Infrastruktura Silnice Stavebnictví

Strakonice se po letech dočkaly severní spojky, vede přes pravěké sídliště

Stavba I/22 Strakonice. Autor: ŘSD
Stavba I/22 Strakonice. Autor: ŘSD

Ředitelství silnic a dálnic dnes otevřelo po roce a půl výstavby severní spojku ve Strakonicích. Jde o nový úsek silnice I/22, který propojuje tah od Prahy na Strážný se silnicí na Domažlice. Stavba se připravovala dlouhá léta, dokumentace EIA byla schválena už v roce 2004.

„Dokončená stavba zlepší zejména průjezd tranzitní dopravy přes město ve směru nejen od Prahy a Písku na Klatovy a Horažďovice, ale i od Českých Budějovic a Strážného. Tranzit bude nyní odveden ze středu města, kde dojde k celkovému zklidnění dopravy,“ uvedl generální ředitel ŘSD Jan Kroupa.

Nová severní spojka, Strakonice. Pramen: ŘSD
Nová severní spojka, Strakonice.
Pramen: ŘSD

Stavba je společnou investicí ŘSD a města. Obchvat měří přes 1,5 kilometru a vyšel na 186 milionů korun bez DPH.

Stavbu mimo jiné pozdržel nutný záchranný archeologický průzkum, neboť v místě se nacházelo pravěké sídliště. Archeologové zde vyzvedli mnoho nálezů, především keramiky ze starší doby železné.

7 komentářů

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • Těšil jsem se na obchvat nebavilo mě jezdit přes město když jezdím Horažďovice – > písek ale to co tady vymysleli… Tři kruhace… A rychlost 50???? Vtip? Čas to nešetří a pochybuji že ty návěsy budou tudy jezdit pokud jim to někdo nenaridi… Na ty kruhace se blbě najizdi i s osobakem natož kamion ten aby si počkal až že všech směrů bude u prostredniho kruhace volno jinak totiž na tenhle piskutek nenajede… Nesmysl a vyhozené prachy… Kdyby radši spravili vjezd na omv u nádraží tam se člověk boji že ztratí kolo.

  • „ale i od Českých Budějovic a Strážného“
    A on si snad někdo opravdu myslí, že někdo jedoucí od Vodňan na Horažďovice nebo opačně bude objíždět Strakonice tím obchvatem (pokud mu to nenařídí nějaká omezující opatření)?

  • Líbí. Mnohem smysluplnější než investice do lokálek, kde nejezdí minimálně 1000 lidí (běžný limit na západě) denně. Ve srovnání s opravou svahu u sesuté lokálky z Vimperka do Kubovky to stojí ani ne dvojnásobek ceny, ale přitom to využije za den možná 20-30x více lidí než tu lokálku. Kdoví, zda ne ještě víc. A roční dotace na údržbu té silnice budou také nižší než dotace na provoz motoráčků na dané lokálce od Vimperka po Kubovku. Šotoušům se tahle srovnání silnic a železnic samozřejmě nelíbí, ale ona jsou na místě. Ty peníze, ze kterých se to obojí platí, jsou totiž všech. A kdoví, zda na tuto silniční stavbu nebyla dotace z EU, což by znamenalo, že z národních zdrojů oprava té málo využívané lokálky vyjde nakonec dráž než novostavba této užitečné silnice. Kéž by to tu četli i politici a začali si tohoto nepoměru všímat a vidět, co nás lokálky stojí, při jejich nízkém využití.

    Btw… je tu někdo místní? Dle mapy.cz tam vidím malý tunýlek, je ta silnice legální i pro cyklisty či je tam zákazová značka? (tunely obvykle přístupné nebývají, i když v cizině to nebývá tak striktní jako v ČR)

    • U nás jsme z tunýlků vůbec vstřícně předpodělaní.
      Letos jsem jezdil po Madeiře, kde jsou tunelů desítky a některé více než 5 km dlouhé. V každém tunelu jsou po stranách chodníky, na kterých je běžný provoz chodců (někdy i s dětskými kočárky). Rychlost v tunelech je ovšem omezená, většinou se nesmí rychleji než 80 km/h, jen v dálničních tunelech s oddělenými troubami se jezdí 100 km/h.
      Vrcholným zážitkem ovšem bylo, když uprostřed čtyřkilometrového tunelu byl náhle semafor a střídavě se objížděla uzavírka kvůli opravě vozovky. Když v pražské Blance zastaví v odstavném zálivu vozidlo údržby, tak se kilometr před a za smí jet jen padesátkou.

      • Nevím, čemu se divíte, je to z bezpečnostních důvodů. Letos při návratu z dovolené v Chorvatsku bylo v jednom zálivu tunelu Sveti Rok odstaveno vozidlo a také byla rychlost ze 100 km/hod snížena na cca 60 km/hod. Ovšem další značka za tím zálivem už opět povolila těch max. 100 km/hod. Našli se ale borci, kteří v tom skoro 6 km dlouhém tunelu jeli vysoko přes povolený limit.
        Tak snad ty cca 2 km vydržíte těch max. 50 km/hod…

        • Asi je to otázka národní nátury. V Portugalsku jezdí poměrně málo stále spěchajících Slovanů.

          Já tu padesátku bez problémů, na rozdíl od mnoha jiných řidičů, vydržím. Jen kdyby to nebylo 3x denně…

    • Dnes jsem jel z Volyne do Blatne a zpet mezi 14:00 a 16:00 a tak zasekane Strakonice z Prahy ke křižovatce u nádraží dlouho nepamatuji. Nicmene k některým přeplněným komunikacim v Českých Budějovicích to ma stále daleko.

Newsletter

Partneři


Výběr editora