Středočeský kraj ustoupil od trolejbusů z Prahy do Kostelce nad Labem
Představa obce Veleň o podobě trolejbusové trati. Foto: Velen.cz
Trasa do Brandýsa nad Labem má podle vedení kraje podporu obcí, její příprava pokračuje.
HNUS! Tedy ty troleje.
Pěkné zobrazení. Podobně to vypadá v Lázních Bohdaneč či Šlapanicích. Lidé téměř nevidí na oblohu.
Prostě jedna z mála dobrých věcí se nebude dělat kvůli demagogii a ………některých málo znalých osob (raději pár teček než se vyjadřovat málo slušně).
Přečetl jsem si diskusi a nestačím se divit. 1. Obyvatelé dotčených obcí prostřednictvím samosprávy svobodně vyjádřili svůj názor, na který mají ze zákona právo a, který je nutno respektovat. Příspěvky některých fanatiků mi připadají jak z 50. let, kdy probíhala kolektivizace zemědělství a stejným způsobem se útočilo na osoby, které nechtěly vstoupit do JZD. 2. Údajně dobrý úmysl,kterým má být snížení emisí a čistější prostředí nejvíce podkopává fakt, že se toto opatření protlačovalo na dvou výjezdních linkách „na venkov“, kde bude ekologický přínos minimální Naproti tomu, tam, kde by zavedení trolejbusové dopravy přineslo největší ekologický efekt, tedy v hlavním městě,… Číst vice »
ad 2 k tomu tichu po pěšině. https://zdopravy.cz/tag/elektrizace-autobusovych-linek-v-praze/
Máte pravdu, v tom jsem ujel.
To „ticho po pěšině“ můžu tak akorát mírně poopravit formulkou „méně mediálně propírané“, než ten Kostelec.
V Praze nezveřejnil magistrát dílo zfetovance s photoshopem.
1) Právo na názor jim nebere. Nechtějí trolejbus, tak ho mít nebudou.
Ale proč k tomu vymýšlet kraviny jako stavba takových sloupů, izolátorů i vedení jako je na té animaci – takhle by trolejbusová trať nevypadala. Vizualizace něčeho reálnějšího, jak se dnes tratě staví, by fungovala lépe (někomu by se to stejně nelíbilo a byl by to jeho oprávněný názor)
2) v Praze ebusy jezdí na více linkách.
Naštěstí mají mozek. Ta oblast potřebuje úplně novou infrastrukturu. Natažení drátů z peněz daňových poplatníků jiných zemí EU tam skutečně nic nevyřeší.
Chyba.
Zajímavá konstrukce, kolik to má přenášet wattů? Pod tím bude jezdit trolejbus s aquaparkem, saunou, sněžným areálem a automobilkou?
Mě tady snad vomejou… 😀 Co to je za argumenty odpůrců? Dvojitá řetězovka? Čtyři tlusté dráty? Sloupy jako obilná sila? Izolátory jako talíře? Všem těm bych chtěl vzkázat, že já jako projektant trolejbusových tratí samozřejmě sleduju vývoj moderní techniky i moderních technologií. Za těch necelých 20 let jsem měl tu čest u toho vývoje být a pozorně jej sledovat. Trolejbusovou řetězovku jsem viděl jedině v Borku u Českých Budějovic a pak v Rusku. Jinde jsem ji aplikovat neviděl. Jako izolátory se používají úzké smyčkové izolátory, které tolik nerazí do očí. Lana jsou tenká, nerezová s vysokou pevností. Sloupy mají největší… Číst vice »
Řekl bych, že řetězovku měly svého času i Pardubice v úseku přes Wonkův most. Tenkrát se dělala nějaká velká rekonstrukce a všechny sloupy z mostu musely pryč, tak tam dočasně byla řetězovka.
Dočasně se dá překousnout leccos. Trvale už ne.
My si všichni myslíme, že trolejbus má jezdit po silnici pod tím potrubím. Chyba! Bude jezdit NA tom potrubí a uvolní zároveň místo na silnici. Wuppertal něco takového má už dávno. Že mně to hned nenapadlo 🙈😀
Také by mne zajímalo, co doopravdy za tím odporem je. protože ty argumenty jsou tak nesmyslné, že by snad se měly řešit u odborného lékaře.
Obyvatelé satelitnich obci kolem Prahy si neuvědomují, ze jejich autobusove linky velmi nadstandardne presahuji to, co je zakladni dopravni obsluznost.
Pokud se budou omezovat emise, tak nejjednodussi reseni bez trolejbusu je holt poskrtat pocet spoju treba na 5 denne.
Co je podle tebe základní dopravní obslužnost?
Jak podle me? Snad podle ministerstva dopravy ne…
Nic jako ZDO už neexistuje.
Lidská hloupost nezná mezí. A vůbec sedm stovek lidí není zdaleka většina.
Nezná. Těm rozumnějším se mezi primitivy žije opravdu špatně. Jsem z oboru a fakt nevím, jestli se mám smát nebo brečet. Něco tak absurdního jsem dlouho neviděl. Představují si to jako Hurvínek válku.
To je tak u všeho. Dálniční přivaděč, VRT, atd. Nejvíc mě fascinují argumenty, že krávy budou míň dojit, nebo když jde železnice/silnice v náspu, že se ztratí voda ve studních, atd.
No vidíte a tenhle argument žraly soudy Vodě z Tetčic 7 let.
Těch sloupů je na obrázku málo, sloup ze země má být v ideálním strašidelném obrázku tak metr od sebe a troleje svázány zvrchu ještě diagonálně, aby ještě vrhaly stín nebo rovnou tmu.
Ve Veleni ještě zapomněli na to, že na ty dráty bude sedat ptactvo, co bude s*át dolů a bude špinit vše pod sebou až metrovými nánosy trusu, což zvýší náklady na úklid vozovek a to bude mít za následek, že sněžné pluhy se mimo sezónu nebudou odstrojovat.
😀👍👏
Podle mého názoru by se mělo dál s tímto počítat a ty jednotlivé argumenty proti řešit nebo vyvrátit a bylo by to. Protože ty argumenty nejsou objektivními ani pravdivými.
Doufám, že se to stane i u 375 do Brandýsa. Ty troleje jsou prostě strašné! Je to řešení z minulého století! Existují vodíkové autobusy, tak proč je nevyužít! Samozřejmě daleko lepší by bylo kolejové spojení z Letňan. Do budoucna nemůže stará silnice stačit.
Ta vizualizace nemá se skutečností nic společného.
V reálu tam ty troleje nebudou a kladka z autobusu povede do prazdna, jo?
V reálu sloupy pro trolejbusové vedení nejsou ani zdaleka tak masivní a tak blízko u sebe.
Zachovej se spravedlivě ke svému rozumu. Nepoužívej ho, protože mu ubližuješ. Ty tvoje výkřiky bez znalosti situace mě fakt baví. 😀
Ale ten vodik musite nekde ziskat….
JInak v kazde vesnici jsou prakticky sloupy s vedenim kdeceho a opravdu sloup s verejnym osvetlenim a vyloznikem se dvena draty neni nic strasneho…
Naopak je to mmnohem jednodussi nez provoz elektrobusu s nabijecimi stanicemi…
Asi jste nikdy nevyjel z Pardubic nebo jiného města s trolejbusy, že nevíte jak vypadají normální ulice, ne? Nad silnicemi tam nic není, to by vás mohlo teochu překvapit.
Ta amatérská čmáranice je řekněme brutalistní. Ale ve skutečnosti ty troleje takto nevypadají, naopak mohou působit i velmi esteticky (záleží na provedení).
Opravdu bych chtěl vidět estetické troleje, dráty vysokého napětí atd.
Jeď se podívat do Plzně nebo do Pardubic. Je tam mnoho úseků, které esteticky vypadají. Jenže podle tebe určitě ne. Ty prostě realitu vnímáš trochu jinak než rozumně smýšlející člověk.
Ne, nemohou.
Ano, mohou. Ale i přesto mi pověz, z jaké pozice to říkáš zrovna ty?
Z Pozice architekta který se zabývá venkovskou a lidovou architekturou.
Tak jo, architekte, jak se ti líbí ty chuchvalce kabelů na sloupech NN?
A pokud jsi teda opravdu architekt, tak bys měl považovat trolejové vedení jako výzvu. A ne házet ekologii klacky pod nohy. Rozjeď se do zahraničí, když ti příklady z Česka nejsou dost dobré, a podívej se, jak se dá trakční vedení v pohodě integrovat.
protoze vodikovy bus stojí provozne tolik jak celé EC se šesti vagony? možná lehce prehanim, ale ta cena byla něco strasneho
Z minulého století jsou i palivové články na vodík, spalovák dokonce z předminulého. Synovi se nejvíc líbí dopravní prostředek, jaký používá Krakonoš ve večerníčku. Záblesk, hrom a je v cíli 😃 Ale ten kouř nesplňuje emisní normy. Škoda…
V čem je ten vodík dobrý, levný a bezpečný?
Obyvatelům Veleně a dalších obcí na trase nedochází jedna souvislost, a sice že jde o spojení s Prahou. A pokud se Praha rozhodně rapidně řešit emise (jako že o tom vůbec nepochybuju), tak se taky může stát, že 377 bude ukončená u nejbližší zastávky elektrické trakce.
A to samé autobusy ze všech ostatních tras kolem Prahy, jo? Slabé bububu od vás.
Řekneme si za rok, ok?
Hustý by bylo, kdyby je sváželi na trolejbusy Brandýské větve 🙂
Připravuje se elektrifikace linky 140. Konsekvence si už domyslíte.
Já teda moc rozdílů proti vizualizacím nevidím, klidně by se dalo argumentovat, že je to ještě horší. Sorry ale trolejbus na vesnici fakt nemá co dělat, je to totální eyesore, a nikdo se nemůže divit, že to místní asi tak z 99% nechtějí a jejich odpor se vydařil. Autobus jim jezdí jednou za půl hodiny, a mají si kvůli tomu nechat totálně zničit vesnici? Vy jste tady všichni fakt odborníci na architekturu, co.
https://images.app.goo.gl/1ZEZzoaXzdHY6dRw8
https://images.app.goo.gl/qUgwPUZc86VDjm3S7
Naprostý souhlas. A to bydlim v Praze 100m od ulice, kde jezdí tramvaje a nijak mi tam troleje nevadí, ale proč sakra hyzdit vesnice a aleje kolem silnic, které do těch vesnic vedou.
Ten trolejbus to kousek bez trolejí taky ujede.
No třeba v Budapešti to vypadá takto 🙂 https://bit.ly/3pFbEDO
Ta fotografie samozřejmně neodpovídá prostředí „silnice na vesnici“ o městském parku se nebavíme. A ta dvojitá řetězovka ne obřích izolátorech a čtyři dráty jsou prostě nad silnicí fakt strašný, a převěsy to samý.
No zeleň/alej byla jedním z argumentů proti od odpůrců z těch vesnic, ale blíž k tomu má trať z Brna do Šlapanic https://mapy.cz/s/fusadomapo
nebo v HK, Plačice-Vlčkovická
https://mapy.cz/s/ragejegoma
ve městě, kde je trošku zeleně, tak to často splyne se zelení, minimálně sloupy jo…
https://mapy.cz/s/pesovojehu
https://mapy.cz/s/nosuharevu
a stejně různé visející dráty např. v té Veleni mají
https://mapy.cz/s/fesujekude
https://mapy.cz/s/kevefumefa
A vůbec, bylo někde stanoveno, na jakých místech by se stavěla trolejová trať a které úseky by se jezdily na baterie?
Dvojitá řetězovka? A kde ji vidíš?
řetězovka jako křivka opisovaná napájecími dráty, ne „řetězovkové vedení“
Takže matematická řetězovka. A co je na ní špatného? Průvěs drátů bude max. 30 cm.
Prosím tě, Suchane… 😀 Aspoň u toho kopírování přemýšlej. 😀
Ten první obrázek z Černic je starý. Trolejové vedení bylo asi před 2 lety vyměněno za nové. Jsou nové troleje, nové armatury, nová nosná síť.
Druhý obrázek je rovněž historický. Trolejbusy typu Škoda 14Tr už tam dávno nejezdí. Teď jsou v provozu moderní, nízkopodlažní vozy.
Ty odborníku na odpornost trolejbusů… 😀
Jako, že blýskající se sloupy a nové dráty vypadají nějak lépe, než ty staré? Na typu trolejbusu snad nezáleží, to je jakobyste u fotky autobusové zastávky nadával, že tam stojí sedmistovková Karosa a ne Crossway, a to somehow mění vzhled zastávky jako takové.
Tak co jsi těmi fotkami chtěl říct? Máš něco konstruktivního?
V čem zničit?????
Trolejbusy do Kostelce ani Brandýsa neřeší základní problém, kterým je vyčerpaná kapacita silnic. Dokud nebude prodloužená tramvaj ideálně ze sidl. Ďáblice do Brandýsa nebo zvolené jiné kolejové řešení, je to všechno provizorium.
Idealne ze sidl. dablice, kdyz vsechny autobusy konci na Cernem Moste, Ceskomoravske a prip. v Letnanech u metra?
Existuje drážní těleso od měšic přes mratín a dál lze jít po vrstevnici přímo do mezipřímé mezi oblouky za Kostelcem na 074. Není problém postavit koleje, ale muselo by se chtít, to samý Líbeznice.
V Mratíně je drážní těleso? Kde přesně prosím.
Na místě bývalé vlečky do cukrovaru. Na mapách je to patrné i v terénu, když se tam jde.
Máte na mysli vlečku z Jiřic do areálu bývalého cukrovaru v Kostelci?
Tam těleso je, ještě jsou zbytky kolejí ve vozovce v Jiřicích.
To bylo ale na trati Nera – Čelákovice, tedy trať 074. Mratín je stále kus cesty…
Ne,ne, to je jiná vlečka. Tady šlo o vlečky z Měšic jednak doleva od stanice k cukrovaru a tady do cukrovaru přímo v Mratíně. To těleso je tam sem tam ještě znát.
Ok, tak teď už jsem v obraze, děkuji za vysvětlení.
V tomto souhlas. Již jsem tu o tom také kdysi psal.
Na tu krátkou trasu stačí i elektrobus nebo vozidlo na vodík, pokud chtějí ekologickou linku a vyjde to určitě levněji i s nabíječkou má konečné
Mno, jenze plne bateriove nebo vodikove autobusy maji stejne jako diesely podstatne vetsi problem s prostorem uvnitr vozu…
Ale o to celkem nejde,… je to volba tech vesnic a mest,… Trolejbus je jednoduche vozidlo s delsi zivotnosti a dobrymi jizdnimi vlastnostmi.
Vůz s trakční baterií má o 5 sedadel méně (ty vzadu) oproti čistě trolejbusu. Jízdní vlastnosti jsou něco, co mně při prvním usednutí ještě v 14Tr dostalo – akceleruje hned i ve stoupání, tiše, maximum krouťáku je v nule, necuká to při řazení. Můžete dát „rozjezd“ na podlahu a za okamžik jede maximálkou. Pokud se plazí v koloně, nehrčí to zbytečně jako autobus při volnoběhu. Jsem syn autobusáka, ale tady uznávám, že trajfl je jiná liga.
Trolejbus oproti autobusu je skutečně podstatně lepší po mnoha stránkách.
Jo a zapomněl jste to výborný brzdění. EDB buď na plnej kotel, nebo nic. Lítali sme jak vokurek v pětilitrovce! Jeden bodrý brněnský děda to okomentoval: Kdybych tady měl v konvi mlíko, tak z něho budu mít máslo. Oproti 9tr to byl posun, ale už patří do muzea.
Jak je to je dnes se spolehlivostí tykadel? Před lety v Pardubicích jsem zažil nahazování každou tak čtvrtou, pátou jízdu.
Soudobé vozy s laminátovými sběrači, botkami s dlouhou vložkou a lehkými stahováky jezdí rychle i do oblouků.Problém bývá párkrát do roka námraza u prvních spojů, to se řešilo jízdou vozů s dieselagregátem, dnes to vozy se superkapacitory „přežvýkají“ . Ještě záleží na projektantovi vedení. Pokud naseká „nože“ (ostré změny směru troleje) a natrolejovací stříšky tak mimo osu vozu, tak se vedení stejně musí předělat/a projektantovi nařezat – fest.
Ze strany Veleně slušná manipulace 😀 . Přitom by stačilo dát foto z jiného českého města, kde tbusy jezdí a tohle stromořadí nikde není….
doufam ze velení bude zavedena ekologická doprava…peskobus
Ale ne z Budějc, Pražské třídy. Radši.🤣
https://mapy.cz/zakladni?x=14.4879713&y=49.0070827&z=15&pano=1&pid=57192566&yaw=0.827&fov=1.257&pitch=0.042&q=prazska%20cb
To už i trakční vedení na Lipence vypadá líp.
Kutná Hora se taky nechtěla před více než sto lety zhyzdit železnicí. Tak jí vedli přes Kolín. Jaký vliv to mělo na rozvoj obou měst je dnes naprosto jasné.
Tady bych si rád ten rozdíl vyslechl. (?)
Jako že by trolejbusy v Mratíně vedly k založení lihovaru a přistěhování pár tisíc lidí? Jednak ne, a i kdyby – tyhle obce už o žádný další velký rozvoj nestojí, ani počtem obyvatel, ani stran komerční výstavby.
A je vám jasný, že tyhle obce o novou náplavu Pražáků fakt nestojí a suburbanizace je jeden z největších problémů současnosti?
No, to jsem zvedav, pac to vubec nesouvisi, kazdy resi dostupnost bud autem, nebo jakymkoliv prostredkem MHD, idelane vlak… ten trolejbus tohle neovlivni…
A proč se ve všech obcích prosazuje další zástavba a rozšiřování zastavěného území???
Řekl bych, že vliv na rozvoj měst měla v minulosti především nákladní železniční doprava. To přirovnání s trolejbusy je poněkud přehnané.
Zaráží mě zdejší posměvačná diskuze. Mohl by někdo z příznivců trolejbusu vysvetlit, co místním prinese náhrada autobusu za trojebus? Co je špatně na tom, že nechtějí na ulici dráty a sloupy, které jim zhyzdí obec? Snížení emisí na svém zdraví nijak nepoznají a žádné jiné výhody to nemá. Ubude jim přestupů, jako když se prodlouží tramvajová trať? Budou mít pohodlnější jizdu? Až bude existovat v Praze a okolí rozsáhlý projekt elektrifikace autobusové dopravy, pak bude větev do Kostelce dávat trochu smysl, ale do té doby je to plivnutí ve vodě, které nic neřeší. A naprosto rozumím tomu, že nechtějí mít… Číst vice »
Predevsim tichy provoz, obce uz zadratovcane jsou, takze spise mene dratu, … ale je to samozrejme jejich vec. Myslim, ze vsichni se tu spise bavi nad tou prezentaci obce Velen… 😀
Elektrobusy jsou ještě více tiché, bezemisní a zejm. flexibilní a okamžitě dostupné, nevyžadují údržbu trolejové infrastruktury. Právě proto je ve světě trend nahrazování trolejbusů právě elektrobusy.
Více tiché – tišší .. stupňování přídavných jmen , krása češtiny . Anglicizmy typu more nechme Angličanům more . Dyk more.
Trochu jste odbočil. Ony se nenahrazují, většinou spíš doplňují. Ale to je na delší debatu.
Ve svete se trolejbusy nenahrazuji elektrobusy, ale spise doplnuji, v tom se obavam nemate pravdu.
Ano, era ruseni tramvaji a trolejbusu se ve svete udala, ale to je jina diskuse…
Elektrobusy všude na světě vykazují souhrnné náklady 2 – 2,5 krát vyšší, než dieselové autobusy. Důvody jsou cena baterií a nutnost vozidla během provozního dne dobíjet. Obzvláště statické dobíjení celkové náklady zvyšuje značně. Drahé vozy a drazí řidiči prostojí na konečných několik hodin za provozní den. A ačkoli se to nezdá, meziměstské busy jezdí o hodně rychleji, než ty městské. Z Kostelce do Prahy a zpět je to 66 km. To znamená nutnost častěji a déle dobíjet během provozního dne. Náklady na vodíkové busy jsou v kategorii amok. Ani ne kvůli nízké účinnosti palivových článků a ani ne kvůli cenám… Číst vice »
Tichý provoz? Ono jim tam jezdí 20 autobusů do hodiny, včetně noci? Máme na vesnici zděděnou chalupu u silnice druhé třídy se středním provozem (není ticho, ale auto za autem tu nejezdí) a prujezdy autobusů 16x denně nijak nevnimam. Kombajn nebo kamion ano, to drnčí okna, ale bus ne. To teda spíš slyším tramvaje v Praze, když si otevřu okno a to bydlím v ulici která je k té hlavní s tramvajemi bokem, je to 100 metrů a i tak slyším hlučné otravné tramvaje, když projíždí mistem, kde se napojuje naše ulice a nekryjí je tak domy. Co píšete k… Číst vice »
Já autobus slyším při zavřeném okně, denně. Trolejbusy ani elektrobus ne.
Vy jste schopen tvrdit, že neslyšite ani průjezd nakladniho vlaku, nebo že je vám to příjemnější než hluk z autobusu, názory zfanatizovaneho odpůrce autobusů jsou irelevantní.
Zfanatizovaný odpůrce autobusů? 😀 No to by mně tatík hnal, kdyby ještě žil. 😉 Nákladní vlak dunící údolím Dřevnice večer samozřejmě slyším taky. Reginu ne. Ale nebydlím extra blízko u trati. Rozjezd i jízda autobusu do kopce fakt je hodně víc slyšet oproti trajflům nebo elektrobusu, potvrzeno od sousedů v ulici i členů rodiny. A to je zastávka ve vedlejší ulici kousek nad námi. Spalovák je prostě zdroj hluku. DSZO toho využívá a při pořízení bateriových trolejbusů to často zmiňuje jako přínos oproti autobusům i hybridním trolejbusům s dieselagregátem. Je to tiché, živé i do kopce a pokud nevěříte, přijeďte… Číst vice »
PS: trolejbusy jezdi do okrakovych casti i za mesto pomerne casteji, nez si myslite, tedy o experiment nejde…
Jde spise o to, ze v blizke budoucnosti bude tlak na besemisni vozidla, tedy stejne bude nutne klasicke autobusy nehradit necim jinym – ale na to je cas…
Mmch. vite, ze i Praha mela ve sve dobe linky trolejbusu vedouci az za hranice mesta?
Vím akorát, že kdysi v Praze byly trolejbusy někde v Dejvicích. Nejsem naplavenina, ale jako třicátník jsem je nezažil. Jejich obnově nefandim, ald vzhledem k velice nízké pravděpodobností, že by je nekdo cpal do naší ulice (nemáme v ní ani autobusovou linku, jsme boční ulice), je mi celkem jedno, pokud si nimi lidé v jinych castech mesta nechaji zhyzdit okolí. Nejsem majitel Prahy, abych do toho nekomu kecal. Jestli v Praze o něco stojim , tak o co nejdrivejsi stavbu cyklostezky z bývalé tratě z Vršovic na Zahraďák. To by se mi hodilo.
Tak až po tý cyklostezce jednou pojedete, vězte, že i u Edenu trolejbus jezdil, byť šlo jen o manipulační trať do garáží Bohdalec.
Pravidelna linka koncila na Belocerkevske… linka 54 myslim… Ano, na Bohdalci byla vozovna…
A komu to chybí?
Třeba mně.
Nebo za Prahu třeba do Chuchle.
V té Praze byla poměrně slušná trolejbusová síť, která skončila v roce 1972 díky silničním fanatikům, protože vše nahradit autobusy a trolejbusy, stejně jako tramvaje, zdržují automobilovou dopravu a zabírají na silnicích zbytečně místo. To byly názory tzv. dopravních odborníků, ÚHA, vedení města, ředitele DP a dalších. Stejně jako za absurditu považovali využívání železnice ve městě a její rozšiřování. Mám takový nepříjemný pocit, jakoby v některých hlavách toto znovu narůstalo a prosazovalo se to.
Jenže někde se začít musí. Každé město s tramvají nebo trolejbusem mělo svoje začátky o jedné trati.
A obyvatelům to přinese hlavně tichý provoz a nulové lokální emise.
Obec už je dnes zhyzděná nadzemním kabelovým vedením od rozhlasu, osvětlení, internetu.
Výhody to má. Že je nevidíš ty ani ti vidláci, je jiná věc.
Já ten posměch částečně chápu. Stačí si obce, které si stěžují na estetiku drátů, projet v Google Street View.
Tak, tak. Estetická stránka trakčního vedení pro trolejbusy je narozdíl od estetické stránky trakčního vedení pro tramvaje naprosto otřesná.
Jsem jediný, který nechápe, co jste chtěl rict? To je ironie nebo jak?
Ale ty obce mají právo to nechtít, ne? Mně připadá vedlejší, zda si někdo udělá jednoduchou vizualizaci ve photoshopu nebo si najme grafické studio a za to se mu vysmívat, jak to tu někteří dělají. Že troleje promění vzhled obce je podle mě nepopiratelné a jasné každému i bez vizualizací a když to sousední vesnice mít nemusí a koncové město to také nechce, tak chápu, že ani lidé z dotčených obcí to nechtějí. Ona jedna věc je, že dejme tomu přeložka koridoru, VRT, dálnice musí někudy vést a je to celospolečenský zájem, ale tuhle linku budou z 95% využívat jen… Číst vice »
Vy si nějak neuvědomujete, že to vůbec není místní záležitost ale záležitost celostátní koncepce dopravy a dopravní politiky. A i ta místní doprava je dopravou celostátní, protože musí i tuto funkci splňovat. Musí jít o síť. A podle toho se musí i rozhodovat a argumenty musí mít hlavu a patu a i odbornou rovinu. Což zde o d těch obcí není ani náhodou.
Ono se stačí podívat na jiné trolejbusové provozy…. To foto je manipulace non plus utra…
Výstavba trolejbusové tratě je vždy sdružená investice. Před samotnou stavbou vedení se opravují vozovky a inženýrské sítě pod nimi. Současně se pod vozovky přemisťují veškeré nadzemní sítě, které by zasahovaly do ochranného pásma dráhy. Kdyby ty obce vyčkaly na konkrétní informace a jednaly, tak si zcela jistě vyjednaly veřejné osvětlení placené krajem, nové chodníky tam, kde je zatím nemají, jsem přesvědčen, že by dosáhly přeložení všech rozvodů v celých obcích do kabelů a mnoho dalšího. Zde ale nějaký hysterický jedinec snůškou fantasmagorických nesmyslů zblbnul dav a jediné, co tyto obce dostanou budou dlouhá léta ojeté dieselové busy, které budou jinde… Číst vice »
Pokud Ropidu tak moc záleží na snížení emisí, proč zkrátka nezatrolejuje víc linek na území Prahy?
Praha planuje nekolik trolejbusouvych linek, ma pro ne jiz vyhrazenou ciselnou radu. A take prodluzuje tramvajove trate a zacina se stavbou metra D
Akorát nemá do budoucna vyhrazenou cenově dostupnou el. energii.
To bych se spise bal plynu, pac ten zdrazuje nasobne vice nez elektrina, stejne tak uhli, oboji se projevuje prave v cenach elektriny…
Mj. ja jsem pro jadernou energii, tady CR zaspala a snad se probudi…
Mám obavu, že je to nyní pěkně „zazděné“. A rozum asi nevítězí a zřejmě u nás nikdy vítězit nebude.
Však už se na tom pracuje. Jenže projektantů je málo.
„Došli jsme k závěru, že to nemá cenu tlačit silou přes odpor obcí,“ dodal Borecký.
Zajímavé. Zato Trhovému Štěpánovu (a zdaleka ne jen jemu) přes odpor tlačí zrušení vlaků. S nikým se nebavil, prostě od stolu rozhodl a i přes protesty neustoupil. Jaktože to u trolejbusů do Kostelce šlo a u vlaků na celé řadě tratí ne?
Tak teď, když ušetřili miliardu za trolejbusy, tak mohou vlaky do Trhového Štěpánova jezdit klidně dalších 200 let.
Investice do trolejbusové trati = výdaj.
Škrtnutí provozu = ušetřený výdaj.
Myslíte, že pochopí ten rozdíl?
Nedělejte ze mě tady blbečka
Kdyby si Trhový Štěpánov ty vlaky zaplatil, tak mu je nezruší. Nebo kdyby řekli, že budou raději jezdit vlakem, tak ať neobjednává autobusy ze Štěpánova do Vlašimi.
Peníze na dopravu dostává od státu kraj nebo obce?
Aha, takže když se nechtějí stát opomíjeným venkovem, tak si musí zaplatit tolik peněz, kolik v městském rozpočtu snad ani nemají? Od toho je kraj, aby jim objednával dopravu.
To mne také napadlo. Tam se názor obcí a odborníků nebere, tady názory nesmyslné jsou důvodem pro upuštění od záměru.
Pro mě za mě, ať se do Kostelce dopravují dobytčáky nebo drožkami ještě z dob Marie Terezie, když pro ně trolejáky nejsou dost nóbl.
Ve spousta městech se budují troleje i mimo města, viz Pardubice – Štípa, Pardubice – Lázně Bohdaneč atd. Nevím, co jim na tom připadá nesmyslný.
Proč nemůžou mít nadále normální autobus, jako jiné obce? Proč buď trolejbus nebo dobytcaky a drožky? Navíc už jim obec dělí koleje, asi jim to bohatě stačí.
Protože emise.
Jsou zde nějak extrémně nadlimitni?
Když jde tedy o emise, tak by to mělo velký význam v Praze, někde, kde jsou autobusy věčně plné a jezdí v krátkém intervalu a ne někde ve Veleni.
Kolik autobusů jim tam za den přijede, kolik emisí (mimo zatížené město) to ušetří?
Emise i hluk.
Harfa – Brandýs… Takže tím je oficiálně popřeno, že podjezd u vysočanského nádraží brání elektroprovozu na východních tangentách…?
No někdy se tam ta silnice bude muset snížit…
Ve stávajícím stavu brání, proto se bude prohlubovat a za ním vznikne natrolejovávací zastávka.
to uz je lepsi natahnout tu trolej az na Harfu,…
No takže potom lze tedy už zvesela začít na elektrizaci 177, 136 apod?
Tak 177 je opravdu slusne kopcovita…
Takhle třeba vypadá zadrátovaná
Opava: https://1url.cz/0K4ol
Ostrava: https://1url.cz/OK4oF
a může se pokračovat dál….
Navíc v obci trolejové vední nemusí být, jak ve výše zmiňovaných městech jsou rozsáhlá území obslůuhována parciálním trolejbusem…
To se ale nedá srovnávat. Důležitým faktorem při rozhodování o nosné síti je šířka ulice. Tady se hodí převěsy mezi sloupy, ale u šířky do 8 m se hodí zase výložníky. Nejlepší srovnání je třeba trať v Plzni mezi Čechurovem a Černicemi. To je taky taková vesnice.
Na tech vesnicich a komunikacich kudy jezdi 377 jsou uzke ulice…
Výložníky nebrat! Když vyhučí sběrač a potká výložník, tak starý ocelák je ohnutý, laminát je klidně vejpůl. Když potká převěs, většinou jde normálně odjet.
Ale ano, brát. V Jihlavě takto bude postavená celá trať.
Jak často vyhučí sběrač?
Nechápu je, říkají že na vesnici jsou trolejbusy kravina. Od dětství žiju v Brně a zatím tu trolejbusy fungujou, jen ráno se zaseknou na Tomkáči… A aji ty traktory do polí projedou…
🤣 🤣 🤣 🤣 Hodně dobrý, už to letí do TopKomenty
Bez dotací by o tom nikdo ani nepřemýšlel.
Přemýšlelo by se s vyšším podílem marného snění. Díky dotacím je realizace možná.
To fakt dnesni trolejbusy musi jezdit ze 70% pod trolejemi v rovinate krajine z Prahy do Polabi?? To me dost prekvapuje :(. Chapu trolej do kopcu a na konecnych, jinak by to smad baterie mely dat ne? Ikdyby to znamenalo jich koupit a tocit o par vice aby se stihly dobit….
To jakože si baterky bude měnit řidič na konečné na „vsi“ … zastaví > vyndá baterku > strčí jí do nabíječky > z nabíječky vyndá jinou > zasune do vozidla ?
Vzhledem k nutnosti dosažení vysoké produktivity práce řidiče obrat do 10 minut ….
Jenže když pojedete chvíli pod dráty a chvíli na baterky a ty baterky budou dostatečně malé, protože to stačí, tak kolik cyklů taková baterka udělá za den? 20? 30? Při životnosti 6000 cyklů (což není reálné při trakčním zatěžování (vysoké násobky kapacitního proudu)) je za necelý rok po ní. Fascinuje mě, že to nikdo neřeší, vůbec se o tom nemluví.
cyklus = nabiti z 0 na 100 %… za celou trasu muze nabit treba jen 80% cyklu…
pardon uz chapu, muj omyl… 🙂
Jako trakční baterie v eletrobusech se používají akumulátory LTO (Lithium titan oxid), které zvládnou až desítky tisíc cyklů, zvládnou rychlonabíjení a nevadí jim nízké teploty (naopak mají nižší energetickou hustotu, což je ale při velikosti autobusu zvládnutelné).
Jinde jsou asi úplně blbí, že jim to už léta funguje denně, za každého počasí a ročního období. No jo, nikdo jim neřekl, že to fungovat nemůže 😂
Nebo to odbornici resi, ale furt vychazi lip casteji menit „malou“ baterku v parcialu, nez sebou furt tahat (a behem zivotnosti zbytku vozidla taky nekolikrat menit) nasobne vetsi a tezsi baterku v elektrobusu. Treba diky tomu, ze se pod trolej daji dat ty nejnarocnejsi useky (kopce, mista s castym rozjizdenim, atd.), ktere by tu baterku opotrebovavaly nejvic, a baterku mit prevazne jen na useky obtizne zadratovatelne, objizdeni nehod a treba zatahy do garazi/vozovny.
Další variantou je prodloužení dosahu mimo již existující trolejové vedení, tzn náhrada souběhu autobusu s trolejbusem. To se pak dají přežít i kopečky. Dolů při rekuperaci to pak vyjde. Stačí dosadit natrolejovací stříšky, označníky zastávek a samozřejmě administrativně změnit celou linku na trolejbusovou.
Linku č. 377 osekat na polovinu oproti současnému stavu. Nebo ať na její provoz přispívá autor těch záměrně dezinformačních koláží.
Pokud to prezentuje obec tak ano, obec na provoz přispívá.
Ta prezentace, clovek, kdyz to vidi skoro hned padne smichy pod stul. Tolik kreativity se jen tak nevidi…
Je to fakt smutné. Bohužel lidská hloupost a zloba je nekonečná.
Hlavně ta hloupost, povýšená na povolaný patriotismus. Ta převažuje všude. Lidové rozhodování je vždy volba status quo.
Ty obrázky ze zdroje jsou fakt vtipné. Takhle si vidláci představují trolejbusovou trať. 😀 Teď se začíná stavět trolejbusová trať v Jihlavě kamsi do Bedřichova. Když jsem se díval na mapu, tamní zástavba taky připomíná vesnici, takže rozdíl v prostředí, ve kterém bude trolejbus jezdit, není žádný. Fakt nechápu ty koláže s nahusto nasázenými sloupy. Když jsem se díval na tu Jihlavu, sloupy budou jen po jedné straně ulice, na nich osvětlení a budou od sebe asi 30 metrů. Na osvětlení tam ten sloup musí být stejně, bude akorát tlustější. Taky mi nedává smysl, proč jsou ty sloupy nahoře propojené.… Číst vice »
Me na tom nejvic fascinuje ta tloustka tech sloupu, ta je snad pul metru… a taky misto troleji ty trubky… 😀
No jistě. Průřez troleje v těchto místech by byl 100 nebo 120 mm2. A ne takové roury. 😀
Nosné dráty trolejového vedení lze upevnit na stožáry veřejného osvětlení, dělá se to v mnoha místech …. a nahradí se tím současně „reznoucí“ historické / původní stožáre veřejného osvětlení a obecní rozpočet ušetří ….
V Praze se naopak trolejového vedení (pro tramvaje) předělává ze sloupů osvětlení na samostatné sloupy (příklad Žižkov).
V socialistické Vídni visí všude kde to jde trolej a/nebo osvětlení na převěsech kotvených v domech, sloup skoro neexistuje. U nás se dělala nová elektrika, lampy kdysi umístěné na výložnících domů jsou dnes veprostřed úzkého chodníčku. Holt, soukromá fasáda je nedotknutelná.
https://mapy.cz/zakladni?x=14.0872923&y=50.2297477&z=18&l=1&pano=1&pid=62550599&yaw=4.535&fov=1.510&pitch=0.036
Jenže to je proto, že se město umí s majiteli dohodnout. Třeba v Olomouci to takto nešlo. Lana šly z baráků dolů, majitelé je nechtěli, nevím proč, tak tam jsou sloupy.
Ne, je to obráceně. Na trakční sloupy se umístí osvětlení, protože běžný sloupek by tu tíhu neunesl. Takhle to třeba odhadli špatně v Brně na Cejlu, kde jsou některé sloupy ještě navíc uchyceny k barákům.
Taky závěsky „troleje“ jsou takové – řekněme netradiční? Ty další obrázky s trolejbusy 14Tr majícím dveře v pravé bočnici a které jsou údajně bateriové – to je asi fakt zbytečné rozebírat.
To jsem raději ani nekomentoval.
a prumerna rychlost trolejbusu 20km/h, :-D, pry pesky rychleji…
Když chcete vyvolat děs hrůzu mezi místními staromilci, kteří viděli trolejbus na obrázky / v televizi a jak vypadá trakční vedení na „širé“ trati – třeba právě do Šlapanic nebo ve Zlíně neviděli nikdy … tak není problém namalovat obrázek, který staromilce vyděsí k smrti ….
I kdyby to byla stará trasa jako vede v Brně do Šlapanic, tam taky nikdo trolejbusy neřeší, trubky nad silnice nekreslí a bludy nepíše.
Ano.
V Zlíně – tehdy ještě Gottwaldově – se prodlužovala trolejbusová trať po „staré“ Přílucké do okrajové části Příluky, mající v té době charakter vesnice a autobus linky tam jezdil jednou za hodinu, v pracovní dny odpoledne 1x za 40 minut …. V 50. letech minulého století se „salámovou“ metodou prodlužovala trolejbusová síť z „vesnice“ Malenovice – tehdy v polích do Otrokovice – místní část Kvítkovice (v podstatě taky vesnice) a až později se prodloužila k nádraží v Otrokovicích …
Sídliště v Malenovicích vznikalo až mnohem později – v 60. letech minulého století ….
To je pravda, dnes je kdysi dvoupruh do Otrokovic rušná čtyřproudá komunikace s napojením na dálnici, pole jsou částečně zabrány obchodními centry, napájecí potíže z té doby jsou minulostí a vozidla do Otrokovic jezdí výhradně kloubová nízkopodlažní. Švýcarský systém vedení zůstal, ale výhybky jsou ovládány na dálku, sběrače lehké laminátové s úplně jinými botkami (sběrací hlavice). Taky trolejbusy už nemají 3 pedály, ale jen dva. Ani si nevšimnete, že neřídíte autobus – jen je to živější hlavně v kopcích a samozřejmě výrazně tišší.
Možná se obyvatelé Všejan nechají inspirovat a doplní svůj obecní web zaujatý proti spojce vizualizacemi budoucí Všejanské spojky …
Rozhodla si většina, bude trpět většina. Jejich problém.
Trpět – jako tím, že nemají trolejbus? My ho taky nemáme a že by tím u nás v obci někdo trpěl, se říct nedá 🙂
Ti vámi zmiňovaní vidláci tam narozdíl od vás bydlí a mají proto do toho, narozdíl od vás, co mluvit. Vy jste se mentálně zřejmě zaseknul v 50. letech a spolu s vámi i ti co vám pritakavaji, abyste měli nejakou atrakci na vozeni. Jeďte se projet tolejbusem po té Jihlavě a nechte místní rozhodovat o svém okolí.
No, mají. A taky to tak dopadá. Ty ses zřejmě mentálně zasekl s nimi.
Jak to asi vypadalo, když byl zaveden elektrický proud? My žádné novoty nechceme, naše vesnička bude zadrátovaná a ošklivá. A taky že je. 😁
Raději se nepleť do věcí, kterým nerozumíš.
Váš příspěvek nemůže více vypovědět o vaší inteligenci.
To ani ty tvoje, takže si tak nefandi. 😀
Neplačte, sami jste si to zavinili 😄
Co?
A pak že pokrok nezastavíš…a co až si to za pár let rozmyslí? Kdysi takhle některé vesnice odmítali dráhu.Zůstali vesnicí, zato jiné vsi se staly městy.
no otázka bude jak se to vyřeší politicky. pokud nebudou mít nic v ruce, tak se jim prostě nakašle a ještě se jim naloží tím, že pokud chtějí dál obslužnost autobusy, tak si budou jako obec muset zaplatit emisní odpustek…
Srovnáváte nesrovatelné. Dráha ve své době přivážela zcela převratné možnosti přepravy zboží (a lidí) do světa, zatímco trolejbus dnes na vesnice podél linky 377 proti naftobusu přiváží – co vlastně? Neměřitelné změny ve složení ovzduší a hlukové zátěži.
Pak se do některých postavila lokální železniční trať, ale to je dnes podle spousty dalších přežitek, přičemž pravý pokrok je právě ta silnice.
Podotýkám, že tohle je názor odposlechnutý, ne můj.
No řekněme si na rovinu, že některé lokálky prostě na rychlé každodenní spojení vhodné nejsou. Často byly budovány pro nákladní vlaky a dnes je strčí rychlostí osobní přepravy autobus do kapsy.
Lokálky se málokdy budovaly kvůli dopravě lidí.
Lidé tehdy nikoho nezajímali.
A když v běhu zkrachovaly všechny ty cukrovary a lihovary a drátovny a vznikly kamiony s nosností 25 tun, tak i ty lokálky ztratily svůj smysl.
Jsou tu i lokálky, které propojují větší města, kde by ten potenciál byl. Ale je to spíš o nějakém narovnání nebo zrušení úvratí (možná i za nepopulární cenu zrušení nějakých stanic). Cíl by měl být, aby spojení bylo rychlejší než v případě autobusu, jinak tím budou jezdit jen nadšenci.
Zemský výbor království Českého s jehož podporou se postavilo 1094 kilometrů místních drah si v roce 1905 prošel ekonomické výsledky jim podpořených drah, zjistil že ekonomické výsledky jsou dost tragické a žádné další dráhy již nikdy nepodpořil, jen se dostavěli dráhy které již měli podporu schválenou.
Nikdo netvrdí že silnice je pokrok a dráha přežitek to jen vy ostatním vkládate do úst, spíš bych to formuloval že převážení pár lidí motorákem je luksus na který nemáme.
Nic nikomu do úst nevkládám, řeči o přežitku slyším téměř denně, se čtením je to stejné.
Jinak napsat luksus – tak to čtu za ty dlouhé roky poprvé. Ale chápu, že v rychlosti se člověk uklepne.
jestli je to prezitek vidite na poctech uzivatelu silnic a sukafonovych drah.
Jako v Dědictví, když chtěl Bohuš do baráku plyn. 😀
Trolejbus místo autobusu není řešení, jede po stejně ucpané silnici. Řešení je kolejové spojení Brandýsa nad Labem a Prahy.
Vždy záleží na problému, který řešíme 🙂
Kolejové spojení z Brandýsa do Prahy je jistě potřeba. Ale v jakém časovém horizontu je realizovatelné? Rok ’25 není reálný ani náhodou. Nehledě na to, že se trolejbus a vlak(otramvaj) navzájem nijak nevylučují.
Jenže některým to nevysvětlíte. Po zeleznici je to spárně a po silnici je to špatně. Účelem železnice je totiž převzít vešekrou dopravu. Povoleno bude jen elektrické vedení.
Řešil by to hybrid – jednotka MJ/EJ ….
Které existuje – s přestupem … zadrátování nelze vyloučit, ale odstranit úvrať by asi bylo složitejší a „ekonomicky“ by TO asi nevyšlo ….
Současnému krajskému vedení se do téhle akce nechce a tohle je výborná záminka jak projekt prostě odpískat a ještě vyjít jako vítěz.
Což není žádná tragédie..
Vizualizace dost připomíná koláže z Necyklopedie.
Jenže tohle jsou fake news par excellence.
Jestli takové vizualizace ukazovali občanům, tak se ani nedivím, že to nechtějí.
To nejsou vizualizace, ale nereálné představy odpůrců, kterými se snažili přesvědčit veřejnost. A povedlo se.
Fake news v dnešní době bohužel fungují.
To neni vizualizace, to je „lidova“ tvorba z jedne z tech odmitajicich vesnic.
Možná. Hlavně ale občanům nikdo neřekl, proč by ten trolejbus mělí chtít, co by jim přivezl.
Konkrétnímu občanovi to nic přinést nemusí. Jde o to, že to něco přinese celku.
Celku, ať už je to kdokoliv, by – když zůstaneme v oblasti – přinesla užitek použitelná příměstská železnice Praha-Neratovice-Mělník-Štětí. Jistě, to by bylo rozpočtově jinde, ale elektrifikace jedné busové linky nic moc globálně ani lokálně neřeší. Pokud to myslíme s lákáním občanů do ekologické VHD vážně, musí tato přinést nějakou novou kvalitu – třeba vyhnutí se provozu po I/9 II/610. To dráty nevyřeší, vyřešil by to „light-rail“.
Místostarostka obce, Mgr. Radka Matějková, je prý výtvarnice, grafička. Co tak ale koukám na tu galerii na stránkách obce, tak tam zapomněla dodat, že se specializuje na surrealistické koláže.
😆👍👏👌😅
Tolik sloupů a drátů jsem na trolejbusové trati v životě neviděl. Tu vizualizaci si dělala obec sama?
Spíš mají v tom návrhu plynové a vodovodní potrubí na sloupech. Tuhle „vizualizaci“ jsem ukázal našemu devítiletému synovi poté, co se trolejbusem vrátil z družiny. Perel je tam opravdu požehnaně. Podle něj to kreslil někdo pastelkama z té samé družiny, ale byla to holka. Není někomu blbý „vytvořit“ něco pro smích dětem z prvního stupně ZŠ?
Hm, byla to holka … tak fakt paní starostka…
Není, když jde o propagandu, tak se hodí cokoliv.
Výborně, ušetřila se miliarda škrtem pera, jen tak dál.
Žádný strach, ona se rozkrade jinde.
Myslím, že je velká škoda, že redakce zvolila zrovna první fotografii z vizualizace. Čím níže totiž člověk odscrolluje, tím zajímavější kousky.
https://www.velen.cz/zivot-v-obci/fotozpravodajstvi-z-konanych-akci/nechceme-trolejbusy-do-vesnic-a-do-poli
Taky by se mi nelíbilo kdyby tam jezdili tak 5m vysoké trolejbusy a dle počtu a tloušťce sloupů odhaduji, že by mohli být klidně i zavěšené jako lanovka.
Těžko se z té zásobárny perel vybírá:-)
Hezky den, Uz jsem to psal v nekolika prispevcich na toto tema. Ale nedami to abych se neopakoval. Mrzi me ze se k tematice vyjadruji lide, kteri v zadne z obci nebydli. Ja v jedne z nich bydlim a plne chapu a podporoval jsem a podporuji odpor dotcenych obci proti trolejbusu na lince 377. Autobus zde jezdi v intervalu 20 min az 2 hodiny. Z tohoto pohledu mi vzdy prislo nesmyslne utratit vice jak miliardu korun z napjateho rozpoctu Stredoceskeho kraje na tento nesmyl. Bez ohledu zda by sloupy vypadaly jako ve vizualizaci a nebo ne. MSlim si ze by… Číst vice »
Dokonceni: Kdy si pripadate ze jedete po poli a ne po silnici. Jak se rika mame vsude okolo nas silnice typove 1000 odstinu sedi, a 100 typu der.
A v ktere, pac ja prosel trasu cele linky na google, a tech sloupu s mnohem horsim vedenim je tam pozehnane… pricemz by stravbou trati mohla obec dostat neco z toho pod zem a mozna i novy povrch vozovek, lepsi osvetleni, apod.
Ta vizualizace je fakt perla… 😀
Kde jste vzal informaci o více jak miliardě z napjatého rozpočtu Středočeského kraje?
Chápu. Nicméně bojovat těmi malůvkami pochopitelně vyvolá podstatně větší pozornost než debata na základě faktických informací.
Nebo by ty trolejbusy mohly převést více lidí z těch aut a ty silnice by pak nebyly těmi auty tak zatěžované a devastované. Navíc, když si na ně ta auta nevydělají.
To je spíše zralé na podání trestního oznámení pro TČ šíření poplašné zprávy …. § 357 (1) Kdo úmyslně způsobí nebezpečí vážného znepokojení alespoň části obyvatelstva nějakého místa tím, že rozšiřuje poplašnou zprávu, která je nepravdivá, bude potrestán odnětím svobody až na dvě léta nebo zákazem činnosti. (2) Kdo zprávu uvedenou v odstavci 1 nebo jinou nepravdivou zprávu, která je způsobilá vyvolat opatření vedoucí k nebezpečí vážného znepokojení alespoň části obyvatelstva nějakého místa anebo bezdůvodnou záchrannou práci integrovaného záchranného systému sdělí soudu, orgánu Policie České republiky, orgánu státní správy, územní samosprávy, nebo jinému orgánu veřejné moci, právnické osobě, fyzické osobě,… Číst vice »
Tam musí mít dobrého dealera:) https://www.velen.cz/aitom/upload/o_obci/trolejbusy_do_poli/vtipy/thumbs/th_zoo_800x600.jpg
Už tam mohli rovnou namalovat tohle: https://www.flickr.com/photos/dougcraig/279911912/
Paradoxně jim mohl trolejbus zvýšit kvalitu života v obci – pokud by se ovšem kvůli němu odstěhoval autor citovaných „vizualizací“. Nezbývá než místním přát, aby se mu neznelíbila třeba barva kapličky na návsi nebo mu najednou nepřišlo, že děti na hřišti jsou příliš hlučné. V klidu by se to asi neřešilo…
Oni tam ty sloupy snad mají po 6 metrech? A ty sloupy musí podle projektanta být dva hned vedle kapličky?? A jak to s obcemi probíral p. Borecký a jeho odborní poradci? Stejně jako u argumentů a námitek k omezování provozu na železničních tratích? Pak bych se nedivil ničemu.
Ale nemělo by se to ale celé hodnotit jako podvod a záměrné zkreslování faktů? Ono to své podstatě není zas tak zanedbatelné – to je spíše záměrné zkreslování skutečnosti a to by nemělo projít jen tak!