Středočeský kraj a Praha objednají u ČD nové vlaky pro Kralupsko a Berounsko
S provozem elektrických jednotek CityElefant se počítá zhruba do roku 2045.
Středočeský kraj a Praha se dohodly na objednání 22 nových elektrických a 10 motorových jednotek pro tratě z Prahy do Kralup nad Vltavou včetně pokračování do Ústeckého kraje a také na linky S6 a S7 do Berouna včetně linky S75 z Berouna přes Křivoklát do Rakovníka. Oznámil to dnes Středočeský kraj v tiskové zprávě.
Do roku 2024 je v plánu objednání až 22 nových elektrických třívozových jednopodlažních jednotek Škoda RegioPanter s kapacitou 240 míst a 10 nových motorových dvouvozových jednotek Pesa RegioShark s kapacitou 120 míst u stávajícího dopravce České dráhy.
Nové RegioPantery budou v úseku Praha – Kralupy nad Vltavou ve špičkách spojovány po dvou do soupravy s celkovou kapacitou 480 míst (stávající třívozový CityElefant má kapacitu 310 míst). Část z nich také nahradí dnešní soupravy se staršími patrovými vozy a lokomotivami na lince S7 do Berouna. Ty pak budou využity na trati z Prahy do Všetat, Mělníka a Mladé Boleslavi. Deset nových motoráků RegioShark bude jezdit od roku 2023 na tratích z Prahy přes Rudnou do Berouna (linka S6) a návazně přes Křivoklát do Rakovníka (linka S75).
Pokud jde o vzdálenější budoucnost, která je ohraničena rokem 2029, kdy by měl vyjet dopravce vzešlý ze soutěže, se Praha a kraj dohodly na nutnosti pořízení nových velkokapacitních dvoupodlažních čtyřvozových elektrických jednotek s kapacitou zhruba 400 míst. Ty by měly jezdit na Beroun a na Kladno, kam už by v té době měla vést elektrifikovaná trať.
Pro neelektrifikované tratě zvažují objednatelé vlaky na baterie nebo vodíkový pohon, přičemž s klasickým dieselovým pohonem se již nepočítá. Všechny nové vlaky budou vybaveny zabezpečovačem ETCS. Novým evropským zabezpečovačem by měly být vybaveny také stávající CityElefanty, s jejichž provozem se počítá zhruba do roku 2045.