Infrastruktura Silnice Stavebnictví

Strakonice se po letech dočkaly severní spojky, vede přes pravěké sídliště

Stavba I/22 Strakonice. Autor: ŘSD
Stavba I/22 Strakonice. Autor: ŘSD

Ředitelství silnic a dálnic dnes otevřelo po roce a půl výstavby severní spojku ve Strakonicích. Jde o nový úsek silnice I/22, který propojuje tah od Prahy na Strážný se silnicí na Domažlice. Stavba se připravovala dlouhá léta, dokumentace EIA byla schválena už v roce 2004.

„Dokončená stavba zlepší zejména průjezd tranzitní dopravy přes město ve směru nejen od Prahy a Písku na Klatovy a Horažďovice, ale i od Českých Budějovic a Strážného. Tranzit bude nyní odveden ze středu města, kde dojde k celkovému zklidnění dopravy,“ uvedl generální ředitel ŘSD Jan Kroupa.

Nová severní spojka, Strakonice. Pramen: ŘSD
Nová severní spojka, Strakonice.
Pramen: ŘSD

Stavba je společnou investicí ŘSD a města. Obchvat měří přes 1,5 kilometru a vyšel na 186 milionů korun bez DPH.

Stavbu mimo jiné pozdržel nutný záchranný archeologický průzkum, neboť v místě se nacházelo pravěké sídliště. Archeologové zde vyzvedli mnoho nálezů, především keramiky ze starší doby železné.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Met
Host
Met

Těšil jsem se na obchvat nebavilo mě jezdit přes město když jezdím Horažďovice – > písek ale to co tady vymysleli… Tři kruhace… A rychlost 50???? Vtip? Čas to nešetří a pochybuji že ty návěsy budou tudy jezdit pokud jim to někdo nenaridi… Na ty kruhace se blbě najizdi i s osobakem natož kamion ten aby si počkal až že všech směrů bude u prostredniho kruhace volno jinak totiž na tenhle piskutek nenajede… Nesmysl a vyhozené prachy… Kdyby radši spravili vjezd na omv u nádraží tam se člověk boji že ztratí kolo.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

„ale i od Českých Budějovic a Strážného“
A on si snad někdo opravdu myslí, že někdo jedoucí od Vodňan na Horažďovice nebo opačně bude objíždět Strakonice tím obchvatem (pokud mu to nenařídí nějaká omezující opatření)?

Souprava
Host
Souprava

Líbí. Mnohem smysluplnější než investice do lokálek, kde nejezdí minimálně 1000 lidí (běžný limit na západě) denně. Ve srovnání s opravou svahu u sesuté lokálky z Vimperka do Kubovky to stojí ani ne dvojnásobek ceny, ale přitom to využije za den možná 20-30x více lidí než tu lokálku. Kdoví, zda ne ještě víc. A roční dotace na údržbu té silnice budou také nižší než dotace na provoz motoráčků na dané lokálce od Vimperka po Kubovku. Šotoušům se tahle srovnání silnic a železnic samozřejmě nelíbí, ale ona jsou na místě. Ty peníze, ze kterých se to obojí platí, jsou totiž všech.… Číst vice »

J.L.
Host
J.L.

U nás jsme z tunýlků vůbec vstřícně předpodělaní. Letos jsem jezdil po Madeiře, kde jsou tunelů desítky a některé více než 5 km dlouhé. V každém tunelu jsou po stranách chodníky, na kterých je běžný provoz chodců (někdy i s dětskými kočárky). Rychlost v tunelech je ovšem omezená, většinou se nesmí rychleji než 80 km/h, jen v dálničních tunelech s oddělenými troubami se jezdí 100 km/h. Vrcholným zážitkem ovšem bylo, když uprostřed čtyřkilometrového tunelu byl náhle semafor a střídavě se objížděla uzavírka kvůli opravě vozovky. Když v pražské Blance zastaví v odstavném zálivu vozidlo údržby, tak se kilometr před a… Číst vice »

kik
Host
kik

Nevím, čemu se divíte, je to z bezpečnostních důvodů. Letos při návratu z dovolené v Chorvatsku bylo v jednom zálivu tunelu Sveti Rok odstaveno vozidlo a také byla rychlost ze 100 km/hod snížena na cca 60 km/hod. Ovšem další značka za tím zálivem už opět povolila těch max. 100 km/hod. Našli se ale borci, kteří v tom skoro 6 km dlouhém tunelu jeli vysoko přes povolený limit.
Tak snad ty cca 2 km vydržíte těch max. 50 km/hod…

J.L.
Host
J.L.

Asi je to otázka národní nátury. V Portugalsku jezdí poměrně málo stále spěchajících Slovanů.

Já tu padesátku bez problémů, na rozdíl od mnoha jiných řidičů, vydržím. Jen kdyby to nebylo 3x denně…

noerf
Host
noerf

Dnes jsem jel z Volyne do Blatne a zpet mezi 14:00 a 16:00 a tak zasekane Strakonice z Prahy ke křižovatce u nádraží dlouho nepamatuji. Nicmene k některým přeplněným komunikacim v Českých Budějovicích to ma stále daleko.

Partneři


Newsletter

Výběr editora