Středočeský kraj přepracuje projekt na trolejbusy do Polabí, stále s ním počítá
Osmnáctimetrové elektrobusy Solaris Urbino. Pramen: Solaris
Kraj do projektu trolejbusů z Prahy do Brandýsa zapracuje připomínky obcí a dalších dotčených stran.
Třeba by místo drátů zmíněné obce zkrášlilo tohle: https://www.instagram.com/reel/CT9z6QXIGAS/?utm_medium=copy_link 🙂
NIMBY v akci.
Navrhuji uspořádat petici…nechceme abyste jezdili do Prahy…svými auty a ani autobusy. Ne ničení ŽP v Praze NIMBY-vidláky.
Oplotit Prahu 🙂🙂
Proč se nikdo z odpůrců místo pomluv a srandovních koláží nepodívá na trolejbusové vedení tam, kde už obcí celá desetiletí jezdí? Šlapanice u Brna například? Nemuseli by ze sebe dělat blbce.
Nechápu, proč kraj přes odpor obcí ruší za drahé peníze zrekonstruované ekologické železniční tratě, aby mohl rozmnožit zakazované autobusové linky a jinde vnucuje zase za drahé peníze vybudovat nikým nechtěně trolejbusy místo autobusů. Dopravu nám v regionu zdražili nad úroveň dálkové, ale na utrácení za zbytečnosti mají asi dost. Zato na lávku pro pěší, aby se mohli dostat na veřejnou dopravu z obce, kde je sociální zařízení krajského významu, na to nemají. Priority kraje jsou mi záhadou. A nevím, jak si trolejbusy poradí se zimní údržbou silnic ve středních Čechách, když ji nezvládají ani autobusy.
Trolejbus ma vyssi vykon nez autobus, ale v cem vidite problem s udrzbou silnic? Rozdil v autobusu a trolejbusu co se tyce zimni udrzby silnic moc nevidim…
Jasne, koleji se zimni udrzna netyka, trat ma v tomto vyhodu…
Hm a nebylo by lepsi za ty prachy v strednich Cechah opravit silnice? A jestli ma nekdo problem se splodinami, tak v ramci obmeny poridit autobusy na zemni plyn. Jednoduche, funkcni, levne, rychle.
Bohuzel za par let budete problem resit znovu, pac zemni plyn neni bezemisni zdroj…
Jestli to proběhlo stylem: tady bude trolejbus a ptát se nebudem, nedivím se že dělají problémy. Nebylo by lepší něco na samostatném tělese nebo se jen natáhnou dráty bez rozšíření nebo opravy infrastruktury? Jestlipak by to plánovaly bez dotace?
Odhliadnuc od toho, či „zatrolejovanie“ dáva zmysel po stránke dopravnej alebo ekonomickej, „argumenty“ obcí proti tomu zámeru sú smiešne. „Zadrátovat“ obce, ktoré už zadrátované sú:
https://www.google.com/maps/@50.1733338,14.5550403,3a,75y,52.54h,97.76t/data=!3m6!1e1!3m4!1sy3ZOTLy-jln3n3zcB9flhg!2e0!7i13312!8i6656
https://www.google.com/maps/@50.1943727,14.5572983,3a,75y,36.98h,104.36t/data=!3m6!1e1!3m4!1sPYmY0MosU4ZIE8eu8XabyQ!2e0!7i13312!8i6656
https://www.google.com/maps/@50.1813887,14.5860404,3a,83.2y,49.3h,120.9t/data=!3m6!1e1!3m4!1sCQJ9RAYp3Fkdh2jbLtUpUA!2e0!7i16384!8i8192
https://www.google.com/maps/@50.2004671,14.5957629,3a,23.7y,100.19h,96.38t/data=!3m6!1e1!3m4!1sTZroc27tI8Txk-qyqp16Fw!2e0!7i13312!8i6656
https://www.google.com/maps/@50.2255989,14.5849319,3a,75y,8.01h,101.66t/data=!3m6!1e1!3m4!1s_aKps7CHee7FSxvqPTdSsA!2e0!7i16384!8i8192
Dráty nad cestou by tie obce úplne zabili? Však ich majú viac než dosť, nielen nad cestou, ale aj priamo na fasádach budov po oboch stranách ulice. To sú mi „argumenty“…
Mne vy nevadili troleje pred domom. A už vôbec nie ak by vďaka nim okolo môjho domu jazdili tiché trolejbusy miesto hlučných a smradľavých smradobusov.
Často je následek takových nesouhlasů nedostatečná komunikace. Dialog je třeba. Prostý občan a to jistě ne hloupý, se po zkušenostech bojí dnes na něco kývnout. V jiných městech, kde zavedli trolejbusy, by klasické autobusy už zpět nechtěli. Rozhoduje nízký hluk, žádné místní emise a velmi kvalitní cestovní komfort. Baterie jsou možné jen na překrocění kratších úseků, protože při větších kapacitách je váha vozu větší i odebíraná energie. Z hlediska životního prostředí je baterie zbytečná ekologická zátěž. Dnešní trolejbusové už není taková elektrická ostuda jako dříve. Výhybky se dají projíždět vyšší rychlostí a sloupy mohou být na jedné straně. Je možné… Číst vice »
Tak já mám pocit že to není o drátech, ty jsou jenom záminka… Ono většinou jde o malé vísky, na které stát absolutně zapomněl, nikdy jim nic navíc ndal, žádnou dotaci ( ani 100 mega na pekárnu, ani 11 mega na penzion atd..) …
A tak, když si na ně někdo vzpomněl a to jenom proto že je k něčemu potřebuje, tak se snaží vytřískat z toho co nejvíc… Proto tyto absurdní argumenty.. To je jenom takový výstřel do jednání a snaha o co největší zhodnocení své pozice…
„Venkovské“ myšlení bývá mnohdy poněkud „jednodušší“. Když před léty praskla „utajená“ přeprava jaderného paliva přes Lichov do Temelína po jejím skončení, tak se ozvala uražená ješitnost starostů obcí jejichž obcemi „utajený“ transport probíhal – že prý nebyli jako odpovědní – informováni o přepravě nebezpečného nákladu, aby se mohli připravit …. Na co připravit – na to se bohužel novináři nezeptali … zřejmě na jadernou „katastrofu“ v případě, že by vlak měl nehodu a palivové tyče by se vysypaly do „prostoru“ … Bohužel novináři, jimž si stěžovali, nejsou tak přizpůsobiví, aby se ctihodných starostů optali, jak jsou připraveni na havárii cisterny… Číst vice »
Na ulici natahané elektrické vedení, telefonní kabel ze sloupu do každého baráku, barevné popelnice na návsi a rozpadlá felicie parkující na chodníku (pokud nějaký je)… potud dobrý, ale 2+2 měděné dráty by narušily vesnickou estetiku?!
Také to nechápu, když na vesnicích teď řádí zateplovací „meruňkový mor“. Což nic estetického není, přesto za to lidé dokonce platí. ( Byť na architekta, který jim udělá barevné řešení fasády už jim drobné nezbydou).
„Některé obce namítají, že jim troleje naruší vesnický vzhled a životní prostředí“
No tak některé vesnice vypadají tak ponuře, že jejich vzhled už nelze narušit ničím. Apropo vesnice ve Středočeském kraji nejsou malebné vesnice jako v Jihočeském.
Pokud něco narušuje „vesnický“ vzhled, tak jsou to především „téměř“ unifikované krabicové patrové bytovky, které lze spatřit téměř v každé „protestující“ obci …. , na některých satelitních fotkách rozsáhlá parkoviště apod.
„Vesnice“ v dojezdové vzdálenosti do Prahy nebo na jejím okraji jsou v podstatě vzdálenějším „předměstím“. Chápal bych organizovaný občanský odbor proti zavedení tramvají …
Proč mám takový dojem, že zrovna u těch tramvají by se takový odpor nekonal? Kolem kapličky dráty pro parciální trolejbus být nemusí…
Pokud obcím a obyvatelům nevoní ekologické trolejbusy, kldiě se můžou vrátit ke koněspřežce nebo dobytčákům. Trolejbusy se uplatní jinde.
Je ale zajímavé, že trolejové vedení jim vadí, a vedení vysokonapěťových drátů jako rozvod energie ne. Logika hadra.
Vedení VN / VVN jim vadit může, ale s tím nemohou nic dělat …
pražskými sídlišti prochází VVN 110 / 220 kV …. vypadá to „obludně“, leč dělat s tím nelze nic ….
Lze, třeba na Proseku nebo na Skalce ho už zrušili.
A pak, že nejsou prachy a musí se šetřit.
Ušetříme 50 mil. Kč a zároveň vyhodíme skoro miliardu za dráty do Brandýsa.
Tohle mně taky napadlo. Plus to, že se tím nevyřeší vůbec nic. Pokud by přišli s tramvají aspoň částečně na vlastním tělese, tak ano. Takhle je to projekt, který např Zlínský kraj opustil velmi dávno, o několik desítek let později ze stejného důvodu bylo upuštěno od výstavby trolejbusové trati z Temelína do Budějovic. Přitom nikdo neví, jaká technologie pohonu bude k dispozici za 10 let. Nebo je zase potřeba NĚCO nachystat na budoucí zrušení?
Nerozlišujete investici a spotřebu. Ja si teď chci koupit pozemek za 3 milióny, ale dětem nekoupím čokoládu za 50 korun. Chápete proč? Prostě protože ty peníze mám a pozemek se nekazí. Naopak na ceně jen stoupá. Čokoládu dětem kupuji jen občas a v minimálním množství. Kazí se po ní zuby a cukr nepatří mezi potraviny, na kterých by se měl stavět jídelníček. Navíc, kdybych ty čokolády kupoval každý den 3 po dobu deseti let, tak mě budou stát přesně 547 tisíc korun tedy šestinu ceny pozemku. Středočeský kraj to dělá stejně – investuje do trolejbusu, který má své přednosti a… Číst vice »
Nevyhodí nic, zaplatí to unie….
Nechcete raději elektrizovat 371? Řež je plná matfyzáků, tady by elektřina na odpor nejspíš nenarazila.
Ale upřímně, hlavní problém je frekvence spojů, ne trakce…
Taky si myslím, že parciální trolejbusy by udělaly víc parády na sever od Prahy. Namísto té zbytečné tramvaje do Zdib, kde se akorát vytvoří nový přestup. Tu si ovšem zaslouží městečka na Labi.
Ale vysvětluj to Šurovskému…
A kudy byste postavil trolejbusovou trat, pac vyhrazene pruhy by automaticky obsadily dojizdejici auty, tak jako je to v cele Praze, Zdiby a Kobylisy by nebyly vyjimkou. Tramvaj bude mit svou trat oddelenou, proto je vhodnejsi a nabizi se prodlouzeni od Kobylis, ten prestup tam budete mit na tramvaj stejne jako v Kobylisich a prestup navic bus/tram/metro, neni nic neobvykleho pro mraky lidi v samotne Praze… Tam si myslim, ze tedy tramvaj bude vetsi vyhodou, nebot usetrite mraky casu vuci kolonam a odpadnou zpozdeni. Otazkou je, jak to bude u Brandysa, jedna elektrifikovana linka rozhodne nepokryje soucasnou autobusovou dopravu, defakto… Číst vice »
Ad sever: Trolejbusy by měly tu výhodu, že by mohly jezdit k metru tak jako dneska autobusy, tudíž ten přestup by se nekonal. Parkující vozidlo ve vyhrazeném pruhu má být bezodkladně odtaženo. A kolony v Ústecké/Pražské by se vyřešily tím vyhrazeným pruhem, ostatně stejně jako u té plánované tramvaje.
Ad Polabí: Tam bych viděl tři tramvajové tratě: do Neratovic (místo zrušené železnice), Kostelce a Brandýsa. Plánovaná budoucí výstavba by tak mohla mít slušné (rychlejší, než cokolibusem) spojení do Čakovic, kam by bylo vhodné prodloužit metro. Autobusama bych pak řešil jen přípoje k tramvajím.
A kolony v Ústecké/Pražské by se vyřešily tím vyhrazeným pruhem, ostatně stejně jako u té plánované tramvaje.
S tim nesouhlasim, nevyresi, jezdim autobusem kde jsou vyhrazene pruhy a stojime s auty v kolone, ridici vyhrazene pruhy dost casto nerespektuji, nekdy dokonce i tak, ze kolona stoji ve vyhrazenem a pruh nevyhrazeny je z poloviny volny,… viz Praha, Spojovaci, Freyova,… atd.
K Cakovicim je metro zbytecne, pokud lze zdvoukolejnit a elektrifikovat trat, do centra stejny dojezdovy cas jako prodlouzenym metrem…. to uz jsem pocital…
Nelze, jelikož letiště a odb. Skály
Prestup navic vznikne, ano, jen rikam, ze i kdyz by byl interval tram. 8min. ve spicce, tak je to zlepseni oproti kolonam. Kdybyste zarucil volny prujezd trolejbusu vyhrazenym pruhem, coz jde i ted u autobusu a nikdo to nerisknul, tak by odpadl prestup tem, co potrebuji na metro. Na druhou stranu, tramvaj vas doveze az do centra jako l.17 a take primo na Palmovku, coz je rychlejsi nez dolu do metra a prestupovat na v centru. Ale souhlasim, ze je to prestup navic. Tramvaj lze take treba v budoucnu prodlouzit dale sever, severovychod a dal ulehcit dojizdejicim. Trvam ale na… Číst vice »
Myslím, že taková nějaká kamera by nebyla problém už dneska. Jen chtít.
Pak se divte obcím, že brání provoz po současné nevyhovující infrastruktuře. Oni moc dobře vědí, že výstavbu nové a lepší zablokuje klidně jeden člověk. Až to bude postavit novou infrastrukturu, jako zrušit tu starou, bude možné mluvit o velké optimalizaci dopravy.
To jsem ani netušil, že je tady tolik podporovatelů konzervace lokálek:-D
Všude ve světě se do extravilánu velkých měst staví kolejová doprava na vlastním tělese. Je rychlejší a nekoliduje se silniční dopravou. Zadrátovat současné klikaté silnice sice odstraní exhalace, ale dopravě nijak významně nepomůže.
Tak hlavně by si o tom měli rozhodnout dotčené obce jestli si chtějí nechat ves zadratovat jako voliéru.
Souhlas. Autobusy ukončit u metra Letňany (bude lépe využívané) a žádné jízdy na Českomoravskou nebo Palmovku. Kdo chce kam, pomožme mu tam.
No, rozhodovat o něčem zcela proti zájmu těch, kterým to něco slouží… to už tady bylo a jsme rádi, že není, ne? 🙂
Přesně, pletivo nad silnicí a pletivo z obou stran silnice. Vždyť by to mohlo někoho zabít!
Teda v Plzni máme tramvaje i trolejbusy a jako ve voliéře si nepřipadáme. Trolejbusy jezdí do okrajových vesnic – viz Černice, Božkov a nikomu dráty nevadí.
Panu Scheinherrovi by už někdo měl vysvětlit, že poměr životnosti dnešního tbusu a abusu už není tak drastický jako v dobách 9Tr a ŠM11.
Zadratovat nase obce :-D… Kdyz to slysim, tak vzdy vyprsknu smichy… zvlaste kdyz vidim jak to v tech obcich vypada a to jak s dopravou, tak se sloupy a vedenim…
Asi si obyvatelé těch vesnic nepřečetli žádný šotočlánek o městotvorném efektu trolejového vedení;-)
Ja bych spis rekl, ze chteji neco z toho vytriskat, jinak si to nedovedu predstavit,..
Vzdy na te ceste, jen na te kudy vede dana trasa, je hafo starych sloupu s elektrickym, telefonnim a jinym kabelovym vedenim… ty dva traty navic uz by nehrali roli…
Navic jim tam bude jezdit mene hlucne el. vozy misto naftaku…
Já za tím spíš vidím dva body: jednak běžný odpor proti všemu novému a neznámému a jednak to, že tahle akce těm obyvatelům, vesnicím, nepřinese žádnou významnou přidanou hodnotu. Službu cestujícím poskytne tbus stejnou jako abus a environmentalní efekty – emise, hluk – se v případě vesnické PIDlinky 377 ztratí v okolním- elektrifikovaném – silničním provozu. Chápu tu motivaci – vazbu na pražské elektrifikované linky i nutnou snahu kraje elektrifikovat, ale těm vesnicím to nic extra nepřinese. Ač jejich stesky na újmu vesnického rázu jsou směšné.
No, s tim bych souhlasil, resp. preci jen vyhody emise a hluku nejsou zrovna nevyznamne, pokud u te silnice bydlite… Druhou vyhodou by mohlo byt prave uprava toho soucasneho dratoveho stavu a celkem rekonstrukce ulice… Me zarazi i argument, ze ve meste ano, na vesnici ne, kdyz v obou jezdi autobus, to jako rici me to v ulici vadi protoze bydlim na vsi, ale ve meste mi to u baraku vadit nema… Ale kdyz si vezmeme tyto dve linky a trat do Hovorcovic (pokud bude elektrifikovana) a tram. trati do Zdib, tak jejich elektrifikaci prakticky celou oblast mezi 608 a… Číst vice »
Nejde o město/vesnice, ale o intenzitu provozu v elektrické trakci vůči ostatnímu (neelektrickému) silničnímu provozu v dané lokalitě. Příklad- linky 107 a 147 by, v případě elektrifikace, znamenaly výrazně větší environmentalni efekt na JugoPar a Suchdole, než 377 v Kostelci. Protože tvoří mnohem větší % silničního provozu v místě. Čímž nechci říct, že chci tbus na Suchdol, tam fandím tramvaji:-)
ano o tom zadny spor…
🙂
nejde o žádný šotočlánek, je divné, že dráty silové elektřiny jim nevadí, a to kolikrát vedou přímo po barácích
Tohle jen zoufalej štěkot a stavění se na zadní kvůli tomu, že se ta oblast reálně stává faktickým předměstím Prahy a že Praha si to prostřednictvím Ropidu kontroluje a určuje – no a ta drátizace to mnohem víc a viditelně ukazuje. Je jen otázka velmi krátkého času, kdy velmi bující předměstská zástavba kolek tý trasy vytvoří jednolitej zastavěnej celek, jehož středem po hlavní silnici bude jezdit velkokapacitní tříčlánkovek trolejbus…
Pokud tam výstavba vytvoří nějaký kompaktní celek, bude třeba tramvaj. Erár by měl už dnes vědět, kudy povede a zanést trasu do plánů. A zahájit proces výstavby. Budoucí výstavba městského typu nemůže být obsloužena pouze busy.
Diví se někdo, že s takovou je nikdo nebere vážně? https://cutt.ly/hEpUpcM
Zbytek taky stojí a to: https://cutt.ly/PEpUja8
jo politika je jako kráva na střeše, člověk jenom čumí a říká si, jak se to hovado dostalo tak vysoko.
No tvl., :-D, dobrej komiks,… 😀
Trochu reality:
https://d34-a.sdn.cz/d_34/c_img_F_C/4OaB8g.jpeg?fl=res,,500,1
Fakt, vidláci snad nikde kde jezdí trolejbus nebyli.
A mezi obcema by stačilo většinou jednostranné vykonzolované vedení pro oba směry.
Co to je na těch obrázcích za trubky. To chtějí dát nad silnice vodovod?
Lanovku asi. I ty troleje jsou jak runa ne zrovna úplně štéhle slečny.
I ty sloupy maji prumer cca zastavkoveho oznacniku… 😀
Hned mi to zlepšilo den. :-d
Fascinujou mě ty fotky slinice bez jedinýho auta. To dělali ve fotošopu, nebo tam uzavírka?
a s trolejbusel se dvermi nalevo…
A prumerna rychlost 20km//h :-D, cislo vycucle z husteho mestskeho provozu, nebo u trolejbusu jedouci mimo trolej na baterie… 😀
Jak rikam, takto se sebe delat verejne hlupaky, to nechapu…
V té parodii na „fotkách“ je 14tr a ještě s volantem vpravo, dveřmi vlevo. Chybějící kolo zadní dvojmontáže vlastně už ani nestojí za řeč. Potrubí místo troleje už někdo v 19. století zkoušel. Troleje ani současné nabíjecí trolejbusy tam nikde nejsou.
pořád jsem hledal nějaký fakta, nebo alespoň vtipnost – ale kde nic tu nic…. Bože to bylo tak ubohý……!!!
Hm, tak si na Mapy.cz projeďte takovou Veleň. Směsice komunistického zanedbání a porevolučního nevkusu ve stylu KB bloků, mizerné zámkové dlažby a přeflikování flikovaček ze 70. let plastovými okny a svépomocným stěrkováním.
Podél celé hlavní vede ZnFe vedení elektřiny na betonových sloupech a několik nadzemních telefonních kabelů. Kolorit vylepšují sloupy s místním rozhlasem ze 70. let.
Neumím si představit jak ze sebe udělat většího pitomce než v podobném urbanistickém klenotu poukazovat na zhoršení vesnického koloritu instalací lehkého vedení pro trolejbus…
Projedte si trasu 377, ve vsech obcich jsou sloupy s ruznym vedenim…
377 má v současné podobě tři jízdní varianty. Brázdim, Polerady, Sluhy.
Navíc ty trolejbusy mají být bateriové, tak do obcí ani dráty dávat nemusí. Před vesnicí svěsí, projede to na baterku a za značkou zase na dráty.
To mi přijde jako zdaleka nejlepší kompromis.
To je na jejich volbe, trolejbus ma na baterie vetsinou o neco omezenejsi rychlost a musi zastavit na urcenem miste pro nahozeni tykadel… Ale uprime, kazdy ma internet a muze si vytahnout fotografie z trolejbusovych trati mimo obce a v obcich a zjistit si informace a nedelat ze sebe hlupaky… proste sloupy osvetleni nahradi sloupy sdruzene pro osvetleni a trolej, konzole mohou byt jen na jedne strane nebo na dvou a kratke blize sloupu, vedeni je pruzne zavesene na lanech a oboji je tekne, i sloupy nejsou nijak objemnejsi nez ty s osvetlenim,… A zadna hruza to neni… v tech… Číst vice »
Vytáhnout sběrač znamená zastavit přesně pod stříškou a počkat, než se to zvedne. Tohle chcete realizovat na silnici za značkou Konec obce? Sběrač co se trefí na drát v 50+ km/h ještě nevynalezli.
Trolejbus má tu výhodu, že hlavní energie teče z trolejí. Bateriové autobusy mají řadu nevýhod. Nastudujte si něco o provozu trakčních baterií. Z čeho jsou vyrobené, životnost, výkon, cena, ekologie a pod.
Když vypadne napájení měnírny od dodavatele energie a zrovna bude na přejezdu vůz jako z udělání bez sekundárního pohonu, tak to později doporučuji zkonzultovat s jeho řidičem, cestujícími i dispečerem fofrem volajícím výpravčímu jejich pocity. Stalo se to v pátek odpoledne. Přejezd Podvesná, vozidlo DSZO. Pokud by to byl vůz s trakční baterií, tak se vlastně nic nestalo.
Udělal si vůbec někdo do Staré Boleslavi pořádný přepravní průzkum? Tříčlánkové trolejbusy? To bude stará boleslavská vyhrazena pouze pro ně, nebo budou jezdit ve špičkách jako o víkendu jednou za třicet minut? Domníval jsem se, že po exotech z Anofertu přišel někdo „rozumný.“ Evidentně nepřišel. Evropské dotace snad zaslepi rozum každému.
Ok… tak kudy… 🙂
Psal jsem CNG nebo vodík.
Když to tříčlánkové vozidlo bude poháněno vodíkem nebo CNG tak dopravní průzkum není potřeba? Evropské dotace vám asi zaslepili rozum, provoz vodíku je dražší, vozidla jsou dražší…
CNG je to samé co diesel s Euro 6 diesel a vodík je (ekonomický i energetický) nesmysl.
Z Brandysa a St. Boleslavi, no, tam neni treba ani delat pruzkum, … tam se staci podivat na jizdni rady… Uz ted jsou kloubaky natriskane…
Jedine co bych povazoval za problem je odbavovani cestujicich, ktere se u dvoukloubaku trochu protahne…
Idiotským obcím zrušit autobus uplně. Na jejich kecy o vedení v ulicích ani nic konstruktivního vymyslet nelze….
Také bych nic nevymyslel. Trolejbusy jsou v daných lokalitách nesmysl a pokud ekologický pohon, tak když nestačí CNG, tak vodík.
V daných lokalitách asi ano, ale pokud často jezdící linka projíždí Prahou, chce to asi řešit ta Praha.
Zrovna u vodíku bych si nebyl jistý jestli jak vozidla, tak nezbytná technologie opravdu vyjde levněji než drát…
CNG není ekologický pohon. Bývávalo, když diesely čudily.
Ta ekologičnost není vlastnost paliva, ale motoru. Kdyby někdo chtěl motor na CNG splňující nějaké to aktuální Euro, bude ho mít. Když objedná dost vozů na to, aby se to vyplatilo motorářům vyladit…
To je jistě možné, ale nikdo nic takového neřeší, asi se to nevyplatí a budoucnost pohonů je jinde.
Vodík bude mít smysl jedině tam, kde není tak hustá VHD, aby se tam vyplatilo natáhnout dráty.
Status quo…
https://en.mapy.cz/s/legebekoma
Pozdravy z kouta státu: https://mapy.cz/s/kavegozatu
Proč hned rušit. Jak je nemám rád, tak emisní povolenky použít. Stč. Kraj se snaží do nich nespadnout a jestli spadne, tak ať to pocítí viník.