloužit.
To je prozíravé plánováni ala SŽ, každá zastávka a stanice jinak dlouhé peróny, výhled 10 let je pro ně nekonečno…
Ve skutečnosti se pro pražské příměsto v elektrice délka nástupních hran zas tak moc nelišila – 200 m plus různě malá rezervička.
Smím se zeptat, jak byste tam ty 4 koleje s vysokými peróny nacpal? Ony z těch původních 4 byly současně použitelné tak dvě a ještě se muselo hlídat, aby se do lidí nevjelo.
Dnešní Senohraby jsou právě pro ukončování Os ideální, právě díky té prostřední koleji, na kterou lze odjíždět nebo přijíždět bez narušení protisměru. Tohle právě chybí ve Strančicích, Říčanech a docela i v Benešově. Takové nulté koleje by měly být ve všech nádražích, kde často končí osobáky.
Na Benešovské trati má být předjížděcí koncept, tam je pásmový provoz s osobáky jen v části trasy vzhledem k velké poptávce na oba směry z celé trati nevhodný.
S tím se počítá.
Ale dost busů jede do Stránčic jako na terminál. Vzhledem k cestujícím by byly lepší ty, ne?
No nevím, možná ani ne. R49 taky staví v Mnichovicích a Strančice projíždí. Asi se má za to, že těch přistupujících zas tak moc není a odveze to 15min. takt S9.
Je to hned další trať, kde má být zaveden.
A to jsou krásné vozy, nadčasové. A jak nemrzne, tak teče i voda! Co by za to jinde nedali, třeba v Albánii…
Jen je na nich ta „nadčasovost“ již trochu vidět….ale jinak famózní cestování.
Další zhoršení pro Kutnou Horu, kdy linka „R41 Vrchlice“ by raději měla změnit své jméno. R41 s Vrchlicí už nebude mít téměř nic společného a důvod vzniku této linky, tedy zlepšení spojení Prahy a Kutné Hory, zmizí v propadlišti dějin.
V původním JŘ (představeném při oznámení o koupi panterů) byly spěšné vlaky rychlejší, pásmovaly v Pečkách a jezdily až do Čáslavi. Čert ví, co se stalo, z hlediska konstrukce tras na koridoru jsou tyto nové naopak koliznější než ty staré.
Stala se nedostatečná kapacita Pečky – Poříčany, a zbytečných 7 hran v Poříčanech, které se musí nějak využít. Pásmování v Pečkách chtějí všichni a dává logicky smysl, ale v Poříčanech spržel postavil obří nádraží v malé obci, které musí být využité. Kvůli tomu dopadne naprosto hrůzostrašně i rekonstrukce žst. Pečky.
Naopak pasmovani v Poricanech je mnohem logictejsi, protoze je to prestupni bod na Sadskou. Pro Pecky samotne to nebude mit oproti stavajicimu stavu vliv. Sice tam budou 2 zastavky navic, ale podstatne sviznejsim vozidlem, lepsi trakci parametry, vyssi maximalni rychlost. Realne neni vubec duvod, aby byla jizdni z Pecek delsi.
Navrhování pásmové stanice by se mělo dít hlavně z důvodů analýzy přepravních proudů a jejich lomů. To, že někde „vždycky železničně byl“ přípoj kvůli odbočné trati 5 km od lokálního centra (do budoucna může být naopak výhodnější a provozně efektivnější jezdit Os Nymburk – Český Brod, kam by lidé ze Sadské dojeli vlakem přímo), neznamená, že se podle toho má dělat pásmová stanice (také proto je třeba ji zvolit dobře, aby se rychlé vlaky příliš nepřeplňovaly). Pokud je za tím opravdu nějaká lobby typu „v Poříčanech je velké nádraží“ (obec samotná ve srovnání s Pečkami i Českým Brodem naprosto nevýznamná),… Číst vice »
To zni sice teoreticky pekne, jenze v Brode vam konci linka S7, tam ty vlaky je problem narovnat jiz dnes, nemluve o krizeni cele trikolejky. Technologicky je to zkratka proveditelne nejsnaze v Poricanech s bonusem pro cestujici z Trebestovic a predevsim Sadske.
Tak pokud budeme všechno dělat jen tak, aby se nám to v dnešním stavu dělalo co nejsnáze a všechno ostatní označíme ze teorii, tak se moc neposuneme…
No ja myslim ze to co je navrzeno je vzhledem k parametrum trati skoro zazrak z nebes a naprosto zasadni zlepseni a zatraktivneni zeleznice pro zcela jasnou skupinu mest a vesnic. Vy to snad nevnimate jako zadadni koncepcni posun? Me naopak prijde ze to co redite vy je v kontextu navrzene zmeny konceptu dopravy, naprosto marginalni az negativni, vzhledem k tomu ze Sadska a Poricany vygeneruji podobny pocet cestujich co Cesky Brod. Kdyz bych byl rypal, tak se spise ptam, proc to zastavuje v Brode, kde Os jedou co 15 minut a jizdni doba je jiz vcelku snesitelna.
Teď se ukazue, jak mezi Poříčanami a Pečkami chybí ta třetí kolej, která se mohla/ měla dodělat při reko tohoto úseku, nejlépe až do Velimi.
Svata pravda a totalne promarnena prilezitost, alespon do tech Pecek to slo pritom dotahnout velice snadno.
Pokud má být nejvzdálenějším cílem těchto Sp od Prahy Kolín zastávka, tak mě pásmo Poříčany neurazi. Ale chtělo by to ještě něčím doplnit R9 na 30/60 po Caslav.
Tak radši budete za desítky minut zpoždění? Rekonstrukce 4. a 5. nástupiště v Kolíně velmi negativně zasáhne do provozu. Protože na Kutnou Horu se dá odjíždět jen z těchto dvou nástupišť. Zasadili jste se o autobusovou revoluci ve východní části SčK a upozadili v tomto systému vlak, tady máte výsledek. A obsazenost vlaků v ranních hodinách nebývá velká, protože raději lidi jezdí rychlíkem.
Že ještě nikoho nenapadlo postavit spojku z koridoru na 231, aby se meblokovalo vytížené zhlaví .
Ale ta spojka se stavět měla. Z 230 Hlízovská spojka a měla se napojit u dílen na trať 010. Nicméně kvůli chybám v územním rozhodnutí se celá dokumentace vrátila k přepracování a tak stavba, která měla letos začít se posunula na zatím neznámo kdy.
Co má zkvalitnění autobusové dopravy na Kutnohorsku společného s vlakem? Kutná Hora je dnes spokojena s autobusovou dopravou, avšak přeje si zlepšení vlakové. Zatím dochází k opaku (viz loňské zrušení návaznosti S20/R18). Proto také tento koncept kritizuje a přeje si zachování konceptu spěšných vlaků a jeho rozšíření o další spoje + vybudování kutnohorského oblouku.
No konečně, to to trvalo. Je aby se tam ti cestující nakonec vešli.
To me presne napadlo, protoze nikdo soudny do osobaku z Brodu, a Porican-Kolin uz nikdy nesedne.
V původním jízdním řádu (s Čáslaví) se pásmovalo v Pečkách a Poříčany se projížděly. Tak uvidíme, jestli se nad vytížením vůbec přemýšlelo, když se pásmová stanice jen tak posunula blíže k Praze.
Tak projet napr. Poricany, odkud se docela hromadne pristupuje i ze Sadske byl nesmysl od prvopocatku.
Pokud se do vlaku nevlezou nebo se kvůli nim přeplní vlak z Brodu, bude jim přestup nanic a raději vezmou zavděk osobákem. Takže i tady je potřeba nemyslet si, že lze chytit úplně všechny zajíce najednou. Možnost nasazení menší jednotek na Sp je jednou z klíčových podmínek efektivity, když tím vlakem budou jezdit všichni, bude se to muset posílit a tím se koncept stává neúnosně drahým.
To je neco jako o te hospode a hostech, ne?
Ale ano. Podobně jako když zavedete třeba Sp, který bude zastavovat příliš často, tak z něho už žádný Sp nebude, přestože lidí asi mírně přibude. Proto taky v těch stanicích nestaví dálkovka, není pochyb, že by tím jezdili lidi do Prahy, ale ten vlak má jiný účel a tímto by se zdražil. Každý segment má své plusy a mínusy a své zákazníky, nemůžete chtít všechno všem.
Ta trať si těžko může dovolit malé jednotky. Koneckonců trh se strojvedoucími také.
Malé jednotky = např. na této trati 240/480 míst místo 620.
Proč by to s většími jednotkami bylo drahé? Personálně to vyjde stejně, větší jednotka by měla být na počet cestujících levnější v odpisech a poplatek za dopravní cestu by také měl vyjít u větší jednotky na počet cestujících menší.
Problém bych viděl spíš v tom, že když to bude zastavovat často, opět se tím prodlouží jízdní doba ze vzdálených míst.
Ze stejnhého důvodu jako nejezdíte s klasickými soupravami se spoustou vagonů na lokálkách. Prostě pokud je něco drahé na pořízení a provoz, musím to provozovat tak, aby to mělo využití, ne ten koncept udělat tak, abych v půlce trasy vozil vzduch a peníze mi chyběly jinde.
Tak jak to je namalovano v prezentaci je dokonaly kompromis. Uspora casu stale 20 minut na jizde a pritom Sp pobere vse v klicovych bodech na trati.
To, jestli to „pobere“ (rozuměj kapacitně a v třeba delším časovém období při nárůstu demografie a při zvyknutí si cestujících na nový koncept), uvidíme v provozu. Btw z jízdního řádu to vypadá, že u Kolína je kolize s R9 (odjezd v X:10, R9 odjezd v X:12). V původním jízdním řádu (Pečky a Čáslav) si kolize žádné nevybavuji, takže i takto je třeba to brát.
Podle mě by z podobných důvodů byla chyba objednávat pro PID mnoho desítek EMU400, měla by tam být i část osmivozových EMU 850.
Konečně, ale koukali jste do té prezentace? Tam je informace o výsledku prověření jízdního řádu Správou železnic z února letošního roku – výsledek analýzy je: prodloužení jízdní doby pásmových spěšných vlaků – vyšší potřebný počet vozidel – upravený návrh JŘ Správy železnic omezuje očekávané benefity (jedním z důvodů je další zahuštění dopravy na trati 011). Otázkou tedy je, jestli zavedením pásmování vlaků vůbec dojde ke zkrácení dojezdových časů z míst dále od Prahy nebo jestli to finální zkrácení nebude jen čistě kosmetické.
Vzdyt to projede 8 zastavek.
A je to svižnější než Elefant.
Pojede to v taktu a pokud se koncept neměnil i v tomto ohledu, některé z vlaků by měly být vedeny Elefantem.
Hurá! Slyšel jsem, že snad byl někdo na Ropidu dlouho proti.
Tak tedy konečně: Dieser Zug fährt weiter ohne Halt bis: Český Brod
Já už se v té úvalské malé věci nevyznám, Pražáci by s ním nejraději udělali to samé co Habsburgové s 27 českými pány, nenávidí ho Kladeňáci, okolí Všetat, okolí Mníšku pod Brdy a Dobříše, pomalu celá Vysočina, protože jim zpřetrhal jak vlak tak autobusy a to ještě před úpravou jízdních řádů, které přišli v Prosinci 2023, kamarádka jezdící do Brandýsa nad Labem z Prahy se třese, jak to bude vypadat, protože jednou to je tak, po nějaké době zase jinak, její známí z Mratína, Sluh a okolí si ho taky „velmi vychvalují“, třídní jednoho ročníku pod námi ho „miluje“, protože… Číst vice »
A jak toto souvisí s obsahem textu a jak s textem souvisí Karel Havlíček? Malá úvalská věc je co? Váš mozek?
Myslím si, že za Karla Havlíčka Borovského železniční doprava vypadala úplně jinak. On snad vlakem tudy cestoval. Z Kutné Hory, kde vydával časopis Slovan, a naopak. Častým uživatelem železnice (z Olomouce do Prahy) byl i náš arcibiskup „tatíček“ Stojan.
Zemřel roku 1856, tedy v dobách kdy lokomotivy dosahovaly tehdy závratný 30 km/h a na silnici se dal potkat dostavník.
Do Brixenu jel taky kočárem a jak to potom popisoval 🙂
a prej zadarmo, vidíte, ty režíjkáře
Ano, to znám, to je má oblíbená literatura. Stejně jako mám rád celé dílo Karla Havlíčka.
To ovšem závratná rychlost byla. Za půl až dvě hodiny ujely vzdálenost, kterou bylo možné po cestě urazit za celý den. Mít tak dnes vlak, co je také 6-8× rychlejší než auto na dálnici…
Určitě to cením, ale je mi líto, že je to tak trochu improvizace. Provozní koncept se měl řešit před nákupem vlaků. V ideálním případě si dovedu představit, že z Časlavi vyjede jeden Panter do Kolína, kde se spojí s druhým Panterem od Chocně, z Kolína pojedou zastávkově do Poříčan, kde bude čekat Panter od Nymburka a tyto tři spojené jednotky pojedou jako současný Sp do Prahy. Myslím, že by to pomohlo přetíženým rychlíkům v okolí Prahy a zároveň by do Prahy přijel plný devízivozý Sp, tudíž kapacita na trati bude dostatečně využita a zároveň i kapacita vlaku v koncových úsecích.… Číst vice »
Obávám se, že by na dvojnásobné spojování během jízdy byla v grafikonu potřeba taková vata, že by se to stalo nepoužitelným (dlouhé jízdní doby), anebo velmi nespolehlivým, kdyby tam ty rezervy nebyly (extrémní přenos zpoždění).
To je právě výhoda jednotek, že jsou spojené do dvou minut, což je doba, kterou v uzlu zabere výměna cestujících. Je pravda, že spojování jednotek může způsobit zpoždění, avšak nejedná se i příliš dlouhé trasy, takže se nedomnívam, že by to bylo horší než čekat třeba na zpožděný přípoj.
Jenomže třeba v Kolíně prakticky nebude čekání na přípoj nikdy, protože takto jede něco co 20 minut (v PID). A nyní by se na přípoj čekat muselo, což by se stabilitou zamávalo.
Zatímco přeplnění trasy těmi krátkými „co 20 minut“ problémy nepůsobí…
Nemluvím o přeplnění trasy, ale o tom, že když by se čekalo na spojování, tak zpozdění jednoho vlaku automaticky znamená zpoždění tří.
Dvě minuty ani teoreticky ne. Navíc musíte počítat s konfigurací konkrétní stanice. Takže například chcete-li spojovat v Kolíně od Chocně/Kutné Hory, tak pěkně od Chocně už od vjezdu 60 km/h celé 3 kilometry do stanice.
A třeba v Poříčanech, má-li přijet první Os od Nymburka a bude zpožděný, tak jak spojování proběhne? Sp od Kolína bude čekat u vjezdu a blokovat celý koridor?
Tím neříkám, že jsem proti spojování. Ale musí na to být připravená infrastruktura.
„má-li přijet první Os od Nymburka a bude zpožděný“
Pokud jsou to jednotky stejné řady (nebo alespoň stejného počtu vozů), tak prostě bude první ta od Nymburka, za ní ta od Kolína a přehodí se oběhy. Jednotka od Nymurka si vezme oběh té od Kolína a naopak.
A jak se to reálně dělalo do roku 2010, kdy se ešusy v Poříčanech spojovaly?
…zni to zajimave, vlastne i logicky, ale abychom to neprekombinovali. Toto se jiz zkouselo s elefanty v Poricanech a skoncilo to totalnim fiaskem. Zalezi jak maji pantery „spolehliva a funkcni“ automaticka sprahla.
Krajské volby se nezadržitelně blíží a tak jsme svědky plna kravin. První vlak ve 3:32 … Ach jo
Proč je to špatně?
Protože Koro s ním nejezdí.
Můžete mi nastřelit pro koho je tento budoucí vlak určen?
Asi pro podobnou skupinu cestujících, pro kterou je určen nynější Os s odjezdem z Kolína ve 3:22 h.
Protože v úseku Poříčany – Praha půjde o jeden a ten samý Os vlak.
Protože pro ty dva lidi co tím někdy možná pojedou, vlak platíme my všichni… A to je prostě fakt
A ve kterém úseku tím pojedou dva lidi? Na vlaku na pátou do Prahy mi nepřijde nic divného, zvlášť na této trati, kde železnice slouží mimo jiné městské dopravě. Pokud tím pojedou dva lidi z Nymburka do Sadské, je to pořád OK, někde to musí nocovat a v Nymburce se vlaky stejně za večer nahromadí.
Vlak o půl čtvrté do Kolína už jezdí asi 50 let a svoje cestující to má.
Áno, právě ztratil voliče dojíždějící z Tatců do Klučova. Sebral jim přímé spojení, v autobusu není záchod!
Tak si zajděte už doma nebo v práci 🙂
Čáslav tedy zcela ze hry?
Jak ze hry? Z Čáslavi se snad jezdí rychlíkem, ne?
Původní koncept počítal s R41 do Čáslavi.
Rychlíky jezdí jednou za hodinu. Mimo špičky jednou za dvě hodiny. Tedy zahuštění formou Sp na 60 minutový takt celodenně, resp. 30 minutový takt ve špičce, minimálně do Kutné Hory, ale ještě lépe (nebo omezeně) alespoň do Čáslavi, by bylo více než žádoucí, a hlavně to bylo ve všech plánech při koupi těchto jednotek…
Přesně proto se na to ptám, od začátku se propagovalo spojení do Čáslavi a najednou není.
Při tom by stačily 3 páry, dejme tomu, ráno a odpoledne to proložit s rychlíky.
Rychlíky ale pak jezdí do Čáslavi přetížené a ve zbytku trasy poloprázdné. Sp vlaky by v Čáslavi část cestujících převzaly a pak by na R nebyly potřeba dlouhé soupravy, které někde kolem Křižanova jezdí s hrstkou cestujících.
Nechápu ty nářky úkolem nějaký Čáslavi, to musí mít kdejaká díra přímé spojení s Prahou?
Konečně objevujeme ameriku, tohle je velký skok kupředu, teď ještě to samé zavést na dalších tratích.
A co, z původních plánů sešlo a co vesnice na lokálkách, kde stát od vlády Jiřího Rusnoka nainvestoval stamiliardy a ta úvalská malá věc tam zastavila provoz, hrabal se v autobusech, což přineslo Praze vyšší automobilovou zátěž ve špičce, nevím co je tady za úspěch, leda že volíte STAN, ale to pochybuji
Myslíte třeba Dobříš s tragickou jízdní dobou anebo Mšenku, kde je to do Prahy s přestupem? Ty jistě vygenerovaly stovky aut a zhoršily nesčetně dopravní situaci v Praze (ironie).
To už právě dávno. A namísto řešení jen podpora toho stavu (další silnice a parkoviště, ne vylepšení tratí). Už jen takový přestup, zcela neřešitelná věc, že…
Když Mšeno má přímé autobusy k Metru, které jezdí _pořád_.
Tohle je o středočeském kraji, ne o Liberci.
Vláda Jiřího Rusnoka trvala 7 měsíců a těžko mohla na dráze proinvestovat stamiliardy, když rozpočet SFDI (kde jsou i silnice) byl okolo 50 miliard…
A fakt se měly do těch lokálek investovat stamiliardy? A čemu ty stamiliardy investované do lokálek pomohly? Nějak je zrychlily? Pomohly lepším přípojům? Přiblížily ty lokálky nebo zastávky na nich obcím? A nebo se prostě jen utratily peníze, za které se mohly vylepšit tratě, kde jezdí tisíce lidí za den a ne jenom desítky?
Na jiných tratích v ČR je to normální, pokud tam je požadavek rychlého spojení města s mikroregionem.
Ten článek má tak divný sloh (včetně v citacích) a názvosloví, že vůbec nechápu, co se nám snaži sdělit.
Povídejte, čemu nerozumíte.
Třeba najdete vysvětlení. 😉 https://www.ctenarska-gramotnost.cz/ctenarska-gramotnost/cg-a-dyslekticti-zaci
Citace je tam jen jedna, ne?
A jakou část věty „Reakce jsou bez výjimky pozitivní. Dojde k výraznému zrychlení dopravy z okrajových částí linky“ jsi nepochopil?
Konecne !!!! Logicky a spravny krok, ktery vyrazne zatraktivni zeleznici dale od Prahy. Timto pres leto nechavam auto doma a budu i v lete jezdit vlakem, protoze to vyjde casove +- nastejno.
….a jeste je treba doplnit, ze zatimco stavajici Sp jezdi totalni srot, tak prijdou regiopantery, ktere nejen ze pozvednou kulturu cestovani, ale mohou jet 160 a hlavne maji podstatne lepsi trakcni parametry nez superline ukkouzane elefanty. Takze i ten usek Poricany-Kolin bude pekne odsejpat a nebudou se ty pantery tolik plest provozu jako ty line elefanty.
Počkat, tam taky stálě řádí řada 460? 😉
Ne, ale honeckerovy pomsty anebo nádherné B249, pokud si tu linku správně vybavuju (spěšné Praha – Kolín).
Och, tak to je zlé. Jako student a kočí v té povídce.
Tam radi Honecker
Lepší Honecker než zůstat stát na nástupišti. Když není nacpaný, jede se s tím vcelku přijatelně, pokud tedy nejsou letní třicítky. Buďme rádi že tu tyhle šroty ještě jsou, jinak by fakt nejelo nic…
No a my budem raději rádi, 🙂 že „lepší panter než zůstat na nástupišti.“
Samozřejmě že by jelo i něco jiného, pokud by kontrakt s ČD (nebo někým jiným) řešil někdo jiný než nekompetentní Jermanová a její dream team.
Ten by ale 160 km/h mohl?
ne Bdmtee alias Honekrova pomsta
Uklouzane mozna. Ale superline? Ja s nimi jezdim, vpredu, a line opravdu nejsou.
Jezdim tim denne a prave toto pocasi je naproste peklo. Mozna jste jenom nejel necim, co ma skutecne odpich a za kazdeho pocasi.
A jakože Panter neklouže? Povídejte nám o tom. Zajdu si pro popcorn.
Konečně, paráda! Mohlo by to přilákat víc lidí do vlaků.